Zajęcia fintess dla seniorów. Gdzie ćwiczyć?

11 grudnia 2017 (artykuł sprzed 2 lat)
mad
Najnowszy artukuł na ten temat

Pas neoprenowy dobry na odchudzanie. Jak działa i czy warto z niego korzystać?

Zajęcia dla seniorów są już stałym punktem w programie aktywizacji mieszkańców w Gdańsku, Gdyni i Sopocie. Organizatorzy udowadniają, że fitness można uprawiać w każdym wieku. Gdzie wybrać się na treningi? Oto kilka propozycji.



GDZIE W TRÓJMIEŚCIE ZA DARMO UPRAWIAĆ SPORT NA CYKLICZNYCH ZAJĘCIACH: PRAWIE 40 PROPOZYCJI

Gdyńskie Centrum Sportu zaprasza niezależnie od wieku i sprawności fizycznej wszystkich miłośników aktywnej formy spędzania wolnego czasu na bezpłatne zajęcia Zumba dla seniorów. Odbywają się w każdą sobotę, w godz. 10:30-11:30, w Hali GCS przy ul. Olimpijskiej 5/9. Przeznaczone są dla tych, którzy lubią dobrą zabawę i taniec. Układy opracowane specjalnie dla starszych uczestników Gdyńskiego Poruszenia poprawiają kondycję fizyczną oraz koordynację ruchową. Co więcej, Zumba pozytywnie wpływa na poprawienie wydolności organizmu i pracę serca.

W ramach Gdyńskiego Poruszenia można wybrać się również na zajęcia Pilatesu. To gratka dla tych, którzy pragną w relaksującej atmosferze pozbyć się napięć i stresów, jednocześnie wzmacniając i rozciągając mięśnie. Ćwiczenia pozwalają skutecznie odciążyć kręgosłup, poprawić postawę i przyczyniają się do ogólnej poprawy zdrowia i samopoczucia. Organizatorzy proszą o przynoszenie własnych mat do ćwiczeń. Zajęcia odbywają się co środę, w Hali GCS, o godz. 10.

W Gdyni działa także Centrum Aktywności Seniora. Tam proponują zajęcia: nauka i doskonalenie pływania, aqua aerobik, Tai-Chi, Chi-Kung, pilates, siłownia, body ball, joga, spinning, boksu, gimnastyka z elementami pływania. Są one prowadzone w sześciu dzielnicach: Chylonia, Grabówek, Dąbrowa, Karwiny, Witomino, Śródmieście, co ułatwia seniorom dostępność do obiektów sportowych i rekreacyjnych. Program przygotowany i dostosowany jest do możliwości każdego uczestnika i prowadzony przez wykwalifikowanych trenerów i instruktorów.

TUTAJ ZNAJDUJE SIĘ SZCZEGÓŁOWY PLAN ZAJĘĆ SPORTOWYCH

A TUTAJ PLAN ZAJĘĆ NA BASENIE

W Gdańsku bezpłatne zajęcia dla seniorów odbywają się w ramach programu Aktywuj się. W poniedziałki, o godz. 10:30 oraz we wtorki, o godz. 9, w sali do aerobiku przy pływalni krytej Gdańskiego Ośrodka Sportu na Chełmie organizowana jest Gimnastyka dla seniora. To zajęcia o średnim stopniu intensywności, skierowane głownie do osób w wieku 50+. Obejmują trening zdrowotny z elementami pilatesu, jogi, Tai-Chi, aerobiku, szkoły zdrowych pleców, gimnastyki ogólnorozwojowej i relaksacji. Duży nacisk jest położony na ćwiczenia lecznicze i przeciwbólowe. Zadaniem zajęć jest redukcja bólu poprzez wzmacnianie mięśni wokół kręgosłupa i wszystkich stawów. Zajęcia są wskazane dla wszystkich w wieku od 50 do 105 lat.

Natomiast w soboty, o godz. 9 odbywają się zajęcia Dojrzałe kobiety ćwiczą. Prowadzi je Monika Dabkiewicz w hali judo, przy ul. Traugutta 29. Jak sama nazwa wskazuje, ćwiczenia przeznaczone są dla dojrzałych kobiet. Zajęcia prowadzone są na średnim poziomie intensywności i dostosowane do możliwości kobiet w dojrzałym wieku. Trening pozwala wzmocnić mięśnie całego ciała, poprawić kondycję i ogólną wydolność organizmu. Zajęcia prowadzone są głównie w oparciu o ciężar własnego ciała i składają się z trzech części: rozgrzewki, części głównej i rozciągania.

Sopockie Centrum Seniora zaprasza na zajęcia sportowe Zdrowy kręgosłup. To profilaktyka i terapia bólów narządu ruchu. Podczas zajęć wykonywane są specjalistyczne ćwiczenia z wykorzystaniem technik terapeutycznych. Sprzęt, który może być używany, to: rollery, piłki gimnastyczne, easy ball. Korzyści: minimalizacja skutków przeciążeń narządów ruchu, uelastycznienie mięśni, zmniejszenie napięć, poprawa stabilizacji kręgosłupa i stawów obwodowych. Poziom podstawowy. Odbywają się one w poniedziałki, w godz. 15:45-17, przy ul. Mickiewicza 49 w Sopocie - Dom Pomocy Społecznej. Organizatorzy proszą o zabranie ze sobą karimaty. Tel. kontaktowy 694 124 255, Katarzyna Syp.

Zajęcia dla seniorów organizowane są także w klubach fitness. Tam jednak, trzeba posiadać karnet miesięczny lub wykupić pojedyncze wejście. W gdańskim Good Luck Club mamy np. Gimnastykę 60+. Zajęcia ogólnorozwojowe mające na celu poprawę kondycji. Ćwiczenia są wykonywane w grupach w rytm muzyki, a ich zaawansowanie dobierane jest do poziomu grupy. Maja na celu poprawę wydolności, rozwój mięśni, oraz poprawę układu oddechowego i krążenia.

W sopockim Calypso mamy zajęcia o nazwie Aktywny Senior. Trening ten to przede wszystkim ćwiczenia dla osób w kwiecie wieku, a zarazem młodych duchem, które chcą poprawić swoje samopoczucie, wzmocnić poszczególne grupy mięśniowe oraz poprawić swoją sprawność fizyczną. Sprzęt, który może być wykorzystywany: piłki gimnastyczne, gumy, hantle, easy ball.

mad