• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czwarty statek na linii Gdynia-Karlskrona

VIK
13 czerwca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
M/v Gute ma 138 m długości i 16 m szerokości. M/v Gute ma 138 m długości i 16 m szerokości.

Stena Line pod koniec sierpnia wprowadzi czwarty statek na linię Gdynia-Karlskrona. Nowa jednostka będzie oferować miejsca do przewozu ładunków, czyli m.in. pojazdów ciężarowych z kierowcami, naczep oraz kontenerów.



W 2016 roku Stena Line odnotowała znaczny wzrost przewozów frachtowych na trasie Gdynia-Karlskrona. Ten trend był widoczny także w pierwszych pięciu miesiącach bieżącego roku. Stąd decyzja o włączeniu kolejnej jednostki.

- Trasa między Polską a Szwecją jest strategicznie bardzo istotna dla Stena Line. Ponadto stanowi ważny element infrastruktury łączącej Europę Środkową ze Skandynawią, stanowiąc autostradę morską. Na przestrzeni ostatnich lat zaobserwowaliśmy stały wzrost popytu na nasze usługi przewozowe. Wierzymy, że trend ten się utrzyma - powiedział Marek Kiersnowski, dyrektor linii Gdynia-Karlskrona w Stena Line.
Czytaj też: Prezes Steny Line odwiedził Gdynię. Co z nowym terminalem promowym?

Czwarty statek ma uzupełnić obecną flotę, składającą się z dwóch bliźniaczych jednostek pasażersko-samochodowych, czyli Stena Spirit i Stena Vision oraz ro-paxa Stena Baltica. Będzie to m/v Gute, jednostka wyczarterowana od Gotlandsbolaget. Nowa jednostka ma linię ładunkową o długości 856 metrów i będzie oferować miejsca do przewozu pojazdów ciężarowych z kierowcami, naczep, kontenerów oraz ładunków wtaczanych, podczas gdy pozostałe trzy statki przyjmują na swoje pokłady zarówno fracht, samochody osobowe, jak i pasażerów. Statek m/v Gute będzie wykonywał 8 rejsów w tygodniu. Pierwsze wypłynięcie jednostki zaplanowano na 28 sierpnia br.

Jeszcze przed wejściem m/v Gute na linię, Stena Line zwiększy częstotliwość kursowania swoich promów o cztery wypłynięcia na czas wakacji, kiedy prognozowany jest zwiększony popyt na przewozy pasażerskie i samochodowe. Po wprowadzeniu tych zmian tygodniowa liczba rejsów między Gdynią a Karlskroną wzrośnie z 36 (okres wiosenny) do 40 (okres letni), a po wprowadzeniu na linię czwartej jednostki m/v Gute liczba ta zwiększy się do 44 wypłynięć tygodniowo. Oznacza to trzy lub cztery wypłynięcia z Gdyni do Szwecji, codziennie.

- Zauważamy niezmiennie wysoki popyt na przewozy. Jednak dla naszych klientów ważne jest nie tylko to, ile miejsc oferujemy, ale też jaką proponujemy częstotliwość rejsów i w jaki sposób dopasowujemy się do ich potrzeb. Dzięki wprowadzeniu m/v Gute rozwiniemy pojemność frachtową linii i będziemy mogli w większym stopniu dostosować się do potrzeb naszych klientów przy zachowaniu wysokiej jakości usług, a to jest zgodne z przyjętą przez Stena Line strategią rozwoju. Chcemy w ten sposób utrzymać silną pozycję rynkową. Pomoże nam w tym nie tylko nowa jednostka, ale też odpowiednie wykorzystanie możliwości terminalu multimodalnego Baltic Port w Karlskronie, jak i przyszłego, nowego terminalu promowego w Porcie Gdynia, jako ważnych hubów transportowych zarówno dla pasażerów, jak i frachtu - dodaje Marek Kiersnowski.
VIK

Miejsca

Opinie (52) 2 zablokowane

  • stena

    Brzydkie i biedne to jak noc..

