• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Orlen wchłania Lotos. Wielka szansa czy odwet na niepokornym regionie?

Robert Kiewlicz
15 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 

Daniel Obajtek i posłowie oraz samorządowcy pod Lotosem.

Rozbiór jednego z filarów pomorskiej gospodarki, zemsta na niepokornym regionie, groźna dla rynku i konkurencji decyzja oraz straty liczone w milionach złotych dla samorządów. To tylko część zarzutów jakie postawili pomorscy samorządowcy i posłowie Platformy Obywatelskiej podczas konferencji w sprawie fuzji PKN Orlen i Grupy Lotos, która odbyła się na parkingu pod siedzibą Grupy Lotos. Podczas konferencji do grupy dziennikarzy nagle dołączyli: prezes PKN Orlen, Daniel Obajtek, prezes Grupy Lotos - Paweł Majewski oraz duża grupa pracowników koncernu. Prezes Obajtek początkowo częstował kawą, jednak w końcu zaczął odpowiadać na stawiane przez lokalnych polityków zarzuty.



Przypomnijmy, że we wtorek Komisja Europejska wydała warunkową zgodę na przejęcie Grupy Lotos przez PKN Orlen. Zatwierdzenie transakcji uzależniono od pełnego wywiązania się ze zobowiązań przedstawionych przez PKN Orlen.

Konferencja posłów i samorządowców pod Lotosem


Fuzja groźna dla rynku i gospodarki



- Lektura warunków jakie należy spełnić, aby mogło dojść do fuzji Orlen-Lotos jest wstrząsająca. Widać rozbiór, rozparcelowanie Lotosu, który traci praktycznie sieć stacji benzynowych, na których wyhodowany ma być zagraniczny konkurent. Ja w tym sensu gospodarczego nie widzę. Być może tylko rozpaczliwą potrzebę pieniędzy dla budżetu. Jeśli jednak nie chodzi o to, to widzę w tym polityczny odwet na niepokornym regionie, który nie dał się oszukać i nie głosuje po myśli Jarosława Kaczyńskiego - mówił europoseł Janusz Lewandowski.
- Lotos to jeden z dwóch głównych fundamentów pomorskiej gospodarki. Rozbiór Lotosu jest potężnym uderzeniem nie tylko w region, ale w całość polskiej gospodarki. Jeszcze jako prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wielokrotnie występowałem przeciwko planom fuzji zwracając uwagę na potrzebę utrzymania konkurencyjnego rynku w sektorze paliwowym. Mamy do czynienia z próbą zbudowania monopolu - wtórował mu poseł PO, Tadeusz Aziewicz. - Przestrzegaliśmy przed tym wcześniej, natomiast Komisja Europejska nakładając określone warunki w pełni potwierdziła, że ta fuzja jest groźna dla konkurencyjnego rynku. Warunki KE są drakońskie. Ich efektem będzie budowa konkurenta, którym nie będzie polska firma, tylko jakiś zagraniczny byt, miejmy nadzieję, że nie rosyjski. Kontynuowanie tej fuzji jest sprzeczne z polską i pomorską racją stanu i wzywam rząd Prawa i Sprawiedliwości do jej zaniechania.

Daniel Obajtek i posłowie oraz samorządowcy pod Lotosem.


Milionowe straty dla budżetów samorządów



Swoje zaniepokojenie wyrazili także przedstawiciele władz samorządowych.

- Grupa Lotos budowana przez kilkadziesiąt lat, przez najlepszych i najbardziej światłych mieszkańców Pomorza, jest fundamentem pomorskiej gospodarki. Dzisiaj prezes Daniel Obajtek, który nie jest związany z Pomorzem, nie ma tutaj korzeni, prowadzi politykę w imieniu obozu rządzącego zmierzającą do rozebrania aktywów Grupy Lotos. My się na to nie zgadamy. Lotos to, z punktu widzenia samorządu, ok. 70 mln zł wpływów z podatku CIT. Nie chcemy stracić ani podatków, ani znakomitej kadry, ani potencjału Lotosu - powiedział marszałek województwa pomorskiego Mieczysław Struk.
Natomiast Aleksandra Dulkiewicz, prezydent Gdańska, oznajmiła, że przyjęcie warunków Komisji Europejskiej oznacza, że znak Lotosu, pod którym odbywa się konferencja można właściwie zdjąć.

