• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Największy prom hybrydowy świata ze stoczni Crist

VIK
2 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Prace wykończeniowe będą realizowanie w norweskiej stoczni Ulstein.
  • Odbiorcą finalnym jest Color Line, jeden z największych operatorów promowych w Norwegii.
  • Statek ma być wyposażony w hybrydowy system napędu głównego.
  • Czas podróży na przewidywanej trasie wyniesie około 2 godzin 20 minut.
  • Prace wykończeniowe będą realizowanie w norweskiej stoczni Ulstein.
  • Statek ma być wyposażony w hybrydowy system napędu głównego.
  • Odbiorcą finalnym jest Color Line, jeden z największych operatorów promowych w Norwegii.
  • Czas podróży na przewidywanej trasie wyniesie około 2 godzin 20 minut.

W części wyposażony prom Color Hybrid, jednostka określana mianem największego promu hybrydowego świata, opuścił stocznię Crist. Budowany od lipca 2017 roku kolos wyruszył do Norwegii, gdzie zostaną przeprowadzone ostatnie prace wykończeniowe.



Jednostka o numerze stoczniowym NB 311 i nazwie Color Hybrid wejdzie do eksploatacji latem 2019 roku i na trasie Sandefjord-Strömstad (Norwegia-Szwecja) zastąpi o połowę mniejszą jednostkę Bohus, która na pokład może zabrać do 1165 pasażerów oraz 240 pojazdów osobowych. Prom Color Hybrid o długości 160 metrów i ponad 27 metrów szerokości zabierze na pokład 2 tys. pasażerów oraz 500 pojazdów osobowych.

Czytaj też: Stocznia Crist zbuduje kablowiec dla stoczni Ulstein

Czas podróży na przewidywanej trasie wyniesie około 2 godzin 20 minut. Będzie to możliwe dzięki parametrom i wyposażeniu promu, zapewniającym wysoką manewrowość oraz wydajnemu układowi napędowemu. Statek ma być wyposażony w hybrydowy system napędu głównego. Proces ładowania baterii, w które zostanie wyposażona jednostka, odbywać się będzie każdorazowo podczas postoju w porcie przy pomocy kabla zasilającego ze specjalnych obiektów nabrzeżnych lub na samym pokładzie statku.

Czytaj też: Zobacz barkę Zourite od środka

Prace wykończeniowe będą realizowanie w norweskiej stoczni Ulstein, natomiast odbiorcą finalnym jest Color Line, jeden z największych operatorów promowych w Norwegii. W zakresie działalności firmy oprócz transportu ludzi i towarów znajdują się usługi hotelowe, prowadzenie sklepów, restauracji i usługi rozrywkowe. Spółka zatrudnia aktualnie 3500 osób w czterech krajach.
VIK

Miejsca

Opinie (74) 4 zablokowane

  • Kolega (3)

    Tata zawsze mówił. Synu najwieksza kasa jest na wyposażeniu.

    • 77 5

    • (2)

      lepiej mniejsza kasa niż żadna kasa

      • 18 6

      • dokładnie, a dzięki temu ile ludzi tu ma pracę i może zarobić

        • 17 2

      • Lepiej mniejsza kasa to cos dla mniej ambitnych.

        Tak jak polscy pilkarze. Wazne ze zaplaca im za mecz a ile to mniejsza sprawa. Byle przezyc. Dlatego w wiekszosci dostaja po tylku od innych zespolow.

        • 10 9

  • No to będzie robótka w Ulstein

    • 35 1

  • (3)

    Statek opuścił stocznię Crist. Budowany od lipca 2017 roku kolos wyruszył do Norwegii..
    Czyli... Budowa kadłuba częściowo wyposażnonego 1.5 roku... wyposażenie 1 rok.. Razem budowa
    promu 2.5 lat.. a teraz Prom dla PŻB.. brak projektu Technicznego..brak zatwierdzenia prze zTowarzystwo..Brak dokumentacji warsztatowej.. Czyli na stan dzisiiejszy.. Okres 4 lat..
    Od blislo trzech lat temat Promu dla PŻB ujęty jest w działaniach Rżadu PISu.. Psumowując..aby cokolwiek zrobić zajmie im to minimum 10 lat.
    Całe szczęście że po wojnie rżadzili komuniści nie pisowcy..w przeciwnym razie gruzy do dzisiajj by zalegały..

    • 104 18

    • Koment bedzie krotki:bzdury.

      • 6 13

    • O co Ci chodzi? Przecież stępka jest już położona podobno w Szczecinie???

      • 4 0

    • Ślązaka też PIS-owcy budowali/budują?

      • 1 0

  • Gdynianin (3)

    Jak zwykle czarną robotę za pół darmo robi się w Polsce.Kiedy to się zmieni kiedy pseudo prezesi przestaną się dorabiać na naszych plecach.

    • 43 23

    • Jak przestaniemy byc tania sila robocza. Tylko wtedy juz nic ta stocznia nie bedzie budowac

      • 16 2

    • Zamknąć stocznie w pi*du, dość wyzysku. (1)

      Obecni rządzący to poprą, maja doświadczenie.

      • 6 3

      • Zamknąć?

        Doświadczenie w zamykaniu stoczni i pozbawianiu pracy? Czy w wyzysku ludzi?
        Poprzedni mają na koncie wycięcie branży z 70 tys. ludzi z firmami kooperacyjnymi, zamknięcie większości firm wyposażeniowych (obecnie chyba 98 procent wyposażenia z zagranicy) i produkcja głównie takich pustych kadłubów, a nie wyrobów gotowych jak poprzednio. Nie wspomnę o utracie wielu zdolności projektowo - produkcyjnych.....ludzie poszli w świat i na emeryturę. Jeśli chodzi o wyzysk to nie ma znaczenia kto u władzy.....

        • 1 0

  • Ulstein i kible z dziura i syf total ale grunt ze robota jest

    • 22 3

  • (1)

    stocznia Chrystus?

    • 8 14

    • i Moczykij

      w dolinie Actimelkow

      • 2 0

  • Polacy tylko do brudnej i taniej roboty a reszta zawsze należy do obcych - tylko wysoko przetworzony produkt czyli kompletny (2)

    • 28 4

    • Przecież w Norwegii prawie sami Polacy pracują w stoczni, tyle, że za lepsze pieniądze

      • 12 0

    • Przeciez

      Głównie Polacy kończą te projekty tyle ze w Norwegii

      • 1 0

  • Ale przemysl stoczniowy jest w ruinie..? (3)

    Nie ma obaw, zaraz nasz wspanialy rzad oglosi, ze to dzieki repolonizacji i odrodzeniu przemyslu stoczniowego, a Klameusz Morawiecki powie, ze sam ten prom zaprojektowal

    • 45 18

    • Glupek...

      • 4 13

    • tylko lekarz od głowy pomoże...

      • 5 9

    • To bardzo możliwe, wszak te głąby PiS-owskie jak dotąd mogą się na polu budowy statków wykazać jedynie zardzewiałą stępką w Szczecinie.

      • 19 4

  • Maly statek a nie zaden kolos. (4)

    Kolosy jak na polskie warunki budowala Stocznia Komuny Paryskiej. Jorek Contender i Jorek Combiner byly najwiekszymi statkami budowanymi w Polsce. Oczywiscie my budujemy tylko kadlub i podstawowe wyposazenie ale cala elektronika i mozg jednostki zostanie zamontowany w Norwegii. To wszystko powinno byc zrobione w Polsce.

    • 38 5

    • (1)

      W Norwegii i tak Polacy w 70% będą wyposażać te statki.

      • 5 0

      • Ale nie nasi inzynierowie.

        I to mnie boli.

        • 4 1

    • Dreyfusy nie były wieksze?

      • 0 1

    • Nie do końca. Też się robi to u nas. W Norwegii

      lutuje się tabliczki Made in Norway i puszcza dalej 4 razy drożej.

      • 2 0

  • Crist też będzie państwowy. To kwestia miesięcy. Wtedy nastanie nirwana stołków dla... (7)

    • 28 9

    • lecz się chłopie

      • 7 7

    • (5)

      już jest częściowo upaństwowiony
      co wcale nie przeszkadza "zatrudniać" ludzi na śmieciówkach

      • 7 3

      • Śmieciowka to jest u prywaciarza (3)

        Umowa o pracę na ćwierć etatu, walenie godzin jak na półtora etatu i wypłata pod stołem za jakąś śmieszną stawkę.

        • 7 3

        • (2)

          Zapraszamy do pracy do Gdańska np. do GSR lub RSB - zatrudniają na pełne etaty i umowy o pracę chyba jako jedyni w okolicy

          • 7 2

          • (1)

            a jakie stawki?

            • 1 1

            • Dla doświadczonych około 30 brutto na umowę o pracę. Dla spawaczy są jeszcze PRS dodatkowe.

              • 1 1

      • wedle prezesa lot to jest umowa B2B

        buhahahaha pisbolszewicka menstalność jest przezabawna

        • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Podleśny

Sprawował funkcję Prezesa ATENY w latach 2007-2014. Doskonale zna branżę ubezpieczeniową -...

Najczęściej czytane