    • 16 47

  • to nie konkurs piękności (3)

    to ma zarabiać

    • 81 2

    • (2)

      Niby nie konkurs piękności, al niektóre maszyny, zarabiające na siebie są piękne :)
      Taka Scania R730, czy Boeing 787 :)
      Taki F-22, albo Su-35 są piękne, chociaż służą do zabijania :)

      • 4 9

      • (1)

        Zapraszam na wizytę.

        • 2 5

        • lekarzu lecz się sam

          • 2 0

  • (8)

    Szwedzi się wyprowadzają? :)

    • 32 1

    • Szwedzi u nas kupują (6)

      ostatnio spotkałem w magazynie Ikea rodzinkę ze Szwecji z zakupami - pełne wyposażenie domu, zakupy za ponad 20.000zł (wg. rozmowy między magazynierami). Nasza Ikea jest tańsza od ich (proponuję porównać ceny na ikea.se i ikea.pl) na tyle, że opłaca im się taki kurs nawet wynajętą ciężarówką.

      • 10 0

      • (3)

        20.000 zł - czyli półtora typowej miesięcznej szwedzkiej pensji, jeśli nie pojedynczej..
        a w tym polskim biedolandzie w dalszym ciągu bieda..

        • 11 2

        • (1)

          Głosujcie dalej na PO i PiS :)

          • 11 2

          • Tylko Palikot!!!

            • 2 14

        • bez przesady taka inżynierska (czyli dobra) pensja w szwecji to koło 40k SEK

          po podatku ok 30k SEK na nasze to bedzie jakies 12-13k pln i za to 2 osoby żyją jak pączki w maśle (w sensie ta co przynosi pieniądze i ta co wydaje ;)

          lekarz, prawnik itp. topowe zawody to juz 50-70k koron

          przecietna robota to 18-30k koron

          • 2 0

      • No przecież logika cenowa Ikei jest prosta.

        Produkty produkujemy najtaniej, w zależności od asortymentu, od Bułgarii, przez Rumunię, Polskę, Litwę czy Niemcy lub Chiny. Następnie dostosowujemy ceny produktów do cen poszczególnych krajów. Wiadomo, że średnia cena małej szafki będzie inna w PL, np. 200 zł, a inna w Szwecji np. 400 zł. Koszt produkcji i tak był pewnie mniejszy niż 100 zł. Więc w PL Ikea zarobi na przysłowiowej szafce 100 zł, a w Szwecji już 300 zł.

        • 10 0

      • ceny Ikea w Polsce i Szwecji sa takie same, jak przeliczy sie czy to korony

        na zlotowki czy zlotowki na korony. Rodzina ta musiala kupowac do domu w Polsce, sporo rodzin poslko-szwedzkich, szwedzkich ma mieszkanie, dom w Polsce.

        • 1 4

    • miedzy gdynia a rumia buduja sie szwedzkie osiedla..

      • 2 2

  • Zatopic ale najpierw....... (4)

    zaladowac caly statek pracownikami UM ZUS KRUS itp.

    • 32 6

    • Pomysł nie jest nowy, w 1945 skutecznie zrealizowano podobny... (3)

      Ja bym jeszcze dorzucił tych, co przez 8 lat w imię reprywatyzacji rozdawali za 50 zł całe kamienice, niektórych pracowników US oraz tych, co wymuszali taserem zeznania we Wrocławiu i nie tylko.

      • 7 1

      • (2)

        Dla obecnej ekipy też się miejsce znajdzie.

        • 6 0

        • Obecna ekipa wymaga oddzielnego, bardziej finezyjnego potraktowania. (1)

          • 1 1

          • Drugi samolot?

            • 4 0

  • (4)

    Może dojść niedługo do nowego potopu Szwedzkiego.Będą uciekać przed nowymi obywatelami.
    Najgorsze jest to że imigranci jak przegonią autochtonów to w niedługim czasie doprowadzą to co zostało do ruiny i będą szli dalej.Kto ich utrzyma w Szwecji jak Szwedzi uciekną?

    • 41 6

    • (1)

      Sobieski, a kto? Już raz pod Wiedniem zatrzymał, teraz jego potomek zatrzyma ich pod Gdańskiem.

