• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Biznes, który zaczął się od... sprzeczki

Robert Kiewlicz
9 listopada 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Ideą Lookmash jest dostarczenie użytkownikowi narzędzia, które rozwiąże odwieczny problem: które ubranie założyć, kupić, aby być pewnym, że się w nim dobrze wygląda. Ideą Lookmash jest dostarczenie użytkownikowi narzędzia, które rozwiąże odwieczny problem: które ubranie założyć, kupić, aby być pewnym, że się w nim dobrze wygląda.

Trójmiejscy programiści stworzyli jedyną na świecie porównywarką ubrań, w której cena nie odgrywa roli. Liczy się sugestia innych w czym będziemy prezentować się najkorzystniej. Spółka Lookmash została zawiązana w lipcu 2011 i jest właścicielem porównywarki ubrań i widgetu dla sklepów internetowych, który robi furorę na europejskim rynku e-commerce.


Twórca Lookmash, Łukasz Brzeziński, pokłócił się podczas zakupów z żoną co do tego, w której koszuli wygląda lepiej. Postanowił więc stworzyć aplikację, która rozwiązałaby kłopoty w przymierzalni. Twórca Lookmash, Łukasz Brzeziński, pokłócił się podczas zakupów z żoną co do tego, w której koszuli wygląda lepiej. Postanowił więc stworzyć aplikację, która rozwiązałaby kłopoty w przymierzalni.

Pomysł na biznes powstał w 2011 roku, a zapoczątkowała go... sprzeczka. Twórca Lookmash, Łukasz Brzeziński, pokłócił się podczas zakupów z żoną co do tego, w której koszuli wygląda lepiej. Nie mogąc rozwiązać problemu, zadecydował, że najlepiej byłoby zapytać o radę kogoś innego, ale nie było to wtedy możliwe.

Po przeszukaniu internetu okazało się, że nie znalazł żadnej strony lub aplikacji, która rozwiązałaby problem w przymierzalni czy przyspieszyła proces podejmowania decyzji co włożyć przed wyjściem z domu. Zebrał zespół i postanowił, że sam stworzy proste narzędzie, które porównuje zdjęcia tak, że inni mogą wybrać najlepszy zestaw ubrań.

Pomysł szybko zainteresował inwestorów. W pierwszej połowie 2011 SpeedUp Venture Capital Group zainwestował w Lookmash 125 tys. euro. Spółka poszukuje jednak wciąż kolejnych źródeł inwestycji. W najbliższej przyszłości Lookmash chce skoncentrować się na wprowadzeniu swojego serwisu na rynki środkowo i wschodnioeuropejskie. Twórcy Lookmash wdrożyli już swój produkt w kilkunastu sklepach modowych i docelowo zamierzają go wprowadzić do innych sektorów e-commerce. Z platformy Lookmash miesięcznie korzysta obecnie już ponad pół miliona unikalnych użytkowników.

Co w największym stopniu wpływa na wartość startupu?


Ideą Lookmash jest dostarczenie użytkownikowi narzędzia, które rozwiąże odwieczny problem: które ubranie założyć, kupić, aby być pewnym, że się w nim dobrze wygląda. Co odróżnia Lookmash od innych serwisów z porównywarkami? Jest to widget, dzięki któremu sklepy internetowe po zainstalowaniu wtyczki udostępniają możliwość porównania ubrania z innymi przed dokonaniem zakupu.

- Biorąc pod uwagę ilość dotychczasowych pobrań aplikacji stanowi ona użyteczne narzędzie, alternatywne wobec najpopularniejszych dotąd MMSów - twierdzi Łukasz Brzeziński. - Zaskakujący jest fakt, iż, mimo że żyjemy w erze smartfonów, Facebooka oraz szerokiego dostępu do internetu, to w podejmowaniu decyzji liczy się głównie MMS. Klienci sklepów przesyłają zdjęcia z przymierzalni z pytaniem, co powinni kupić. Uważamy, że nasza aplikacja na smartfony ma szansę zdetronizować MMSy.

Darmowa aplikacja dostępna jest na rożne rodzaje telefonów. Umożliwia korzystanie z funkcji porad stylistycznych, powiadomień znajomych i doradzania innym. Działa bardzo prosto. Do dyspozycji mamy dwa pola porównawcze. Najpierw wybieramy jedną rzecz, robimy zdjęcie i zamieszczamy w pierwszym polu aplikacji. Podobnie robimy z drugą rzeczą, umieszczając ją w drugim polu aplikacji i czekamy na głosy użytkowników Lookmash z całego świata.

