• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bielizna Esotiq, odzież Reserved. Trójmiejskie marki ruszają na Zachód

Wioletta Kakowska-Mehring
24 października 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Na początek Esotiq&Henderson otworzyła dwa salony w nowych centrach handlowych w Stuttgarcie. Na początek Esotiq&Henderson otworzyła dwa salony w nowych centrach handlowych w Stuttgarcie.

Gdański producent bielizny firma Esotiq&Henderson właśnie otwiera dwa salony w Niemczech. Kilka tygodni temu pierwszy salon pod marką Reserved u naszych zachodnich sąsiadów otworzyła firma LPP. Trójmiejskie spółki odzieżowe ruszyły na Zachód.


Czy kupując ubrania kierujesz się krajem pochodzenia marki?


- Niemcy to bardzo dojrzały rynek, kilkukrotnie większy od polskiego. Największy rynek odzieżowy w Europie i jeden z czołowych na świecie - twierdzi Adam Skrzypek, prezes zarządu Esotiq&Henderson. - Statystyczny Niemiec wydaje na ubrania kilkakrotnie więcej niż statystyczny Polak. Dla polskich marek to bardzo atrakcyjne miejsce zbytu. Esotiq to marka, która stawia na rozwój i stale poszukuje nowych możliwości ekspansyjnych. Chcemy, żeby nasza marka była obecna nie tylko w garderobie polskiej klientki, ale również tej poza granicami naszego kraju.

Na początek powstały dwa salony w nowych centrach handlowych w Stuttgarcie. Pierwszy z nich mieści się w Centrum Handlowym Gerber w samym centrum Stuttgartu, drugi w Galerii Handlowej Milaneo. - Otwarcie salonów w Stuttgarcie realizuje naszą strategię ekspansji, która zakłada otwieranie nowych punktów w czołowych lokalizacjach największych miast Niemiec i Europy Zachodniej - dodaje Adam Skrzypek.

Rynek niemiecki - choć niełatwy - stał się nowym kierunkiem ekspansji naszych firm odzieżowych. Przede wszystkim ze względu na niestabilną sytuację gospodarczą w Rosji i na Ukrainie. Do tej pory firmy stawiały na wciąż chłonny kierunek wschodni.

- Dziś głównie sprzedajemy w Polsce, trochę w Rosji i na Ukrainie - mówił trzy lata temu w rozmowie z nami prezes Adam Skrzypek i dodawał, że bardzo mocno myślą o rynku amerykańskim, europejskim i rynku... chińskim. Teraz przyszedł na to czas.

Na rynek wschodni stawiała też inna trójmiejska marka, czyli firma Taranko. W grudniu ub. roku otworzyła pierwszy sklep w Kazachstanie. W planach ma otwarcie kolejnych dwóch sklepów w tym kraju. Małgorzata Taranko, brand manager firmy jeszcze w lutym w rozmowie z nami przyznała, że spółka szuka nowych kontaktów na Wschodzie. Prowadzi też rozmowy w Rosji. Sprzedaje też rzeczy na Łotwę i Słowację.

Swoje plany zweryfikowała LPP. - W związku z dynamiką wydarzeń na Ukrainie i w Rosji, zweryfikowaliśmy nieco nasze plany na tym obszarze. Wzrost powierzchni handlowych wyniesie tam w 2014 roku ok. 33 proc., a nie 52 proc. jak planowaliśmy - kilka miesięcy temu przyznał Dariusz Pachla, wiceprezes zarządu LPP.

Na początku września w Berlinie otwarto pierwszy sklep gdańskiej spółki pod marką Reserved.

- Działamy w biznesie, w którym podstawą jest ciągłe szukanie nowych możliwości rozwoju. Chcemy być obecni na najbardziej prestiżowych ulicach modowych w Europie - mówi Piotr Dyka, wiceprezes zarządu LPP, odpowiedzialny za markę Reserved w kraju i za granicą. - Otwarcie salonu w Berlinie podkreśla naszą strategię ekspansyjną, która ma na celu otwarcie sklepów w czołowych lokalizacjach największych miast niemieckich. Do końca tego roku otworzymy jeszcze trzy salony Reserved na tym rynku - w Stuttgarcie, Bremie oraz w Hanowerze.

Czy niemieccy klienci polubią trójmiejskie marki? Czy uda się zabrać choć część rynku wielkim graczom z branży? To nie będzie łatwe starcie. Konkurencja dla LPP jest poważna, przede wszystkim hiszpański Inditex, czyli właściciel takich marek jak Zara, Pull&Bear, Bershka, Stradivarius, oraz szwedzki koncern H&M. A do tego hiszpańska firma Mango, szwajcarska C&A, czy brytyjska sieć Marks and Spencer. Nie tylko z wszechobecną marką Triumph, ale także z sieciówkami z odzieżą konkurować będzie też Esotiq&Henderson. Coraz częściej także one oferują bieliznę.

Esotiq&Henderson to firma notowana od 2011 na NewConnect w Warszawie. Jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się spółek na rynku bieliźniarskim. Obecnie sieć Esotiq liczy ponad 200 salonów na terenie kraju. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy firma odnotowała wzrost przychodów na poziomie 4 proc., podczas gdy drugi kwartał zamknęła z wynikiem 17,2 proc. wzrostu przychodu. Unikalne projekty Esotiq powstają między innymi przy współpracy z top modelką Joanną Krupą oraz domem mody Eva Minge.

LPP notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku. Tylko w 2013 r. spółka sprzedała ponad 70 milionów sztuk odzieży, osiągając przychody w wysokości ponad 1 mld euro. Od lat konsekwentnie rozwija swoją działalność w Polsce i za granicą. Koncern zarządza 5 znanymi markami modowymi, a na 2016 rok planowana jest premiera kolejnej. LPP posiada sieć niemal 1500 salonów, tworzy miejsca pracy dla blisko 18 tys. osób w biurach i strukturach sprzedaży w Polsce, krajach Europy Środkowo-Wschodniej i Szanghaju. W marcu 2014 r. spółka awansowała do giełdowego indeksu WIG20, który generuje istotną część obrotów na GPW w Warszawie. Z końcem sierpnia akcje spółki weszły do prestiżowego indeksu MSCI Poland.

Miejsca

Opinie (49) 2 zablokowane

  • Polskie marki

    Błagam was produkcja Chiny firmy i konta za granica żeby w Polsce nie płacić podatków jest być z czego dumnym faktycznie, Niemcy nie dadzą sie nabrać powodzenia pseudo polskie korporacje

    • 6 1

  • Recklinghausen, a nie Berlin..

    Pierwszy sklep RES na rynku niemieckim LPP otworzyło w Recklinghausen, a nie w Berlinie...

    • 1 1

  • Leicester czeka też na sklep Reserved!

    • 0 1

  • Ważne, by zaczęli produkować w Polsce i podnieśli jakość produktów.

    A sprzedawać mogą w całej Europie, bo to mały obszar handlowy.

    • 1 0

  • Nazwa "Esotiq" jest beznadziejna.

    Lepiej coś bardziej wpadającego w ucho np. "Vivien Polo" itp.

    • 1 2

  • dzie kupilam po raz pierwszy bielizne esotiq (1)

    Mila w dotyku, zarąbiscie leży i jeszcze rabat 20%. Triumph bye bye

    • 1 4

    • moja ex to pamietam

      Tylko la perla ( pisze ze sluchu ) , choc dla mnie nie wazna marka wazne :) ...co innego a bielizna to dodatek

      • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Jacek Kajut

Z wykształcenia inżynier elektryk, zbudował i rozwija jedną z najsilniejszych marek branży...

Najczęściej czytane