- Znak jest symbolem potężnej grupy, która bardzo konsekwentnie była budowana na Pomorzu. Grupy, która jest nie tylko kompletnym przedsiębiorstwem, ale przynosi też bardzo duże wpływy nie tylko do budżetu Gdańska, ale budżetu wszystkich Polek i Polaków. W przeciwieństwie do PKN Orlen znak Lotosu nie jest czerwono-biały, ale jest bardziej polski niż znak PKN Orlen. W PKN Orlen udziały państwa wynoszą 27,5 proc. Udziały Skarbu Państwa w Lotosie to ponad 50 proc. - mówiła Dulkiewicz. - Czy dzisiaj możemy czuć się zagrożeni tym, że firma z biało-czerwonym logo i nazwą nawiązującą do naszego symbolu narodowego, przejmuje strategiczne dziedziny gospodarki? Ja się czuję zagrożona.
Podczas spotkania z przedstawicielami związków zawodowych działajacych w Grupie Lotos, prezes PKN Orlen Daniel Obajtek zapewnił, że w związku z fuzją nie będzie zwolnień grupowych. Podczas spotkania z przedstawicielami związków zawodowych działajacych w Grupie Lotos, prezes PKN Orlen Daniel Obajtek zapewnił, że w związku z fuzją nie będzie zwolnień grupowych.

Obajtek zapewnia, że fuzja się opłaca



W pewnym momencie do konferencji zorganizowanej przez posłów i samorządowców dołączył prezes PKN Orlen Daniel Obajtek w towarzystwie Pawła Majewskiego, prezesa Lotosu oraz dużej grupy pracowników. Prezes Obajtek witał się i częstował kawą, jednak po chwili zabrał głos i wdał się w polemikę z organizatorami konferencji i zapewnił o tym, że planowana fuzja będzie korzystna nie tylko dla regionu, ale dla wszystkich.

Wcześniej tego dnia, w siedzibie Lotosu, odbyła się konferencja dotycząca planowanej fuzji. Daniel Obajtek spotkał się także z przedstawicielami związków zawodowych. Jak poinformowali nas związkowcy, podczas godzinnego monologu powtórzył wcześniejsze zapewnienia o braku zwolnień i szansach rozwojowych, jakie stoją przed Grupą Lotos po fuzji.

- Nie wszyscy podzielają ten zaskakująco ogromny optymizm prezesa Obajtka. Jednak o tym, kto ma rację przekonamy się za jakiś czas - powiedział nam jeden ze związkowców uczestniczących w spotkaniu.
Pod koniec sierpnia 2020 roku ma rozpocząć się proces negocjacji pakietu socjalnego ze stroną społeczną w Grupie Lotos.

Miejsca

  • ORLEN S.A. Gdańsk, Elbląska 135; Płock Chemików 7; Warszawa Bielańska 12

Opinie (627) ponad 50 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Zdecydowanie szansa (23)

    Obecnie tylko wielkie korporacje się liczą na świecie

    • 280 185

    • bez komentarza (3)

      • 20 12

      • W pierwszej kolejności na bruk tych co głosowali za Trzaskowskim (2)

        • 6 8

        • Czy Lotos Koleje dalej w rękach spółki rosyjskiej od 2014 roku?

          • 2 2

        • Dziękujemy Brukselo za zgodę

          • 1 2

    • problem z tą szansą jest taki że większość lotosu trzeba posprzedawać innym firmom (1)

      tak naprawdę wygląda na skok na kasę do budżetu i pozbycie się konkurencji z polskiego rynku

      orlen przejął z energą zobowiązania finansowania polskiego górnictwa - a pozbycie się lotosu pozwoli dowolnie kształtować ceny paliw w hurcie

      • 30 2

      • lecz co to ma wspólnego z wolnym rynkiem i współpracą tych firm ?

