• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

AI gdańskiej firmy rozpozna nasz stosunek do marki

erka
5 marca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Polska firma szykuje ChatGPT dla biznesu
SentiOne to trójmiejska firma, która wspiera marki w zakresie automatyzacji obsługi klienta z wykorzystaniem technologii sztucznej inteligencji. SentiOne to trójmiejska firma, która wspiera marki w zakresie automatyzacji obsługi klienta z wykorzystaniem technologii sztucznej inteligencji.

Technologia sztucznej inteligencji, która wskaże radość, hejt, a nawet potencjalne odejście klienta, opracowana została przez gdańską firmę SentiOne. Dzięki niej stworzyć można raport pokazujący emocjonalnie nacechowane wypowiedzi internatów na temat danych produktów czy usług.



Opinie internautów o danej firmie, produkcie to dla mnie:

SentiOne od 10 lat rozwija swoje algorytmy sztucznej inteligencji. Teraz dzięki wykorzystaniu silnika przetwarzania języka naturalnego można stwierdzić, jaki rodzaj emocji przejawiały osoby wypowiadające się na dany temat - radość, smutek, złość, rozczarowanie, a nawet sarkazm.

Algorytmy informują również o kwestiach, które interesowały internautów najbardziej, ostrzegają o sytuacjach kryzysowych czy wskazują anomalie statystyczne. Po wskazaniu emocji wypowiedzi przydzielane są do jednej z trzech kategorii: nacechowane neutralnie, pozytywnie lub negatywnie. Dodatkowo algorytmy dzielą je na siedem kategorii semantycznych: opinia, doświadczenie klienta, sugestia, porada, reklama, hejt oraz potencjalny lead.

Dzięki temu można analizować emocje wokół poszczególnych tematów społecznych: debiut Allegro na giełdzie (mieszanka radości z rozczarowaniem), premiera gry Cyberpunk 2077 (radość, ale i niezadowolenie) czy też opinie na temat poszczególnych marek i produktów. Analiza AI sprawdzi się przede wszystkim w branżach takich jak bankowość, kosmetyki, telekomunikacja, ubezpieczenia, marki modowe lub FMCG.

Analiza emocji przez sztuczną inteligencję



Jak wygląda w praktyce analiza emocji przez sztuczną inteligencję? W maju 2020 r. w polskim Internecie wybuchł skandal, gdy okazało się, że teoretycznie szyte w Polsce T-shirty ekskluzywnej marki Veclaim, stworzonej przez influencerkę Jessicę Mercedes, tak naprawdę pochodzą od Fruit of the Loom, zagranicznego producenta tanich ubrań. Ponieważ sprawa wzbudziła dużo szumu i sprowokowała liczne, emocjonalne wypowiedzi, to właśnie na tym przykładzie SentiOne postanowił przetestować działanie nowej funkcji.

- Szukaliśmy takiego tematu, który pozwoliłby naszym algorytmom sztucznej inteligencji wyłapać jak najszersze spektrum emocji: od radości po smutek, niezadowolenie i złość - komentuje Agnieszka Uba, Head of Product Marketing z SentiOne.
Skalę kryzysu, jaki dotknął markę Veclaim, obrazują emocje internautów - z aż 60 proc. wypowiedzi na ten temat przebijała złość, z 17 proc. smutek, a z 16 proc. rozczarowanie. Blisko 70 proc. wypowiedzi zostało zaklasyfikowanych jako opinie, 13 proc. jako opis doświadczenia, a 10 proc. jako sugestie. Mimo wielu negatywnych emocji, jakie wzbudziła sprawa, wypowiedzi hejterskich było stosunkowo niewiele - niecałe 1,5 proc.

Monitoring internetu wsparciem dla biznesu



Monitoring internetu lub social listening to proces zbierania i analizowania wszystkich wypowiedzi internautów na dany temat. Pozwala dokonać całościowej analizy, np.: jaki był zasięg danej kampanii marketingowej, jak często rozmawiano o firmie, ile procent kobiet i mężczyzn wypowiedziało się na dany temat, a nawet jakie emocje wzbudza dana marka w sieci czy w jakim kontekście wypowiadano się o danym wydarzeniu.

Źródłami takich wzmianek mogą być artykuły na popularnych portalach, blogi, komentarze na forach lub dyskusje w mediach społecznościowych. Dzięki temu marketerzy mogą dokładniej sprawdzić skuteczność swoich działań, określić swoją pozycję względem konkurencji i podjąć decyzję, w którą stronę skierować przyszłą komunikację.
erka

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (42)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marek Kasicki

Wiceprezes zarządu Energa-Operator. Absolwent Wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki...

Najczęściej czytane