• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lotos rozwija sieć stacji, choć większość ma iść na sprzedaż

Robert Kiewlicz
17 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Spółka Lotos Paliwa posiada ponad 500 stacji paliw w całym kraju, co stawia ją na trzecim miejscu pod względem liczby stacji paliw w Polsce i cały czas inwestuje w nowe. Spółka Lotos Paliwa posiada ponad 500 stacji paliw w całym kraju, co stawia ją na trzecim miejscu pod względem liczby stacji paliw w Polsce i cały czas inwestuje w nowe.

Pod koniec 2020 r. sieć stacji paliw Lotos powiększyła się o dwie nowe lokalizacje. W planach są kolejne otwarcia. Łącznie w 2021 rok koncern wejdzie ze stanem 512 stacji. Zgoda Komisji Europejskiej na przejęcie Grupy Lotos przez PKN Orlen jest uzależniona m.in. od sprzedaży 80 proc. stacji Lotos, a Lotos... zamierza nadal systematycznie powiększać liczbę stacji paliw.


Czy to dobrze, że Lotos inwestuje w sieć stacji?


Pod koniec 2020 r. sieć stacji paliw Lotosu powiększyła się o dwie nowe lokalizacje na Dolnym Śląsku: MOP Kochlice Wschód oraz MOP Kochlice Zachód. Paliwa z rafinerii w Gdańsku kierowcy mogą teraz zatankować również w Nowym Miasteczku (woj. lubuskie) usytuowanym przy trasie S3, w połowie drogi między Zieloną Górą a Lubinem. Do końca roku w planach są jeszcze kolejne otwarcia: Kunów i Starachowice (woj. świętokrzyskie) oraz Ochotnica Dolna (woj. małopolskie). Łącznie więc w nowy rok koncern wejdzie ze stanem 512 stacji.

Spółka Lotos Paliwa jest na trzecim miejscu pod względem liczby stacji paliw w Polsce. Spółka jest również wiceliderem w segmencie MOP (Miejsc Obsługi Podróżnych) - w ramach sieci funkcjonuje ich 23, przy autostradach A1, A2, A4 i A6 oraz przy drogach ekspresowych S3, S7 oraz S8.

Lotos inwestuje w sieć stacji paliw



Jej władze zapewniają, że nadal mają zamiar rozwijać biznes, a w 2021 r. sieć powiększy się o kolejne stacje.

- Zamierzamy nadal systematycznie rozwijać sieć stacji paliw. Równie ważne jak dostarczanie naszym klientom najwyższej jakości paliw jest dla nas konsekwentne poszerzanie naszej oferty i podnoszenie jakości obsługi. Dlatego unowocześniamy i standaryzujemy nasze stacje, dostosowujemy do bieżących trendów konsumenckich ofertę pozapaliwową, m.in. wprowadzając nowe pozycje w ofercie gastronomicznej - mówi Wojciech Weiss, prezes zarządu Lotos Paliwa.
Jednym z głównych warunków jest zbycie 389 stacji detalicznych w Polsce, stanowiących około 80 proc. sieci Lotos.
Jednym z głównych warunków jest zbycie 389 stacji detalicznych w Polsce, stanowiących około 80 proc. sieci Lotos.

Na kolejnych stacjach pojawia się koncept "Stacja smaku" - oferuje burgery, hot dogi, świeże sałatki oraz kanapki, także w wersji wege. Równolegle koncern rozwija swoją współpracę z siecią restauracji Subway, zarządzając już 39 obiektami tego typu w całej Polsce (w tym roku przybyły trzy nowe lokalizacje).

Większość stacji Lotosu na sprzedaż



Przypnijmy, że w lipcu 2020 r. Komisja Europejska wydała warunkową zgodę na przejęcie Grupy Lotos przez PKN Orlen. Jednym z głównych warunków jest zbycie 389 stacji detalicznych w Polsce, stanowiących około 80 proc. sieci Lotos, oraz zaopatrywanie tych stacji w paliwa silnikowe.

