• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Balticon inwestuje w Pomorskim Centrum Logistycznym w Gdańsku

VIK
13 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Balticon zainwestuje ok. 20 mln zł w Gdańsku
Plany rozwojowe Balticonu mają związek z trwającą od pierwszej połowy tego roku budową drugiego terminalu kontenerowego DCT w Gdańsku. Plany rozwojowe Balticonu mają związek z trwającą od pierwszej połowy tego roku budową drugiego terminalu kontenerowego DCT w Gdańsku.

Gdyńska firma Balticon, operator ruchu kontenerowego, wydzierżawiła 30 tys. m kw. gruntu w Pomorskim Centrum Logistycznym w Gdańsku. Na działce powstaną place składowe. Spółka zamierza także przenieść w to miejsce bazę transportową z Gdyni.


Czy uważasz, że rynek przewozów kontenerowych to przyszłość naszych portów?


- Dla wielu linii żeglugowych Gdańsk jest już dziś centralnym portem, obsługującym wymianę towarową z Polską i innymi krajami z tego regionu. Umożliwia to terminal hub, lecz potrzebna jest także przestrzeń poza nabrzeżem - podkreśla Michał Magdziarz, wiceprezes zarządu Balticon. - Dodatkowy depot w Pomorskim Centrum Logistycznym położony będzie blisko terminalu kontenerowego oraz świetnie skomunikowany z drogami wylotowymi z Trójmiasta. Elementem współpracy jest też wynajęcie pomieszczeń biurowych w Gdańsku, do których już w lutym przyszłego roku przeniesiemy z Gdyni naszą siedzibę.
Czytaj też: Pomorskie Centrum Logistyczne Goodman pozyskało nowych klientów

Przedstawiciele spółki właśnie podpisali list intencyjny z Gdańską Agencją Rozwoju Gospodarczego w sprawie dzierżawy. Plany rozwojowe Balticonu mają związek z trwającą od pierwszej połowy tego roku budową drugiego terminalu kontenerowego DCT w Gdańsku. Balticon co prawda już w zeszłym roku, kosztem ponad 6 mln zł, rozbudował swój obecny depot przy ul. Sucharskiego 7 w Gdańsku. Z analiz specjalistów tej spółki oraz informacji rynkowych wynika jednak, że kontenerów w Gdańsku będzie jeszcze więcej.

- Na naszych oczach Gdańsk staje się najważniejszym portem kontenerowym Morza Bałtyckiego. Na tej wizji zbudowaliśmy strategię, którą konsekwentnie realizujemy od blisko 9 lat - dodaje Michał Magdziarz - Przewidujemy, że kolejna już w Gdańsku inwestycja zostanie ukończona w przyszłym roku.
Spółka uruchomiła specjalistyczny warsztat naprawczy na terenie depotu w Gdańsku. Jednocześnie Balticon rozwija działalność sprzedaży i wynajmu kontenerów za pośrednictwem oddziałów w innych polskich miastach, dla przykładu w Gdyni, Krakowie, Poznaniu i Szczecinie, ponadto za granicą, poprzez nowo otwarte biuro w Walencji w Hiszpanii.
VIK

Miejsca

Opinie (28) 4 zablokowane

  • Aaaa (1)

    Ciekawe kiedy podwyżki będą?

    • 19 13

    • a wydajność pracy wzrosła?

      jedno wiąże sie z drugim....BTW...teraz wydajność podnosi się poprzez inwestycję a nie robotę po 12-14 godzin dziennie i walenie młotem 2x mocniej......

      • 7 3

  • Uwaga (3)

    Cały ten Balticon to jeden wielki wyzysk!

    Pracuje się na minimalnej krajowej. Reszta groszy do łapy na czarno.

    Parodia!!!

    • 27 14

    • wyzysk jest wtedy gdy nie płacą umówionej stawki (1)

      jeśli w umowie zgodziłeś się na to to nie masz prawa narzekać.

