• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wakacyjny pociąg do Helu w nietypowym zestawieniu z "bonanzą"

Maciej Naskręt
27 czerwca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Nietypowy skład zmierza w kierunku Wrzeszcza przy przystanku SKM Gdańsk Przymorze-Uniwersytet.
  • Pociąg Tur w nietypowym zestawieniu.
  • Pociąg Tur w nietypowym zestawieniu.
  • Pociąg Tur w nietypowym zestawieniu.

Przez Trójmiasto porusza się pociąg osobowy pn. Tur, który często jest w nietypowym zestawieniu - dwa szynobusy, a między nimi wagon z lat 70. ubiegłego wieku, albo po prostu jako "piętrus". Dlaczego kolejarze zdecydowali się zaprezentować podróżnym tak nietypowe składy? Wyjaśniamy.



W jaki sposób zazwyczaj podróżujesz?

O godz. 9:54 na stacji Gdańsk Główny zatrzymuje się pociąg "Tur", jadący z Chojnic do Helu. We Wrzeszczu zatrzymuje się o godz. 10, w Oliwie o 10:06, w Sopocie o 10:11 i w Gdyni o 10:24. Skład wraca natomiast z Helu do Chojnic po południu - o godz. 16:31 jest w Gdyni Głównej, w Sopocie o 16:41, w Oliwie o 16:46, a we Wrzeszczu o 16:52. Z kolei w Gdańsku Głównym jest sześc minut później.

To jedyny pociąg kolei regionalnych, który przejeżdża przez całe Trójmiasto, a potem dociera na Półwysep Helski. Warto o tym pamiętać, jeśli planujemy z Trójmiasta dostać się nad otwarte morze.

Warto zwrócić też uwagę na skład tego pociągu. Kolejarze połączyli w nim bowiem dwa szynobusy, a między nimi ustawili jeszcze wagon z lat 70 XX w., określany przez miłośników kolejnictwa jako "bonanza". Tę nazwę zawdzięcza układowi siedzeń znanemu z pociągów pojawiających się w westernach.

Takie połączenie, czyli szynobus - wagon - szynobus, ma swoje uzasadnienie.

- Pociąg w Tczewie zmienia kierunek jazdy. Takie, mogłoby się wydawać, niecodziennie ustawienie umożliwia sprawną zmianę kierunku jazdy. Przejście maszynisty z jednej do drugiej kabiny trwa krócej niż manewry szynobusu przy innym zestawieniu wagonów - mówi Michał Stilger ze spółki PolRegio (dawne Przewozy Regionalne).
Ponadto, po dotarciu do Helu skład jest rozłączany i osobno obsługuje ruch z Helu do Gdyni. Po południu znowu pociąg jest ustawiany: szynobus - wagon - szynobus i wraca przez Trójmiasto do Chojnic.

Taki niecodzienny skład wyrusza w trasę, gdy spodziewane jest mniejsze obłożenie pasażerów. Gdy natomiast przewidywana jest duża liczba pasażerów, na tory rusza lokomotywa manewrowa z doczepionymi legendarnymi wagonami piętrowymi, co stanowi równie atrakcyjny widok. Taki skład jest wspomnieniem "piętrusów" poruszających się po torach Kaszub.

Dodajmy, że pociąg Tur do Helu dojeżdża wyłącznie latem. Poza sezonem skład kończy bieg w Gdyni.
  • Pociąg TUR we Wrzeszczu z piętrowymi wagonami.
  • Pociąg TUR we Wrzeszczu z piętrowymi wagonami.
  • Pociąg TUR we Wrzeszczu z piętrowymi wagonami.

Miejsca

Opinie (229) ponad 10 zablokowanych

  • No i dobrze, ktoś w PKP w końcu pomyślał (21)

    Zwłaszcza, że w sezonie połączenie te charakteryzuje się dużym obłożeniem (a w przypadku ładnej pogody frekwencja wynosi 150%)

    • 148 13

    • gość (1)

      PR to nie PKP

      • 11 3

      • Napisał prawdę.
        Za przewozy w ramach województwa odpowiada Urząd Marszałkowski

        • 1 0

    • (5)

      Nie PKP a Urząd Marszałkowski woj Pomorskiego.
      I nie pomyślał bo jeździsz antycznymi pociągami.
      Nic nie robią...nic nie kupują...pociagi z Elbląga w Tczewie zawsze przepełnione