Władze Orlenu twierdzą, że w tym przypadku PKN Orlen i Grupa Lotos nadal będą dysponowały największą siecią w Polsce i mogą nawet wzmocnić pozycję na rynku europejskim. Nadrzędnym celem ma być znalezienie partnera do jak najbardziej atrakcyjnej wymiany aktywów polskich na podobne w innych częściach Europy.

Orlen aktywnie szuka partnerów zagranicznych



Na początku października 2020 r. media spekulowały, że udziały w gdańskiej rafinerii może przejąć węgierski MOL.
Według informacji BiznesAlert.pl jest on jednym z poważnych kandydatów na partnera PKN Orlen w nowej spółce, która powstanie po wydzieleniu rafinerii w Gdańsku. Według portalu prowadzone są rozmowy mające na celu przygotowanie wymiany aktywów pomiędzy PKN Orlen i MOL.

Ostatnio Daniel Obajtek, prezes zarządu PKN Orlen, spotkał się premierem Rumunii oraz ministrem Gospodarki, Energii i Otoczenia Biznesowego. Oficjalny powód to zacieśnienie relacji i rozpoznanie potencjalnych możliwości biznesowych. Ostateczne efekty negocjacji w sprawie środków zaradczych mamy poznać do połowy 2021 r.

Miejsca

  • ORLEN S.A. Gdańsk, Elbląska 135; Płock Chemików 7; Warszawa Bielańska 12

Opinie (147) ponad 10 zablokowanych

  • Już niedługo na Lotosie (15)

    Przepisy Siostry Joanny. Oby ta firma nie poszła drogą poczty

    • 118 9

    • To prawdopodobne (1)

      Skoro desantowali w Lotosie "wysokiej klasy specjalistów" z Poczty

      • 39 0

      • - tych wybitnych - od hodowli koni w janowie

        ROFL

        • 17 1

    • Poradnik Siostry Panzerfaustyny: jak niszczyć radzieckie czołgi

      • 6 3

    • Z pocztą była inna para kaloszy (8)

      w dobie internetu spadłą ilość przesyłek pocztowych (listy) o 70% i ciągle spada, paczkomaty i firmy kurierskie (ich multum) sprawia że nie da się z nimi konkurować wprost - albo cena albo czas dostawy, do tego przez wiele lat blokowane były inwestycje w poczcie po to by zaniżyć jej wartość i opchnąć ją (albo raczej nieruchomości w centrach miast) jak TP SA - za co powinno wiele osób do paki trafić, ale zamiast tego siedzą w europarlamencie co niektóre *****

      • 8 10

      • (1)

        Będą siedzieć.
        ***** ***

        • 8 4

        • i brocha już siedzi

          w parlamencie UE ;))))

          • 6 0

      • Troche sie z tobą nie zgodzę (5)

        Tam do zarządu brano wszystkich z klucza nawet prezesa. Myślę że kiedyś na światło wyjdą przetargi it w poczcie hehehe. Tak czy siak poczta jest jak zus nigdy nie zbankrutuje prędzej rząd położy łapę na inposcie i innych. Przypomnę że gwóźdź do trumny poczty wbił Jacek Sasin przeprowadzając wybory za 70 mln których nie było

        • 3 1

        • Jaki gwóźdź do trumny?

          Poczta dostała z powrotem z budżetu kasę za te "wybory"
          I jeszcze ktoś przytulił prowizję " za konsultacje".

          Jak to mówiła szydło? Po co kraść, jak można oficjalnie doić państwo?

          • 4 0

        • (1)

          No kolega chyba urwał się z choinki, bo większych bzdur nie słyszałem. Żart na poziomie gimnazjalisty, bo w teorii i praktyce to poczta właśnie na czymś takim i tak zarobiła. Autor wpisu "Z pocztą była inna para kaloszy" trafił w punk i proszę mi wierzyć, że nie uderzał on tutaj w PIS, bo to nie PIS prywatyzowały wszystko jak leci. Ukochani często przez Gdańsk urzędnicy "wysokiej klasy specjaliści" słyną z prywatyzacji, a mechanizm jest często zawsze taki sam (zaniżanie wartości danej spółki). Chcieli to zrobić z KGHM, Lotosem itp. Udało im się to zrobić m.in z gpec, pekao bgż itp. Najpierw rozbijanie na małe spółki i prywatyzacja kawałek po kawałku. Zresztą nie ma co tutaj tego tłumaczyć, bo większość i tak wie swoje i koniowi to pan tłumacz...

