• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

UG zamyka bramy przed kierowcami spoza uczelni. Od lipca trudniej o darmowe parkingi w Oliwie

Maciej Korolczuk
12 maja 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
System parkowania ma ruszyć w lipcu. Od tego momentu na terenie kampusu będą mogli parkować wyłącznie studenci, pracownicy i goście UG. System parkowania ma ruszyć w lipcu. Od tego momentu na terenie kampusu będą mogli parkować wyłącznie studenci, pracownicy i goście UG.

Na sześciu bramach wjazdowych na teren kampusu Uniwersytetu Gdańskiego zobacz na mapie Gdańska od kilku dni trwa montaż systemu parkingowego. Szlabany zostaną uruchomione w lipcu, a z parkingów będą mogli korzystać tylko studenci, pracownicy UG i zaproszeni przez uczelnię goście. Na terenie kampusu jest aż 1,6 tys. miejsc parkingowych.



Jak decyzja UG wpłynie na parkowanie w Oliwie?

O parkowaniu w Oliwie pisaliśmy w ostatnich latach wielokrotnie. Powstające tu biurowce, do których każdego dnia musi dojechać w sumie nawet kilka tysięcy pracowników sprawiły, że problem z parkowaniem, a wraz z nimi głos niezadowolonych mieszkańców nasilały się z roku na rok.

Z rozjeżdżaniem chodników i trawników w Oliwie walczy się poprzez wprowadzenie w części dzielnicy - na prośbę mieszkańców - strefy płatnego parkowania. Problemu to jednak nie rozwiązało, lecz przesunęło go na obrzeża strefy, gdzie przenieśli się kierowcy szukający darmowego postoju. Dlatego po kilku miesiącach miasto wraz z mieszkańcami (choć nie wszystkimi, bo uchwała rady dzielnicy została przegłosowana zaledwie jednym głosem) postanowiło rozszerzyć strefę na całą dzielnicę.

Problem nadmiernej liczby aut znów przeniósł się w inne miejsce, bo kierowcy, aby unikać parkomatów parkowali na parkingach należących do sklepów budowlanych czy Uniwersytetu Gdańskiego. Znajdująca się tuż przy bibliotece UG i Wydziale Biologii Castorama wprowadziła więc ograniczenia. Kierowcom, którzy nie byli jej klientami a parkowali auta i znikali na cały dzień, pracownik ochrony zostawiał za szybą upomnienia, a recydywistów karano wezwaniem lawety i odholowaniem auta.

Strefa płatnego parkowania w Oliwie. Strefa płatnego parkowania w Oliwie.
Ostatnią w miarę wolną przestrzenią do parkowania były przepastne parkingi należące do UG. Mogą one pomieścić ok. 1,6 tys. aut i choć oficjalnie mogą na nich parkować tylko upoważnione osoby, to często swoje auta pozostawiali tam pracownicy okolicznych biurowców. Wkrótce to się jednak zmieni.

Kampus to miejsce studiowania i pracy

Od kilku dni przy wjazdach na teren kampusu prowadzone są prace budowlane polegające na wylewaniu fundamentów i montażu szlabanów.

- Nowym systemem parkowania zostanie objęty teren kampusu Uniwersytetu Gdańskiego w Oliwie. Będzie on służył uporządkowaniu wjazdu samochodów na teren kampusu, ochronie terenów zielonych oraz zapewnieniu miejsc parkingowych studentom i pracownikom Uniwersytetu Gdańskiego - wyjaśnia Beata Czechowska-Derkacz, rzecznik prasowy Uniwersytetu Gdańskiego. - Dynamiczny rozwój Oliwy, szczególnie stref biurowych oraz tworzenie płatnych parkingowych stref miejskich, powoduje coraz większe utrudnienia dla studentów i pracowników UG, dla których teren kampusu jest miejscem studiowania i pracy. Zależy nam także na ochronie porządkowanych i rozwijanych terenów zielonych naszego kampusu, a warto podkreślić, że jeszcze w tym roku otwarty zostanie tu nowy park.
Czytaj także: Nowy park powstaje na terenie kampusu Uniwersytetu Gdańskiego

System szlabanów ma ruszyć w lipcu. Od tego momentu na terenie UG będą mogli parkować wyłącznie pracownicy i studenci Uniwersytetu Gdańskiego oraz zaproszeni przez pracowników UG goście.

- Parkowanie będzie bezpłatne. Zainteresowani pracownicy i studenci otrzymają specjalne karty wjazdowe. Jednorazowej opłacie, w wysokości około 30 złotych, będzie podlegało urządzenie do odblokowania systemu, które pozwoli wjechać na teren kampusu. Na terenie kampusu UG w Gdańsku Oliwie jest około 1,6 tys. miejsc parkingowych i będzie można parkować wyłącznie na takich miejscach. Nie przewidujemy żadnych stref parkowania dla osób spoza uczelni - dodaje rzecznik prasowy UG.
Jak tłumaczy, obecnie wjazd na teren UG nie jest ograniczony szlabanami, porządku pilnuje Straż Uniwersytecka, ale nie zawsze ma możliwość zweryfikowania, czy parkują studenci i pracownicy UG, czy też osoby z zewnątrz. Nowy system tę sytuację zmieni.

Koszt inwestycji to ok. 1 mln zł. Prace w systemie zaprojektuj i wybuduj wykonuje wyłoniona w przetargu spółka Demit.
  • Do tej pory na parkingach mogących pomieścić ponad 1,6 tys. miejsc parkowali też pracownicy okolicznych biurowców. Od lipca ma się to zmienić.
  • System będzie obsługiwał 6 bram wjazdowych - 3 od strony ul. Bażyńskiego, 2 od strony ul. Wita Stwosza i 1 od strony ul. Grunwaldzkiej.
  • Montaż systemu kosztuje władze uczelni 1 mln zł.