      • 9 6

      • To nie antyczny pociag tylko pełna klasyka! (4)

        Nic nie zastąpi podróży latem na Półwysep piętrusem ciągnionym przez spalinówkę, najlepiej legendarną SP45

        • 18 1

        • Główka boli? Taki tekst to dla miłośników kolejnictwa. Dla zwykłego pasażera liczy się klimatyzacja szybkość i swoboda

          • 12 9

        • Chyba SU45 . SP45 zostały zmodernizowane do SU45 jeszcze w latach '90 ubiegłego wieku. Większość tych popularnych Polskich lokomotyw jest już zezlomowana, szkoda, bo wg mnie to najładniejsza lokomotywa

          • 7 0

        • I na pewno nie SU45, zaorałaby tory na łukach swoimi 3osiowymi wózkami ;)

          • 2 0

        • SP45/SU45 miały zakaz wjazdu na linię helską.na tej linii do pocz XXI wieku kursowały lokomotywy SU46 prowadząc pociągi dalekobieżne

          • 2 0

    • W końcu to trojmiasto pl zauważyło (4)

      Takie same pociągi w zeszłym roku też jeździły.

      • 2 0

      • (1)

        Czyli jak zwykle sciema. Dobrze że nie zoptymalizowali połączenia...bo wydaniu naszego UM to by wygladalo tak że przecieliby szynobusa na pół...
        Wystarczy zobaczyć co się dzieje że składanie do Tczewa, Smetowa, Malborka, Elbląga po zmianach jakie uczynił UM. Takiej rozp...chyba nie ma nigdzie w kraju.

        • 6 0

        • Teraz tam jest masakra. W godzinach szczytu po jednej jednostce. Dobrze że mam już prawko i jestem zdała od patologii.

          • 0 2

      • Takie zestawienie na Turze pojawia się co jakiś czas od 2011r., więc redaktorzy trochę zaspali. ;) (1)

        Chciałbym również przypomnieć, że do 2010r. praktycznie wszystkie pociągi na Hel były obsługiwane piętrusami lub wagonami bezprzedziałowymi w trakcie sezonu. Obecne zestawienia z szynobusami są znacznie mniej pojemne, przy rosnącym stale ruchu turystycznym na Półwysep.

        • 2 0

        • Fakt trójmiasto mogłoby zainteresować się dlaczego dotowane przez unię składy zostają niezgodnie z prawem przesunięte na linie helską.
          Albo co się dzieje z przetargiem na nowe jednostki.
          Albo jakie plany ma urząd Marszałkowski.

          • 1 0

    • (1)

      Nie ciesz się tak...
      W normalnym woj. Byś miał na tej trasie spalinową klimatyzowana jednostkę nowej generacji.

      • 6 1

      • Najbardziej mnie smuci to iz później jest do utożsamiane z PO. Nieudolność urzędników impactuje na partię.

        • 1 1

    • No fajnie podsumowałeś (3)

      ale ten skład jeździ właśnie gdy nie ma wielu pasażerów. Gdy przewidywana jest znaczna liczba podróżnych to jadą wagony piętrowe. Tak stoi w artykule i jest to zaznaczone pogrubioną czcionką.

      • 5 1

      • (2)

        Gdy przewidywana jest zwiększona liczba pasażerów to...skraca się skład.

        U nas zawsze na opak.

        • 1 3

        • piętrowy weźmie znacznie więcej ludzi (1)

          • 3 0

          • Ale daje się jeden szynobus.
            Nigdy nie rozumialem logiki panujacej w przewozach regionalnych. To wina UM

            • 0 1

    • W koncu ? On tak jezdzi od zawsze. Jezdzil rok temu, piec lat temu , dziesiesiec i to caly rok . Jedynie latem wydluzony jest do Helu. W pozostalym okresie jedzi do Gdyni.
      Skad stwierdzenie w koncu ?

      • 0 0

    • 150 %

      Czyli czesc pasazerow biegnie za pociagiem??? Super!!!

      • 0 0

  • Nic nie wyjasnione, nadal nie wiadomo po co bonanza w srodku. (19)

    • 132 36

    • (13)

      "- Pociąg w Tczewie zmienia kierunek jazdy. Takie, mogłoby się wydawać, niecodziennie ustawienie umożliwia sprawną zmianę kierunku jazdy. Przejście maszynisty z jednej do drugiej kabiny trwa krócej niż manewry szynobusu przy innym zestawieniu wagonów"

      czytaj ze zrozumieniem a nie tylko sklejasz literki

      • 20 34

      • Tczewski mają swój pociąg z uchwytem na narty...hahahha UM jedzie po krawędzi.

