• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

DCNS i MARS zacieśniają współpracę

erka
10 lipca 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Oferta, jaką DCNS przygotowuje wspólnie z grupą MARS dla Ministerstwa Obrony Narodowej, dotyczyć będzie budowy i serwisowania trzech okrętów podwodnych dla Marynarki Wojennej RP. Oferta, jaką DCNS przygotowuje wspólnie z grupą MARS dla Ministerstwa Obrony Narodowej, dotyczyć będzie budowy i serwisowania trzech okrętów podwodnych dla Marynarki Wojennej RP.

DCNS, jeden ze światowych liderów przemysłu zbrojeniowego, zacieśnia współpracę z Grupą MARS Shipyards & Offshore. 9 lipca w ambasadzie francuskiej w Warszawie podpisano memorandum o współpracy przy budowy okrętów podwodnych na potrzeby projektu "Orka".



- Partnerstwo z DCNS to ogromna szansa nie tylko dla grupy MARS, ale dla całej polskiej gospodarki. Mamy nadzieję, że dzięki współpracy z francuskim koncernem będziemy uczestniczyli w transferze technologii, co pozwoli nam zdobyć nowe kompetencje niezbędne do budowy okrętów podwodnych oraz ich serwisowania i remontów. Pamiętajmy, że udział stoczni Nauta w programie budowy tych okrętów może zapewnić nowe miejsca pracy nie tylko w stoczni, lecz także dla dostawców z innych gałęzi przemysłu - mówi Piotr Słupski, prezes MS Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych, zarządzającego Funduszem MARS.

Kooperacja między DCNS i grupą MARS będzie opierać się na zasadach partnerstwa. DCNS ma ogromne doświadczenie jako dostawca okrętów podwodnych dla marynarek wojennych Brazylii, Indii, Pakistanu czy Hiszpanii. Z kolei stocznia Nauta, będąca częścią Grupy MARS, ma zaoferować niezbędną kadrę, infrastrukturę i wyposażeniem produkcyjnym potrzebnym do realizacji projektów specjalnych.

Oferta, jaką DCNS przygotowuje wspólnie z grupą MARS dla Ministerstwa Obrony Narodowej, dotyczyć będzie budowy i serwisowania trzech okrętów podwodnych dla Marynarki Wojennej RP.

DCNS (Direction des Constructions Navales Services) jest jednym z liderów na międzynarodowym rynku uzbrojenia morskiego i innowatorów w dziedzinie energetyki morskiej. Koncern projektuje i buduje okręty różnego typu - zarówno podwodne, jak i nawodne. DCNS jest autorem projektów m.in. okrętów typu Scorpene, Agosta i Daphne - zostały one zaprojektowane na potrzeby marynarki francuskiej, a następnie eksportowane.

Grupę MARS Shipyards & Offshore tworzą cztery spółki z sektora stoczniowego i offshore. Liderem w zakresie produkcji specjalnej jest stocznia Nauta z Gdyni
erka

Miejsca

Opinie (43) 1 zablokowana

  • dziwne (26)

    co tu za historyjki opowiada pan Piotr Słupski - przecież niedawno doprowadzono do upadłości dobra spókę kadłubową zatrudniajacą odpowiednio przygotowanych pracowników mogacych wykonywać prace dla wojska i policji - po roku działalności ludzi z nadania MARS spółka Konrem Nauta upadła i utracono prawie 300 miejsc pracy tzn. pracownicy spółki + pracownicy kooperantów. I na dodatek pozostawiono miliony złotych zobowiązań wobec kooperantów i pracowników , również budowany przez spółkę sejner 690 do dziś nie skończony przyniósł olbrzymie straty, które pokryje Skarb Państwa. Oczywiście dobrze by było gdyby można skorzystać z technologii DCNS lecz tu skończy sie tak ,że to francuzi będą budować okręty podwodne a nie Nauta a szkoda.

    • 54 3

    • "Nauta lider w zakresie produkcji specjalnej" (25)

      hehehe dobre :-) Sejner B690 jest jej wizytówką :-)

      • 33 0

      • lider (7)

        a Stach F. główny spec od budowy statków nikt tak jak on nie umie zrobić strat i podpisać kontrakt na budowę statku za 1,2 euro za 1kg z rurarmi, malowaniem, wyposażeniem itd.ale kto na tym zarobił ? pytaj się Stacha.