Miejsca

Opinie (406) ponad 10 zablokowanych

  • Za dużo kodziarstwo kombinowało (19)

    z wolnymi miejscami parkingowym,

    • 99 210

    • Obudzony na kacu po miesięcznicy? (6)

      • 87 21

      • Ty, od miesięcznicy, jak nocka na Srebrzysku? (4)

        • 15 36

        • (2)

          spałem u matki

          • 16 2

          • z kotem? (1)

            • 15 5

            • z Grodzka

              • 10 1

        • No to teraz zaj... Przymorze...

          • 2 1

      • no to OBC sie rozplacze

        • 9 1

    • (2)

      parkujący po trawnikach to raczej elektorat Pisu. Taki oto beneficjent 500+ całe życie tramwajami jezdził, dostał pięć stów od Jaka i przybywa złomów z Niemiec do parkowania. Teraz to on jest gość, stać go

      • 69 22

      • 500+ jest na kredyt (1)

        tak powiedził morawiecki

        • 17 2

        • Z tym, że

          Spłacają nie ci co biorą ;)

          • 25 1

    • najemnik od szacher machera za 2 pln się odezwał

      • 11 12

    • I bardzo dobrze - trzeba ukrócić panoszenie się poszukujących darmowych parkingów. Chcesz dojechać do pracy samochodem - zapłać za parking.

      • 35 9

    • jakaś obsesja??

      • 6 4

    • prawie student.....

      Ty wyższe wykształcenie skończyłeś na parkingu UG, jak było jeszcze otwarte ?

      • 6 3

    • kto się zachwycał wieżowcami bez parkingów? (2)

      • 18 1

      • OBC i Alhemia... (1)

        • 3 2

        • AlHemia? Ty Hamie

          • 2 2

    • a może warto po prostu zrozumieć,

      że koszt parkingu też jest kosztem posiadania samochodu. obstawiam, że w biurowcach jeszcze sporo abonamentów się znajdzie...

      • 12 2

    • nie piskaj

      • 4 2

  • polityka planistyczna miasta Gdańska (27)

    prowadzi do takich efektów.
    Nasi planiści i architekci to wybitne osobistości o wyraziście ukształtowanym charakterze.
    A na czele nasz prezydent.
    Wszystko od lat bez zmian

    • 247 50

    • zgoda (26)

      budowanie tych biurowców na kilka tys. ludzi w środku miasta, to błąd
      do tego jeszcze te śmieszne tłumaczenie , że mieszkańcy chcieli płatnego parkowania (za które sami będą płacić)
      A co mieli zrobić ci mieszkańcy, jak wszystkie ulice były zastawione?
      To błąd urzędników planujących kluczowe inwestycje w mieście, za które jeszcze będziemy żałować (i płacić)

      • 60 19

      • A gdzie te biurowce maja byc, jak wlasnie nie w srodku miasta? (22)

        Co ma sie znalezc w srodku miasta? Austrada?

        Nie biurowce,
        nie handel,
        nie tereny dla pieszych, bo to przeciez miasto!
        nie mieszkania - bo glosno (i drogo)

        To jest najlepsze miejsce na biurowce.

        • 41 22

        • Biurowce tak, ale z odpowiednią ilością miejsc parkingowych (17)

          • 38 19

          • Ile to jest "odpowiednia ilość" (4)

            Jeśli miejsc pracy będzie jakieś 7 tysięcy to ile ma być miejsc parkingowych?
            7 tysięcy? 10 tysięcy?
            A teraz pomyśl jak na terenie jednego kwartału upchnąć taką liczbę parkingów.
            Można? Tak można - wówczas Oliwa wyglądałaby tak jak - uwaga użyj internetu i w google wpisz - houston parkingi - enter - grafika.

            Tak byś chciał by wyglądało miasto?
            Bo ja muszę? Bo przecież trzeba gdzieś zaparkować...Bo trzeba dzieci odwieźć...Bo taniej...bo szybciej...bo za drogo...

            • 26 17

            • Parkingi wielopoziomowe (3)

              Powinien być obowiązek ich wybudowania przy takiej dużej inwestycji

              • 16 10

              • W takim biurowcu 4 poziomy to parkingi, a więc Twój postulat jest spełniony.

                • 10 4

              • tak, zgoda, (1)

                ale tam są już miejsca, tylko o dutki chodzi...

                • 5 2

              • Utrzymanie takiego parkingu też kosztuje

                • 5 1

          • to już do włascicieli tych biurowców uderzaj

            maisto ma im miejsca parkingowe budować?!

            • 21 7

          • (8)

            najwyzszy budenek w Europie (Londyn, otwarty 3 lata temu) ma 26 miejsc parkingowych - dojezdza sie komunikacja miejska

            • 33 11

            • (6)

              A Londyn jaką ma długość linii metra, a ile km metra jest w naszym Pyziołku Wielkim?

              • 20 18

              • w Trójmieście znaczny procent mieszkańców mieszka w zasięgu 10 minutowego spaceru do stacji SKM (2)

                nie chodzi o długość linii metra tylko o częstotliwość taktu.

                W latach 1960 -tych SKM chodziła co 6 minut.

                Teraz mogłaby chodzić w takcie 3 minutowym, ale do tego potrzeba woli politycznej i przekierowania funduszy z budowy parkingów i dróg na zakup taboru i rozwój systemu strzeżonych parkingów rowerowych przy stacjach SKM.

                • 34 7

              • przede wszystkim potrzeba

                wspólnego biletu na całe trójmiasto, czystości i bezpieczeństwa- czytaj eliminacji żulerni z skm. bez tego kto nie musi, nie korzysta. potem nowy tabor i częstotliwość- bo mniejsza niż co 5 minut powoduje, że takie rozwiązanie jest nieatrakcyjne.