        Teraz wystarczy przenieść tylko góry...i będzie komplet.

        • 3 11

      • A maszynista pracuje na czas lub akord i musi biegać z kabiny do kabiny!!!! (2)

        Czytanie ze zrozumieniem ma przyszłość nawet w stosunku do takich jak ty. Skoro mamy dwa zestawy szynobusów to ile metrów musi przejść maszynista z jednego do drugiego skoro ustawione są kabinami w przeciwnych kierunkach jazdy?

        • 6 12

        • Bonanza (1)

          jest dla zwiększenia liczby miejsc

          • 27 2

          • I o taka odpowiedz chodzilo ;)

            • 13 4

      • (1)

        To że na krańcach składu są jednostki z napędem rozumiem ale jaki cel ma bonanza w środku chyba tylko żeby zwiększyć liczbę pasażerów.

        • 30 2

        • A jakiego innego celu się spodziewałeś? "Tur" całą trasę jedzie dość długo, ale raczej nie potrzeba mu kuszetki czy wagonu restauracyjnego.

          • 4 2

      • (1)

        Nie jest to żadnym wyjaśnieniem skąd "bonanza" w składzie. Bez niej tak samo maszynista by mógł się przesiąść zamiast manewrować. Sugerujesz komuś czytać ze zrozumieniem a okazuje się, że sam masz z tym problem.

        W artykule pada pytanie: dlaczego kolejarze zadecydowali się zaprezentować taki skład?

        A odpowiedzi dalej nie ma. To co wkleiłeś to wyłącznie kwestia lokalizacji bonanzy pośrodku, natomiast po co taki skład powstał - tego już nie wyjaśniają.

        • 64 5

        • Bonanza jest w składzie dla zwiększenia liczby miejsc. A pisząc o problemie manewrów "przy innym ustawieniu wagonów" chodziło nie o brak bonanzy w składzie tylko umieszczenie jej na końcu pociągu a nie w środku. Gdyby bonanzę podczepiano na koniec składu, na stacji końcowej trzeba było by rozpinać skład i przestawiać szynobus by podpiąć się z drugiej strony bonanzy, co jest czasochłonne. Gdy bonanza jest w środku, wystarczy przesiąść się do drugiego szynobusu i można kontynuować jazdę w przeciwnym kierunku.

          • 3 0

      • (3)

        Czyli, jakby nie bylo bonanzy, to przejscie maszynisty z jednej kabiny do drugiej trwaloby dluzej?
        Po jednej stronie mamy szynobus z bonanza a po drugiej "manewry szynobusu przy innym zestawieniu wagonów" czyli manewry szynobusu bez bonanzy.

        Podsumowujac: szynobus z bonanza bez manewrow vs. szynobus bez bonanzy z manewrami.

        Moze chodzi o fakt technicznej niemoznosci polaczenia dwoch szynobusow bezposrednio, czego zabraklo w artykule...J

        • 18 7

        • fakt

          podsumowanie:
          dziennikarz nie zrozumiał kolejarza
          i napisal tak, ze trzeba wróżyć z fusów

          to nieważne. najważniejszy był
          PRODUCT PLACEMENT
          czyli info że jak mieszkasz we Wrzeszczu, Oliwie, Sopocie itp
          nie jedz na Hel samochodem, ani autobusem, ani promem,
          tylko tym jednym jedynym pociągiem

          mogli jeszcze wpisać, że w pociagu trzeba pić CocaColę,
          oraz używać Huawei, a gardzić Pepsi i Samsungiem :-)

          to działa i zawsze trochę kasy wpadnie (zanim końkurencja nie
          zawlecze do sądu i nie skroi odszkodowania za straty)

          • 6 3

        • (1)

          Skoro da się podpiąć wagon, to szynobus też się da. Po prostu autor coś PO****dolił.

          • 4 0

          • Jak zwykle zresztą....

            • 1 0

      • Bez wagonu w środku szynobus również może zmienić kierunek jazdy. To niecodzienne ustawienie nie jest więc do tego potrzebne. Zwiększa jedynie liczbę pasażerów. Autor ewidentnie coś popierdo..

