• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Hutchison Ports Gdynia modernizuje nabrzeże

VIK
13 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Dzięki inwestycji GCT uzyska możliwość obsługi statków kontenerowych o długości do 400 m i pojemności do 18 tys. TEU. Dzięki inwestycji GCT uzyska możliwość obsługi statków kontenerowych o długości do 400 m i pojemności do 18 tys. TEU.

Właściciel Gdynia Container Terminal, czyli Hutchison Ports Gdynia zmodernizuje nabrzeże Bułgarskie w Porcie Gdynia. Projekt zakłada przebudowę oraz pogłębienie akwenu do 13,5 m. Modernizację przeprowadzi firma Budimex.



Dzięki modernizacji nabrzeża Bułgarskiego Hutchison Ports Gdynia uzyska możliwość obsługi statków kontenerowych o długości do 400 m i pojemności do 18 tys. TEU. Inwestycja zwiększy również zasięg pracy suwnic nabrzeżowych typu "super-post-Panamax" o dodatkowe 70 mb. Planowane zmiany będą miały też pozytywny wpływ na jakość i bezpieczeństwo eksploatacji nabrzeża Bułgarskiego.

Co zostanie wykonane w ramach modernizacji? Projekt zakłada przebudowę nabrzeża Bułgarskiego na odcinku 84,6 m wraz z przebudową linii cumowniczo-odbojowej istniejącego nabrzeża GCT oraz pogłębienie akwenu do 13,5 m w konstrukcji pozwalającej na uzyskanie docelowej głębokości technicznej wynoszącej 15,5 m.

- Przedsięwzięcie wpisuje się w szerszy głębokowodny plan inwestycyjny Portu Gdynia, obejmujący poszerzenie istniejącej obrotnicy nr 2 do 480 m, poszerzenie wejścia wewnętrznego do portu do 140 m oraz pogłębienie kanału portowego do 16 m. Inwestycje Hutchison Ports Gdynia oraz Zarządu Morskiego Portu Gdynia stworzą warunki dla armatorów do przedłużenia oceanicznych serwisów kontenerowych, w tym serwisów dalekowschodnich, do Portu Gdynia z wykorzystaniem pojemności do 18 tys. TEU - poinformowano w komunikacie.
Sieć terminali Hutchison Ports obejmuje 52 porty w 27 krajach. Na przestrzeni lat Hutchison Ports rozszerzyło swoją międzynarodową działalność na inne sektory logistyczne i transportowe. Obejmują one terminale dla statków wycieczkowych, centra dystrybucyjne, usługi kolejowe oraz stocznie remontowe.
VIK

Miejsca

Opinie (52) 2 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Ciekawe, czy wyrwą coś DCT-owi? A może uda się przyciągnąć jakiś nowy serwis? (4)

    Pożyjemy, zobaczymy...

    • 20 4

    • większe feedery będą wchodzić

      takie jak MSC

      • 8 1

    • Dlaczego maja wyrywać DCT ? (2)

      Niech znajdą nowe kierunki

      • 7 1

      • Nie DCTowi wyrwą, tylko już ostatecznie BCT rozłożą. (1)

        Taki będzie koniec kariery filipińskiego ICTSI.

        • 5 4

        • Ciekawe...

          Średniej wielkości statek z przeładunkiem rzędu 3.5-4k w dwie strony - ile by to zajęło czasu w GCT? Szybciej niż dwa tygodnie?

          • 9 2

  • (8)

    Kilka lat za późno ...
    Wchodzą do żeglugi coraz większe jednostki - w Gdańsku statki o pojemności 23 756 TEU i terminal przygotowany na jeszcze większe ... szkoda, że Gdynia stała się już podrzędnym portem drobnicowym

    • 24 22

    • zgadnij kto opracował koncepcję, sfinansował i wybudował DCT (2)

      ...nooo? Podpowiedź: żaden Polak lub polski podmiot

      • 11 4

      • (1)

        Zgaduje
        Koncepcja budowy portu kontenerowego - Witold Andruszkiewicz

        • 7 1

        • ideologicznie - tak

          Ale opracowanie M. Adamowicz na temat powstania DCT nie wspomina tej zasłuzonej dla Gdańska i Portu Pólnocnego osoby. Profesor raczej skłaniał się do umiejsowienia takiego terminala na Wiślince. W czasie gdy pomysły DCT nabierały tempa, "tułał" się już po różnych uczelniach w kraju i chyba nie bardzo miał wpływ na te przedsięwzięcia.
          DCT powstał z inicjatywy grupy Brytyjczyków, później przejętej kapitałowo przez australijski fundusz emerytalny. Stosunek krajowych "branżystów" do tego przedsięwzięcia był mocno sceptyczny czy wręcz niechętny (Gdynia).

