Trening całego ciała w parach

13 kwietnia 2020, 14:00
Damian Konwent
Najnowszy artukuł na ten temat

Pas neoprenowy dobry na odchudzanie. Jak działa i czy warto z niego korzystać?

Trening całego ciała w parach

W parach ćwiczy się raźniej. Prosty trening dla całego ciała w domu może pomóc nam rozruszać się po świętach Wielkanocy. Zestaw ćwiczeń przygotowali Marta Gąsiorowska oraz Krystian Dubliński, którzy są trenerami personalnymi w Calypso Fitness Club.



Domowy trening na rozruch. Zestaw ćwiczeń



Marta Gąsiorowska i Krystian Dubliński to trenerzy personalni w Calypso Fitness Club. Wspólnie zaprezentowali trening, który można wykonać wspólnie z partnerem. Ważne, by ćwiczenia robić właśnie z nim, a nie obok niego. Dzięki temu można zachować rytm, wzajemnie się motywować, a nawet śmiać.

Trening całego ciała składa się z pięciu ćwiczeń. Każde wykonujemy przez 40 sekund, a przez 15 kolejnych łapiemy oddech. Sesję można powtórzyć trzy razy, jednak wcześniej trzeba wykonać rozgrzewkę.

Rozgrzewka

  • krążenie ramion (20 s)
  • rotacja od pasa w górę, wraz z głową (20 s)
  • ruchy nadgarstkami w truchcie (20 s)
  • wykopy w przód (20 s)
  • krążenie bioder (20 s w lewo i 20 s w prawo)
  • Skip A (20 s)
  • krążenie stawów skokowych (20 s)


Trening z rollerem, czyli samodzielny automasaż



1. Wspólne przysiady





Potrzebne będzie trochę wolnej przestrzeni. Stajemy naprzeciwko siebie, chwytamy się tymi samymi rękami, nogi powinny być szerzej niż biodra. Schodzimy do przysiadu, odchylamy się w tył, ale plecy muszą być proste, kolana wysunięte na zewnątrz, a całe stopy muszą być na podłodze. Po każdej próbie zmieniamy ręce, możemy nawet posiłować się z partnerem. Dzięki niemu możemy zejść niżej bez ryzyka przewrócenia się.

Trening z gumami oporowymi. Zestaw ćwiczeń dla każdego



2. Siad równoważny





Ręce wędrują na podłogę, napinamy brzuch, odchylamy się w tył. Razem prostujemy i zginamy nogi na przemian w lewą i prawą stronę. Przy wyprostowaniu robimy wydech

Domowy trening z garnkiem i książkami - zestaw ćwiczeń



3. Pompka i wyciskanie





Jedna osoba kładzie się na plecach, a druga, która jest nad nią, łapie ją za kostki. Zaczynamy z wysokiej pozycji. Napinamy brzuch, zachowujemy linię ciała i starajmy się nie spadać biodrami.

Joga dla ciała i głowy. Układy do wykonania w domu



4. Wyskoki





Stajemy po dwóch stronach. Pierwszy skok jest daleki, natomiast w drugą stronę wykonujemy trzy mniejsze, oczywiście obunóż. Skaczemy na całe stopy, nie na palce.

Domowy trening od judoków



5. Wiosłowanie





W tym przypadku jedna osoba wiosłuje, druga może nieco odpocząć, bo kładzie się na plecy. Trzeba stanąć na wysokości jej kolan, chwycić się dłońmi na krzyż i wiosłować góra/dół. Plecy muszą być proste.