        • 3 0

    • Bonanza bo wchodzi gość z rewolwerem i strzela (2)

      • 14 0

      • Z koniem i siodłem. (1)

        • 8 0

        • a ma lasso ?

          • 1 0

    • Gimbus! Zacznij już się uczyć, bo testu nie zdasz!

      • 0 2

    • Naucz sie czytać........

      ...................wyżej jest wyjaśnione.

      • 0 2

  • Pomorskie ma najstarsze składy w Polsce - po prostu skansen (7)

    dziękujemy ci Marszałku i będziemy pamiętać przy wyborach
    to już całkiem niedługo

    • 91 38

    • Nie skansen tylko... (3)

      ...rzut oka na historię kolejnictwa. Trzeba pozytywnie patrzeć na takie inicjatywy. A nie tylko te bezduszne darty i inne pendolino.

      • 28 5

      • (2)

        Już teraz śmieją się z nas..
        Chcesz zobaczyć muzeum kolejnictwa..jedz na pomorze

        • 8 9

        • marszałek struk wydaje publiczne pieniądze na reklamę i promocję swojej osoby (1)

          Resztę ma głęboko w d.pie

          • 12 8

          • To nie Marszałek raczej ludzie w wydziale transportu.
            Gdyby tak uzupełnić skład o młodą krew może by się udało. Średnia wieku powoduje niedaizm.

            Jeśli nie zamówią składów tak do września to ta bogata perspektywa unijna przypadnie.
            Rok na przetarg...i później walka z czasem aby wyrobić się przed 2020.

            • 8 1

    • Oni kupuja tylko w snach. Ten urząd w skali kraju...to jakiś fenomen.
      Cały kraj już ma nowe klimatyzowane pociągi na v160km/h

      • 16 2

    • (1)

      napisz jeszcze że zawsze na niego głosowałeś a teraz już nie będziesz, bo nikt się przecież nie domyśli, że to z troski o kolej piszesz, a nie żeby dowalić marszałkowi

      • 0 2

      • Nie zasłaniają się partia.
        Spójrz tak obiektywnie.
        Na woj. Wielkopolskie i na Pomorskie.
        Tam mają już kilkanaście jak nie kilkadziesiąt nowych pociągów. To tam reaktuwuje się linie kolejowe. Tam powołuje się spółkę marszałkowska. Itd itd.

        A u nas ?

        • 1 0

  • W Gdańsku jeździ skład trzywagonowy 1349-1350-1347 (10)

    Też fajnie wygląda, bo ma rozłożone trzy odbieraki prądu.

    • 47 0

    • (2)

      Ciekawe Olę byś nim na Hel jechał ...

      • 3 3

      • (1)

        *ile

        • 2 3

        • Z Olą też.

          • 6 0

    • (1)

      Trzy odbieraki bo gniazda miedzywagonowe w takim stanie ze nie daloby sie kabla przeciagnac.

      • 6 2

      • Nigdy nie było gniazd wysokiego napiecia

        • 5 0

    • Przez 18 lat jeździłem trójskałdem (2)

      • 5 0

      • Czy jeździł Pan też al. Leningradzka? (1)

        • 5 1

        • Do Eli.

          Pamiętam jak woziłem kibiców na mecz, kątem oka patrzyłem czy wszyscy zmieścili sie do składu

          • 7 0

    • (1)

      Pantografy się to zwie ;)

      • 3 0

      • Pantograf to masz na dachu tramwaju albo trojlebusu

        Zbieraki na jego szczycie dotykają linii energetycznej.
        Jeden na pamiątkę stoi na trawniku parkingu dawnej bazy WPK - dzisiaj Żak we Wrzeszczu.

        • 0 1

  • kolej na Hel, kilka miejsc na rowery, ciasno i drogo (27)

    Bilet dla dorosłego z rowerem 18 zł.
    18 x 2 + dwoje dzieci.... nie dziękuję, dużo taniej i wygodniej autem.

    • 43 65

    • To stój w korkach i się denerwuj jak lubisz (3)

      Normalni ludzie podróżują koleją na wycieczki, nie passerati b5

      • 42 16

      • Chyba ty. (1)

        • 9 14

        • No raczej

          • 1 4

      • Lexusem?!