          • 0 1

          • dokładnie tak - do tego np Saur Neptun i inne podobne np w Warszawie i innych miastach

            potem posadka w jakieś radzie nadzorczej i 10k + co miesiąc - a obecnego europosła Lewandowskiego słowa pamiętacie ? Był współtwórcą Programu Powszechnej Prywatyzacji. Minister Przekształceń Własnościowych razem z drugim guru ekonomii, który "modernizuje" Ukrainę i był guru Petru Ryśka -

            • 2 2

        • A całą zgarnęła prywatna firma bo państwowa była tylko podwykonawcą :)

          • 1 0

        • to chyba dofinansował ją tymi 70 mln

          • 0 0

    • kto oprócz paliwa robi normalne zakupy na stacji gdzie marża na wszystko to minimum 40% więcej niż np w dyskoncie (1)

      .....głównie po alkohol i papierosy przychodzą na stacje wieczorami lub w niedziele i przy okazji robią zakupy bez namysłu ile co kosztuje - pytałem pracownika stacji

      • 7 0

      • Ja kupuje tam piwko

        Bo jest ttlko 0.6 A lubię wypić

        • 0 0

    • ta z Grzywą ?

      • 1 0

  • (1)

    Koszty koszty żeby podatków nie płacić;)

    • 23 4

    • żadne koszty tylko się z majątku wydzieli

      i te nowe stacje trafią do dobrych ludzi z PiS na własność - rozłączność na żonę

      • 10 1

  • (15)

    Kto by przewidział, że dojdzie do takiego tragicznego finału z naszą rafinerią... Jeszcze tylko brakuje, że udziały w rafinerii przejmie Orban poprzez swoje pieski z Molu, czyli równa się to tym, że de facto bedzie zarządzał tym Putinek hehe.. Wgle to co ma miejsce jest tak absurdalne, że nie mogę w to po prostu uwierzyć. Do tego czytam, że rozwijają i ulepszają sieć stacji by za chwile je sprzedać? Przebrandowywanie marektu lub stacji jako proces często i gęsto przypomina nalot dywanowy na Drezno, hehe;)

    • 87 23

    • (3)

      Wystarczyłoby dać do regału prasowego kalendarze z ojcem Pio oraz bardzo intelektualne pisma typu "To my kibice", zaś w strefie gastro stacji najlepiej jeszcze torty z waflami w dziwnym ułożeniu hehe, wtedy Lotos byłby nie do ruszenia. Teraz i tak już pozamiatane

      • 13 15

      • (2)

        Wybiórczą zamiast papieru toaletowego, ale gratisowo, bo obecnie brak chętnych na ten periodyk nawet za 20 groszy.

        • 2 7

        • Wolacy się nie podcierają

          • 5 1

        • Wybiórcza nie moja bajka

          Ale wszystkie te od rzeczy czy w potylice czy gazeta niepolska to razem maja taką sprzedaż jak wspomniany przez ciebie periodyk

          • 0 1

    • Poliglota (1)

      Ej ty znawca rynku jesteś..
      Ekspert jakiś.
      Na wall street

      • 6 17

      • Dziękuję, ale do Svena duzo mi brakuje, to jest dopiero as;)

        • 11 1

    • Ty jak chcesz sprzedać auto (2)

      To też je picujesz

      • 3 0

      • (1)

        Przed rozwodem też zwiększasz liczbę samochodów?

        • 4 0

        • Chyba że jesteś carem ;)

          • 4 0

    • (2)

      co do Orbana i MOL oraz Putina się mylisz, nie masz pojęcia jak funkcjonuje ten rynek i kto nim rządzi, Rosjan już dawno w Molu nie ma, są za to Arabowie

      • 1 13

      • Putin to rynek

        • 7 0

      • Ty z pojęciem!na co Arabom zdemolowany mol,mają swoje lepsze!!

        • 0 0

    • gdybyś odrobinę pogłębił wiedzę

      to byś wiedział że MOL wychodzi z polskiego rynku.
      Ekspercie sio do szkoły..........