                • 12 0

              • Bzdura

                • 1 2

              • (2)

                A co ma do tego metro, Gdansk metra nie potrzebuje bo ma skm I tramwaje. Komunikacja w Londynie jest naprawde droga (dla mieszkancow), jakosciowo (czystosc, tabor) na pewno nie lepsza niz nasza. Ale tam nikt nie uwaza 'mi nalezy sie darmowe miejsce do parkowania, bo mieszkam sobie w Kowalach' - kalkulujesz mieszkanie z uwzglednieniem dojazdu do pracy I jego ceny (tak ceny parkowania + oplaty za wjazd do miasta)

                • 20 10

              • Dlaczego porównujesz nasze miasto do Londynu? Możemy lepiej

                • 7 4

              • I to jest błąd tych w Lądku :)

                Bo powinni kalkulować.
                W metrze w L widać zagonionych ludzi z teczkami, Anglików i innych.
                Tylko imigranci na zasilku są weseli

                • 1 4

            • Nie ma takiego miasta jak Londyn

              Jest Lądek Zdrój

              • 6 1

          • A jak chcesz dojechać do tych parkingów?

            • 5 4

          • tam problemem dla większości cwaniaków nie jest ilość

            tylko to, ze są płatne...i nie, nie każdy do biura musi dojeżdżać samochodem.

            • 5 1

        • A chociażby w okolicach lotniska.

          • 1 3

        • rozwój centrów miast powinien być ZRÓWNOWAŻONY

          mający głównie na uwadze mieszkańców tego miasta, a nie zagraniczne korporacje czy żarłocznych deweloperów.
          NIe powinno się zatem realizować inwestycji, które zaburzają życie miasta i powodują ISTOTNE utrudnienia w życiu mieszkańców.
          To naprawdę nic trudnego, ale jeśli w grę wchodzi korupcja (np. mieszkania ze zniżką) to powstaje bałagan urbanistyczny i pogarsza się jakość życia.

          • 8 3

        • Tylko to nie jest środek miasta.... (1)

          ....a jego północna część, niedawne przedmieście. Środek miasta to okolice ECSu.

          • 0 5

          • Środek miasta to Wrzeszcz

            • 2 0

      • (2)

        Kilka tysięcy to tam w jednym budynku pracuje. Jak skończą budować OBC i Alchemię to przy pełnym zasiedleniu pracowników będzie się liczyć w dziesiątkach tysięcy. Nie ma opcji dojazdu wszystkich własnym samochodem a i obecna komunikacja miejska nie obsłuży tyle. Będzie się działo.

        • 21 1

        • SKM ma wiele rezerw przewozowych - może jeździć w takcie 3 minuty w godzinach szczytu (1)

          • 11 6

          • Może

            Ale nie jeździ

            • 11 0

  • ) (8)

    I dobrze uczelnie dla studentów a pracownicy korpo niechaj dojeżdżają komunikacją miejską i rowerami.Albo niech korpo postawi im parking jak już muszą autem dojeżdżać.

    • 356 21

    • Nie powinno być takiej kumulacji biurowców w jednym miejscu. (2)

      • 23 20

      • jeżeli gdziekolwiek ma być kumulacja buirowców, to tylko w pobliżu stacji SKM (1)

        • 40 4

        • szkoda, ze do SKM też trzeba dojechać...

          Gdańsk - mamy cię w pu***

          • 1 1

    • pomysł na biznes (2)

      Już widzę jak sprytni studenci będą wyrabiać karty wjazdowe i sprzedawać pracownikom Oliva Bussiens Center za 100 zł za / mc :)

      • 37 2

      • Nic z tego.

        Od czasu di czasu karty są sprawdzane, jeśli pojawia się niezgodność danych traci się kartę. Tak jest u nas na PG. Poza tym, studenci mają ograniczony dostęp. Miejsca parkingowe są dla pracowników przede wszystkim,

        • 18 3

      • biznes is biznes

        Skoro nie parkują to mogą przehandlować miejsce. Liczba się zgadza.

        • 3 5

    • Ruch dobry, ale... (1)

      brak możliwości wjazdu nie studentom, ale interesantom to błąd! Powinna być możliwość wjazdu dla każdego, tylko że np. pierwsze 20 min za darmo, a następnie płatne, ale drożej niż w strefie płatnego parkowania. Dzięki temu ktoś, kto ma coś do załatwienia a nie został specjalnie zaproszony, bo np. składa dokumenty aby aplikować na UG, będzie miał możliwość zaparkowania.

      • 9 8

      • He he he.

        Z dokumentami można przydreptać na piechotę. Teraz akurat zmniejszają się limity przyjęć, już nikt nie będzie zabiegał o studentów na kolanach. Takie czasy, reforma szkolnictwa.

        • 2 1

  • UG nie powinien nic zamykać, tylko zarabiać... (5)

    no ale nie wpisał takiej możliwości w projekt unijny i teraz jest w ciemnej d****, bo ma mnóstwo miejsc, na których kosiłby grubą kasę, a tak ledwo wiąże koniec z końcem...

    • 98 81

    • o czym ty mówisz (2)

      UG ma kasy po uszy :)

      • 24 9

      • Tak jest na panstwowym. I tak kasa przyjdzie (1)

        z ministerstwa. Pod koniec roku budżetówka robi zakupy z d... bo niewydana kasa przepada, o nie wydane srodki pomniejsza się finansowanie na nastepne lata.

        • 10 3

        • Tak samo w urzędach i w ten sposób miliardy z naszych podatków w piach idą ...