        • 8 0

    • Bilety

      Sa rodzinne jak sie jedzie z dzieckiem . ale z rowerem koszmar przynajmniej powrot kolejks straszny tlok

      • 10 2

    • spoko, stój 3h w korku. (2)

      • 14 7

      • Kiedy tyle stałeś??? (1)

        • 4 9

        • skoro nie ma korkow, to po co:

          1. Budowa Trasy Kaszubskiej
          2. Budowa Obwodnicy Metropolitarnej
          3. Budowa OPAT

          Jak to jest, ze ciagle trzeba topic pieniadze w kolejnym asfalcie (bo tylko asfalt to rozwoj), ale jak sie mowi, ze samochod stoi w korku to ponoc nikt, nigdy nie ma tego problemu...

          HM, ciekawe

          • 3 0

    • Nawet jak korki jakoś ominiesz (8)

      to i tak dużo kasy za parking zapłacisz więc nawet w cztery osoby taniej na Hel pociągiem. No chyba że jesteś z tych co to wszystko rozjadą i wszędzie się wepchną żeby tylko za parking nie płacić. Jak tak to w ogóle nie powinieneś mieć wstępu na półwysep.

      • 19 5

      • co jeżeli pociąg nas nie zabierze ze względu na brak miejsc na rowery? ?? (7)

        Takie sytuacje już były.

        • 17 2

        • na szczęście rower ma dwie funkcje (6)

          jeśli nie może być bagażem, może posłużyć jako środek transportu

          • 7 2

          • proste pytania (3)

            1. Z dziećmi?? Jak się już poryczą i pochorują?

            2. Załacę za przejazd i mi go odmówią - wyłudzenie to jeszcze, czy już kradzież?

            3. W szkole mi wciskali, że transport wodny jest tańszy niż lądowy.
            Niech mi ktoś więc wytłumaczy, dlaczego i pociąg, i autobus, i samochód - są tańsze niż stateczek? Znów łgali? Czyl łgali też, że ziemia jest okragła, Kopernik nie był kobietą, a Bozia urodziła się w Betlejem koło Nablusu?

            • 1 3

            • (1)

              Na bilecie masz napisane, że nie ma gwarancji miejsca, a sam bilet jest ważny przez 6 godzin

              • 4 0

              • jesteś z pisu czy z milicji, że nie rozumiesz pytań i odpowiadasz na inne, niezadane?

                • 0 3

            • ad3. Kłamali. Fura najtańsza. Za 10 jazd śmierdzącym rzygami stateczkiem kupisz tanią furę. Ziemia jest owoidą, czy cuś, nieważne. A bozi nie ma.

              ad2. Moim zdaniem na 100% kradzież. Milewski sąd może mieć inne zdanie, bo broni kumpli, a ciebie ma w du pie.

              • 1 0

          • Jak sobie wyobrażasz kogoś, co ma bardzo słabą wydolność płuc na trasie z Helu do Redy ? (1)

            • 1 1

            • wyobraze sobie, ze nim wyruszy w taka trase rowerowa sprobuje sil na trasie Reda - Rumia

              potem reda - Wejherowo, itp. itd.

              • 1 0

    • 18 zł drogo...dorob dzieci będziesz miał z 500+

      • 14 11

    • Najwygodniej stateczkiem przez zatokę (4)

      Bilety trochę droższe ale z Gdyni na Hel płynie się około godziny. Można też z Gdańska, wtedy dłużej (1,5-2 godziny). I po co na Hel dłużej niż na jeden dzień? Tam nic ciekawego nie ma przecież, zwłaszcza w sezonie odradzam, tłumy, tłumy i jeszcze więcej tłumów.

      • 16 1

      • "troszeczkę" (2)

        normalny 40 zł
        ulgowy 30 zł
        rower 10zł

        dwoje dorosłych z dwojgiem dzieci na rowerach = 180 w jedną a 360 w obie strony

        brawo za celny jakze polski szcz*u w kolano

        • 10 0

        • "biznes - załażyć budę, a po poł roku dorobić się willi" (1)

          Zaloz - dorob sie.

          Skoro to tak banalne i takie zyski, to czemu nie chcesz tego zrobic?

          • 0 0

          • ty...

            nie dostrzegł byś ironii nawet jak by cię kopnęła w zadek
            bez emotikony giniesz jak mucha w sedesie
            wybierasz tych co mówią o sobie dobro-dobro
            i mają patryjotyzm wyssany
            z
            tego
            no
            właściwego
            czegoś

            zazdroszczę ci, żyjesz w prostym, linearnym świecie

            • 1 0

      • nic ciekawego ?

        w łeb się stuknij pewnie interesuje cie tylko fb itp

        • 0 1

    • rower masz po to aby nim jezdzić a nie go wozić !

