stat

Wykorzystaj pogodę na aktywny weekend

1 czerwca 2018 (artykuł sprzed 1 roku)
ras.
Najnowszy artukuł na ten temat

Aktywny weekend na Dzień Kobiet i nie tylko

Zawody rowerowe, warsztaty parkour, festyn dla najmłodszych, treningi biegowe i wiele zajęć na świeżym powietrzu. W Trójmieście nie brakuje weekendowych opcji, aby aktywnie wykorzystać iście letnią pogodę. Sprawdź, gdzie warto wybrać się, aby zażyć trochę ruchu wspólnie z innymi amatorami sportu.



W sobotę Gdański Ośrodek Sportu zaprasza do pierwszej tegorocznej edycji rowerowych zawodów XC o Puchar Prezydenta Miasta Gdańska. To jedyny tego typu cykl imprez XC na Pomorzu. Na uczestników czekają kultowe i świetnie przygotowane trasy. Na inaugurację zawodnicy wystartują w Trójmiejskim Parku Krajobrazowym przy ul. Czyżewskiego. Trasy biec będą przez - Czyżewskiego, Matemblewo oraz Abrahama, możliwość rywalizacji dla każdego - do startu wystarczy rower wyposażony w dwa hamulce oraz kask - a na zwycięzców czekają atrakcyjne nagrody. Wpisowe w biurze zawodów wynosi 50 zł dla uczestników pełnoletnich i 20 zł dla tych poniżej 18. roku życia.

O godz. 11 na Skwerze Kościuszki odbędzie się Żółto-niebieski dzień dziecka. W planach imprezy organizowanej przez Arkę Gdynia i stowarzyszenie kibiców znalazły się rozmaite atrakcje dla najmłodszych. Nie zabraknie dmuchanych placów zabaw, zamków o tematyce piłki nożnej, strefy gastronomicznej i wielu innych atrakcji. Każdy mały kibic będzie miał okazję pomóc w stworzeniu transparentu który zostanie zaprezentowany na meczu w Gdyni.

W niedzielę w Gdyni i Gdańsku obchodzić będziemy ogólnopolski dzień parkour. Równo o godz. 12 bezpłatne warsztaty odbędą się w Pomorskim Parku Naukowo Technologicznym zobacz na mapie Gdyni oraz w parku przy SP nr 48 na Zaspie przy ul. Burzyńskiego zobacz na mapie Gdańska.

Z imprez cyklicznych, jak co sobotę, biegacze będą mogli wybrać się na jeden z biegów Parkrun w Gdańsku i w Gdyni. Jak zwykle ich uczestnicy do pokonania będą mieli 5-kilometrowe trasy przez Nadmorski Park im. Ronalda Reagana zobacz na mapie Gdańska oraz bulwar Nadmorski zobacz na mapie Gdyni. Druga gdańska, a trzecia trójmiejska lokalizacja mieści się na Zakoniczynie w okolicach zbiorników retencyjnych Świętokrzyska 2 zobacz na mapie Gdańska. Udział w biegach jest bezpłatny, przed pierwszym startem należy jedynie dokonać jednorazowej rejestracji przez Internet. Początek każdego z biegów o godz. 9.

Szeroka oferta bezpłatnych, cotygodniowych zajęć została przygotowana przez Gdyńskie Centrum Sportu. W sobotę, o godz. 9:30 w hali przy ul. Olimpijskiej zobacz na mapie Gdyni odbywają się taneczne zajęcia Zumba dla dzieci oraz Zumba dla seniora. To fitnessowy zastrzyk pozytywnej energii. Proste układy bazujące na tańcach latynoskich i hip-hopie porwą każdego uczestnika do zabawy, a przy okazji pozwolą spalić kalorie i uzupełnić poziom endorfin.

