stat

Krupa i Minge zmieniają parkiet. Esotiq & Henderson przed debiutem

25 czerwca 2015 (artykuł sprzed 4 lat)
Wioletta Kakowska-Mehring

Gdańska spółka modowa Esotiq & Henderson przenosi się z NewConnect na parkiet główny Giełdy Papierów Wartościowych. Debiut przewidziany jest w połowie lipca. Będzie to 21. spółka z Trójmiasta notowana na warszawskiej giełdzie.



W czwartek 25 czerwca ruszyła pierwsza oferta publiczna Esotiq & Henderson. Zapisy w transzy inwestorów indywidualnych można składać do 2 lipca.

- Zbudowaliśmy sieć 231 salonów Esotiq. Mamy sprawdzony model biznesowy. Korzystając z tego doświadczenia budujemy multibrandową grupę w oparciu o marki własne - mówi Adam Skrzypek, prezes Esotiq & Henderson. - Głównym celem emisji jest zdobycie kapitału na przyspieszenie rozwoju odzieżowej sieci FemeStage Eva Minge oraz rozbudowę salonów Esotiq w Polsce i w Niemczech, jak również wprowadzenie nowych linii bielizny, poszerzenie oferty kosmetyków i innych produktów.

Cena emisji zostanie podana 6 lipca. Nowe akcje oferowane inwestorom stanowić będą 20,15 proc. kapitału zakładowego i uprawniać do 13,92 proc. głosów na WZA. Firma Esotiq & Henderson będzie 21. spółką z Trójmiasta, która notowana jest na warszawskiej giełdzie.

Marka Esotiq to bielizna dla pań, a Henderson - dla panów. Jeszcze kilka lat temu obie linie należały do gdańskiej spółki LPP, zajmującej się projektowaniem i dystrybucją odzieży. Spółka jednak nie wierzyła w dalszy rozwój tych marek. W listopadzie 2010 roku Dariusz Pachla, wiceprezes LPP, poinformował, że grupa odzieżowa zamierza zrezygnować z dalszego rozwoju tych dwóch marek, gdyż nie wpływały one znacząco na poziom przychodów spółki. Aktywa obu zostały więc wydzielone i sprzedane. Powstała samodzielna firma, o której zrobiło się głośno m.in. dzięki debiutowi na NewConnect z udziałem top-modelki Joanny Krupy w roli akcjonariusza. Potem firma rozpoczęła współpracę ze słynną polską projektantką Evą Minge.

Jak się okazuje, postawienie na znane nazwiska opłaciło się gdańskiej firmie. Dzięki współpracy z topowa modelką Joanną Krupą, rozpoznawalność marki Esotiq wzrosła o 42 proc., a liczba osób postrzegających markę jako luksusową, modną i ekskluzywną wzrosła o 33 proc.

Premiera salonów FemeStage Eva Minge odbyła się w kwietniu tego roku. Wtedy otwarto pierwszy salon w Gdańsku i sklep internetowy. Do końca maja powstało 8 salonów w polskich galeriach handlowych, docelowo ma ich być 25.

Ważnym celem emisji jest rozwój sieci salonów z bielizną Esotiq w Polsce. Większość z nich działa w systemie franczyzy depozytowej. - To przetestowany przez spółkę sposób rozwoju sieci. Dzięki franczyzie depozytowej ograniczamy ryzyko i mamy kontrolę nad szybkim spływem należności. Salony działają w oparciu o nasz system sprzedaży - mówi Adam Skrzypek. Do końca 2015 r. planowane jest zwiększenie łącznej powierzchni sprzedaży sieci Esotiq o około 3,5 tys. m kw. poprzez otwarcie do 61 salonów, co da łącznie 275 punktów na terenie kraju.

Spółka zamierza kontynuować ekspansję zagraniczną marki Esotiq, budując sieć sprzedaży w Niemczech. Dziś ma tam trzy salony własne w galeriach w Stuttgarcie i w Kaiserslautern. Kolejne mają powstawać głównie w systemie franczyzowym. Cel na ten rok to otwarcie do 10 salonów o średniej powierzchni handlowej ok. 80 m kw. Sprzedaż w tym kraju wspiera sklep internetowy, otwarty w kwietniu 2015 r.

Dziś spółka Esotiq & Henderson tworzy multibrandową grupę modową w oparciu o marki własne. Ofertę salonów Esotiq uzupełniają bielizna damska marki Sexy You o charakterze erotycznym oraz linie kosmetyków Esotiq Formula i Esotiq Natural. Odzieżowe marki własne grupy to Femestage Eva Minge, zaprojektowana dla szerszej grupy klientek, oraz Eva Minge i Eva Minge Milano, którymi sygnowane są najwyższe kolekcje znanej projektantki.
Czy znane nazwisko pomaga wykreować każdą markę, produkt?
29%

tak, wszystko można w ten sposób sprzedać

51%

wszystko zależy od tego, jakie nazwisko i jaki produkt

20%

nie, liczy się tylko to, czy produkt jest dobry

zakończona

łącznie głosów: 124