          • 4 2

    • UG nie ma PRAWA zarabiać, choćby chciało

      takie są odgórne zasady w uczelniach publicznych

      • 10 1

    • Jestem studentem i czasami żeby znaleźć miejsce w godzinach porannych graniczy z cudem

      • 0 0

  • Sytuacja jak w Indach?! (39)

    W przeciągu ostatnich lat otwarto mnóstwo biurowców na terenie Przymorza-Oliwy, przy stacji SKM Przymorze powstaje kolejny wieżowiec, na kilka tysięcy osób. W momencie otwarcia tych budynków Grunwaldzka i pociągi SKM będą totalnie przepełnione (zresztą już są!!). Potrzebne są przede wszystkim: większa ilość SKMek w trakcie godzin szczytu od pon do pt oraz zdecydowanie więcej miejsc parkingowych! Vis a vis OBC jest stare boisko sportowe oraz ogromny, nieużytkowany teren - warto byłoby pomyśleć nad postawieniem tam parkingu z prawdziwego zdarzenia! Tylko tutaj kwestia dogadania się trzech podmiotów: UG, Olivia Business Center oraz miasto Gdańsk - a z tym może być niestety różnie...

    • 162 54

    • To w tym molochu nie ma parkingu? (1)

      Jak to możliwe?

      • 28 8

      • jest jest, tylko nie za darmo

        przecież o płaceniu za miejsca jest artykuł...

        • 15 0

    • Najlepiej dzieciakom boisko zabrać by zrobić kolejny parking dla korposzczurów!!! (1)

      • 76 10

      • Ilu tam dzieciaków widziałeś ? Ilu oderwało się od kompa ?

        • 4 16

    • parking na boisko? Oszalałeś. (4)

      W korpo mordorach możesz miejsce wykupić, tak, trzeba zapłacić

      hehe

      • 58 3

      • boisko (3)

        Akurat boisko jest użytkowane. W okresie zimowym odbywają się tam akademickie biegi, a wiem, że czasem ludzie przychodzą tam pobiegać albo potrenować coś z la.

        • 27 2

        • boisko

          A mieszkańcy z okolic wyprowadzają tam psy, żeby się wypróżniły. Pracuję tam i widziałem prawie codziennie, co kulturalni localesi robią na tym boisku ze swoimi pupilami.

          • 23 8

        • Aczkolwiek był jakiś czas temu tutaj news, że coś UG chce na tym boisku budować. (1)

          • 5 0

          • O ile się nie mylę, w przyszłości ma tam powstać nowy ośrodek sportowy UG. Pomysł z przerobieniem na parking raczej zatem w życie nie wejdzie.

            • 8 0

    • (14)

      Niestety większość kierowców nawet 5zł za cały dzień nie będzie chciało zapłacić "bo nie". Bo ja mam auto i będę kombinować.

      • 48 8

      • (13)

        Bredzisz. Miejsce w hali kosztuje 520 zł. Może to jest przyczyną szukania tańszych rozwiązań.

        • 21 14

        • ale na parkingu zewnetrznym 200 zl. (7)

          Nikt nie powiedzial, ze twoj korpo wozek musi stac w hali garazowej.

          • 36 7

          • (3)

            Powodzenia przy próbie zakupu takiego miejsca. Od wielu miesięcy wszystko zajęte, a ceny regularnie są podnoszone.

            • 21 8

            • Porządek na kampusie (2)

              No to musisz dojechać komunikacją publiczną, trudno. Albo zmienić m-ce pracy. Nareszcie koniec sępienia na kampusie :))

              • 37 4

              • Miłoszu, nie zapominaj o wersji bike and ride

                rower wspomagany elektrycznie nie wymaga rozluźniania krawata.

                • 7 0

              • Ja już mieszkam i pracuję w normalnym miejscu pracy, w normalnym kraju, gdzie pracodawca po pierwsze zapewnia miejsce parkingowe, po drugie nawet gdyby trzeba było stać na płatnych to pensja na to pozwala, po trzecie - jest działająca, nie zatłoczona komunikacja w standardzie trochę lepszym niż polsko-indyjski. Jeszcze trochę a nie będzie komu podatków płacić na te uniwersytety i ulice, bo wszyscy wyjadą.

                • 7 7

          • Dostań najpierw to miejsce na zewnętrznym, ponad pół roku w kolejce trzeba czekać.

            • 3 3

          • Są wolne miejsca parkingowe (1)

            W Alchemii 140zł/mc

            • 11 1

            • o panie, trzeba by piechotą jakieś 300 metrów iść do OBC. kto to słyszał :p

              • 4 1

        • widocznie taka jest realna cena parkowania (3)

          • 14 4

          • Wątpìę (1)

            Taka jest realna cena chciwości

            • 6 10

            • Wybuduj zatem parking i zaoferuj niskie, przystępne ceny.

              • 5 1

          • Jakby taka była realna cena to by ludzie tam parkowali, a tego nie robią.

            • 3 7

        • to mieszkaj blizej pracy albo jezdzij komunikacja - tak dziala caly cywilizowany swiat. Albo jak chcesz to plac

          • 20 3

    • UG będzie miała teraz porządny parking

      A boisko zostaw w spokoju

      • 37 1

    • Precz z zabieraniem zieleni dla wygody przyspawanych do fotela

      Tak nie można! To jest zielone boisko i dzień w dzień tam ktoś trenuje (UG). Bez zieleni będziemy kupą....

      To trochę tak jakby ktoś powiedział: "W związku z niewystarczającą liczbą miejsc parkingowych w naszym bloku likwidujemy plac zabaw", a po roku: "W związku z niewystarczającą liczbą miejsc parkingowych w naszym bloku wyburzamy klatkę A na potrzeby budowy parkingu."

      • 41 4

    • W miejscu boiska powstanie kolejny biurowiec - jeszcze wyższy niż moloch który aktualnie jest wykańczany

      jw.