Tego samego dnia co tydzień odbywa się Marszobieg z Krzeską - to marsz przeplatany biegiem lub bieg przeplatany marszem. Prowadzi go trenerka personalna Kamila Krzeska. Zbiórka o godz. 8:55 przy ul. Reja w Sopocie, na wysokości ogródków działkowych. Wstęp wolny, a do pokonania w 1,5 godziny będzie około 7 km.

Niedzielę można rozpocząć od rozruchu w ramach Run Beach Morning, współorganizowanego przez Gdański Ośrodek Sportu. To zajęcia o bardzo niskiej intensywności w stylu marszobiegu, który idealnie sprawdza się u osób bez doświadczenia biegowego. Każdy uczestnik dowie się, jak profesjonalnie rozgrzać i rozciągnąć swoje ciało oraz przebiegnie 4-5 kilometrów brzegiem plaży. Wystarczy pojawić się w niedzielę przy molo w Brzeźnie, godz. 8:50.

W programie "Aktywuj się w Gdańsku" realizowanym przez Gdański Ośrodek Sportu odbywa się coniedzielny trening pod hasłem TriMama budzi Gdańsk prowadzony przez Natalię Wodyńską-Stosik. Udział jest bezpłatny, a początek o godz. 9. Zajęcia skierowane są do osób, które zaczynają przygodę z aktywnością sportową, jak również do tych, którzy chcą na sportowo, w przyjaznej atmosferze spędzić niedzielny poranek. Każdy trening rozpoczyna się rozgrzewką i ćwiczeniami techniki biegowej. W głównej części odbywają się bieg oraz marszobieg. Zbiórka obok zabytkowego tramwaju, róg ulic Wróblej i Kurzej w Gdańsku.

Adam Zagórski co sobotę prowadzi bezpłatne zaawansowane treningi biegowe w Teatrze Leśnym na Jaśkowej Dolinie zobacz na mapie Gdańska. To trwające 2 godziny zajęcia dla bardziej wprawionych biegaczy przełajowych oraz tych, którzy przygotowują się do biegów z przeszkodami typu Runmageddon. Wstęp wolny.

Do tego jak co sobotę - pływalnia Osowa, godz. 8:20-9 i niedzielę - pływalnia Chełm, godz. 8:20-10 - możemy wziąć udział w zajęciach programu Aktywuj się w ratownictwie wodnym. To cykl bezpłatnych zajęć doskonalących umiejętności pływackie z elementami ratownictwa. Program przeznaczony jest zarówno dla dzieci, jak i dla dorosłych. Uczestnicy podzieleni na grupy zaawansowania mają możliwość poprawienia techniki pływania, a także zapoznania się z podstawowymi elementami ratownictwa wodnego. Obowiązują zapisy wyłącznie przez formularz dostępny na stronie kapieliskagdansk.pl. Liczba miejsc jest ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń. Minimalny wiek uczestników: 8 lat, wymagania: podstawowa umiejętność pływania. Przydatne informacje: zabierz ze sobą strój pływacki, czepek, okulary pływackie, ręcznik oraz klapki.

Panie powyżej 35. roku życia w każdą sobotę, o godz. 9 mogą wybrać się na zajęcia Dojrzałe kobiety ćwiczą. Ćwiczenia prowadzone są na średnim poziomie intensywności i dostosowane do możliwości kobiet w dojrzałym wieku. Trening pozwala wzmocnić mięśnie całego ciała, poprawić kondycję i ogólną wydolność organizmu. Odbywają się one w Hali Sportów Walki przy Traugutta 29 w Gdańsku zobacz na mapie Gdańska, a bezpłatne zapisy prowadzone są na bieżąco, można dołączyć w dowolnym momencie.

Także w każdą sobotę, ale o godz. 14 można wybrać się na sztuczne boisko treningowe Kompleksu Sportowego Grunwaldzka 244 zobacz na mapie Gdańska na trening Ultimate Frisbee. Wystarczy zabrać ze sobą strój sportowy oraz wodę. Sprzęt potrzebny do realizacji programu zajęć zapewnia organizator.

ras.