        • 3 1

    • (4)

      A. Dulkiewicz, Lewandowski, Aziewicz na konferencji.... mąciwody. To są przedstawiciele mieszkańców. Nieprzygotowane w jakimkolwiek merytorycznie stopniu osoby. Przedszkole, " a proszę pani on nam zabrał". Sposób wypowiedzi absolutnie prymitywny

      • 29 23

      • (2)

        zadzwoń do Adriana on ci to wytłumaczy. Może zrozumiesz coś z bredni wójta Pciamia

        • 18 21

        • Zapraszamy wyborców PO na wieś na wyPOczynek (1)

          Będzie się działo...

          • 7 5

          • Apel do wieśniaków z PiSu na wsi do tępoty umysłowej

            Ugośćcie odpowiednio kwiat intelektualny z PO

            • 7 3

      • 100% racji , przerażające że oni wydają nasze POdatki , masakra

        • 5 1

    • Tylko ze ta fuzja zmniejsza znacząco udział skarbu państwa w polskich koncernach paliwowych.

      • 9 2

    • Przypomnę że Tusk chciał sprzedać Lotos Rosjanom (3)

      • 11 8

      • jak na razie to PIS sprzedał stocznię Ukraińcom, to fakt (1)

        reszta to bajki

        • 11 2

        • tak sądzisz ? To prześledź powiązania z deweloperką

          kto jest właścicielem czego i kto za te interesy bonusy mieszkaniowe dostawał...

          • 3 3

      • Ale jednak nie sprzedał

        • 2 1

    • Z pisowskimi menażego-słupami na czele, życzę powodzenia ... (1)

      • 2 3

      • Najlepszy słup to Tusk w Brukseli

        • 2 7

    • wielkie korporacje są 20 krotnie większe

      Teza o konkurowaniu na rynku Światowym ( Orlen - wartość z Lotosem < 10mld USD) z BP (wartość ok 280 mld USD) i Shell (wartość ok 170 mld USD) jest trochę słaba

      • 8 0

    • Polecam jednak się douczyć trochę w temacie

      • 0 0

    • Zastanów się proszę, ta transakcja zdrenuje kieszeń orlenu. powstanie duży koncern z pustymi kieszeniami.

      A ten biznes jest zyskowny ale potrzebuje gotówki do inwestycji.

      • 3 0

    • Taaaa... chyba do niekontrolowanego przepalania pieniędzy

      • 2 1

    • Uważam, że to zdecydowanie wielka szansa dla regionu, obu spólek, jak i przede wszysktkim dla Polski.
      Dla regionu, ponieważ po połącznieu Lotos otrzyma poteżne zaplecze badawcze i bedzie tu tylko więcej inwestycji. Orlen nie lczy sie z lotosem po to by go zniszczyc ale zeby go rozwijac! I tu pojawia się dlaczego to szansa dla obu spółek. Lotos - dostanie wsparcie od większej firmy, Orlen stworzy duży i liczący się koncern. I to będzie znacząca szansa dla Polski na wejście na rynek europejski. Wiele osob piszac na tym forum wlasnie zapomina ze lotos jest nie tylko Gdanski ale przed wszystkim polski.

      • 0 1

  • sporo wątków wokół tego tematu, podobnie jak w ostatnich wyborach (2)

    Orlen mógłby przestać się zasłaniać Kubicą czy polskością, o uczciwości nie wspomnę bo wydaje sie byc bardzo podobny do dzialania partii rządzącej - bez szacunku dla socjalizmu, czytający prosze wybaczyc, nie tak polska winna być polską, i nie tak wygląda wolność i demokracja

    • 95 100

    • (1)

      ja sie tylko martwię czy jak im ta fuzja wyjdzie na złe to czy ktokolwiek poniesie konsekwencję uporu i złej decyzji czy jak sasinowi za błedy nic sie nie stanie ? mówiąc wprost czy sprawa zostanie rozliczona odważnie i po męsku czy jak ....mamsuia z synusiem który cos tam zbroił i będziemy znowu udawac że wogóle nie bylo tematu

      • 6 1

      • od 2015 roku "wszystko" miało być "na złe" - a nie jest :)

        uwierzyliście - i pytanie dlaczego dalej wierzycie tym nieudacznikom w samorządzie Gdańskim a próbują rozmawiać o wielkich rzeczach. 100 ton złota można było kupić, najpierw uzbierać na to i zarobić na tym kila mld w rok! Wszyscy mogli jak byłi przy korycie - i nikt nic nie zrobił. Władza PO skończyła się i więcej nie wróci. Amen.

