Hulajnogi i meleksy skontrolowane przez policję. Czego nie wolno, jakie wykroczenia?

20 lipca 2020 (artykuł sprzed 1 roku)
Rafał Sumowski
Całodniowe kontrole przeprowadzone przez pomorską policję potwierdziły, że najczęściej łamanym przepisem w przypadku urządzeń transportu osobistego takich jak hulajnogi, jest zakaz poruszania się po drodze rowerowej. Skończyło się na 19 pouczeniach i 1 mandacie karnym. Więcej zdjęć (1)

Całodniowe kontrole przeprowadzone przez pomorską policję potwierdziły, że najczęściej łamanym przepisem w przypadku urządzeń transportu osobistego takich jak hulajnogi, jest zakaz poruszania się po drodze rowerowej. Skończyło się na 19 pouczeniach i 1 mandacie karnym.

fot. 123rf.com

Całodniowe kontrole przeprowadzone przez pomorską policję potwierdziły, że najczęściej łamanym przepisem w przypadku urządzeń transportu osobistego takich jak hulajnogi, jest zakaz poruszania się po drodze rowerowej. Skończyło się na 19 pouczeniach i 1 mandacie karnym.

fot. 123rf.com

67 kontroli i 20 wykroczeń popełnionych przez kierujących pojazdami typu Melex oraz korzystających z urządzeń transportu osobistego, w tym hulajnóg elektrycznych. To plon akcji "UTO - Melex", którą pomorska policja przeprowadziła 19 lipca. Najczęściej wykroczenia dotyczyły poruszania się po drodze rowerowej. Tylko w jednym przypadku skończyło się mandatem. Kolejne kontrole planowane są jeszcze tego lata.



Pomorscy policjanci 18 lipca przeprowadzili wzmożone kontrole pojazdów typu melex oraz UTO, czyli urządzeń transportu osobistego.

Kontrole policyjne hulajnóg i meleksów zapowiadaliśmy osobnym artykułem



Celem kontroli było eliminowanie z ruchu kierujących nieposiadających odpowiednich uprawnień, znajdujących się pod wpływem alkoholu lub środków działających podobnie, sprawdzenie stanu technicznego pojazdu oraz eliminowanie przypadków nieprawidłowego korzystania z tzw. urządzeń transportu osobistego.

- Policjanci skontrolowali 67 osób i ujawnili 20 wykroczeń popełnionych przez kierujących pojazdami typu Melex oraz korzystającymi z UTO. Najczęściej wykroczenia dotyczyły poruszania się po drodze rowerowej. Łącznie nałożono jeden mandat karny i zastosowano dziewiętnaście pouczeń - informuje nas kom. Joanna Skrent z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Gdańsku.

Hulajnogi na minuty, czyli hulaj... dusza i parkuj, gdzie chcesz



Przypomnijmy, że osoby korzystające z urządzeń transportu osobistego takich jak coraz popularniejsze hulajnogi elektryczne, w świetle przepisów traktowani są jak piesi. Poza nielicznymi przypadkami, nie mogą zatem poruszać się ani po drogach rowerowych, ani po jezdni, a jedynie po chodniku.

Kolejne wzmożone kontrole w tym zakresie planowane są jeszcze tego lata.

Dla kogo ścieżki rowerowe? Kiedy można jeździć na rolkach i hulajnogach?



Para na hulajnodze elektrycznej

Opinie (116) 9 zablokowanych

  • Traktowani jak piesi. Piesi którzy biegną po ulicy pomiędzy samochodami. (3)

    Ciekawe czy ci piesi też dostaliby tylko pouczenie...

    • 62 2

    • wiedza na temat przepisow wciaz jest mala, daja czas na dostosowanie sie, wieli mysli ze to jak rower (1)

      dobrze ze sa takie akcje

      • 5 7

      • źle.

        powinna być akcja agresywnego i zgodnego z prawem drogowym jedżenia tymi dziwolągami po korytarzach sejmu i w najbliższej okolicy

        na razie policja se może: nożyczki w garść, sreberko w drugą
        i ciach, ciach, ciach

        • 1 4

    • moja hulajnoga rozpedza sie do ponad 60km/h

      nie ma problemu, moge nia jezdzic po chodniku,

      • 0 2

  • (4)

    Pouczenia? Walić mandaty 500zl to problem automatycznie się zminimalizuje, a budżet zostanie zasilony.

    • 79 42

    • nie ma podstaw by walić mandaty (2)

      tu jest problem. nie ma żadnych przepisów regulujących.

      • 6 6

      • (1)

        No, ale za to właśnie wybraliście se prezydenta, który obiecał tępić LGBT.

        Nie obiecał poprawaić prawo drogowe, by nie umierało 5ooo Polaków rocznie,
        bo to drobnostka, nicto, że więcej niż od Covid, ale kiełbasy wyborczej z tego nimo.

        • 5 6

        • To raczej kompetencja sejmu/rządu, a nie prezydenta...

          noo ale fakt. w kulki polecieli. miała być rewolucja od lipca, a ustawa nie trafiła nawet do sejmu... do chwili obecnej.