      • 8 15

    • tramwaj od Chlopskiej do Witosa wzdluz Kolobrzeskiej i Bazynskiego (4)

      i duzy wezel komunikacyjny przy SKM (tram/bus/SKM/rower - w tym rower miejski)

      • 14 3

      • Do jakiego Witosa?

        Ogarnij się słoiku!

        • 16 9

      • (2)

        Dokładnie, najlepiej w tym celu zburzyć auchana, pks, kołobrzeską 20 i rozi: P

        • 1 1

        • Wara...

          ... od ROZI! :D

          • 3 1

        • A po co burzyć

          Skasować jeden pas dla samochodów i w jego miejscu tramwaj.
          Dodatkowo zrobić podłączenie JPII do Grunwaldzkiej i Zaspa zamiast jeździć przez Kołobrzeska pojedzie tamtędy.

          • 6 0

    • (3)

      Miejsc parkingowych w Oliwie jest pełno i są puste (bo są płatne).

      • 25 0

      • dokladnie (2)

        Obronców Westerplatte ...jak miło popatrzeć na pustą ulicę ... zapchaną do granic możliwości przed postawieniem parkometrów.

        • 14 1

        • (1)

          Zapchanych przez samych mieszkańców, którym nie chciało się parkować w podwórkach...

          • 0 1

          • Jak widać jedynie skutecznym jest prosty argument finansowy - płatność za parkowanie na terenach miasta. I nagle warto wjechać na swoje podwórko.

            • 1 0

    • wystarczy zwiększyć cżestotliwość SKM do 3 minut i znaczna część problemu znika (1)

      rozwiązanie dużo mniej kosztowne niż budowa parkingów i dróg dojazdowych do nich.

      Dlaczego pracownicy i studenci mają parkować za darmo? Powinni się co najmniej zrzucić na koszt budowy istniejących parkingów i systemu kontroli dostępu, który jak się dowiadujemy, ma kosztować milion złotych.

      Dlaczego podatnik krajowy ma się dorzucać do kosztów generowanych przez decydujących się na dojazd samochodem do miejsca dobrze skomunikowanego transportem zbiorowym?

      • 14 8

      • Dlatego, że takie jest prawo, przynajmniej dla pracowników.

        • 3 5

    • Ulice Arkońska, Słupska są też zastawione, cóż za problem postawić auto wprost naprzeciwko bramy wejściowej, wjazdowej, lub na chodniku. Zwrócenie uwagi kierowcy skutkuje wielką agresja nie tylko słowna , oczywiście ze strony kierowcy.

      A pieszy ma sobie wędrować ulicą

      • 0 0

  • (3)

    Słusznie - to uczelnia, więc miejsce dla studentów :)

    • 144 11

    • Student nie głupi i swoją darmową wejściówkę sprzeda, za comiesięczną daninę, potrzebującym.

      • 7 6

    • Tylko z jakiej racji ja - studentka mam płacić 30 zł haraczu? (1)

      Koszty jak widać UG przerzuca na studentów!!!

      • 0 2

      • 30 zł. na rok

        To nie haracz, to zapłata za miejsce postojowe. Na GUM-edzie jest drożej, na PG chyba podobnie. Nie marudź.

        • 1 0

  • Czy ktoś się wreszcie zajmie tym problemem na poważnie? (4)

    I znów to nie rozwiąże problemu, tylko przesunie go w inne miejsce...
    Niech jakiś Urząd Miejski rozwiąże ten problem tak, aby osoby, które jednak muszą parkować w okolicy (bo czasem nie ma innego wyjścia), mogły to zrobić.

    • 73 41

    • (1)

      Mogą - niech wykupią sobie miejsce parkingowe :P albo zapłacą za postój w strefie.
      Problemem jest to, że jest za dużo biurowców na małej przestrzeni, które generują za duży ruch samochodów. Oliwa to stara dzielnica, w której ciężko parkowało się już przed erą biurowców.

      • 27 4

      • problemem jest to, że miasto kwesie transportowe rozwiązuje zakazami i opłatami

        a więc batem i przymusem...

        • 0 0

    • ale moga - wlasnie jak pojawiła sie strefa to mozesz spokojnie zaparkowac jak zapłacisz. Mozesz takze zaparkowac pod biurowcem jak zapłacisz

      • 23 2

    • Porozmawiaj z szefem Alchamii

      Dlaczgo nie zadbał o miejsce parkingowe dla pracowników budynku?

      • 0 0

  • Bramy postawić, ale i usunąć większość zbędnego ogłordzenia (1)

    ogrodzenie to największy skandal UG!

    Tylko na wjazdach bramy / płoty. Reszta pod drzewa i krzaki (nie skalniaki)

    • 69 28

    • To będą jeździć przez trawę itd, byle za darmo zaparkować. Już taka nasza mentalność:)

      • 21 2

  • po co jechac autem jak jest autobus tramwaj i skm??? (44)

    • 130 62

    • bo trzeba kupić dwa osobne bilety na te środki transportowe (10)

      w tym samym mieście.

      Jest jeszcze autobus 199 na przykład który jeździ trzy razy na godzinę ...

      • 61 17

      • SkyCash! (7)

        a jak jeździsz regularnie to bilet metropolitalny i tyle, zero zmartwień, a wychodzi i tak taniej niż auto

        • 22 10

        • (6)

          bilet metropolitalny jeszcze nie powstał.
          Bilet łączony to 210zł

          • 29 11

          • 140 miesięcznie. (1)

            a nie 210.
            70 SKM, 70 ZTM.

            • 13 5

            • 210 tam nie jeździ

              • 12 7

          • 2 (3)

            jak nie powstał jak jest? Warto się doinformować :)

            • 5 8

            • (2)

              Istnieją też kotlety z soi

              • 13 5

              • Sztuczny członek i sztuczna wagina też istnieją. (1)

                • 8 2

              • nie u mnie

                • 2 1

      • 199 (1)

        Rano 199 jest co 15 minut. Nie tak źle.