        • 1 7

  • Niepokorny region hihihihi (6)

    Wobec kogo? Wobec obecnej wladzy ktora probuje ukrocic uklad gdanski. Wobec poprzedniej wladzy POkorni byli jak owieczki, bo to ta sama klika byla.

    • 280 191

    • Jeszcze przyjdzie (1)

      Czas że wyczyścimy i trojmiasto z kolesi z PO

      • 20 25

      • Walec jedzie dalej

        Zaczną się sami wyprówac

        • 7 5

    • POwiem że jest siła argumentów po stronie Szwabów ... (1)

      • 7 4

      • piskalczku - sprawdź czyj podpis jest na umowie imporcie śmieci z niemiec za grubą kaskę podpisana w 2019 roku

        • 6 0

    • W punkt

      • 1 0

    • Ile sloi by musialo zjechac i w ciagu jakiego czasu , aby okupant picbecki mogl zmienic Gdansk.

      • 2 0

  • (4)

    Koniec Lotosu i początek końca Orlenu. Teraz jeszcze łykną pgnig, stworzą potwora i... się udławią.

    • 202 175

    • Janów Podlaski

      pod Burmistrzem z Pcima nawet ropa skiśnie

      • 23 9

    • (2)

      potwory rządzą światem BP, Shell, Chevron, Texaco, słyszałeś kiedyś o nich?

      • 11 8

      • Dlaczego Chevron nie przejmie Texaco, po uprzedniej sprzedaży większości Texaco Shellowi?

        Bo jankesi by na tym bardzo dużo stracili, filozofie.

        • 13 1

      • światem rządzi Rockefeller , Roschenfield i Soros a wszystko co się dzieje to ich okrutna gra w świat... faktycznie pis popiera niedouczona tepota która wie tyle co ktoś im powie

        • 2 2

  • Brońmy Gdańska i Pomorza (12)

    Dulkiewicz super powiedziała !

    • 205 399

    • GPEC niech odkupi (1)

      banda sprzedawczyków za stołek w radzie nadzorczej.

      • 75 8

      • a kacperkowi pasuje ... hmmm

        • 7 9

    • Dulkiewicz jak zwykle nieudolnie manipuluje - niech odkupi od niemcow GPEC (4)

      • 89 18

      • (2)

        aby żony zasłuzonych pisiaków dostały posadki za sidzenie i pierdzenie w stołek ???

        • 6 10

        • zona to jedno a zysk wydany w Lipsku to drugie (1)

          Dziś Lipsk wydaje miliony wyrwane jako monopolista w mieście. Frajer płaci i się cieszy ze nie pis.

          • 10 2

          • a redemptorysta do torunia to skąd przybył ??? niemiecki polak przybył kroić staruszków ?... i jeszcze po brudnych łapskach go zwyrole całują ... słuzbe po rękach calować ... wstyd ! oddaj Bogu co boskie !

            • 1 5

      • i SAUR Neptun

        • 9 1

    • Pękłem

      Żart roku dobra działaczka - towarzyszka to jeszcze bym zrozumiał, ale działaczka?

      • 42 8

    • A gdzie była, gdy donek chciał opylić Lotos ruskim? (1)

      • 30 13

      • Nie kłam

        • 7 11

    • Samorządowcy lokalni nawet wobec PiSu wychodzą na niegramotnych cieniasów. Co za ludzie...

      • 22 5

    • Za PO -partii Lewandowskiego i Dulkiewicz chcieli sprzedać lotos rosjanom.

      • 16 7

  • Gdzie jest w tym interes Polski? (16)

    Czy to jest sukces. Orlen (27%udziału Skarbu Państa) przejmie Lotos (Sk. Państwa53%) i PGNIG (71,88). To jest granda i działanie przeciw interesowi Polski, Pomorza i Gdańska. Gdzie są związki zawodowe z Lotosu? Solidarnośc już spdzedała Lotos Obajtkowi i nie wiadomo komu?

    • 245 141

    • przecięz Duxpa1 poparł Duxpę2

      Związek z Partią, Paria ze Związkiem. Za komuny Solidarność nazywała się OPZZ.