        • 33 0

        • (5)

          w kontrakcie bylo 1,2 euro bez materiałów i bez rur... - o jakim wyposażaniu i itd mówisz???

          • 0 26

          • a prace konserwacyjno-malarskie, metalizacja, montaż linii wałów, prace rurarskie, montaż steru strumieniowego , fundamenty, drabiny, schody, włazy , furty, nadbudówka, zbrojenie kadłubowe i inne prace zaliczane do śłusarki ciężkiej,montaż niektórych zaworów, montaż instalacji itd czy te prace nie były ujete w kontrakcie ? oczywiście Stach F. był zdziwiony , że np. trzeba montować instalacje w dnie podwójnym, że ma być zamontowane oblachowanie ( pod oblachowaniem nie wykonano konserwacji co jest błędem) a tak na marginesie za prace malarskie zapłate dostały tylko wybrane firmy. a CO ze zbrojeniem nadbudówki?Mówisz o umowie na 1,2 euro że taka była ale zróć uwagę, że było to celowo tak podpisane ze stocznią by ukryć straty stoczni , straty te miała przenieść i przeniosła spółka a nie stocznia. w późniejhszym okresie czasu i tak stocznia musiaała ponosić koszty kończenia prac np. wydano wszystkie pieniądze na niektóre prace a ich nie wykonano. Statek stoi do dziś w stoczni i jest przykładem nieudolności panów Stacha F. Krzysztofa G. i Wojciecha S., warto by zbadać rolę pani Ewy. J. uczestniczki kontraktacji i tego jak się ma jej praca w stoczni z udziałem w konkurecyjnej rodzinnej spółce.

            • 29 0

          • (3)

            poczytaj sobie kontrakt - a właściwie umowa o dzieło - jaki podpisany został miedzy
            stocznią a Konremem i wtedy zabieraj głos.

            • 22 0

            • zreszta zlecenie na budowe 690 bylo celowo zanizone jego wartośc okreslono na 5,3 mln zł dla masy stali 1049 ton po to by juz na poczatku straty stoczni wynikajace ze zlego kontraktu Ewy J. i Stacha F. pokryla spolka. tak wiec swiadomie i celowo prowadzono konrem do upadlosci.

              • 20 0

            • w tej umowie nr 2/DB/129056/13 jest wszystko zapisane co strony maja robic i do czego sa zobowiązane

              • 10 0

            • statek miał byc zdany w 39 tygodniu 2013 roku czyli początek września 2013 dzisiaj mamy połowę lipca 2014 i jednostka nie została odebrana.

              • 14 0

        • wiadomo ciężko przyznać się do porażki bo to boli ale w przypadku sejnera tak jest i wina leży już na początku w kontrakcie na budowę statku a później nadzorze wykonawcy, nadzorze ktory nie powinien wogółe zabierać się za organizację prac przy budowie statków - mam tu na mysli Stacha F. i jego kompanów .

          • 26 0

      • (16)

        A jaki związek ma sejner z produkcja specjalną?

        • 7 12

        • taki

          projekt specjalnej troski bo chyba nie masz na myśli że ta firma potrafi wykonać jakąś specjalistyczną produkcję .
          A specjalnością jest rozp...... spółek córek stal, konrem, kormal ....

          • 24 0

        • (11)

          ano taki , że jak ktoś nie umie prostego statku zbudować to z pewnością nie znuduje jednostki przeznaczonej dla potrzeb wojska. tak naprawdę nie wiadomo czemu marsjanie pchaja Nautę w kierunku nowych budów oraz budowy okrętów wojennych.
          wynika to z tego , że ci ludzie nie widzą róznic między statkiem a okrętem. za długo by trzeba tłumaczyć a i tak by nie pojęli o co chodzi. i jeszcze jak zatrudnia sie takich speców jak Stach F. Krzysztof G. i Wojciech S. , którzy zamiast zysków generuja straty przykład Konrem Nauta w przszłości miała zyski na kazdym kontrakcie norweskim natomiast ta trójca miała straty od 600 tys. zł do 5 mln zł na jednym kontrakcie a na sejnerze prawdopodobnie ok. 20 mln zł strat ( łacznie ze stratami stoczni) .