      • 4 2

    • ok, 18 zł na Hel ale z jakiej stacji?

      • 0 0

    • sie nie posikaj z podniety

      • 0 0

    • 18zł to nie jest aż tak drogo... Z Gdańska do Gdyni jest bilet za 6zł.
      Jak się jedzie w 4 osoby no to faktycznie jest drogo, bo przecież jedzie się w 2 strony...

      • 0 0

  • Sksnsen na torach (9)

    Wagony BHP jak i Bomanzy to kupa zlomu. Strach tym jezdzic. Na Hel powinny jezdzic Bohuny wraz z lokomotywami SP32 a nie taki skansen.

    • 31 32

    • (3)

      U nas same antyki

      • 5 1

      • (2)

        I szybko to się nie zmieni.
        Jesteśmy w czarnej..d.

        • 4 2

        • (1)

          Wyciągnijcie z krzaków Bohuny i lokomotywy SP32. SU42 nie nadają się na linię helską!!!

          • 3 1

          • A za przeglądy p5 kto zaplaci?
            Polregio nie stać. UM da? Nie
            Ich nie obchodzą przewozy.

            • 1 0

    • Wróć do szkoły

      Wagony bhp,ha,ha,ha te wagony nazywaja się bipy czyli piętrowe ,zapytaj się kolajarzy a nie piszesz pierdoły,kolejny hejter nieuk

      • 2 11

    • (2)

      Wystarczy aby UTK Odział Gdańsk przeprowadził kontrolę i po piętrusach. W poszuciu są dziury w które może wpaść pasażer. Drzwi bardzo często nie sprawne. Brak osłon na elementach elektrycznych.

      Ale co sie dziwić jesli sklady te nie wiedza co to modernizacja. Podziekujmy Polregio że śledziowa i naszemu UM

      • 0 5

      • Ich modernizacja jest zbyt kosztowna. Nie ma pieniędzy.

        • 0 0

      • Śledzik na raz !

        • 0 0

    • SP32 nie jeżdżą już

      A tak poza tym bonanzy jak i bohuny zostały odremontowane.

      • 0 0

  • Ankieta ... Jak zawsze przykra ... (4)

    Pieszo ... Szczególnie 100km ... Potem zwiedzać ... I wracać ... Powodzenia

    • 66 3

    • (1)

      Piaszo!

      • 1 1

      • :D

        • 0 0

    • To ze ty jestes tak ograniczony umysłowo to nieznaczy ze inni są te 7 % jest wlasnie najbardziej wartosciowa

      • 0 3

    • brakuje - motocyklem, autostopem...

      • 3 0

  • (11)

    Bieda w Polregio i tyle.
    A urząd marszałkowski jak zwykle nic nie robi.
    Gdzie są nowe pociągi za kasę z unii?

    Mamy najstarszy tabor kolejowy w Polsce
    Woj Zach pomorskie kończy wymianę pociągów a my...nawet nie zaczęliśmy.

    W składach do Malborka Armagedon.setki osób na peronie a oni wysyłają jedna jednostkę.
    Taka to optymalizacja naszego UM
    Beton beton beton i niedaizm

    • 59 8

    • (4)

      Teraz Polregio dostało jedna jednostkę spalinowa z uchwytami na narty....
      Tak w woj.pomorskim.
      To pokazuje że chyba jednak nie jest dobrze z tym przewoźnikiem urzędu marszalkowskiefo.
      To nie PKP...intercity jest PKP.

      • 6 1

      • Te uchwyty na narty to jest to. Powinny jeszcze być szersze na narty wodne i stojaki na parasole. I takie trzymaki na plecaki i haczyki na kapelusze i berety i półeczka powinna być na bilecik i jeszcze żeby była taka szafka żeby się mógł gach schować jakby co. A Urząd Marszałkowski nic nie robi i jak żyć?

        • 6 0

      • Narty...w woj.Pomorskim.
        Kogoś główka boli?
        Zamiast stojaków na narty przydałyby się stojaki na rower

        • 3 3

      • Nie jedną tylko chyba co najmniej dwie. (1)

        Nawet Tur jechał przed wakacjami na dwóch. A uchwyty na narty to ponoć dlatego że kiedyś te pociągi pojadą gdzieś na południe a tu przyjedzie co innego w zamian.