      • 10 0

      • Jarosław Polskezbaf Wielki Drugi

        • 0 4

    • Wstrzyma sie połączenia promowe - będą musieli iść przez Finlandię i Rosję.

      ... a tam Władymir Władymirowicz przyjmie ich z otwartymi granicami.
      Otwartymi od 1 grudnia do 28 lutego.

      • 4 0

    • tak pedza do katolskiego panstwa pisslamskiego ... gdzie rzadza zlodzieje wsioki i buraki ...

      • 0 2

  • Jeszcze w tym roku rusza budowa nowego terminala promowego w Gdańsku:)) (5)

    • 13 18

    • jak reagować na pełnego nienawiści trolla? (2)

      • 13 6

      • (1)

        Ja mam lepsze pytanie...
        Jak reagować na pełnego miłości trolla?

        • 7 1

        • wystrzelić do niego torpedę miłości

          a potem zbudować zamek z jego kości

          • 7 0

    • hehe, kaleka zaszczekał

      top się dalej w spirytusie
      nieudaczniku

      • 2 5

    • Emigracji przyjadą oglądać europejskie puchary!!!

      • 1 0

  • Taki mały ten prom, to gdzie ci kierowcy śpią...? (4)

    Na pokładzie w ciężarówkach?

    • 9 7

    • (2)

      A widziałeś kiedyś ciężarówkę? A gdzie śpia kierowcy w trasie? W hotelu? :)

      • 4 1

      • (1)

        Zależy od kierowcy.
        Niektórzy (zdecydowanie mniejsza część na szczęście) śpi po krzakach po libacji po pracy.

        • 4 1

        • Na tego typu statkach RO-PAX jest zwykle kilka kabin dla kierowców.

          • 5 0

    • na pace

      • 0 0

  • (2)

    Rok budowy: 1979

    • 10 3

    • Jak Szwed utrzymywał bez oszczędzania, to zapewne jest w o wiele lepszym stanie zachowania (1)

      Niż paroletni chińczyk u armatora, co na wszystkim skąpi i woli posmarować, niż naprawić. Pamiętacie Leros Strength? 21 lat, cały przegnity i się złamał. Dlaczegu Gute dwa razy starszy jeszcze pływa i to w dodatku pod drogą banderą?
      Wcale bym się nie zdziwił,gdyby taki 38 latek u Szweda pod drogą banderą dostał klasę bez smarowania. Od Niemca kupujemy tramwaje w wieku naszych Konstali, a nasze złomujemy. Dlaczego? Jak się dba, tak się ma.

      • 12 0

      • Dokładnie

        I na dodatek te od Niemca też już ledwo zipią, a pamiętam jak sprowadzali je pierwszy raz to były niemal igła. Jechały równo i bez zarzutu, a teraz telepie na wszystkie strony, koła nieprzetoczone i hałas jakby odrzutowiec startował. Tak się w Gdańsku lepi tramwaje na taśmę klejącą i gumę do żucia.

        • 0 0

  • polscy kierowcy jezdza drogami lokalnymi jak 122, 28 zamiast jechac E 22

    Przez to powoduja zagrozenie na drogach, gdzie szosy nie nadaja sie na ruch polskich ciezarowek. jednego dnia naliczylem az 20 polskich ciezarowek jadacych z promu. Glownie jada kierowcy polskich ciezarowek wiazacych: lodzie, palety, wielkie kontenery na smieci itd.

    • 5 3

  • Świetna wiadomość dla projektu budowy promów w Stoczni Szczecińskiej (2)

    Jak ci idioci z dojnej zmiany zaczną budować w nie istniejącej stoczni (Szczecińskiej) promy dla PŻB, to będzie już pewnie pływał 5. i 6. prom Steny...
    Ale za to wstaniemy z kolan!...

    • 12 14

    • ...

      d**il

      • 3 0

    • Wal PO...sr*nca...

      • 2 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Kalicki

Absolwent Wyższej Szkoły Morskiej w Gdyni oraz Strathclyde University (MBA). Od początku pracy...

Najczęściej czytane