          • 24 0

          • (8)

            Chłopie naucz sie liczyć bo co post to podajesz inne dane - albo pij mniej , a ze to ciegle ty piszesz podajac te błędne dane i s****ac we własne gniazdo świadczą ciagle te same błędy i styl pisania. Na szczęście twoja wypowiedzi i informacje które zamieszczasz oraz styl pisania z każdym tekstem coraz dokładniej cie intyfikuje :-) :-) :-)

            • 1 19

            • (1)

              Aktywny jest - chyba myśli że coś zmieni. Faktem jest, że sporo ludzi się zastanawia kto to pisze, a nie każdy ma taką specyficzną wiedzę. W sumie, niestety to nie jest miejsce do rozwiązywania problemów stoczni.

              • 1 17

              • tez jestem ciekawy autorow wpisow. oczywiste jest ze te wpisy nic nie zmienia ja odbieram je jako sygnaly nieprawidlowosci jakie dzieja sie . jak na razie widac proby pudrowania wszystkiego tak by prawda nie wyszla na jaw ale ona wyjdzie predzej czy pozniej. powracajac do tematu artykulu to przeciez nikt ze srodowiska okretowcow nie wierzy w te brednie o budowie okretow podwodnych w Naucie i to nie dlatego ze nie chcieliby budowy tych jednostek lecz ze wzgledu na posiadana wiedze i doswiadczenie oraz realia zdaja sobie sprawe ze nie jest to mozliwe, gdyby Polska byłaby bogatym krajem to mozna by wydac pieniadze na przygotowanie jakiejs stoczni do budowy takich jednostek tyle ze po co gdy mozna je kupic od kogos kto je buduje od lat a wyjdzie taniej i szybciej.

                • 19 0

            • (2)

              przeciez to i tak nic nie da - dopoki nie bedzie zmiany wladz nic sie nie zmieni. zal tylko zakladu pracy ludzie odpowiedzialni za to zlo jakie zrobili powinni odpowiedziec gdyby to nie bylo w Polsce to juz dawno ich by nie bylo byliby w miejscach gdzie na wizyty trzeba sie zapisywac z wyprzedzeniem.

              • 4 2

              • (1)

                Gdybyśmy żyli w Afryce to by ich rozstrzelali :-) w Korei by ich powiesili, a w Iraku ukamienowali. A tu taki pech, że żyjemy w Polsce.

                • 5 0

              • marsjanie wbrew zdrowemu rozsadkowi robia wszystko by zniszczyc przemysl stoczniowy, im wydaje sie ze bedą to dzialania bezkarne ale tak nie bedzie bo zbliza sie czas gdzie ludzie pokroju Piotr S., Pawel MD, Andrzej Sz., Stanisaław F. i inni odpowiedzą za swe niecne czyny za to ze doprowadzili te resztki przemyslu okretowego do ruiny. nie jestem az za tak adykalnymi rtozwiazaniami jakie stosowane sa w innych krajach Chiny, Korea czy w Afryce ale jestem za tym by rozliczyc ich i w przypadku udowodnienia im winy a to bedzie proste przykladnie ukarac. gdyby ci ludzie chcieli poprawy sytuacji to mozna by im wybaczyc ale ci ludzie sa zainteresowani tylko tym by zagarnac jak najwiecej kasy a reszte maja w ....

                • 3 0

            • (2)

              jezeli masz dostep do prawdziwych danych to je ujawnij mysle ze wielu chetnie by poznalo je

              • 3 0

              • (1)

                prawdziwe dane zna zarząd + ksiegowość + inne osoby .. więc niechaj je ujawnią bo to nie jest tajemnica

                • 3 0

              • He he he

                • 1 0

          • (1)

            Straty tez miała wczesniej :-) nie przesadzaj :-)

            • 0 16

            • o kopndycji firmy nie decyduja straty lecz to czy ma zdolność regulowania swych zobowiązań Nauta wykorzystuje rozne sposoby na uzyskanie pieniedzy i ma mozliwości bo jest firma panstwowa a konrem takich mozliwosci nie mial choc panu Stanislawowi F. wydawalo sie ze bedzie mogl trwonic kase ale zapomnial ze nic nie ma darmo i jak dotego doszly jego braki w umiejetnosciach kierowania firma, braki podstawowej wiedzy technicznej i ekonomicznej to musialo sie tak skonczyc

              • 16 0

        • UG (2)

          A gdzie jest słynny katamaran dla UG. Położenie stępki z taką pompą a tu ciszaaa........