        • 1 2

        • Co przyjedzie :] nie bądź taki optymista.
          Polregio/PR to państwowy twór dotowany przez nasz Urząd Marszałkowski.

          Na trasach w kierunku Tczewa widać że jest źle z nim. Jest bardzo źle. Skoro nie potrafią dostosować ilośći jednostek (dla mniej wtajemniczonych pociągów połączonych) do popytu.

          • 2 1

    • (2)

      Trójmiasto podpytasz jak idzie przetarg na te 56 jednostek naszemu Urzędowi Marszałkowskiej?

      W całej Polsce środki znaleźli już zapomnieli o wymianie taboru a u nas...:)?

      • 6 0

      • (1)

        Już chyba przepadła ta perpektywa unijna.
        Jest połowa roku 2017.
        Przetarg trwa. Później odwołania.
        Sama budowa również trwa.
        A w tym samym czasie inne woj już poskladaly gigantyczne zamówienia

        • 3 0

        • Ale zawsze sie powie ze się nie udało..bo byli odwołanie. Nie myślisz strategicznie.

          Powiemy to oni - nie my. Rozumiesz różnicę.

          • 4 0

    • UM marszalkowskie łączą się w Polsce w grupy zakupowe i doja unie jak się da...
      Kupuja...modernizuja...a u nas najstarszy tabor w Polsce

      • 5 1

    • Jedyną nadzieja w trójmiasto.pl że coś się zmieni w UM. Może warto pomyśleć o zwolnieniach.

      Trójmiasto zapraszam do składów Polregio jadących w kierunku Malborka po godz. 17tej.
      Zobaczysz co znaczy upodlenie pasażera.

      • 6 0

    • Trójmiasto proszę podpytaj Urząd Marszałkowski czy planuje przenieść góry do naszego województwa skoro ma już pociąg z uchwytami.. na narty

      I to nie jest joke. To samo życie. Zamiast uchwytów na rowery u nas są uchwyty na narty.

      • 5 0

  • Ile miejsc na rowery jest? (5)

    Ile miejsc na rowery jest? chetnie bym sie wybrał do zaborskiego lub tucholskiego parku krajobrazowego na wycieczke :)

    • 31 3

    • Jest jeden przedział w tym środkowym wagonie i w szynobusach też są. Ja jechałem w tym przedziale rowerowym. Było ich chyba 8-10 (miejsc). A tak poza tym polecam te tereny. Bardzo dużo ścieżek rowerowych.

      • 4 3

    • Po co Ci miejsca na rower. Dostaniesz miejsce na narty i sie ciesz.

      • 4 5

    • tylko że na Chojnice to jedzie po 16 tylko (jeden na dobę).
      Czyli lipa.

      • 3 1

    • chodziles do szkoly?

      nikt cie poprawnego szyku nie nauczyl?

      • 1 2

    • W doczepianym wagonie jest 14 miejsc na wieszakach.

      • 2 0

  • Najpierw zutylizowali a teraz lament (4)

    Gdyby nie ostatnie 8-10 lat to widok pietrowych wagonow nie bylby niczym nadzwyczajnym. Zezlomowano dziesiatki wagonow, w tym duzo nowsze niz sklady, ktore sie na potege modernizuje. To samo zrobiono z dziesiatkami lokomotyw spalinowych- pkp pozbyla sie niemal wszystkich lok su45 /tylko kilka odkupili i zmodernizowali prywatni przewoznicy/ a teraz lament ze nie ma czym jezdzic na hel, pietrowych wagonow brak a zdezelowane, awaryjne lokomotywy wypozycza sie.... z Czech! Kilka osib powinno odpowiedziec za skrajna niegospodarnosc.

    • 68 0

    • (3)

      O czym ty mówisz. Ile Ty masz lat człowieku.
      Skoro coś ma dziesiątki lat to już niestety nie ma obecnie racji bytu.

      Teraz liczy się komfort podróży. Klimatyzacja.
      A nie wąchanie spalin przez niedomykajace się okna.

      • 1 22

      • O czym Ty mówisz... (1)

        Zwłaszcza przy "ultranowoczesnej" lokomotywie z Czech. "Pełen komfort" podróży - 60 km w 3 godziny :D

        • 8 0

        • A ta do Chojnic:) ale to akurat twór Intercity.

          • 1 0

      • A jaka to różnica dla pasażera, co ciągnie wagon, czy to megawypas machina, czy 30 letnia ale sprawna SM42?

        • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane