stat

AGD i zabawki od Energi, a niedługo TV i usługi medyczne

15 stycznia 2020, 8:00
Robert Kiewlicz
Najnowszy artukuł na ten temat

Problem z rachunkami za prąd. Energa wyjaśnia

Energa chce rozwijać działalność w branży e-commerce. W tym celu ma powstać nowy sklep internetowy koncernu. Energa już od 2013 roku oferuje swoim klientom nie tylko dostęp do energii elektrycznej, ale także produkty dla domu wykorzystujące energię elektryczną: sprzęt AGD, elektronikę, oświetlenie, narzędzia, ale też zabawki czy odzież. Działania te wpisują się w strategię Grupy Energa, która chce rozszerzać portfel oferowanych produktów o kolejne kategorie: usługi medyczne, ubezpieczenia, auto assistance czy telewizję.



Sklep internetowy Energi uruchomiony został już w 2013 roku i był pierwszym projektem e-commerce w branży energetycznej w Polsce. Teraz koncern chce zastąpić istniejącą już platformę nowocześniejszym rozwiązaniem. W I kwartale 2020 roku Energa ma dokonać wyboru wykonawcy nowego sklepu internetowego.

Internetowy sklep Energi



- Sklep odwiedza miesięcznie kilkadziesiąt tysięcy użytkowników. Oferta eSklepu Energi jest ściśle związana z obszarem działalności Grupy, czyli znajdują się tam przede wszystkim produkty dla domu, które wykorzystują prąd: sprzęt AGD, oświetlenie, sprzęt elektroniczny przydatny w podróży i wypoczynku - tłumaczy Krzysztof Kopeć, dyrektor biura prasowego Energa SA. - eSklep Energi dysponuje kompleksowym zapleczem logistycznym i obsługi klienta. Użytkownicy mogą korzystać z serwisu poprzez urządzenia mobilne, jak tablet czy smartfon, a przy tym wybrać wygodną formę płatności - przelew internetowy, karty płatnicze, płatności za pobraniem - a także bardzo szybkie dostawy przez kuriera lub do paczkomatów. Sklep Energi to także wiedza. Użytkownicy znajdą tam przydatne informacje na temat efektywnego korzystania ze sprzętu elektrycznego. Poradniki i informatory podpowiadają, jak lepiej, oszczędniej i bezpieczniej korzystać z zakupionego sprzętu.

Energa sprzeda ubezpieczenia, kredyt i TV



Za rozwojem sklepu internetowego Energi stoi bezpośrednio spółka Energa Obrót. To właśnie ta spółka została liderem jednego z programów "Strategii Grupy Energa na lata 2016-2025" - "Wdrożenie nowego modelu biznesowego zorientowanego na klientów i rozwój nowych obszarów działalności". Skupia się on w szczególności na opracowaniu i sprzedaży nowej oferty produktowej, kierowanej w większości do klienta indywidualnego.

Rozwijana ma być sieć sprzedaży, tworzone są nowe kanały sprzedażowe i optymalizowane dotychczasowe. Rozszerzany portfel produktów o kolejne kategorie: usługi medyczne, strefa oszczędzania, ubezpieczenia, auto assistance i telewizja. Spółka chce budować wśród klientów świadomość, że jest nie tylko sprzedawcą energii elektrycznej, ale również innych usług.
Czy Energa powinna poszerzać zakres działalności biznesowej?
18%

tak, rozwój jest nieodzowny w szybko zmieniającym się świecie

17%

tak, jednak powinna się skupić na branżach ściśle związanych z główną działalnością

65%

nie, to firma strategiczna i powinna się zająć jednie energetyką

zakończona

łącznie głosów: 509