Więcej o pomorskiej gospodarce

W programie Marka Kańskiego Pomorska Kronika Biznesu: Zrównoważony rozwój i poprawa konkurencyjności rybołówstwa - otwarcie nowego portu rybackiego w Kużnicy ; Czy Europa "dwóch prędkości"szybko i wolniej zmierza do załamania gospodarki - rozmowa z prof. Dariuszem Filarem ; Z tarczą czy na tarczy- pierwsze efekty pomorskiej misji gospodarczej w Stanach Zjednoczonych.
Pomorska Kronika Biznesu w TVP Gdańsk w piątek o 18.20. Powtórka programu w sobotę o 17.15.

Miejsca

Opinie (46)

  • to ma być biznes? (1)

    co to ma być? ze niby ktoś wejdzie poklika na fotki i z tego będą pieniądze? co za bzdura. ale za to fejsbukowość 100%. wow.

    • 1 4

    • to jeszcze nie wiesz na czym mozna kase zrobic...

      wiesz ze jest firma ktora sprzedaje działki na księżycu? Tak tak, dobrze przeczytałeś(aś) na KSIĘŻYCU..
      Znam inne, ktore sprzedaja gwiazdki z nieba..

      Jest popyt to jest i podaż, ot co.

      • 2 0

  • :O

    Takie coś pokazuje tylko jak ludzkość cofa się w rozwoju. Jeszcze trochę i ludzie sami nie będą potrafili skorzystać z toalety. Szkoda że Polacy zamiast bawić się w takie "biznesy" nie stwarzają firm produkcyjnych byśmy mogli kiedyś mieć gospodarkę solidną jak niemiecka.

    • 6 0

  • jak mozna na cos takiego marnowac kase ani to porzyteczne ani nikomu potrzebne!

    Ale przydatne dla kogo? dla celebrytów dla nowobogadzkim buraków co to siemuszą pokazac itp!!

    • 4 3

  • skad te dane.

    Dość mocno denerwują mnie artykuły tego typu.
    Koloryzowanie czegoś co jest średnie lub słabe na mega hit.
    "Z platformy Lookmash miesięcznie korzysta obecnie już ponad pół miliona unikalnych użytkowników."
    Skąd te dane ? Witryna nie ma nawet polowy tych odwiedzin, a aplikacje w google markecie pobrało znikome 1000 osób.

    • 6 7

  • ..z portalu korzysta masa unikalnych użytkowników." nie wiem..śmiać się czy płakać..;D

    • 3 0

  • Potrzebuję też (1)

    wirtualnego doradcy czy podczas śniadania mam zjeść chleb z serem czy dżemem.
    Mam też cała masę nowych pomysłów!
    Społeczeństwo się odmóżdża :( To jest straszne...

    • 9 0

    • Na dżem położyć ser i musztardę. Popijać kawą z herbatą i mlekiem.
      Opłatę za doradztwo proszę przelać do kasy miasta.

      • 1 0

  • mogl sie rozwiesc

    i po problemie

    • 5 3

  • jak sie klocil w czym lepiej wyglada z zona

    to pewnie gey. niech chodzi z przyjaceilem na zakupy i przestanie oszukiwac sam siebie.

    • 0 5

  • Jak czytam te wszystkie posty to po prostu potwierdza się fakt, że nasz naród to banda ludzi, którzy jak nie skrytykują i nie pomarudzą to dnia nie przeżyją.
    Pomysł jest świetny, skoro wszyscy potrafią si tak świetnie ubierać jak nie którzy sądzą to czemu na ulicach pełno osób, które ewidentcie potrzebują porady. Nie każdy jest taki boski i nie ma kogoś kto powie :" słuchaj stary może nie koniecznie w tych ciuchach Ci do twarzy" i nie trzeba być celebrytą, żeby o to dbać. Ale jeśli większość naszego społeczeństwa nie dba chociażby o higinę osobistą to co dopiero mówić o ubiorze. A umówymy się, żeby dobrze wyglądać nie potrzebna jakaś wielka kasa. A wycieczki dot. prywatnie twórcy są żenujące pokazują totalny brak argumentów. Zresztą poczytajcie sobie więcej projekcie i o tym jak projekt jest postrzegany przez branżę ecommerce czyli specjalistów w tej dziedzinie. Ja ślędzę rozwój projektu od kilku miesięcy i zdecydowanie dla tych wyśmiewających i wątpiących w sens i powodzenie projektu powiem, że mylą się i to bardzo i to tylko kwestia czasu aż się o tym przekonają Aczkolwiek nie sądzę, że również publicznie przyznają się do tego, że się pomylili.

    • 6 0

  • ciekawy pomysł

    Przede wszystkim cieszę się, że pomysł zrodził się w Trójmieście i zalicza się do tych polskich marek, które odnoszą sukces za granicą. Cieszę się, że są w Polsce ludzie, którzy mają pomysł na pokonanie kryzysu i biorą sprawy w swoje ręce. Życzę całej ekipie powodzenia.

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marek Kamiński

Polski polarnik, podróżnik, żeglarz, autor książek, fotograf, przedsiębiorca. Właściciel firmy...

Najczęściej czytane