- 1 Niższe taryfy zamiast mrożenia cen (59 opinii)
- 2 Nie ma zgody na dzierżawę zbożowego (42 opinie)
- 3 Centra handlowe w Wielką Sobotę (88 opinii)
- 4 142 mln zł na modernizację w Porcie Wewnętrznym (33 opinie)
- 5 Dorota Pyć została prezesem Portu Gdańsk (200 opinii)
- 6 Etat zabiera nam życie (443 opinie)
Crist buduje kolejny prom hybrydowy
W stoczni Crist rozpoczęto budowę promu hybrydowego dla Finferries. To już trzecia jednostka tego typu budowana przez gdyńską stocznię dla fińskiego operatora promowego.
Będzie to nowoczesny, w pełni wyposażony prom hybrydowy "plug-in" o numerze budowy P317. Jednostka będzie pokonywać swoją trasę, korzystając wyłącznie z własnych baterii ładowanych bezpośrednio z lądu podczas załadunku i rozładunku. Natomiast spalinowe zespoły prądotwórcze będą służyły jedynie jako rezerwowe źródło zasilania jednostki w przypadku złych warunków pogodowych na trasie.
Statek o długości 70 m przeznaczony do eksploatacji na wodach o ograniczonym dostępie, specjalnie zaprojektowany dla połączenia Nauvo-Korppoo w Finlandii, będzie miał możliwość przetransportowania do 52 samochodów osobowych lub kombinację przyczep, ciężarówek, autobusów i samochodów, a także przewóz do 200 pasażerów.
Budowa kolejnej jednostki jest kontynuacją długoletniej współpracy między Crist a Finferries. Pierwszym wybudowanym przez tę stocznię dla Finferries statkiem była "Elektra", czyli najnowocześniejszy, dwustronny prom hybrydowy. To pierwszy tego typu prom wybudowany w Unii Europejskiej, a drugi na świecie, który okazał się wielkim sukcesem na skalę międzynarodową. Jego innowacyjny system ładowania i rozwiązanie hybrydowe zostały nagrodzone m.in. międzynarodową nagrodą "Ship of the Year" w konkursie Marine Propulsion Awards 2018 oraz nagrodą CEMT 2018.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-06-15 15:58
Większość takich jednostek jest teraz hybrydowa (3)
podobnie nowe statki - pakujesz pędniki i nie musisz się martwić o położenie głównej jednostki prądotwórczej czy zastanawiać się jak przez kadłub przeciągnąć długi wał napędowy, aby środek ciężkości był w odpowiednim miejscu
- 15 2
-
2021-06-16 10:08
(2)
Mylisz diesel-elektryka z hybryda.
- 2 0
-
2021-06-16 11:26
nie - to też napęd hybrydowy szeregowy (silnik spalinowy pracuje cały czas napędzając generator).) (1)
to połączenie silnika elektrycznego ze spalinowym, nie ma znaczenia czy to diesel czy benzyna czy turbina napędzana naftą itp.
- 0 0
-
2021-06-17 15:06
Nie, to tylko elektryczne przeniesienie napędu.
Tak samo jest np. w wielu lokomotywach spalinowych i nikt ich nie nazywa hybrydowymi.
Napęd jest hybrydowy dopiero gdy w układzie jest jeszcze odpowiednia bateria akumulatorów dzięki którym można, np .chwilowo dostarczyć większą moc niż maksymalna moc silnika spalinowego albo jechać zupełnie bez jego udziału.- 1 0
-
2021-06-15 17:44
(3)
A jak tam w Crist praca. Dalej pierwszy miesiąc pracy za nie wiadomo ile, a po miesiącu zostaniesz oceniony i przyznana odpowiednia stawka? Coś się w ogóle polepszyło w tym obozie czy nadal kiła i mogiła?
- 20 14
-
2021-06-21 18:06
były cristianin
W criście nie ma pracy jest tylko forma niewolnictwa nazywana samozatrudnieniem
- 1 0
-
2021-06-16 07:59
nigdy źle nie było
tylko pracować trzeba
- 5 8
-
2021-06-16 07:45
Jak ktoś całe życie w państwowej stoczni pracował
to potem dla niego taki Crist to szok. Pracować trzeba itp.
- 6 9
-
2021-06-15 17:02
Jak Crista - to powstanie bo po tym promie budowanym w Szczecinie ani widu ani słychu. (2)
Tylko jakoś dziwnie 12 baniek wyparowało.
- 27 3
-
2021-06-15 17:45
(1)
Nie ważne gdzie wyparowało, ważne gdzie wparowało :)
- 7 0
-
2021-06-15 21:37
Nam się te pieniądze należały.
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.