stat

Rusz się! Treningi sprinterskie z Martyną Rakoczy

15 sierpnia 2019, 7:00
Damian Konwent

Treningi sprinterskie mają na celu doskonalenie techniki biegu, a także uczyć utrzymywania maksymalnej prędkości zaraz po starcie. Te i podobne sprawności można ćwiczyć na zajęciach Martyny Rakoczy. Jedynym warunkiem jest prowadzenie aktywnego trybu życia. - Jeśli się ruszasz, to nie ma znaczenia czy wyciskacz 100 kilogramów, czy swobodnie przebiegasz 5 kilometrów. Ważne, by aktywność była obecna w naszym życiu - mówi bohaterka cyklu Rusz się! Poprzednio pisaliśmy o Magdalenie Szelezińskiej i ćwiczenia nordic walking. Za dwa tygodnie zaprezentujemy Jakuba Gawła i zajęcia z fechtunku historycznego.



Sprawdź wszystkich bohaterów cyklu



Treningi sprinterskie prowadzone są przez Martynę Rakoczy. Odbywają się w każdą sobotę o godz. 9 i będą prowadzone dopóki pogoda na to pozwoli. Chętni gromadzą się na gdańskiej Zaspie, przy ul. Startowej 9 .

- Przede wszystkim nastawiamy się na technikę biegu. Skupiamy się na szybkim sprincie i doskonalimy wszelkie detale, by dobrą prędkość utrzymać po starcie. Staramy się wplatać w trening również inne typowe smaczki sprinterskie, takie jak skoczność czy wspólne starty - mówi nam Martyna Rokoczy.
Treningi trwają maksymalnie 1,5 godziny. Rozpoczynają się od standardowej rozgrzewki.

- To ważne, aby dobrze przygotować organizm do takiego wysiłku. Sprinty to w dużej mierze praca na układzie nerwowym, dlatego skupiamy się na odpowiednim pobudzeniu, szybkich ruchach, idealnej technice i odpoczynku. Na koniec każdego treningu mamy jakieś główne zadanie, opierające się zazwyczaj na interwale i odpowiednio dostosowanych przerwach - dodaje prowadząca.
Na cotygodniowych zajęciach spotyka się liczna grupa sprinterów amatorów. Na treningi sprinterskie przychodzą osoby ćwiczące crossfit, sporty zespołowe, amatorzy siłowni, ale też długodystansowi biegacze, którzy pragną poprawić swoją technikę. Dołączyć może każdy, kto na co dzień uprawia sport i jest na ogół sprawny, ponieważ treningi sprinterskie nie należą do najłatwiejszych.

- Nie można wstać z kanapy i przyjść biegać sprinty. Trzeba się ruszać, chodzić na siłownię, biegać, po prostu być aktywnym. Jeśli ruszasz się, to nie ma znaczenia czy wyciskacz 100 kilogramów, czy swobodnie przebiegasz 5 kilometrów. Stopień zaawansowania danej aktywności nie ma znaczenia. Ważne, by ta po prostu w naszym życiu była - dodaje nasza bohaterka.
Martyna Rakoczy przez 10 lat zawodowo trenowała lekkoatletykę - biegała przez płotki w klubie AZS AWFiS Gdańsk. Z wykształcenia jest trenerem i nauczycielem wychowania fizycznego, jednak zamiast w szkole, najwięcej czasu spędza w Crossfit Trójmiasto, gdzie pracuje jako trener. Jej największą pasją jest właśnie sport, zdrowie odżywianie i ruch na świeżym powietrzu.

- Zapraszam wszystkich zainteresowanych, którzy chcą poprawić technikę i nauczyć się szybko biegać na nasze wspólne zajęcia. Wystarczy mieć ze sobą wodę do picia i dobre buty. Nie muszą to być najnowsze buty z wyższej półki, ale dobrze mieć solidne, sportowe obuwie. Warto pamiętać, że jeśli jest gorąco, to koniecznie trzeba wziąć coś na głowę, bo tartan przyciąga promienie słoneczne - wyjaśnia prowadząca ćwiczenia.
Wszelkich informacji można dowiedzieć się na stronie internetowej lub mail: athleticmovement@gmail.com.

W CYKLU "RUSZ SIĘ!" PRZEDSTAWIAMY ANIMATORÓW ORAZ ICH ZAJĘCIA, W KTÓRYCH MOŻNA BRAĆ UDZIAŁ CYKLICZNIE, NA OGÓŁ BEZPŁATNIE