        • 1 2

        • Przez godzinę

          • 1 1

    • dlatego, że tramwaje się ciągle psują, SKM wiecznie się spóźnia a autobusy stoją w korkach (7)

      • 25 23

      • (1)

        A samochody nad tym wszystkim przelatują...

        • 48 9

        • nigdy sie tez nie psuja

          a korki nie istnieja - dlatego wlasnie nalezy budowac nowe drogi.

          • 16 8

      • 2

        Gdyby nie było samochodów to autobusy nie musiałby stać w korkach. Wystarczyłby też buspas.

        • 24 2

      • to wsiadaj na rower (1)

        leniu, to chociaz troche zdrowia zlapiesz

        • 18 10

        • po co rower? Dla kogo nioby remontują ulice i drogi? Po to aby z nich korzystać

          • 5 13

      • w takim razie pozostaje Ci płacic za parkowanie jak w kazdym zachodnioeuropejskim miescie. Dodam ze tam komunikacja nie jest ani lepsza ani tansza - masz wybór - zapłac za miejsce I dojezdzaj samochodem

        • 12 5

      • Hmm

        Jeździłam do pracy 2 lata skm z Zaspy w stronę Gdyni. SKM przez ten okres spoznila się może 2 razy, przy czym w pracy i tak byłam na czas. Kto jest autorem komentarzy o spóźniających się pociągach? Czy na pewno ci, którzy regularnie korzystają z komunikacji?

        • 5 0

    • Żeby nie wąchać tych, co uważaja że dezodorant zastępuje prysznic (2)

      • 33 14

      • 2 (1)

        Wystarczy się umyć, dlaczego muszę Ci to mówić?

        • 10 11

        • nie jemu to mów, tylko powiedz to w autobusie

          albo GAiT niech zrobi akcję. nie myjesz się> nie wsiadasz do miejskiej komunikacji .

          • 18 5

    • (6)

      Dlatego że nie każdy ma czas na to aby korzystać z trzech przesiadek albo chodzić po tunelach po to aby tłoczyć się na jednym peronie. Do tego można się spóźnić bo akurat tramwaje utkną w korku(awaria), autobus nie przyjedzie na czas itd

      • 18 11

      • (5)

        zatem wykup miejsce do parkowania - w całej Europie jest tak samo, skoro zdecydowanie nie chcesz komunikacji I chcesz mieszkac daleko od miejsca pracy to ponosząc tego konsekwencje płacisz za parkowanie. W bardzo wielu miastach w Europie zapłacisz jeszcze za sam wjazd do miasta, w Sztokholmie po przekroczeniu pewnej liczby samochodów nie wpuszcza sie do srodka ani jednego dodatkowego. Najbardziej cywilizowane I przyjazne sa miasta w ktorych ludzie przesiedli sie do komunikacji I nie ma innego wyboru

        • 18 4

        • Wyjaśnij po co są budowane nowe ulice i drogi w mieście? Dlaczego Grunwaldzka ma być remontowana i dla kogo? Może np zamknij kawałek owej ulicy i wprowadź deptak a dzięki temu powstanie linia tramwajowa łącząca Do Studzienki i właśnie Grunwaldzką?

          • 1 5

        • (2)

          Te wszystkie najbardziej przyjazne miasta łączy jedna cecha: mają metro. Myślisz że dwie śmieszne linie kolejki jeżdżące co 10-15 minut można nazwać metrem? To pomyśl jeszcze raz.

          • 7 2

          • Co 7 minut w szczycie. (1)

            Nie pasuje, płać za parking.

            • 7 5

            • w normalnych miastach metro z taką częstotliwością

              kursuje o najmniej obleganych porach. nasza skm jest do kitu. ja wolę płacić za parking (robię to w innym miejscu, mogę dojeżdżać tramwajem i skm- obie opcje są tragiczne, kiedyś rowerem dojeżdżałem, teraz zwykle jeżdżę do drugiej pracy, rowerem bym się nie wyrabiał. o komunikacji miejskiej nie wspominając).

              • 8 2

        • Tyle tylko ze w Europie nie rozbiera się linii kolejowych i w zamian daje szybkie drogi dla samochodów dzięki czemu łatwo jest dojechać do Centrum

          • 3 1

    • Nie wszyscy mieszkają w centrum (11)

      Chociażby dlatego, że nie wszyscy mieszkają w centrum i dojazd na uczelnię naszą cudowną komunikacją miejską zajmuje im 1,5-2 godziny. Jeśli miasto w końcu zadba o inne dzielnice niż Wrzeszcz, Chełm i Morenę, to chętnie przesiądę się w komunikację miejską.

      • 10 20

      • a zdołasz skojarzyć czas dojazdu z miejscem wyboru mieszkania do wynajęcia?

        być może to jest dla Ciebie za trudne. W okolicach 10 minutowego zasięgu dojścia pieszego do przystanku SKM na pewno znajdą się jakieś mieszkania lub nawet domy z ogródkiem.

        • 15 10

      • (9)

        wlasnie dlatego rozwazajac gdzie wynajmujesz/kupujesz mieszkanie podstawa jest dojazd. Skoro chcesz mieszkac np w Kowalach to dolicz comiesieczny dojazd samochodem + opłate za jego parkowanie. To jest Twoj wybór

        • 20 5

        • (8)

          Oczywiście jest wybór między kawalerką w centrum a trzy pokojowym mieszkaniem z dala od niego. Szkoda ze nie dostrzegasz tej różnicy. Mieszkańców danego miasta nie można dyskryminować ze względu na to w jakim miejscu muszą zamieszkać. Powiedz to także tym co kiedyś mieli linie kolejową ale ją rozebrano - jak mają dojechać do centrum?