      • 0 0

    • Orban odsprzeda spowtotem te stacje. To jest taki tz. Układ między krajami

      • 1 0

    • Znowu wybrany potentat w branży !!! Przewał totalny!

      • 0 0

  • (4)

    Co z tego, że inwestuje pomimo, że będzie sprzedawać. Liczy się prowizja od sprzedaży a nie cena teansakcyjna. Przecież to państwowe przedsiębiorstwo czyli niczyje.

    • 29 3

    • No lepiej jak by nic nie robili (3)

      A potem znowu okaze sie ze nie bedzie fizji i sa w tyle. Trzeba sie rozwijac

      • 5 3

      • Wystarczy nie kraść straSzydło (2)

        No lepiej żeby dojna zmiana komunistów i złodziei przestała już kraść

        • 8 0

        • wzrost dochodów Lotos i Orlen (1)

          wynosząca kilkaset procent w ciągu ostatnich lat po zmianie prawa związanego z monitoringiem ruchu paliw przez granice świadczy najlepiej o tym co mówisz.......wcześniej ryży mówił o prywatyzacji Lotosu - nawet przez ruskich - więc do budy

          • 3 8

          • ryży tylko mówił - a jaro sprzedał russkim

            a to zasadnicza różnica

            • 8 1

  • co z moimi (3)

    akcjami lotosu po przejeciu przez orlen??

    • 18 4

    • Nic przecież ich nie kupiłeś

      • 3 8

    • Możesz na papier toaletowy przerobić, wartość podobna.

      • 4 0

    • Przejęcie to nadal niewiadoma, więc albo zamienią się w akcje Orlenu, albo będą wykupione.

      • 0 0

  • Lotos zatrudnil juz dawno sprzatacza z poczty (5)

    Biurowe, KO, nieroby. Czas zdawać laptopy, karty paliwowe, samochody. Czas szukać nowej pracy. Trzeba było zachowywać się jak człowiek, a tak smród za wielu z Was będzie się ciągnął przez lata, bo jesteście ( nie wszyscy) nie godni podania Wam dłoni.

    • 33 9

    • (2)

      Do fast fooda na kasę się nawet nie dostaną, bo z naboru. Tak kończą ci co po znajomości na stołeczku w Lotosie się dostali.

      • 9 1

      • a jakie asy na kierowniczych stolkach na platformach Lotosu , tam to dopiero ...

        • 8 0

      • Chyba z pisu .

        • 1 0

    • Mądrych zwolnili już dawno .....

      • 9 0

    • ???

      Co ty bredzisz ??

      • 0 0

  • (5)

    powiekszanie sieci stacji nie ma nic do poźniejszej sprzedazy.. autor artykułu najwyraźniej nie bardzo kuma o co w tym chodzi.

    • 14 9

    • no dokładnie, ale zawsze warto napisać negatywnie o planach lotosu, no bo to pisiory (2)

      czy dobrze cos robią czy źle napisac trzeba że beeee

      • 1 8

      • bo stacje nie zostaną sprzedane inwestorowi (1)

        tylko w ostatnim momencie wydzielone z majątku i przekazane za wdowi grosz poPiSowo - i znajomi królika i sowy se wezmą!

        • 6 1

        • wow, widzę, że masz strategiczne i konkretne informacje, komu co zostanie dane.

          "za wdowi grosz znajomi królika i sowy..." Ciekawe jacy to znajomu "wezmą sobie" stacje paliwowe, skoro na to trzeba koncesję i jeśli staje się właścicielem, to jakiej marki to będą stacje? kowalski? co za brednie, sprzedać mają je innym koncernom/ nie można komukolwiek, co ty walisz za głupoty

          • 1 3

    • Towarzysz z czerwonej gazety mu to podpowiedział więc pisze (1)

      • 1 3

      • towarzysz piotrowicz, komunistyczny prokurator stanu wojennego, wielki przyjaciel PiS

        • 6 0

  • (4)

    Pewnie wiedzą komu je sprzedadzą, układy, układziki, mała Sycylia...
    Gdańsk i wszystko jasne...

