Eurotel na plusie dzięki salonom iDream

18 listopada 2014 (artykuł sprzed 6 lat)
VIK

Gdańska spółka giełdowa Eurotel pochwaliła się wynikami za trzy kwartały tego roku. A jest czym, ponieważ przychody spółki wzrosły rok do roku o 20 proc., zaś zysk netto o ponad 28 proc. Na wyniki pozytywnie wpłynęła poprawa rentowności współpracy z siecią T-Mobile, ale przede wszystkim dynamiczny wzrost salonów iDream, czyli sprzedaż produktów marki Apple.



Eurotel SA obsługuje sieć sprzedaży operatora T-Mobile, a od maja ub. roku prowadzi też salony pod marką iDream ze sprzętem Apple. Jak podała spółka, przychody za trzy kwartały tego roku wzrosły z 51 mln zł do 61 mln zł (wzrost rok do roku o 20 proc.), zaś zysk netto spółki wyniósł 4,5 mln zł, wobec 3,5 mln zł rok wcześniej (wzrost rok do roku o ponad 28 proc.).

Grupę telekomunikacyjną Eurotel tworzą: spółka Eurotel obsługująca T-Mobile (160 punktów), Platformę Cyfrową "nc+" (70 punktów) oraz sieć iDream, spółka Viamind obsługująca PLAY (110 punktów) oraz spółka MediaSystem zajmująca się telesprzedażą i obsługą call center. Przychody całej Grupy wyniosły za trzy kwartały br. 110,4 mln zł, co oznacza ponad 11-procentowy wzrost w stosunku do analogicznego okresu 2013 roku (wtedy było to 99,1 mln zł).

- Największy wpływ na wzrost wyników Eurotela miał rozwój sieci iDream, która wykazała zwiększenie przychodów ze sprzedaży rok do roku w wysokości ponad 20 mln zł. Z kolei spółka Viamind realizuje zakładany poziom efektywności i może osiągnąć porównywalny do ubiegłorocznego wynik, zaś MediaSystem zamknął III kwartał na plusie, co dobrze rokuje na dalszą przyszłość - mówi Tomasz Basiński, wiceprezes zarządu Eurotel SA. - Dobry wynik po trzech kwartałach może być jeszcze poprawiony w IV kwartale. Ostatni kwartał roku to tradycyjnie okres zwiększonej sprzedaży związanej nie tylko z nowymi ofertami na usługi, ale również wzmożonymi zakupami, szczególnie w okresie świątecznym.

Sieć sprzedaży Grupy tworzona jest w oparciu o własne placówki, jak i partnerów handlowych na podstawie podpisywanych z nimi umów dealerskich. Eurotel SA buduje również sieć punktów franczyzowych w oparciu o współpracę bezpośrednio z operatorami.

VIK