Aktywna babeczka. Zobacz, jak ćwiczyć w siłowni pod chmurką

21 marca 2019 (artykuł sprzed 2 lat)
Joanna Skutkiewicz
Siłownia pod chmurką przy PKM Strzyża Więcej zdjęć (31)

Siłownia pod chmurką przy PKM Strzyża

fot. Edyta Steć/Trojmiasto.pl

Siłownia pod chmurką przy PKM Strzyża

fot. Edyta Steć/Trojmiasto.pl

W 18. odcinku cyklu "Aktywna babeczka" pokażemy, jak ćwiczyć w ogólnodostępnej siłowni pod chmurką. Dwa tygodnie temu próbowaliśmy odpowiedzieć na pytanie, co zrobić, gdy trening nie przynosi pożądanych efektów, a 4 kwietnia zastanowimy się nad tym, po co robimy sobie selfie podczas treningów.





Ogólnodostępne siłownie porozstawiane w trójmiejskich parkach i lasach to doskonały sposób na urozmaicenie wiosennego spaceru. Ćwiczenia można przeplatać z innymi aktywnościami fizycznymi, wybrać się na nie z całą rodziną i wspólnie spędzić czas na świeżym powietrzu.

- Warto wykorzystać atrakcyjne usytuowanie siłowni pod chmurką i rozgrzać się spacerem lub biegiem w docelowe miejsce. Możemy także wykorzystać w tym celu maszyny takie jak chodziarz, rowerek, wioślarz czy orbitrek. Dwie ostatnie pomogą nam rozgrzać jednocześnie górne i dolne partie ciała. Z kolei chodziarz i rowerek przydadzą się osobom starszym czy mniej sprawnym. Warto jednak przed wejściem na jakiekolwiek z urządzeń rozgrzać stawy krążeniami, wymachami kończyn i skrętami tułowia - radzi Karolina Pawlak, trenerka personalna.

Ćwiczenia rozgrzewkowe - prezentuje Karolina Pawlak



Trening dla każdego



Choć siłownia pod chmurką nie da nam tak szerokich możliwości treningu jak to, co oferują kluby fitness, ćwiczenie na świeżym powietrzu ma swój niepowtarzalny urok.

- Świeże powietrze i przestrzeń są naszymi sprzymierzeńcami. Przy odrobinie kreatywności możemy doskonale wykorzystać maszyny nie tylko w sposób, jaki sugeruje nam producent. Praca na niepełnym ciężarze własnego ciała, bo taką umożliwiają nam urządzenia, jest świetnym wprowadzeniem w coraz to bardziej skomplikowane i intensywne jednostki treningowe - mówi Igor Janik, trener personalny.
Co bardzo istotne, wszystkie maszyny wchodzące w skład plenerowej siłowni są opisane. Dzięki temu sprawdzą się świetnie nawet w przypadku osób początkujących, które nigdy nie miały okazji ćwiczyć na podobnych urządzeniach.

Ćwiczenia na dolne partie ciała




Jak trenować?



- Proponuję wybrać sobie po trzy maszyny na górną część ciała i robić po 20 powtórzeń na każdej z nich w trzech seriach. Następnie wybrać maszyny na dolną część ciała i ćwiczyć analogicznie jak w przypadku poprzednich. Podczas kolejnych wizyt można modyfikować wybór. Dobrym sposobem na trening jest także obwód. W treningu obwodowym wybieramy sześć maszyn, na których ćwiczymy po kolei - nie dzielimy wówczas treningu na oddzielne części - instruuje Karolina Pawlak.

Ćwiczenia na górne partie ciała i mięśnie brzucha



Sportowy misz-masz



Wizytę w plenerowej siłowni łatwo możemy wpleść w inne formy aktywności, takie jak bieganie, rower czy nordic walking. Ogranicza nas tylko wyobraźnia.

