Kablowiec dla francuskiego armatora ze stoczni Crist

20 lutego 2019 (artykuł sprzed 2 lat)
erka

Prace produkcyjne nad budową, w części wyposażonego, kablowca dla francuskiego armatora - Nexans Subsea Operations - rozpoczęły się w stoczni Crist. Odbyło się już pierwsze cięcie blach na jednostkę. Planowy termin realizacji prac to wiosna 2020 roku.



Kablowiec Nexans Aurora, z systemem pozycjonowania dynamicznego klasy DP3, powstanie według projektu ST-297 CLV (Cable Laying Vessel) z okrętowego biura projektowo-konsultingowego Skipsteknisk z Alesund. Statek będzie przystosowany do pracy w trudnych warunkach pogodowych, przy jednoczesnym zachowaniu wysokich zdolności manewrowych i utrzymywaniu pozycji.

- NB 314 "Nexans Aurora", to kolejny po NB 312 "National Geographic Endurance" czy NB 311 "Color Hybrid" projekt, który powstanie w Crist, dzięki współpracy z naszymi norweskimi partnerami ze stoczni Ulstein - mówi Tomasz Wrzask, PR & marketing manager, Crist SA.
Zaawansowana jednostka o długości 149,9 m, szerokości 31 m i nośności 17 tys. ton pomieści na pokładzie 90-osobową załogę. Będzie przystosowana do układania kabli energetycznych, w tym układania kabli w wiązkach, ich łączenia, naprawy i ochrony. Dodatkowym wyposażeniem będzie kosz na kabel światłowodowy o ładowności 450 ton.

W części wyposażona jednostka będzie budowana w stoczni Crist, ostatnie prace wykończeniowe będą realizowanie w norweskiej stoczni Ulstein, natomiast odbiorcą finalnym jest firma Nexans z Francji. Główną działalnością tej firmy są zaawansowane rozwiązania w zakresie okablowania i łączności. Mając ponad 120 lat doświadczenia Nexans zatrudnia obecnie ponad 26 tys. osób.

erka

Opinie (75) 10 zablokowanych

  • (7)

    "Dzisiaj proszę państwa historyczna chwila. Stocznia Gdynia wybudowała 20 z serii kontenerowiec dla czołowego światowego przewoźnika kontenerowego na świecie PLO-Kontenery Sp. z o.o. Statek może zabrać na pokład 18 tys.

    "Dzisiaj proszę państwa historyczna chwila. Stocznia Gdynia wybudowała 20 z serii kontenerowiec dla czołowego światowego przewoźnika kontenerowego na świecie PLO-Kontenery Sp. z o.o. Statek może zabrać na pokład 18 tys. kontenerów. To jubileuszowa 20 jednostka. W planach jest budowa kolejnych 20. Stocznia Gdynia nie wrabia się z zamówieniami. Prawdopodobnie kolejne jednostki dla polskiego potentata kontenerowego będą budowane w Gdańsku i Szczecinie. Nie co do tego pewności ponieważ władze polskiej spóło rozważają zakup częsci floty China Shipping i włoskiego MSC.

    • 39 6

    • Oraz CosCo

      • 6 0

    • Zawsze to lepiej, niż zamknąć zakłady, flotę zamówić w Chinach

      A obecnie eksploatowane statki sprzedać i czekać parę lat na produkowane w Azji...
      Prezesi którzy pozwolili na to aby przez kilka lat nie było jednostek do obsługi linii powinni za to beknąć dożywociem.

      • 7 1

    • A gdzie dane z Stoczni Szczecin, ile elementów statków wybudowano dla kooperantów?

      Lepiej zamiast zamykać zakłady rozwijać w nich produkcję. Stocznia Szczecin podpisała kontrakt na budowę dwóch masowców - sa to pierwsze samodzielnie budowane statki od 9 lat, natomiast ostatnie dwa lata to budowa sekcji kadłubowych dla kooperantów.
      Czemu o tym się nie pisze tylko wyśmiewa odbudowę przemysłu okrętowego w PL

      • 4 1

    • (1)

      Ciekawe gdzie by go wybudowała? W suchym doku SG największe jednostki jakie powstały były na 6 tys kontenerów. Te budowane dzisiaj w stoczniach koreańskich mogą zabrać 20 tys kontenerów.

      • 3 0

      • Gdynia i Sczecin mają największe doki i dźwigi w EU

        Spokojnie sobie z nimi poradzą. Tyle że w Gdyni ten największy dok przedzielono bramą - tak że można budować na nim kilka mniejszych jednostek. Oczywiście brama zajmuje trochę miejsca i maks. wymiar końcowy możliwego do wybudowania statku nieco się zmniejszył.

        • 0 5

    • a Stocznia Gdynia

      istnieje..???..
      może jakis szzcegół.... inaczeł..nie fantazjuj..bo pisy powtórzą

      • 2 2

    • słyszałem, że i cały Maersk chcą przejąć ;-)

      • 1 0

  • (5)

    Kablowanie od zawsze kojarzy się z Francją...

    • 49 13

    • (3)

      kurcze, mi z pewnym prezydentem, może dlatego że elektrykiem był

      • 11 7

      • ubogi (1)

        ograniczony umysł

        • 8 8

        • Też mam takie zdanie o bolesławie.

          • 4 5

      • nic dziwnego

        mentalnie jeszcze jesteście w epoce węgla

        • 3 2

    • i TYM oto kablowcem ... postawią nam Drugą Nitkę ruskiego Nord Stream

      będzie kolejne 27:1 i sukces :))))))))))))))

      • 3 1

  • Crist (5)

    Jak zwykle bierze czarną robotę za grosze, a najwięcej kasy zgarnie ulstein za wykończenie statku. Ale ludzi na stołkach w criscie interesuje tylko żeby kolegom załatwić jakieś stanowisko. Pracowników to na samozatrudnienie, bo tak najłatwiej ludzi wycyckać. A jak będzie brakowało chętnych to kolejny wagon wietnamczyków przyjedzie.

    • 63 16

    • i co z tego (2)

      dotacji nie bierze, a i ludzie do pracy chętni się znajdą zawsze. jak Ci się nie podoba to siedź na 4 literach i pobieraj zasiłek. Są i tacy którzy chętnie w criscie pracują.

      • 16 12

      • (1)

        Sam pracuj za 20zl za godz.

        • 3 1

        • nie ma

          przymusu

          • 4 1

    • Jedź do Ulstein tu więcej Polaków jak Norków

      • 13 1

    • nikt Polakom nie broni projekotwać, podpisywać i budować takie statków. Inne narody robią i im się udaje.

      a nie. zapomaniałem że my zawsze jesteśmy we wszystkim najlepsi, tylko wszyscy się nami wyzyskiwują

      • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.