          • 16 0

          • studentowi

            katamaran podobnie jak okrety podwodne to wirtualne statki dawniej mawiano by to latajace holendry, statki ktorych nie ma w rzeczywistosci istnieja tylko w wyobraźni marsjan. szkoda , że uniwersytet nie bedzie miał w najbliższym czasie katamaranu tego należało się spodziewać - w Naucie nie ma biura konstrukcyjnego, nie ma tezprojektantów i konstruktorów ktorzy mogliby współpracować z zewnetrznymi biurami konstrukcyjnymi do tego dochodzi brak normalnego działu technologicznego w tym działu ofertowego i technologii specjalnych, nie ma głównego spawalnika i z tych jak i wielu innych powodów Nauta nie jest w stanie budować statków w taki sposób by mieć z tego zyski.

            • 16 0

          • katamaran

            przeciez tu nie chodzilo o katamaran dla uniwersytetu lecz o reklame ze marsjanie cos robia szkoda , że przy okazji zmarnowali pieniadze z naszej wspolnej kasy panstwowej bo gdyby byly to pieniadze z prywatnych kieszeni marsjan to pies ich tracal ale tak nie jest. sa to szkodnicy

            • 1 0

  • Napiszę krótko i zwięźle: (6)

    Wypierd***ć z tymi okrętami z Polski!

    Polska potrzebuje uzbrojenia służącego do jej obrony, a nie do zabawy wojskowych! Te szemrane porozumienia mają na celu wymuszenie niekorzystnych dla Polski decyzji, polegających na przysłowiowym wyrzuceniu pieniędzy w błoto i przez to osłabienie obronności kraju. Za pieniądze zmarnowane na te trzy drogie zabawki można kupić znacznie więcej znacznie lepszego uzbrojenia o znacznie większej wartości bojowej dla obrony Polski.

    • 43 10

    • (4)

      i co my bidaki zrobim

      • 7 0

      • (1)

        bedziemy puszczac kaczki i robic miecze s drewna a helmy z papieru

        • 6 1

        • z drewna nie s drewna

          • 2 3

      • (1)

        Będziemy z dumą patrzeć, jak się zanurzają i wynurzają. I tyle. A jak nas ruskie najadą (na pewno nie przez morze), to zwieją, jak ostatniej wojny, na zachód - o ile ruskim nie będzie się chciało na nie zapolować.

        • 5 0

        • okrety podwodne i nie tylko tego typu jednostki sa potrzebne dla marynarki wojennej. nie wiem czy ruskie nas najada, nie bardzo wierze w to bo dzisiaj trudno przewidziec jak by rozwijal sie konflikt zbrojny ale ten globalny bo przeciez po zakonczeniu II wojny swiatowej na swiecie bylo juz kilkaset wojen o mniejszym zasiegu. jest i inna wazna rzecz prace dla wojska zawsze byly i sa zrodlem postepu technicznego i rozwoju nauki .

          • 4 1

    • CHodzi ci o budowę własnym sumptem tanich nowoczesnych jednostek wojennych?

      Takich jak korwety typu Gawron?

      • 0 0

  • okrety

    marynarka wojenna potrzebuje nowych jednostek. a to co sie proponuje i kombinuje toprowadzi do wyrzucenia kasy poza polske - skorzysta na tym jedynie DCNS a nie Nauta, no i może ktoś inny ale tego nie wiem i trudno byloby udowodnic tym bardziej ze sluzby nie dzialaja najlepiej = vide afera kelnerow. a swoja droga skad pomysl zeby w stoczni remontowej jaka jest nauta budowac okrety wojenne a co robi stocznia marynarki wojennej. nauta moze zbudowac przykladowo holowniki o ile bedzie takie zapotrzebowanie w wojsku a nie okrety bojowe.

