- 1 Nie ma zgody na dzierżawę zbożowego (32 opinie)
- 2 Niższe taryfy zamiast mrożenia cen (40 opinii)
- 3 Centra handlowe w Wielką Sobotę (84 opinie)
- 4 Dorota Pyć została prezesem Portu Gdańsk (195 opinii)
- 5 Etat zabiera nam życie (443 opinie)
- 6 142 mln zł na modernizację w Porcie Wewnętrznym (33 opinie)
Burzą dawną bazę Polferries w Porcie Gdańsk
Wyburzanie dawnej Bazy Promowej PŻB.
Kiedyś wypływały stąd promy do Nynäshamn w Szwecji, a w czasach świetności nawet do Helsinek i Rygi. Nieczynny od kilku lat szklany budynek terminalu promowego przy ulicy Przemysłowej 1, kiedyś wizytówka Portu Gdańsk, znika z portowego krajobrazu.
- Teren jest własnością ZMPG. Na tym terenie są jeszcze prowadzone prace. Po ich zakończeniu zostanie on udostępniony dzierżawcy terenu, z którym mamy aktywną umowę. Wstępny termin wydania terenu to początek 2022 roku. Już teraz wyniki przeładunków w Porcie Wewnętrznym znacznie wzrosły. W 2020 był to wzrost w stosunku do roku ubiegłego o prawie 15 proc., a przez ostatnie 4 lata (2017-2020) Port Wewnętrzny wzrósł o prawie 56 proc. Liczymy, że zrealizowana inwestycja w nabrzeże i plac składowy przyczyni się do zwiększenia przeładunków w naszym porcie - poinformowała nas Anna Drozd, rzecznik Portu Gdańsk.
Tym dzierżawcą jest spółka Avil Logistics z Gdańska. Jest to operator, który działa na terenie portu i od 4 lat ma tytuł prawny do terenu po byłej bazie PŻB o powierzchni ok. 1,5 ha.
Terminal promowy przy ulicy Przemysłowej 1 rozpoczął działalność w 1973 roku. W 1977 władze portu w Gdańsku przekazały go Polskiej Żegludze Bałtyckiej, która jest właścicielem marki Polferries. Przez lata właśnie z tego miejsca odpływały promy z Gdańska do Szwecji. Szczytowy okres rozwoju połączeń promowych prowadzonych przez PŻB przypadł na 1989 rok, kiedy to firma operowała na siedmiu liniach, w tym aż trzech z Gdańska (Gdańsk - Nynäshamn, Gdańsk - Helsinki, Świnoujście - Travemunde - Gdańsk - Ryga).
Czytaj też:
Gdynia "odpala" terminal promowy, Gdańsk "gasi światło"?
Baza działała do 9 maja 2015 roku. Jej funkcję przejął Terminal Promowy Westerplatte. Przy nabrzeżu Obrońców Westerplatte mogą być obsługiwane jednostki do 225 metrów długości. Dla porównania: baza w Nowym Porcie na nabrzeżu Ziółkowskiego pozwalała cumować statkom o długości tylko do 175 m.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-10-06 12:47
(1)
Oj wyplywalo się to były dobre czasy . Celnicy szukali kontra bandy było fajnie. Kiedyś tam na automacie wygrałem 5tys rozbilem bank , a potem dobrze bawiłem się na promie to był 1985r.
- 45 9
-
2021-10-07 14:17
Kontra jakiej bandy?
- 1 0
-
2021-10-07 12:00
A co z drogą dojazdową? (4)
Kolejne nabrzeże towarowe, a dojazdu jak nie było tak nie ma. Kiedy wreszcie będzie Nową Wyzwolenia z przeznaczeniem dla transportu portowego. A kiedy Port zamierza wreszcie zacząć korzystać z odbudowanego tam połączenia kolejowego. Torowiska gotowe za unijną kasę ale pociągów jakoś nie widać. Czyżby deweloper zakazał?
- 10 0
-
2021-11-03 15:04
przy ul. wyzwolenia w falowcach mieszka sama patola co chleje caly dzien i cpie
to co im przeszkadzaja ciezarowki sie pytam.
- 0 0
-
2021-10-07 14:55
(2)
Nowa Wyzwolenia która przebiega przez nowowybudowane osiedle Robyg. Gratuluje naiwności.
- 1 1
-
2021-10-07 15:22
A kto mieszkańcom NP taki kit wciskał na zebraniach roboczych przez lata z władz miasta?Niech tiry do portu jadą nawet przez Szadółki,i wreszcie przestaną rozjeżdżać ul.Wyzwolenia.
- 2 0
-
2021-10-07 15:28
Jak to? przecież były zapewnienia ze strony władz miasta,plany,zebrania robocze,konsultacje z drogimi mieszkańcami w sprawie Nowej Wyzwolenia i numery działek ,którędy ma przebiegać droga.
- 1 0
-
2021-10-06 14:13
Pamiętam jako dziecko lata 80te. Bar i automaty, mnóstwo butelek z alkoholem, śmierdziało papierosami. Pachniało zachodem. Pamiętam odprawy celne, godzinami się na kogoś ze Szwecji czekało.
- 58 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.