    • 9 43

    • (1)

      to warszawka rządzi chory człowieku i wpada na takie genialne pomysły

      • 17 2

      • nie warszawka tylko PIS, to duża różnica

        • 5 1

    • PiS i wszystko jasne

      • 16 3

    • Nie Gdansk tylko PIS

      • 1 0

  • czyli co, 80% polskich stacji Lotosu trafi w obce ręce ? (16)

    czytam i nie wierzę...

    • 47 6

    • taka repolonizacja w wykonaniu PiS (7)

      kupia marke dla Polakow ale majatek wyprzedadza i oglosza sukces. Lotos jest zadluzany na potege i przynosi coraz wieksze straty zeby kupic go za pol darmo przez Orlen a majatek oddac znajomym krolika za bezcen.

      • 30 7

      • chodzi o dywersyfikacje rynku w tym regionie Europy, poczytaj ustalenia komisji EU (6)

        • 4 24

        • dywersyfikacja rynku przez fuzje dwóch firm? (2)

          no jaką ty szkołe kończyłeś ... co?

          • 23 2

          • a jaki jest sens twoirzyć szutuczną konkurencję ? (1)

            • 0 2

            • Wiesz ile firm odzieżowych tworzy sobie podmarki ? Sztuczną konkurencję

              I ile na tym zarabiają kasy ?

              • 0 0

        • Forsa się PiSowi skończyła to wysprzedaje co może - ot co!

          tak poPiSowa polonizacja firmy - przez oddanie niemcom i ruskim

          • 20 1

        • sprzedaż 389 polskich stacji Lotosu to dywersyfikacja ? (1)

          • 8 1

          • To doskonały przykład synergii :)

            • 2 0

    • Ot... (2)

      przepisu unijne. Unia każe, my musimy. Zarobią koncerny rosyjskie i niemieckie.

      • 5 16

      • Unia nic nie kaze - to Orlen wpadl na i**otyczny pomysl połaczenia i sam zaproponował w ramach kompensacj sprzedaz stacji. Do tej pory wiekszosc stacji w Polsce była polska, po tej "repolonizacji" wiekszosc stacji juz polska nie bedzie - tak działa PiS

        • 27 2

      • unia rozkazała też by każdy bezrobotny otrzymywał zawsze te minimum przeżycia = 600Euro/mies

        to dlaczego PiS w tym temacie UE tak gorliwie już nie słucha?

        • 4 1

    • chodzi o dywersyfikacje rynku w tym regionie Europy, poczytaj ustalenia komisji EU (1)

      LOTOS czy Orlen musi tak zdywersyfikować, bo takie sa przepisy EU, to co chcą sprzedadzą, wynajmą, ale w zamian przejmą inne stacje konkurencji albo rynki, na których nas nie ma i tutaj mamy odzyskać sprzdaż. Ale co ja bede tłomaczyć, Ty tam swoje wiesz...

      • 4 17

      • Ale nikt nie zmusza do sprzedaży Lotosu Orlenowi

        W obu spółkach pakiet kontrolny ma Skarb Państwa. Tu chodzi aby zasilić budżet przez wydrenowanie pieniędzy z Orlenu na zakup akcji od SP.

        • 16 1

    • LOtos

      w swoje ręce. kolesiostwa. za grosze. Reszta pod stołem.

      • 9 3

    • Przeciez ci durnie z pisu wszystko zniszcza. W przejeciu Lotosu chodzilo tylko o przejecie jego podatkow przez pis.

      • 7 1

    • W jakie obce? kolesie z Rosji to nie obcy

      • 4 0

  • (1)

    Tak to jest jak polityka wkracza do przedsiębiorstw. A zasada działania przedsiębiorstw powinna opierać się o zasady wolnorynkowe.
    Teraz widać co robi rząd z państwowymi firmami, traktuje je jako swój folwark.
    Czy za to nikt nie odpowie stanowiskiem?

    • 26 4

    • Stanowiskiem?

      Karnie. 296kk

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Waldemar Kucharski

współzałożyciel i były prezes zarządu Young Digital Planet SA. Obecnie członek Rady Nadzorczej...

Najczęściej czytane