- Możemy przyjechać do siłowni na rowerze czy na rolkach. W przypadku tych drugich pamiętajmy, aby zabrać ze sobą obuwie na zmianę! W okresie zimowym można dołączyć jeszcze morsowanie. Radzę zrealizować je na końcu treningu. Rozgrzany organizm świetnie bodźcuje w wodzie o niskiej temperaturze - tłumaczy Igor Janik.
"Aktywna babeczka" to cykl, w którym poruszamy tematy związane z aktywnością fizyczną. Znajdziecie tu damskie spojrzenie na sport i treningi, jednak informacje, które przekazujemy w tym cyklu, mogą okazać się przydatne nie tylko dla kobiet. Przedstawiamy pomysły na trening w parach, zespołach czy ofertę aktywności sportowej dla rodzin. Podpowiadamy, z jakich sportowych propozycji możecie skorzystać w Trójmieście, jak przygotować się na trening i pokazujemy, że nie trzeba trenować zawodowo, żeby poczuć się po prostu dobrze.

Dotychczas w cyklu:
  1. Jak zacząć trenować?
  2. Sposoby na wypracowanie idealnej sylwetki
  3. Czego nie powinno zabraknąć w torbie, którą zabieramy na trening?
  4. Na ćwiczenia do siłowni w rękawiczkach czy bez?
  5. Ćwiczenia na mięśnie brzucha
  6. Jak zmotywować się do treningów?
  7. Droga na skróty. Czy i kiedy sięgnąć po suplementy?
  8. Jak sprawdzić, czy właściwie trenujesz?
  9. Trenujemy pośladki. Pomogą przysiady
  10. Co wypada robić, a czego się wystrzegać w siłowni i fitness klubie?
  11. Który trening bardziej wydajny: solo, w duecie czy grupie?
  12. Czy trenować z muzyką w słuchawkach czy bez?
  13. Jak się poprawnie rozciągać przed i po zajęciach?
  14. Jak poprawnie korzystać z sauny?
  15. Jak się ubrać, by zimą uprawiać sport i nie zachorować
  16. Jak rozpocząć treningi mimo nadwagi?
  17. Co zrobić, gdy trening nie przynosi pożądanych efektów?
Czy zdarza ci się ćwiczyć w siłowni pod chmurką?
8%

tak, ćwiczę regularnie

32%

zdarza mi się sporadycznie

33%

od czasu do czasu, gdy przechodzę obok

27%

nie, nigdy

zakończona

łącznie głosów: 243

autor

Joanna Skutkiewicz

j.karjalainen@trojmiasto.pl

Opinie (69) 10 zablokowanych

  • (11)

    teraz bez trenera personalnego to już nie da rady poćwiczyć...

    • 44 3

    • (6)

      Dlatego jak widzę jakiegoś cepa co się na mnie patrzy na siłowi to zawsze pytam czy ma problem czy mu też nałożyć 150kg wtedy odchodzi zmieszany i po problemie. Wielkie trenery personalne a co drugi to z przypadku gdzie powyżej 90 kg na sztandze sr* w gacie.

      • 3 11

      • (1)

        ale jesteś kozak!

        • 12 2

        • aż strach się bać..

          • 0 1

      • Tak, żeś pocisnał, że się pos***em

        • 2 0

      • Ok 150kg nałożysz. A ile wyciśniesz? (1)

        Ile razy się podciągniesz na drążku, nachwytem?

        • 7 0

        • Mam 41 lat, 65kg wagi i podciagne sie 16 razy.

          • 0 0

      • mam do wniesienia na 4 piętro 25 paczek kafli - choć kozaku zobaczymy po jakim czasie powiesz dziękuję - koledzy kafary - mistrzowie jednego ruchu po 15 minutach podziękowali i nawet zapłaty nie wzięli ... tylko wstyd pozostał - bezużyteczna siła jest jak bezużyteczna wiedza , masz tylko po co ?

        • 0 0

    • "teraz Twój czas - inwestuj w siebie - olej rodzinę olej dzieci , ćwicz , jak nie teraz to kiedy , nie patrz na innych , ty jesteś najważniejszy, tylko ty się liczysz !!!!" - znam temat znam - 3 małżeństwa rozpadły się przez "trenera personalnego" - zrobił sieczkę we łbie a słabe umysły łatwo zmanipulować

      • 5 5

    • da radę bez trenera, ale jest to mniej efektywne (1)

      • 1 3

      • ale robi się to dla przyjemności czy jakaś olimpiada , ćwiczę by utrzymać kondycję a nie wyczynowo niczym sportowiec - na starość mi to nie potrzebne, będzie jak z kolegami biegaczami - najpierw biegi biegi biegi , kiedy

        ale robi się to dla przyjemności czy jakaś olimpiada , ćwiczę by utrzymać kondycję a nie wyczynowo niczym sportowiec - na starość mi to nie potrzebne, będzie jak z kolegami biegaczami - najpierw biegi biegi biegi , kiedy się da a teraz kolano - ortopeda , kolano - ortopeda ... dlaczego ? lekarz twierdzi że przez bieganie po twardym podłożu , mit z dobrymi butami lekarza nie przekonał

        • 1 0

    • Dziwne, ja daję radę.