      • 17 8

    • Napisał profesor ekonomii (2)

      • 6 15

      • Gdyby firmy zagraniczne nie miały na tym zarobić nie wydały by zgody (1)

        • 10 3

        • zagranica czyli Rosja ora MOL narodowego socjalisty

          Orbana (nie mylić z Urbanem)

          • 7 4

    • Dokładnie! Gdzie tu linia partyjna PiSu i repolonizacja?? Sprzedają kluczowe państwowe firmy, zabezpieczenie energetyczne Polski. Gdzie jest lepszy sort i dlaczego nie ma nic do powiedzenia w tej sprawie? Co Tusk sprzedał to klepią na pamięć.

      • 14 11

    • Jak to jest z tymi akcjami? (7)

      Ciekawa sprawa z tymi akcjami: w firmie LPP dwóch głównych udziałowców, założycieli firmy, ma tylko 29,45 % akcji - czyżby utracili kontrolę nad firmą? Otóż nie, okazuje się, że ich uprzywilejowane akcje dają im 59,82 % na WZA, czyli absolutną przewagę nad innymi akcjonariuszami.

      Warto poczytać, zanim zacznie się lamentować, jaką pozycję Skarbowi Państwa zapewnia statut Orlenu.

      • 6 14

      • I co z tego że mają kontrolę skoro sprzedają udziały?? wyprzedają państwowy majątek.

        • 10 7

      • Maja kontrole, bo maja głosy, ale już zyski dzielone są równo wedle akcji. (1)

        • 7 0

        • Potrzebowali kasy to sprzedali akcje, w czym problem?

          • 0 0

      • Niebezpieczeństwo Energetyczne (3)

        polega na tym ,że SP nie jest w Orlenie uprzywilejowany - tylko błędnie liczy na to że rozproszony akcjonariat nie jest przejmowany przez rozproszonych rosyjskich "śpiochów"
        , którzy czekają jeszcze na prezent dla Gaspromu w postaci PGNIG.

        • 1 2

        • (2)

          No i pała. Nie przeczytało się statutu.

          • 1 0

          • (1)

            Podaj gdzie w statucie jest uprzywilejowanie (choć nie zaprzeczam że pewnie jest a przynajmniej powinno być)

            • 0 0

            • §7 Walne Zgromadzenie, ustęp 11, punkt 1

              • 0 0

    • I skarb panstwa nie ma i nie bedzie mial pakietu wiekszosciowego (1)

      W jedynym (po fuzji) producencie paliw w kraju. Spolki nie sa zobligowane do ujawnienia,kto posiada ich akcje....tym samym moze byc to kazdy

      • 2 4

      • Sprawdź sobie w KRSie...

        • 0 0

    • Solid.tez Energe sprzedała już, wszystko za bezcen

      • 0 0

  • (4)

    Gdyby umieli czymkolwiek zarządzać, to może i miałoby to sens. Jak im pójdzie tak jak ze stoczniami, fabryką elementów wież wiatrowych czy stadniną w Janowie, to... początek końca.

    • 161 98

    • Pomieszanie z poplątaniem,kto zlikwidował wspomniane stocznie,? fajnie by było gdyby Lotos został przez PO sprzedany Rosji? Bo wszystko można sprzedać co polskie! Po co łączyć,a ja zawsze słyszałam że w grupie siła!

      • 14 7

    • Stocznie???

      Gdybyś potrafił zarządzać swoją pamięcią...

      • 8 2

    • Ludziom zwiazanym z PiS przynajmniej udalo sie sprzedac stoczniowe resztki...

      Zgodnie z liberalna zasada, za tyle, za ile ktos chcial kupic. Nawet za "zlotowke", byle poszlo ze stanu.
      Czego nie mozna powiedziec o "wysilkach" rzady PO i firmujacego to przedsiewziecie Tuska.
      Inwestor uciekl, gdy zobaczyl las rak zadnych "zegarkow"...

      • 6 7

    • wystarczy nie kraść

      Od kiedy Pis przejął władzę i rządzi w orlenie przychody tej firmy wzrosły 10 krotnie!

      • 6 1

  • szkoda lotosu (4)

    przykre i szkoda bo dużo tam włożyłem serca

    • 119 114

    • E Tam (1)

      Jak Domek chciał sprzedać Lotos ruskim to było ok. Tutaj jest komasacja spolek i już nie jest ok :D

      • 17 11

      • Zwróć uwagę na strukturę właścicielską jak już będzie pozamiatane

        • 3 0

    • Wielu z nas zostawiło tam kawał siebie.
      Niestety ale czasy sie zmieniaja i same firmy także. COś co było dobre 20 layt temu może się już nie sprawdzać. Zgadzam się z argumentem, że to połącznie sie może wyjść na korzyść. Lotos zostanie w Gdańsku i nadal będzie płacił tu podatki ale jednocześnie zdobędzie dużego partnera.
      Może to jest sposób na to by sie rozwinąć? Popatrzmy też szeroko, Lotos to nie tylko gdańska marka ale przede wszystkim Polska. Mi też żal że lotos jaki znam się zmieni ale widze szanse na rozwój.

      • 0 2

    • szkoda to by była jakby ona no wiecie co za ona wpadła do studni

      • 0 0

  • (10)

    Głównym problemem tej fuzji jest nie połączenie same sobie, ale warunki na jakich ma się odbyć. Sprzedaż 80% stacji Lotosu, wydzielenie i sprzedanie 30 najnowocześniejszej rafinerii w Europie z prawem do 50% przerobu. Nie mówię już o oddaniu przestrzeni magazynowych, czy wybudowaniu dla konkurencji terminala w Szczecinie. Zwykły sabotaż i wyprzedawanie polskiego majątku.

    • 183 67

    • Opozycja była za głupia by w ostatnich wyborach walczyć bronią nsdapis-u (1)

      a wystarczyło tylko złodziei punktować!

      • 12 9

      • to prawda

        chyba nie kumają, że mierzą się z niezłymi cwaniakami. Niby coś by chcieli podskoczyć ale co rusz dają tyłka przez jakieś głupoty albo niewykorzystanie oczywistych szans.

        • 0 0

    • (7)

      A komu ten majątek został sprzedany?
      Ja może źle słyszałam,do moich uszu i świadomości dotarło że to fuzja dwóch polskich firm.

      • 9 13

      • (5)

        Problem z czytaniem ze zrozumieniem, to powszechny problem, a więc jeszcze raz. Na czym ta fuzja ma polegać?

        Do Polski ma zostać wpuszczony kolejny gracz,któremu sprzedane zostaną między innymi 30% Rafinerii w Gdańsku wraz z prawem do 50% jej przerobu, 80% stacji lotosu, zbiorniki, logistyka oraz zbudowany przez Orlen terminal przeładunkowy w Szczecinie. Lotos wraz z Orlenem w kraju stracą spora część rynku.

        • 29 5

        • Będzie to Lukoil (3)

          • 8 2

          • (2)

            Raczej MOL albo OMV

            • 4 2

            • Ani jeden ani drugi (1)

              Najprawdopodobniej będzie to jedna ze spółek skarbu państwa.
              Obecnie mówi się, że to PERN ma wejść i kupić te 80% stacji, aby utrzymać je w polskich rękach. Choć patrząc na obecny zakres działalności pern może to być dość dziwne. Ale sądzę, że szybko osoby pracujące w lotosie w sprzedawanych częściach działalności Lotosu, zostaną też do PERN wytransferowani ;).

              Ogólnie jeżeli PiS mimo, że ich nie popieram, dobrze dobierze spółkę to w ramach Polski nic na tej fuzji nie straci, a może zyska. Pomorze na pewno zaś straci, bo jaką spółkę by nie wybrał to ona Cit-u nie będzie płacić tu i kwestia ilu ludzi utrzyma pracę w pomorskim, a ilu zmusza do migracji lub zwolnią.

              • 6 4

              • Skąd pern miałby wziąć na pieniądze. Obajtek tego wprost nie mówi, ale celem najprawdopodobnie będzie wymiana aktywów Lotosu, na inne poza granicami Polski.

                Pernn to jakiś abstrakcyjny koncpet. Rozgabienie i podział Lotosu na doraźne potrzeby rządu jest szkodliwie nie tylko dla naszego regionu, którego dobrobyt jest w dużej mierze od Lotosu uzależniony, ale i dla całego państwa.

                • 5 3

        • Bo to prywatyzacja jest a nie fuzja.

          • 2 3

      • Dlaczego nawet nie podziękujesz koledze za tak czytelne wyjaśnienia?

        Na potwierdzenie zrozumienia z Twojej strony liczyc chyba nie ma co.

        • 3 0

  • Każdy logicznie myślący wie że to odwet pisu na nas antypisowskich mieszkańcach pomorza. (11)

    Jeden agument z konferencji jest nie do podważenia.Utrata przez Lotos dużej budowanej latami sieci stacji benzynowych zmniejsza aktywa firmy tej czy połączonej,czy jakiejkolwiek gdziekolwiek na świecie firmy!A to że pracownicy nie będą zwalniani jest tak wiarygodne u pis jak obiecanka wyborcza kupowania Polskiego węgla do elektrowni.A w rzeczywistości pisowskie marionetki kupują kradziony przez Rosję Ukrainie węgiel z Donbasu na fałszywych papierach udając że tego nie widzą,żenada.

    • 179 189

    • to co piszesz to pomieszanie z poplątanym...od razu widać fobie anty pisowską (1)

      oczywistym jest że ta fuzja na bandyckich warunkach postawionych przez KE - jest b. szkodliwa dla Polski - i tu zgoda, ale jeżeli chodzi o logicznie myślących - to za tym stoi kasa, wielka kasa i tylko kasa, a nie zaden PiS, bo ten pomysł na przejęcie Lotosu - tli się od b. dawna, kiedy jeszcze nikt o PiS nie myślał, tu trzeba mądrych dziennikarzy śledczych, aby obadać kto faktycznie za tym stoi, i nie zdziwiłbym się gdyby znaleźli że to pogrobowcy dawnych układów co sprzedali Polskę po 1989r

      • 12 19

      • Hejterskimi bredniami nie zakrzyczycie prawdy nigdzie nie napisałem że tylko ja myślę logicznie

        Zawsz jak zamiast merytorycznej odpowiedzi słyszę o fobiach i innych bzdurach to wiem że mam doczynienia z hejterami takimi jak wy.A że w większości są z pisu to nie przypadek.Moje argumenty z głównego postu są nie do podważenia ,ale tylko dla normalnych ludzi.Wasz idol hejterskj który 1y użył takich absurdalnych argumentów powiedział ,,a u was biją murzynów"kto kiedy , gdzie i komu powiedział te słowa które przeszły do historii jest dla was oksymeronem tak jak erudycja bez podpierania się internetem jak małolaty

        • 11 12

    • dlaczego zakladasz, ze akurat TY myslisz logicznie? Moze masz pisofobie, ktora logiczne myslenie uposledza? (2)

      • 18 12

      • Logika jest obiektywna. Żeby to zrozumiec, trzeba umieć logicznie myśleć. (1)

        • 6 6

        • kazdy wariat tak mowi

          ludzie madrzy powiedza - wiem, ze nic nie wiem

          • 1 1

    • Jak mogą nie być zwalniani, kiedy trzeba będzie sprzedać m.in. 80% stacji benz? (2)

      • 4 2

      • Wszystko zostanie w polskich rękach a warunki ciągle są uzgadniane. Nie ma mowy o zwolnieniach ani przenoszeniu cit i podatków od nieruchomości.

        • 3 8

      • Stacje dzielą się na dwa typy - CODO (własność firmy) i DOFO (franczyza). Jeden ze scenariuszy pozwala przewidywać, że zmieni się właściciel (brand), a ekipa zatrudniona w podmiocie prowadzącym wskazaną stację zostanie taka sama. Jak ktoś kupi, to potrzebuje pracowników, a tu ma już gotowy obiekt wraz z wyszkolonym personelem.

        • 0 0

    • Co za głupoty, jak zwykle nos wyżej nieba a słoma z butów...

      • 0 1

    • Współczuje braku merytoryki i obiektywizmu

      • 1 0

    • Logicznie myśląc takie plany były już od dawna... ale nowość... tak wszystko wina Tuska haha albo PiSu hehe żenada...

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Tomasz Basiński

W latach 1987 – 1990 kształcił się w sopockim Policealnym Studium Zawodowym w specjalności...

Najczęściej czytane