          • 1 2

    • ?

      A jaki ty masz problem? Zazdrość ?

      • 0 3

  • Hulajnoga powinna poruszac sie po drodze dla rowerow (12)

    Na pewno duzo bardziej przeszkadza pieszym na chodniku niz rowerom na sciezce. Przepisy powinny byc dostosowane do realnosci i zostac zmienione, a nie realnosc dostosowana do przepisow. Mam nadzieje, ze ten jeden mandat wystawiony byl za cos wiekszego niz tylko jazda po sciezce rowerowej

    • 163 22

    • Lepiej specjalne pasy

      I przepisy jak dla cyklistów, najlepiej jakby każdy pojazd miał swój kodeks drogowy, wtedy na pewno będzie dobrze :)

      • 5 1

    • gdzie ty masz w 3miescie drogi dla rowerów? (9)

      różowy pasek na chodniku to nie jest żadna droga dla rowerów.

      • 5 18

      • Ehh

        W rzyci byłeś, ekskrement widziałeś

        • 6 5

      • mnie też to bawi. niech ktoś mądry mi wytłumaczy jak to jest. (7)

        jest chodnik zwykły i jeździć nie można bo to niebezpieczne no ok.. ale wystarczy na połowie chodnika zmienić tylko kolor kostki (niczym nie separować, tylko kolor zmienić ) i już można cisnąć 50kmh i większość uważa że

        jest chodnik zwykły i jeździć nie można bo to niebezpieczne no ok.. ale wystarczy na połowie chodnika zmienić tylko kolor kostki (niczym nie separować, tylko kolor zmienić ) i już można cisnąć 50kmh i większość uważa że jest to bezpieczne.
        Niech mi ktoś wytłumaczy jak? gdzie tu sens gdzie logika?

        a już hitem są chodniki oznaczone c13/c16. Bez znaku nie wolno jeździć bo to niebezpieczne, ze znakiem wszystko ok, można (a nawet jest obowiązek) cisnąć slalomem między pieszymi nawet 50kmh jak ktoś ma ochotę po takim chodniku rowerem w pełni legalnie..... absurd goni absurd. Kto te przepisy pisał?

        • 3 3

        • (6)

          Nie bądź zgorzkniałym ignorantem. Jest plan organizacji ruchu, jest kolor, jest oznakowanie poziome i pionowe. A znaki C13 i C16 obowiązują (mój drogi) także pieszych. Także ten... ;)
          A ta policja lepiej by zrobiła kontrolując ruch rowerów na przejściach dla pieszych, a nie 19 hulajnóg.

          • 5 2

          • (2)

            widac mało wychodzisz z domu skoro twierdzisz ze "obowiazują" w praktyce. zresztą co ma obowiązywac na c13/16? kazdy moze na takiej powierzchni chodzic i jezdzic jak chce. przepisy nic nie regulują.

            • 1 1

            • BŁĄD ;) - Przepisy regulują, tylko przepisy wypada znać... (1)

              C13 - droga wyłącznie dla ruchu rowerów
              C16a (podział pionowy) - jasno i konkretnie wyznaczone strony lewa/prawa osobne dla pieszych i rowerów, kto ignoruje podział ten jak burak nie stosuje się do znaku
              C16b (podział pionowy) - droga w równym stopniu dla pieszych i rowerów, na której pieszy ma pierwszeństwo.
              Czego nie rozumiesz?

              • 3 1

              • co ci regulują te twoje "c16b" ??
                można jeździć i chodzić jak się komu podoba. nic nie regulują przepisy. czym to się różni więc od zwykłego chodnika?
                dlaczego po zwykłym chodniku nie można jeździć, a na

                co ci regulują te twoje "c16b" ??
                można jeździć i chodzić jak się komu podoba. nic nie regulują przepisy. czym to się różni więc od zwykłego chodnika?
                dlaczego po zwykłym chodniku nie można jeździć, a na takim samym chodniku z tym znakiem jest nakaz?

                dalej nie rozumiesz?

                co do twojego "c16a" skoro to takie jasne i super to czemu jezdnie się separuje? skoro wystarczą znaki? i dlaczego na całym świecie drogi dla rowerów również się separuje tylko nie w polsce?

                • 0 0

          • Jak tak to dlaczego jezdnie się separuje? Na jezdni też są oznakowanie poziome i pionowe ;) (2)

            więc dlaczego one nie wystarczają i jezdnie się separuje?

            drogi dla rowerów też się separuje na całym świecie od chodnika tylko nie w Polsce. dlaczego?

            • 1 0

            • A w Holandii Ty kiedy był? (1)

              • 0 0

              • Tak. drogi dla rowerów tam są odseparowane od chodników.

                jest albo krawężnik, zieleń albo są na innej wysokości. nigdy to nie jest jedna wspólna przestrzeń.

                • 1 0

    • to żadna hulajnoga tylko elektryczny pojazd.

      • 12 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.