      • 10 6

      • Drobna korekta: jak pracodawca nie płaci umwionej stawki to już nawet wyzysk nie jest, tylko zwykłe oszustwo.

        • 4 1

    • Prosze kierownictwo balticonu o nie spamowanie!!!!

      • 4 1

  • bbbb (1)

    Niby 6mil zainwestowali w plac a w ludzi nie inwestuja umowy smieciowe i zero socjalu chwalcie sie dalej

    • 30 9

    • DCT

      To samo w DCT. Praca jak w obozie. Od 5 lat brak jakichkolwiek podwyżek. Prezez DCT ostatnio stwierdził, że podwyżki są bezsensowne nieekonomiczne. Operatorzy pracują na wyższych stanowiskach za niższą pensję. Niby jesteśmy w treningu (niektórzy są w treningu ponad 4 lata). W końcu po 6 latach wymieniają nam odzież ochronną. Proszę sobie wyobrazić 2 pary spodni na 6 lat i jedna kurtka zimowa. Ale już poszedłem po rozum do głowy i czas na zmiany. Odchodzę z tego bałaganu DCT

      • 2 2

  • Gdynia (9)

    miasto z morza i marzeń!

    • 12 13

    • Kiedyś może tak a dziś robi się z niej dziura (6)

      Kiedyś Szczurek dobrze zarządzał teraz się zestarzał, zdziadział i wywala kase na niepotrzebne rzeczy, zamiast sprowadzać i zatrzymywać biznes w Gdyni. W Gdyni nie ma kasy bo nie ma biznesu. możecie się śmiać z biurowców w Gdańsku ale dzięki nim mamy prace i kase do budżetu. A w Gdyni buduje sie muzeum które dodatkowo obciąży budżet i będzie jeszcze mniej kasy.

      • 20 3

      • Przyczyna jest inna (4)

        Port w Gdyni jest zarządzany profesjonalnie.
        Wtopa jest z obrotnicą, choć tu blokowało wojsko.
        Współpraca z nimi jest ogólnie OK.

        Przyczyn przejścia kontenerów do Gdańska jest kilka.

        - Statki są dziś wymieniane na większe, bardziej ekonomiczne.
        Linie oszczędzają pieniądze i budują przewagę.
        Nowe wielkie statki w Gdyni po prostu nie zmieszczą.

        - Port Płn Gdańsk ma lepsze położenie niż Gdynia.
        Wejście jest bezpośrednio z zatoki a nie poprzez kanał portowy.
        To znowu oszczędność dla linii.

        - Kontenery płynące do Gdyni często trzeba przeładowywać w HMB, czy Rotterdamie z dużego statku na mały statek.
        Bo duży się w Gdyńskim kanale nie zmieści.
        Przeładunki w Europie Zachodniej do tanich nie należą.
        Zawijając dużym bezpośrednio do Gd ten koszt się oszczędza.

        Przyczyna przejścia interesu głównie wynika z korzystnego położenia portów a nie jakości zarządzania ZMPG czy UMG.

        • 12 6

        • Nie do końca tak jest

          Ruch na basenie morza bałtyckiego opiera się głównie na ruchu fiderowym i to się raczej przez jeden głębokowodny terminal nie zmieni. Inną kwestią jest, że nawet fidery mają coraz większe zanurzenia, aby pomieścić kolejne TEU. Gdynia miała pogłębić kanał już ładnych kilka lat temu, ale na planach się skończyło. Z tego co pamiętam pogłębili nabrzeże przy BCT, reszty już nie, więc występuje tzw "wąskie gardło", które blokuje rozwój BCT i GCT w stronę jednostek głębokowodnych. Suma sumarum zbyt profesjonalne zagranie to nie było ze strony UMG. Z resztą mogę się już zgodzić.

          • 6 3

        • Czyli po części jest to problem z zarządzaniem (2)

          Bo gdyby pomyśleli o dodatkowej drodze do portu to ten biznes mógłby zostać w Gdyni. Tylko ,że na drogę nie ma kasy a na niepotrzebne inwestycje jest. co do samej żeglugi i kwestiach związanych z portem nie mogę się wypowiedzieć, bo po prostu sie na tym nie znam. ale ufam ,że wiesz o czym piszesz.