    • 38 6

  • usiąść i płakać i kto to wymyśla takie bzdury ?

    • 22 9

  • dcns we francji ledwo ciagnie

    gdynska firma naviretech (do d*py) wysyla tam ludzi za skąpe 10 euro a 40 kasują za jedna godzine pracy. ostatnio zjechalo 16 osob bo dcns slabo stoi z kasa i nie ma na rachunki wiec zabrali ludzi.

    • 24 0

  • Buehehehee (1)

    Jesli beda tak budowac te podwodniaki jak B690 to czeka nas niezly kabaret

    • 20 0

    • nie będą budować bo nie mają warunków do budowania takich jednostek, przykład budowy sejnera B 690 pokazał jakim potencjałem wykonawczym dysponuje Nauta, ciekawe jaki jest wynik na tym zleceniu ale wynik prawdziwy można przypuszczać z duża dozą pewności że strata na tej jednostce to kilkanaście milionów złotych - normalna firma musiałaby ogłosić upadłość ale w przypadku firmy państwowej
      weźmie się kasę ze skarbu panstwa , trochę pozamiata , upudruje i odtrąbi sukces
      może głupi lud to kupi .powracajac do okretow podwodnych normalnie budowa jednej jednostki powinna trwać ok. 5 lat ale patrząc na budowę B 690 to w Naucie będzie trwała lat 20 chyba że francuzi zabiora kontrakt i sami dokoncza a moze o to chodzi ?

      • 18 0

  • DCNS i .... (1)

    gdyby np. DCNS nawiązał współpracę z np. stocznią marynarki wojennej w Gdyni czy holdingiem stoczni gdanskiej remontowej to nie byłoby nic dziwnego. stocznia marynarki wojennej mimo , że jest w upadłości ma infrastrukturę , którą miożnaby wykorzystać , podobnie hilding remontowej tutaj dawna stocznia pólnocna ma warunki no i doświadczenie w budowaniu okretów. z tym , że problemów jest o wiele wiecej
    ale tego marsjanom nie da sie wytłumaczyć bpo nie maja pojecia o stoczniowej specyfice a już budowa jednostek wojennych to dla nich czarna magia.uważam , że dobrzxe byłoby gdyby prace wzięła stocznia marynarki wojennej - chociaż to ogromne wyzwanie no i olbrzymie koszty przygotowawcze ale jak się spojrzy ule pienięzy zmarnowali marsjanie to może warto ?

    • 15 1

    • tez tak uwazam, gdyby juz mialo dojsc do budowy okretow podwodnych w Polsce to należałoby wybrac stocznie gwarantujaca wykonanie prac i z pewnoscia nie jest to stocznia Nauta w tej stoczni budowano wiele lat temu okrety dla marynarki wojennej ale były to holowniki a nie jednostki bojowe. no chyba że bedziemy mowic o sekcjach U-bootow budownych w latach ostatniej wojny swiatowej na terenach jakie zajmuje obecnie stocznia Nauta

      • 12 1

  • Pytanie do Piotra S

    Szkoda,ze Piotr S prezes rady nadzorczej Nauty doprowadzil do zadluenia tej ostatniej na kwote okolo 200 mln zlotych - rolowane dlugi z obligacji na kupno terenow Nauty na Czechoslowackiej - nieudany wielominowy w stratach kotrakt na B690 - straty z Baldwina - kilkunatu dyrektorow z odpowiednimi pensjami,swiezo kupionych samochodow sluzbowych, nie mowiac o wielu innych pociotakach, dlugi konremu ktore przeszly na Naute i wiele innych nie mowiac o dzialalnosci pai Ewy J. Czy przypadkiem za takiezadluzenie nie ponosi sie na takim stanowisku odpowiedzialnosci karnej ?

    • 1 0

  • OoOoO Chyba wrócił z urlopu - odgrzewa kotlety.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Artur Jadeszko

Od 2006 roku prezes zarządu ATC Cargo SA, spółki notowanej na NewConnect, alternatywnym systemie...

Najczęściej czytane