• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kto mnie widzi, kto o mnie pisze. Czy marka potrzebuje PR-u?

15 stycznia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Specjaliści do spraw public relations powinni zapewnić firmie również dostęp do odpowiedniej wiedzy i informacji. Specjaliści do spraw public relations powinni zapewnić firmie również dostęp do odpowiedniej wiedzy i informacji.

Jak cię widzą, tak cię piszą. Banalne stwierdzenie od lat jest jednym z najlepiej oddających podstawy marketingu i kształtowania wizerunku marek - od tych najmniejszych po globalne korporacje. Jednak odpowiedź na pytanie, kto ma nas oglądać, kto ma pisać i kto miałby wizerunek firmy prezentować, jest już znacznie trudniejsza. Tu do gry wkraczają PR-owcy.



Public relations to kształtowanie relacji z otoczeniem - jednak jak twierdzą specjaliści gdyńskiej agencji reklamowej Apella SA, podręcznikowa definicja, której precyzyjnie uściślić nikomu jeszcze się nie udało, niewiele mówi o faktycznym wpływie PR-u na działalność marki.

- Jeszcze mniej mówi o wpływie na pożądaną i oczekiwaną przez zarządy i rady nadzorcze sprzedaż produktów i usług, a tym samym, o wpływie na wyniki. Zatem pytanie, czy moja firma potrzebuje PR-u, niewątpliwie stawia sobie szereg prezesów, menedżerów i szefów sekcji marketingu w markach wszelkiego kalibru. Rozwiązania dylematu dostarcza nam codzienność, w której mamy do czynienia ze zmianami - wewnętrznymi i zewnętrznymi, które mogą dotykać nas samych - twierdzą specjaliści od PR z agencji Apella SA.
W dynamicznym otoczeniu rynkowym, w dobie internetu, przemian gospodarczych i społecznych, przedsiębiorcy są zmuszeni do dynamicznych reakcji. Te zaś wymagają odpowiedniej wiedzy i informacji. Dostęp do nich zapewniają właśnie specjaliści do spraw public relations. PR zgodnie z definicją zapewnia komunikację.

- Zgodnie z praktyką zaś, public relations to nie tylko usta firmy, przez które wykrzykiwane są najnowsze doniesienia, ale przede wszystkim jej uszy, które wsłuchują się w rynkowe szepty. Te szepty dotyczą każdej sfery działalności firmy - od analizy bieżących doniesień medialnych, przez weryfikację działań konkurencji, po potencjał, jaki tkwi w zmieniającym się otoczeniu społecznym i gospodarczym. Eksperci od PR-u są wszędzie - zapewniają specjaliści z agencji Apella.
Nie zamierzam niczego zmieniać, cenię stabilność - zapewne szepcze w duchu wielu przedsiębiorców - od prezesów zarządzających wielkimi korporacjami, po początkujących menadżerów, którzy rozwijają własny pomysł na biznes. Zamierzasz - wdrażając nowe produkty, myśląc nad nowymi kanałami sprzedaży, komunikując się z pracownikami. Zmiany są nieodzowne i jeśli nie wprowadzamy ich sami, wymusza je konkurencja, media, wymuszają klienci i pracownicy. Od nas zależy jednak sposób, styl i czas reakcji na wyzwania, jakie przynosi kolejny dzień. Robiąc kolejny krok w nieznane, sięgnij po wsparcie ludzi, którzy odkryją przed tobą to, co niewiadome.

* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł

Miejsca

Opinie (6)

  • (1)

    Droga Apello, niestety takim artykułem strzelacie sobie w kolano. Agencja PR powinna zadbać, by reklamujący ją i jej działalność tekst był nie tylko poprawny, ale by "mówił sam za siebie". W tym wypadku za was. Ten mówi niestety, że nie jesteście zbyt dobrymi PRowcami.

    • 6 5

    • Ale bzdura. Tekst, jak tekst. Jest reklama, jest promocja, w gruncie rzeczy o to przecież chodzi.

      • 2 1

  • nie ważne jak mówią, ważne że w ogóle mówią ;) (1)

    tak mi się skojarzyło ;)

    • 0 1

    • w większości segmentów rynku to się sprawdza

      Ale jest kilka wyjątków, w których ważne jest, co.mówią

      • 0 1

  • I zeby sie agencja oglaszac musiala...

    Marny artykuł sponsorowany... Ja podziękuję za taka agencje...

    • 1 1

  • Uj

    Widzę, że artykuł zamówiony razem z moderacją - wcale przecież nie krytycznych wpisów.

    Nie macie portfolio, nie macie ciekawych wdrożeń, żyjecie ze SKOKów i tyle. Szkoda, bo macie kapitał i potencjał aby wyrugować z rynku bieda-agencje orzące nadmiernie pracownikami. Trzeba tylko nieco przetrzebić dwór i dopuścić ludzi z jajami.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Roman Walasiński

Prezes zarządu Swissmed Centrum Zdrowia. Ukończył Uniwersytet Gdański, Wydział Prawa i...

Najczęściej czytane