          • 6 0

          • Drodzy "h" i "portowiec" (1)

            Macie dużo racji.

            Gdynia się jednak nie poddała i tak łatwo się nie podda :)

            Z perspektywy morskiej.
            1) Pogłębienie już jest gotowe.
            2) Nie jest obrotnica.

            Gdybając.

            Gdyby ZMPG porozumiał się z MW szybciej ws. wyburzenia nieszczęsnego pirsu stoczni MW to obrotnica byłaby gotowa.
            A port Gdynia mógłby obsługiwać statki 12-13 tyś TEU.

            Tak nie jest. To się stanie dopiero w 2017.

            Nawet wtedy giganty 18 tyś TEU, które dziś zawijają do DCT nie zmieszczą się w Gdyni...

            Za dużo gdybania - ciężar przenosi się w stronę Gdańska i... można się na to obrażać :))

            Moja opinia jest taka, że Gdynia po tym "exodusie" się szybko podniesie,
            - Port Gdynia niebawem będzie gotowy na statki 12-13 tyś TEU,
            - Terminale BCT i GCT są nowoczesne, ludzie nimi zarządzający będą walczyć o klientów. Coś wymyślą :)
            - Gospodarka nie jest w tragicznej kondycji jak co niektórzy sądzą ;)))
            - Wymiana handlowa i konteneryzacja są na trendzie wznoszącym.

            Oddział naszej firmy w Gdyni pozostaje.

            Kolorowe kontenery z naszego pięknego miasta nie znikną.
            A w perspektywie kilku lat w będzie ich znowu dużo :))

            serdecznie pozdrawiam

            • 4 5

            • no

              Irek przestań ...

              • 2 2

      • Gdynia

        Szczurek i jego dworzanie wykończyli Gdynię.

        • 11 1

    • tania prowokacja

      • 0 1

    • Co ma do tego Gdynia ?

      Wasz port do dziura z marnym dostępem i lokalizacją...

      • 3 2

  • XYZ (1)

    Gratulacje. powodzenia dalej.

    • 4 6

    • bal

      zbierali głosy Na PO ...teraz dostaną po głowach....koniec z wałkami na Vacie ...

      • 6 3

  • Jeszcze troche i wszyscy przeniosą się z Gdyni do Gdańska

    • 22 1

  • Kolejna firma stosuje zasadę Szybka Gdynia, Wolne Miasto Gdańsk

    i przenosi swoją działalność do Gdańska

    • 18 0

  • (1)

    Transport tez przeniosa? Nic dziwnego tam itd zadko zaglada .no to ich kierowcy beda wogole luz .jazda na magnesie 24h na dobe.mlawa pewnie wyprosila

    • 5 3

    • Mława chociaż ortografów nie wali...

      • 0 0

  • Super (1)

    Licek ty wielki przegrany człowieku.

    • 5 2

    • Zygmunt

      My w dct spokojnie 3 tyś 24 h robimy wy tyle w tydzien wiec o czym mazycie gdynianie to jak porównać vw do łady samary z lat 80 tych. Więc za gd jesteescie jak niemca do rumuni trodno alr fakty sa za nami pozdt gdynie .

      • 1 2

  • Irek

    jakiś inwestor kupił ta firemkę ,te ich inwestycje to jakaś parodia ,no chyba że w samochody dla zarządu ,parę lat temu mieli fajną ekipę teraz banda ludzi bez własnego zdania ,wskaźnik rozwoju-zero, pomysły-zero, zarządzanie-zero ,ale księgowa bardzo dobra ,podatek dochodowy -zero

    • 2 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Roman Walasiński

Prezes zarządu Swissmed Centrum Zdrowia. Ukończył Uniwersytet Gdański, Wydział Prawa i...

Najczęściej czytane