• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Diverse zawiesił debiut na warszawskiej giełdzie

Wioletta Kakowska-Mehring
7 maja 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Właściciel marki Diverse, spółka Etos odwołała giełdowy debiut. Właściciel marki Diverse, spółka Etos odwołała giełdowy debiut.

Gdańska firma odzieżowa Etos, do której należy marka Diverse, podjęła decyzję o zawieszeniu oferty publicznej akcji spółki. Debiut na warszawskiej giełdzie miał nastąpić pod koniec maja.


Gdzie najczęściej kupujesz ubrania?


- Decyzja o zawieszeniu oferty jest następstwem zwiększonej niepewności co do rozwoju sytuacji na rynku odzieżowym w segmencie casual w Polsce w 2015 r. (m.in. ze względu na działania podejmowane przez konkurentów spółki Etos), co z kolei może mieć istotny bezpośredni lub pośredni wpływ na działalność i wyniki finansowe spółki Etos - napisano w komunikacie.

Podano, że nie wycofano się z wejścia na parkiet, ale podjęto decyzję o niewskazywaniu w tym momencie nowych terminów oferty publicznej.

- Oferta publiczna będzie przeprowadzana zgodnie z nowym harmonogramem, po zatwierdzeniu przez KNF i opublikowaniu aneksu wprowadzającego odpowiednie zmiany do prospektu - napisano w komunikacie.

Czytaj też: Gdański Diverse stawia na rozwój marki i polskich producentów

Obecnie spółka zarządza siecią ponad 240 sklepów i zatrudnia ok. 650 osób. Marka Diverse, której właścicielem jest spółka Etos, istnieje od 1993 roku. Jeszcze kilka lat temu Etos był w złej kondycji finansowej. Marka mogła nawet całkowicie zniknąć z rynku. Jednak w 2010 roku Etos pozyskał inwestora kapitałowego na rynku private equity. Na skutek podniesienia kapitału spółki kontrolny pakiet akcji objął fundusz Abris Capital Partners. Abris Capital Partners to firma zarządzająca funduszami private equity skupiająca się na przedsięwzięciach w głównych państwach Europy Środkowej i Wschodniej.

Informacje o planowanym debiucie pojawiły się na początku roku. Początkowo planowano ofertę do 13,51 mln akcji, ale pod koniec kwietnia zredukowano liczbę akcji w ofercie publicznej do 8,92 mln. Spółka rozpoczęła nawet ofertę publiczną akcji sprzedawanych przez Milano Holdings S.a r.l. - spółkę funduszu Abris CEE Mid-Market Fund LP.

Miejsca

  • Etos Gdańsk, Bysewska 23

Opinie (9)

  • Diverse to była kiedys dobra marka mam jeszcze kilka ubrań kupionych 5 lat temu!! (3)

    I są w dobrym stanie w przeciwieństwie do szmat kupionych w sieci LPP które po kilku paniach były tylko jako szmaty do podłogi!! I co ciekawe ten szmateks LPP dobrze się na giełdzie trzyma, więc jak widać tandeta drogo sprzedawana ma się lepiej niż producent lepszych jakościowo ubrań!

    • 23 5

    • Tam grubymi nićmi szyją.

      To cały czas przypomina pralnię pieniędzy.

      • 0 0

    • "Po kilku paniach były jak szmaty" ???

      A co w tym dziwnego? Większość marek nie wytrzymuje nawet jednej użytkowniczki, a tu było ich kilka! ;-)

      • 5 2

    • Pewnie wyszły jaw historie z salonami lpp

      Wykonawcy z tzw Kregu wiedzą co, jak i z kim podzielić aby być dopuszczonym do budowy salonów LPP.
      Diverse pod tym względem jest bardzo uczciwą firmą.
      Poza tym zarząd LPP dyma Polskę na podatkach. Etos jest pod tym względem bardzo uczciwą firmą

      • 0 0

  • Wprowadziliśmy też w firmie zasadę, że wszystko jest możliwe.

    Dobrze, że macie taką dewizę :)

    • 4 2

  • Mogliby tylko więcej płacić pracownikom!!!

    • 5 1

  • W każdej baśni jest ziarnko prawdy, ale to raczej tak...

    1. Po pierwsze - prawdopodobnie nie było zainteresowania ofertą dlatego się wycofali- cenę ustalili na 17,5pln, myślę że około 10 byłoby akceptowalne, chyba myśleli że naciągną btw w sumie to nie wiadomo na co, ale teraz na giełdzie są tylko ci co wiedzą o co chodzi. Tu się kłania wskaźnik c/z.
    1a. Czyli dalej dlaczego brak zainteresowania ofertą - jaki potencjał rozwoju? sami przyznają że pozostałych swoich marek na razie nie rozwijają. z Diversem w Polsce są już wszędzie, ile nowych sklepów otworzą? zagranica - to pieśń przyszłości - tam potrzebna jest gruba kasa na marketing i rozwój, żeby się przebić. "takich Diversów itp" na świecie jest pełno. Kilka sklepów zagranicą nie zmieni sytuacji. Teraz LPP przy takim potencjale się mocno poci żeby w Niemczech z Reserved zaistnieć, zobaczymy.
    2. Po drugie - racja co piszą, sprzedaż detaliczna, a szczególnie cała branża na minusie od początku roku.
    3. No i po trzecie - zmiana kursu dolara od początku roku, jak prawie wszystko kupują w USD, a kasa jest w PLN to takie wahnięcie robi różnicę.

    • 10 0

  • Mam ich kurtkę zimową. Fajna jest ale....

    Impregnowana jest rakotwórczymi substancjami.

    • 1 5

  • W lumpeksie do dopiero jest moda :) Jakość lepsza niż w sklepach z nowymi szmatami, tak szmatami po 3 praniach.

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Podleśny

Sprawował funkcję Prezesa ATENY w latach 2007-2014. Doskonale zna branżę ubezpieczeniową -...

Najczęściej czytane