          • 5 7

          • oczywiście, ze wybór jest. (7)

            ale jeśli uważasz, ze sam fakt, ze zdecydowałeś się na droższe mieszkanie dalej oznacza, ze ktoś ma Ci zapewnić komunikację miejską tam gdzieś daleko lub bezpłatne miejsce parkingowe, to się głęboko mylisz. jest wiele wersji pośrednich w sensownych formach. a jeśli nie stać Cię na dodatkowe 100-400zł miesiecznie na parking, to znaczy, że źle policzyłeś koszy mieszkania z dala od centrum. bo koszty tego trzypokojowego mieszkania to również dojazdy- komunikacja miejska, jeśli występuje, paliwo i parkingi i utrzymanie samochodu (zwykle samochodów) i przede wszystkim czas...ja dostawałem fioła mieszkając na niedźwiedniku- a to przecież opcja pośrednia (fakt, przed nową słowackiego)

            • 11 4

            • (6)

              mylisz się droższe mieszkanie to jest w Centrum i to sporo - możesz sobie popatrzeć na ceny. Na obrzeżach masz trzy pokojowe a w centrum zaledwie kawalerkę(wybacz ale to trochę za mało jak na rodzinę w której jest dwójka dzieci)

              • 5 7

              • ależ oczywiście, ze jest droższe właśnie dlatego, (5)

                że jest w centrum i jest dobrze skomunikowane. nie napisałem, że mieszkanie na obrzeżach jest droższe od tego w centrum, tylko że widocznie zbyt drogie na Twoje możliwości, skoro nie stać Cie na dojazd. widocznie powinieneś był kupić dwupokojowe na obrzeżach- są tańsze (nie jest to złośliwość, tylko logiczny wniosek- przecież oczekujesz, że miasto przejmie część Twoich kosztów). a może warto rozważyć wynajem gdzieś bliżej?
                nie jestem do końca pewien, czego dokładnie nie zrozumiałeś w stwierdzeniu, że koszty dojazdu też są elementem ceny tego mieszkania na obrzeżach- również dlatego jest tańsze. gdyby było tak dobrze skomunikowane, byłoby droższe- może nie tak, jak w centrum, ale pewnie nie różniłoby się ceną od mieszkań choćby na morenie czy zaspie. wiem doskonale, jakie są różnice w cenach, ale widzę, że w przeciwieństwie do Ciebie wiem, z czego wynikają...kwestia wyboru- jak widać nie zawsze świadomego.

                • 6 3

              • (4)

                Dalej nie rozumiem dlaczego Centrum ma być bardziej faworyzowane niż inne dzielnice. Rozumiem że skoro na obrzeżu jest kiepski dojazd i ryzykuje mieszkając tam to powinienem płacić mniejsze podatki?

                • 2 4

              • Ty tak na serio podstaw życia nie rozumiesz, czy tak sobie kpisz? (3)

                to jakbyś miał pretensje, ze samochody klasy premium za 500k+ są faworyzowane, bo mają silniki v8, a w kupionym za 50k jeździdełku tylko 3 cylindry...i żądał, żeby w takim razie Tobie sprzedawano benzynę za 2zł/l.
                Co to znaczy faworyzowane? centrum to miejsce, gdzie jedzie lub które mija w drodze większość mieszkańców, gdzie znajdują się urzędy, miejsca pracy- w naturalny sposób ma lepszą komunikację. rozumiem, ze Szanowny Pan potrzebuje do swojej dzielnicy w której mieszka kilka- kilkanaście tysięcy mieszkańców i w której oprócz tanich mieszkań i kilku sklepów osiedlowych nic nie ma 10 linii tramwajowych, 2 skm, autobus i 3 dwupasmówki?
                Rozumiem, że zdajesz też sobie sprawę, że gdyby jakimś nieracjonalnym cudem tak właśnie było, Twoje mieszkanie kosztowałoby prawie tyle, co w centrum? Bo właśnie dlatego to mieszkanie było tańsze- grunty, na których stoi były skrajnie tanie, bo wszędzie daleko i nie ma jak dojechać. i nie, nie należy Ci się z tego powodu żadna gratyfikacja w żadnej postaci od kogokolwiek. bo podjąłeś taką, a nie inną decyzję finansową i kupiłeś mieszkanie za 1/3 ceny na obrzeżach. i oczywiście niczym nie ryzykujesz, tylko ponosisz konsekwencje swojej decyzji- tracisz czas i paliwo w korkach, bo innego dojazdu nie ma i nie będzie- plany kolejnych połączeń komunikacyjnych są znane na kilkanaście i więcej lat do przodu...

                • 5 1

              • (2)

                Ja ci przypominam że wszystkie dzielnice które są już włączone do Gdańska powinny mieć takie same prawa jak Centrum gdzie ceny są większe ale tylko przez prestiż(dlatego sprzedawcy muszą tam płacić większy czynsz i mają kłopot z tym aby auta dostawcze mogły im dostarczyć towar). Miejsca pracy są w każdym miejscu Gdańska co ciebie zdziwi nawet w Kokoszkach( w każdym cywilizowanym miejscu duże zakłady są budowane z dala od Centrum i zabudowań mieszkalnych) Urzędy mają swoje filie tym samym nie musisz wszystkiego załatwiać jadąc na Długie Ogrody. Nie chcesz zrozumieć tego że mimo wszystko miasto jednak ciągnie do tych daleko oddalonych miejsc transport(patrz budowa PKM) tym samym to nie jest tak że one są pozbawione same sobie. Skoro jednak mieszkasz w Centrum to mieszkańcy ościennych dzielnic powinny płacić mniejsze podatki z prostego powodu nic nie mają zaś mieszkańcy właśnie Centrum mają wszystko.
                Porównanie do techniki to chybiony pomysł Nikt nie będzie miał do Ciebie pretensje że masz lepszy samochód ale jeśli na innych warunkach będziesz go kupował już tak.
                Nie zrozumiesz jednej rzeczy jeśli kogoś nie stać na mieszkanie w Centrum to nie dodawaj mu kosztów tylko dlatego że zwyczajnie nie ma funduszy.
                Hipokryzja jednak polega na czym innym - Ty chwaląc Centrum np nie wypowiadasz się nt. budowy nowych dróg które właśnie prowadzą do tego ważnego miejsca. Czyli mieszkając w luksusie nie możesz jeździć autem podczas gdy inni mają do tego warunki i w związku z tym domagał się by oni także nie korzystali z aut.