          • 5 0

    • Port wewnętrzny w Gdyni i tak nie byłby w stanie przyjąć dwudziestotysieczników. (2)

      Jest po prostu na to fizycznie za mały. Tu już może pomóc tylko port zewnętrzny.

      • 13 3

      • To samo mowili o 18 tysiecznikach 15 lat temu i okazuje sie ze klamali

        • 2 2

      • Port zewnętrzny

        I tak będzie

        • 3 0

    • żeby coś pisać trzeba coś wiedzieć (1)

      Po co pisać takie głupoty jak się nie wie co się robi w Gdyni? To że w DCT przychodzą duże statki nie oznacza że w Gdyni jest to port podrzędny. Jest bardzo sprawna (dużo sprawniejsza niż w DCT) obsługa fiderowa z codziennymi serwisami kilku armatorów. Jak będzie pogłębienie to pojawią się i większe statki.

      • 4 2

      • brawo

        Brawo dla pr z zmpg Gdynia. Dostaniecie premię.

        • 0 0

  • Port zewnętrzny w Gdyni (4)

    Oby budowa gdyńskiego portu zewnętrznego się powiodła tak zaplanowano do roku 2030.

    • 18 8

    • Zobaczycie port zewnętrzny w Gdyni, jak prosiaczek niebo.

      • 15 2

    • 2028 będzie gotowy (2)

      • 0 4

      • Chyba nowa wizualuzacja (1)

        • 2 0

        • Nie chyba a napewno.

          Z tym, że oprócz cyfrowej wizualizacji, dodatkowo - dla konserwtystów/tradycjonalistów - powstanie także "analogowa" makietka z tektury.

          • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    I bardzo dobrze. Im więcej możliwości i potencjalnych punktów w łańcuchach logistycznych, tym lepiej. Jestem z Gdańska, pracuje nawet w DCT, ale jestem za tym, aby Polska jako kraj miała jak największe możliwości w wielu aspektach. Wiem, ze w Gdyni rozwój nie jest tak dynamiczny, jak w Gdańsku. Oczywiście, mogłoby być lepiej, ale warto korzystac nawet z najmniejszych szans na rozwój.

    • 29 3

  • A co w najbliższym czasie planuje zmodernizować BCT? (6)

    Jest nowy, odważny prezes ale czy są jakieś nowe odważne plany?

    • 13 3

    • Nic nie zmodernizują, bo i po choinkę

      skoro i tak się już zwijają. A zmiana prezesa nastąpiła dlatego, że ten poprzedni czuł się już nie jak prezes a właściciel tego interesu (no i w końcu pałka się przegła).

      • 13 3

    • Właśnie pozyskali środki unijne na elektryfikację i rozbudowę bocznicy kolejowej. (2)

      Ale o tym troll nie wie, bo nie napisali o tym na trojmiescie.

      • 2 3

      • Nie pouczaj "trolla", bo sam jak widać

        czerpiesz wiedzę wyłącznie z trojmiasto.pl. Samo pozyskanie środków na cokolwiek, to jeszcze etap gruszek na wierzbie. A jeśli nawet w ogóle cokolwiek się w przywołanym przez ciebie temacie zadzieje, to z pewnością już nie pod szyldem filipińskiego ICTSI-właściciela BCT (czyli samego BCT). Ogarniasz?

        • 3 2

      • Elektryfikację zachodniej części portu robi ZMPG a nie terminal. To taka podstawowa sprawa. Podobnie jak plany rozbudowy i większość inwestycji infrastrukturalnych również aktualnie prowadzi ZMPG, bo jest właścicielem terenów. Jedynym wyjątkiem jest teren GCT, bo ten - bardzo nietypowo - akurat należy do Chińczyków.

        • 1 0

    • odważny prezes? (1)

      wow

      • 1 0

      • Jak go mianowali to Hans mówił,

        że ma nadzieję na pozytywny wkład Wojtka w dalszy rozwój BCT (czy jakoś tak).
        Ale faktycznie popłynąłem, bo o odwadze nic nie mówił.

        • 1 0

  • Hmm

    Ciekawe jak przy ciągłych awariach sprzętu, bałaganem na placu składowym i nieustannym brakiem miejsca chcą sobie poradzić z większymi statkami? Większość dużych jednostek odeszła

    • 15 1

  • Czym (1)

    Czym oni chcą to robić hahaha
    Tymi trupami zpmc? One nie mają nawet awarii bo cały czas coś jest popsute, włącznie z prezesem.

    • 18 1

    • Druga sprawa.
      Ciekawe gdzie oni chcą te kontenery trzymać? Jak tam już nie ma miejsca do rozwoju, a place są pełne,

      • 8 2

  • Prezes... (4)

    Prezes w GCT, który znał się na porcie był tylko jeden, teraz jest jak jest. Pseudo korpo nic więcej. A z przebudową szkoda, że tak późno.

    • 7 4

    • To wypisz wymaluj dokładnie tak, jak w terminalu naprzeciwko.

      • 3 0

    • Ciekawe... (2)

      Ciekawe o którym prezesie mówisz...

      • 1 1

      • Jeśli pytanie dotyczy BCT, to żaden od czasu zakupu BCTu przez Filipiny. (1)

        Dawno, dawno temu - przed 2003r. czyli w ogóle przed nastaniem przypadkowych ludzi w kadrze kierowniczej (np. "sympatyczny" kapitan Żeglugi Wielkiej, "ludzki" mechanik/specjalista od frytek i konserw rybnych, nauczycielka w HR i jej "wybitna" koleżanka od zakupów, itp, itd. - szefami tego interesu byli Julek i Wojtek - wtedy w BCT wszystko działało jak trzeba. Tylko ci dwaj naprawdę znali się na tym biznesie (później cała reszta to jakiś ponury żart, więc i efekty na dziś są dość ponure).

        • 5 1

        • Karaszewski znał się na tym biznesie pionier konteneryzacji w Polsce

          • 0 0

  • 15 lat za pozno sie obudzili ale lepsze to niz nic

    Szkoda tylko że już teraz w Gdańsku są jeszcze sporo większe kontenerówne niż terminal w Gdyni będzie w stanie obsługiwać po tej przebudowie

    12 lat temu w takim terminalu można było obsługiwać największe na świecie kontenerowce ale w Gdyni mówili że się "nie da" co okazało się nieprawdą

    • 6 1

  • Opinia wyróżniona

    Ta inwestycja jest bez sensu (4)

    Budowanie czegos pod statki max 18 tys teu gdzie juz dzis standardem jest 20-23 tys TEU, przy braku suwnic, braku plugow reeferowych, braku odpowiedniego torowiska, braku drog dojazdowych, braku wszystkiego po prostu? Troche tak jakby probowac budowe autostrady dodajac do drogi powiatowej dodatkowy pas. Nie ma opcji by to udalo. Tylko port zewnetrzny i ostra inwestycja w drogi i nowe torowiska.

    • 11 3

    • od czegoś trzeba zacząć (3)

      Budimex robi juz Gdynia-Port, 201 jest modernizowana i na drogę mozna mieć nadzieję.
      Nie od razu Kraków zbudowano. DCT zajęło to prawie 20 lat. A z koncepcjami i deptaniem przy administracji, jeszcze więcej.

      • 1 1

      • (2)

        20 lat temu w miejscu DCT byla dzika plaza. Poza tym biorac pod uwage skale niezbednych do obslugi najwiekszych statkow chyba lepiej budowac cos od zera na zewnatrz niz modernizowac cos gdzie praktycznie wszystko wymaga wymiany. Sama obrotnica nawet po rozbudowie nie pozwoli obracac statkow jakie dzis plywaja na szlaku FEA-EUR a co bedzie za kolejnych 10 lat?

        • 4 0

        • Za 10 lat? (1)

          Mam nadzieje, ze port Gdynia do tego czasu wyjdzie w morze i bedzie mial odpowiednie zaplecze komunikacyjno - logistyczne. W miejscu DCT dwadziescia lat temu byla plaza ;) ale wtedy decydowaly sie jego losy a rozmowy i organizacja trwaly wiele lat. To nie jest tak, ze w trzy tygodnie wjezdzaja koparki i juz.
          Sprawne linie przesiadkowe nadal maja wartosc dodana a centralizacja i koncentracja oplacaja sie w pewnych ramkach.
          Obysmy zdrowi byli!
          ;)

          • 1 0

          • No pewnie że do tego czasu Gdynia wyjdzie w morze.

            Wszystko zostanie spakowane na barki i tratwy i Gdynia z tym całym majdanem wyjdzie w morze (w poszukiwaniu nowych miejsc do tworzenia kolejnych wizualizacji).

            • 1 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ryszard Gretkowski

Jest absolwentem Wydziału Mechanicznego Uniwersytetu Technologiczno- Przyrodniczego im.J.J....

Najczęściej czytane