      Może jednak potrzebny ten trener?

      • 0 0

  • Ciekawe jak wyglada trojmiejska mapa (3)

    Siłowni pod chmurką. Ostatnio to chyba bardzo dochodowy i rentowny biznes, taki fit start up to współcześnie kura znosząca złote jajka, dla właściciela tego start upu rzecz jasna. Ich liczba rośnie dynamicznie, podobnie

    Siłowni pod chmurką. Ostatnio to chyba bardzo dochodowy i rentowny biznes, taki fit start up to współcześnie kura znosząca złote jajka, dla właściciela tego start upu rzecz jasna. Ich liczba rośnie dynamicznie, podobnie jak liczba makiet i planów basenów, lodowisk i żłobków w Gdyni. Miło się patrzy jak to stoi takie opuszczone, zarośnięte chaszczami, samotne pod lasem, wokół ani duszy, komary się na tym wieszają, takie projekty z d@py w środku niczego.

    • 26 7

    • rzadką się z Tobą zgadzam ale tu masz rację (2)

      kiedyś próbowałem coś na tym robić ale to tylko dekoracja, atrakcja dla maluchów w przerwie na spacer bo po prostu niepraktyczne, albo za małe, źle wyprofilowane i ćwiczyć to na większości sie nie da

      • 11 3

      • (1)

        W parku Reagana sprzęt jest wykorzystywany bardzo często, sam dużo na nim ćwiczę, więc myślę, że dużo zależy od lokalizacji.

        • 9 4

        • W Gdyni na karwinach stoją dwie takie „świetnie” zlokalizowane, jedna pod zagajnikiem zarasta pokrzywa a druga usytuowana za nasypem od wielkopolskiej leży na jakiejś skarpie ze strach się sturlac z tym sprzętem. Park

          W Gdyni na karwinach stoją dwie takie „świetnie” zlokalizowane, jedna pod zagajnikiem zarasta pokrzywa a druga usytuowana za nasypem od wielkopolskiej leży na jakiejś skarpie ze strach się sturlac z tym sprzętem. Park reagana rzecz jasna jest swoistą lokalizacja niezapomniana przez Boga, wiec zapewne inwestycja była warta i przyniesie mieszkańcom korzyści. Pozdrawiam Was.

          • 2 0

  • ja ćwiczyłam dwa tygodnie, nic nie schudłam to dałam sobie spokój. (6)

    • 24 8

    • Chodz do mnie razem schudniemy w domku :D

      • 5 5

    • Aż dwa tygodnie i nic?

      Trzeba było dwa tygodnie i dwa dni to by coś poszło...

      • 5 0

    • (1)

      Utyłaś też w 2 tygodnie? Po 2 miesiącach można się ewentualnie spodziewać spadków nie będących tylko nadmiarem wody.

      • 2 2

      • Daj spokój nie wytłumaczysz że jak się tyło przez lata to nie schudniesz przez rok

        do tego co było przed przytyciem, ludzie dzisiaj chcą tu i teraz a nie żeby się starać i przez 2 lata nawalać po prostu ćwiczenia i się zdrowo odżywać łatwiej powiedzieć nie da się nie działa i tak dalej

        • 2 1

    • najlepsza dieta to "żryj mniej " - działa !!!!

      • 2 1

    • gdy błędnie wykonujesz ćwiczenia to nie przynosi żadnych efektów

      można "robić" ćwiczenia i ROBIĆ ćwiczenia.
      trzy poprawne pompki, deski albo inne angażując ćwiczenia poprawnie wykonane i efekt jak się patrzy.
      oczywiście w założeniu że przez 2 tygodnie ćwiczysz codziennie a nie raz w tygodniu 5 minut.

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.