                • 1 2

              • Czasy komuny dawno minęły

                • 0 0

              • witki opadają.

                1) podatki są takie same dla wszystkich, obojętnie, ile zapłacili za mieszkanie. nikt Ci nie da nic za darmo. co to są takie same prawa? miasto ma budować dwupasmówkę do każdego nowego osiedla? niech Ci deweloper wybuduje- miasto ma swoje plany dróg, które możesz sprawdzić przed zakupem mieszkania i całąmasę gruntów w centrum do zabudowania- choćby okolice hallera. prestiż (w ogóle słabe określenie) wynika właśnie z tego, że w wewnętrznych dzielnicach jest wszędzie bliżej i lepsza komunikacja- dlatego właśnie mieszkania są tu droższe.
                2) porównanie do samochodu właśnie jest jak najbardziej adekwatne. mieszkanie mam kupione na tych samych zasadach co Twoje (zakładam- a może sugerujesz, ze mieszkania we wrzeszczu kupuje się jakoś po znajomości? by daleko nie szukać- masz dwie duże inwestycje z mnóstwem mieszkań i wielki rynek wtórny). wydałem więcej pieniędzy, by mieć wszędzie bliżej. tak samo jak ktoś kupuje porsche, by mieć sportowe wozidełko. za paliwo płacimy tyle samo. też bym chętnie kupił jakiegoś astona, ale mnie nie stać. nie żadam z tego powodu obniżenia cen paliwa, czy rocznego pitu.
                3)nie dodaję nikomu kosztów na które nie ma funduszy, tylko staram się uświadomić Ci, że kupując mieszkanie na obrzeżach najwidoczniej nie wziąłeś pod uwagę tego, ze dojazd samochodem, paliwo na to i gwóźdź programu: opłata za parkowanie też są kosztem mieszkania tam. nic więcej. oszczędziłeś pieniądze kupując tanie mieszkanie, to nie miej pretensji, że musisz wydać pieniądze na coś innego. zresztą ja mieszkając w centrum ponoszę te same koszty jeśli chodzi o wspomniane parkowanie (ale mam też możliwość wyboru średnio sprawnej komunikacji miejskiej lub roweru)
                4) nie zabraniam Ci jeździć samochodem, tylko spodziewam się, że będziesz płacił za parkowanie, a nie stawał na trawniku, przejściu dla pieszych lub cudzym podwórku, nic więcej. sam dojeżdżam samochodem (nie rozumiem, dlaczego 'nie mogę') do pracy (kilka miejsc) i albo płacę abonament, albo mój kontrahent zapewnia mi miejsce postojowe. płatne miejsca powinny być wszędzie tam, gdzie dużo ludzi chce zaparkować.
                5) nie mam nic przeciwko budowie dróg, natomiast odniosłem się do wybujałych oczekiwań mieszkańców dzielnic na obrzeżach. najlepszym przykładem są mieszkańcy osowy- u nas nic, do nas wszystko.
                6) nigdzie też nie napisałem, ze nie ma na obrzeżach miejsc pracy. nie napisałem też, że połączeń takich nie powinno się budować. napisałem tylko, ze naturalnym jest, ze tych połączeń w centrum jest więcej (i powoduje to wzrost cen mieszkań). za to nie widzę sensu budowy licznych połączeń do tych obszarów, gdzie nie jest potrzebne nic więcej niż 1-2 linie autobusowe.
                7) to Ty jesteś hipokrytą, jeśli oczekujesz, że płacąc 1/3 ceny mieszkania będziesz miał takie same warunki komunikacyjne jak inni lub że w ramach gratyfikacji ktoś Ci obniży podatki. to się nazywa postawa roszczeniowa.

                • 2 1

    • Chodnik u nas jak się należy.

      • 1 0

    • z Kartuz?

      • 2 0

    • Bo jak się spóźnisz, to czekasz 30 minut na następny

      I to po 8-00 rano.

      • 0 0

  • Tak samo jak zamknęli Siedlicką, to jest jakieś wyobcowane śrdoowoisko... (8)

    Pora na działania p. Adamowicz.

    • 25 48

    • Jeździj autobusem- co za problem....

      Co- za długo? Autem w korku wychodzi a ten sam czas, a taniej...

      • 12 9

    • (1)

      ul .Siedlicka prawnie należała i należy do PG (wcześniej ją tylko i aż udostępniała).

      • 10 2

      • Udostępniała?

        Jesteś w błędzie. Prezydent Adamowicz razem z Radą Miasta na wniosek PG zmienił ul. Siedlicką z publicznej na wewnętrzną.

        • 6 2

    • Pora to jest na zmianę pana Pawłowicza (1)

      • 5 6

      • pora na wywiezienie na taczkach K. Pawłowicz

        • 11 5

    • Sprzedaj mieszkanie za pół ceny, to się zastanowię. (2)

      • 9 3

      • może jakaś promocja bedzie na terenie Gedanii, Pawełku (1)

        • 2 2

        • Tam Pisiorki zarabiają

          • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane