- 1 Po 30 latach idzie na "żyletki". Zbożowy czeka na zmiany (13 opinii)
- 2 Białe złoto z gdańskiej Przeróbki (85 opinii)
- 3 Nowi wiceprezesi w Enerdze, prezesa brak (33 opinie)
- 4 Badanie dna Zatoki Gdańskiej (12 opinii)
- 5 150 mld zł na elektrownię jądrową (180 opinii)
- 6 Kontrola NIK w Rafinerii Gdańskiej (91 opinii)
Budowa terminala PERN zbliża się do półmetka
Sztandarowa inwestycja PERN i jedna z największych w kraju: budowa Terminala Naftowego w Gdańsku Etap I zbliża się powoli do półmetka. Prace przy budowie terminalu naftowego rozpoczęły się 21 lutego 2014 roku, a ich zakończenie planowane jest w 2015 roku.
Wmurowanie kamienia węgielnego pod budowę terminala PERN w Gdańsku.
Mimo, że od rozpoczęcia inwestycji upłynęło pół roku stan zaawansowania robót wynosi obecnie ok. 30 proc., a w niektórych obszarach np. budowie parku zbiornikowego nawet więcej. Na jednym ze zbiorników buduje się już szóstą cargę (stalowy element konstrukcyjny zbiornika) - na osiem jakie mają być zamontowane.
Zaawansowane są także prace przy budowie większości obiektów: administracyjnych, p.poż., oczyszczalni ścieków, pompowni, czy trafostacji.
- Zdajemy sobie sprawę jak ważna dla gospodarki naszego kraju jest dziś budowa tego pierwszego w Polsce hubu morskiego, dlatego robimy wszystko aby zrealizować ją zgodnie z napiętym harmonogramem. Chociaż to duże i dość skomplikowane przedsięwzięcie wiele wskazuje na to, że nam się uda - mówi Marcin Moskalewicz, prezes zarządu PERN "Przyjaźń".
Projekt będzie realizowany w dwóch etapach. Pierwszy, obejmuje budowę sześciu zbiorników na ropę naftową o pojemności 62,5 tys. m sześc. każdy, (łącznie 375 tys. m sześc.), oraz infrastrukturę niezbędną do ich obsługi. Jego realizacja pozwoli na przeładunek, magazynowanie i inne usługi związane z ropą naftową.
Pierwszy etap inwestycji jest realizowany przez międzynarodowe konsorcjum, którego liderem jest IDS-Bud za 415 mln zł w systemie "projektuj i buduj" i ma być oddany pod klucz do końca 2015 roku.
Opinie (25)
-
2014-09-27 10:19
Wstyd (1)
Nawet jednego aktualnego zdjęcia. Całe dwa dołączone są z marca...
- 51 0
-
2014-09-27 10:39
i nie ma żadnego linku do mapy, musiałem sobie przypominać gdzie to się buduje :P
- 12 2
-
2014-09-27 12:22
gazoport, naftoport
i jesteśmy mniej zależni od Putina
- 29 4
-
2014-09-27 13:00
(5)
A gdzie to budują?
- 7 5
-
2014-09-27 14:03
Masz jak wół napisane gdzie : (1)
Sztandarowa inwestycja PERN i jedna z największych w kraju: budowa Terminala Naftowego w Gdańsku Etap I zbliża się powoli do półmetka.
- 1 13
-
2014-09-27 15:18
Chodziło o "gdzie" w Gdańsku...
- 12 1
-
2014-09-27 14:27
W Sieradzu (1)
Tam jest doskonały dostęp do morza, stad decyzja o tej lokalizacji.
- 22 5
-
2014-09-28 08:59
Najlepsza wypowiedż.
Jesteś wielki.Ja też lubię czarny humor.
- 1 2
-
2014-09-28 08:28
gdzię? a tu
Budowa usytuowana jest pomiędzy terminalem DCT a Portem Północnym (basenem wewnętrznym). Bardziej dokładnie to pomiędzy Terminalem Gazowym a Pirsem Rudowym w Porcie Północnym
Google maps pomorze.- 1 0
-
2014-09-27 15:57
Napierski to jest gość...
...i ze Stefańskim tworzą fantastyczny duet.
- 5 0
-
2014-09-27 18:46
SUPER (4)
Taki Gazoport jak w Swinoujsciu przydał by się tez w Gdańsku.
- 18 2
-
2014-09-28 06:03
gazoport (3)
pierwsze plany gazoportu byly wlasnie w tym miejscu.tyle ze ktos wymyslil swinoujscie i poszlo tam
- 5 0
-
2014-09-28 14:35
(1)
A może ktoś wie, kto przeniósł gazoport z Gdańska do Świnoujścia. Gdyby dokonał tego PiS, wszyscy by o tym wiedzieli.
- 3 1
-
2014-09-30 10:48
Kto?
Była alternatywa - Świnoujście lub Gdańsk. Decyzję budowy "Gazoportu" w Świnoujściu, na pewno podjął rząd PiS-u.
- 0 0
-
2014-09-29 12:50
W sumie bardzo dobrze, że poszło
Tego typu strategiczne inwestycje dobrze jest dywersyfikować.
- 2 1
-
2014-09-27 21:39
hm... chyba miało być przepompowni ?
- 2 0
-
2014-09-28 07:32
Dlaczego gaz ziemny w Polsce (3)
jest drozszy niz w niemczech?
- 8 0
-
2014-09-28 07:42
Bo to za Polskę taki jeden strażak ochotnik negocjował.
- 5 0
-
2014-09-28 08:32
(1)
A dla czego paliwo na stacjach lotosu jest tańsze 400km w głąb Polski niż w Gdańsku przy rafinerii?
- 6 1
-
2014-09-28 13:01
Bo na naszych stacjach benzynowych paliwo jest świeższe - to musi kosztować.
- 11 1
-
2014-09-28 10:48
szkoda ze kaczynski zabrał gdanskowi gazoport (1)
- 13 8
-
2014-09-28 13:53
Sam wiesz że piszezs bzdury...
.
- 4 8
-
2014-09-28 13:31
Plus dla polski minus dla kaczyńskiego (1)
Bardzo się ciesze że terminal naftowy powstanie w Gdańsku. Rozbudowa sieci dróg łączących port oraz miasto i resztę polski daje pełna możliwość wykorzystania portu. Szkoda że budowa Naftoportu to tak naprawdę odpowiedz na przeniesiony projekt gazoportu z nieprzyjaznego politycznie Gdańska do Szczecina przez Kaczyńskiego. Tym samym zwiększenie kosztów budowy gazoportu i zmniejszenie wpływających jednostek wodnych ( wymuszona głębokość ) Do Gdańska mogą wpływać większe jednostki niż do Szczecina i było to uzasadnione ekonomicznie ( pytanie zadane Profesorowi Andruszkiewiczowi). Mam nadzieje że za kilka lat i w Gdańsku powstanie gazoport bo odłączenie się od Rosyjskiego eksportu w 100% jest najważniejszym czynnikiem wpływającym na bezpieczeństwo Polski.
- 10 6
-
2014-09-29 11:30
Świnoujście versus Gdańsk
musisz skumać położenie Gdańska tj bliskość Kaliningradu , nie możesz wrzucić wszystkich inwestycji energetycznych w jedno miejsce gdzie klika Iskanderów może odciąć kraj od dostaw. Świnoujście wzięto pod uwagę głównie pod tym kątem a ty bijesz pianę i politykujesz.
- 2 1
-
2014-09-28 14:42
30 procent w budżecie...
... nie oznacza 30% zakończonych prac na placu budowy.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.