Największy prom hybrydowy świata ze stoczni Crist

2 listopada 2018 (artykuł sprzed 3 lat)
VIK
Najnowszy artukuł na ten temat Crist buduje okręty dla Belgów i Holendrów

W części wyposażony prom Color Hybrid, jednostka określana mianem największego promu hybrydowego świata, opuścił stocznię Crist. Budowany od lipca 2017 roku kolos wyruszył do Norwegii, gdzie zostaną przeprowadzone ostatnie prace wykończeniowe.



Jednostka o numerze stoczniowym NB 311 i nazwie Color Hybrid wejdzie do eksploatacji latem 2019 roku i na trasie Sandefjord-Strömstad (Norwegia-Szwecja) zastąpi o połowę mniejszą jednostkę Bohus, która na pokład może zabrać do 1165 pasażerów oraz 240 pojazdów osobowych. Prom Color Hybrid o długości 160 metrów i ponad 27 metrów szerokości zabierze na pokład 2 tys. pasażerów oraz 500 pojazdów osobowych.

Czytaj też: Stocznia Crist zbuduje kablowiec dla stoczni Ulstein

Czas podróży na przewidywanej trasie wyniesie około 2 godzin 20 minut. Będzie to możliwe dzięki parametrom i wyposażeniu promu, zapewniającym wysoką manewrowość oraz wydajnemu układowi napędowemu. Statek ma być wyposażony w hybrydowy system napędu głównego. Proces ładowania baterii, w które zostanie wyposażona jednostka, odbywać się będzie każdorazowo podczas postoju w porcie przy pomocy kabla zasilającego ze specjalnych obiektów nabrzeżnych lub na samym pokładzie statku.

Czytaj też: Zobacz barkę Zourite od środka

Prace wykończeniowe będą realizowanie w norweskiej stoczni Ulstein, natomiast odbiorcą finalnym jest Color Line, jeden z największych operatorów promowych w Norwegii. W zakresie działalności firmy oprócz transportu ludzi i towarów znajdują się usługi hotelowe, prowadzenie sklepów, restauracji i usługi rozrywkowe. Spółka zatrudnia aktualnie 3500 osób w czterech krajach.

VIK

Opinie (74) 4 zablokowane

  • Kolega (3)

    Tata zawsze mówił. Synu najwieksza kasa jest na wyposażeniu.

    • 77 5

    • (2)

      lepiej mniejsza kasa niż żadna kasa

      • 18 6

      • dokładnie, a dzięki temu ile ludzi tu ma pracę i może zarobić

        • 17 2

      • Lepiej mniejsza kasa to cos dla mniej ambitnych.

        Tak jak polscy pilkarze. Wazne ze zaplaca im za mecz a ile to mniejsza sprawa. Byle przezyc. Dlatego w wiekszosci dostaja po tylku od innych zespolow.

        • 10 9

  • No to będzie robótka w Ulstein

    • 35 1

  • (3)

    Statek opuścił stocznię Crist. Budowany od lipca 2017 roku kolos wyruszył do Norwegii..
    Czyli... Budowa kadłuba częściowo wyposażnonego 1.5 roku... wyposażenie 1 rok.. Razem budowa
    promu 2.5 lat.. a

    Statek opuścił stocznię Crist. Budowany od lipca 2017 roku kolos wyruszył do Norwegii..
    Czyli... Budowa kadłuba częściowo wyposażnonego 1.5 roku... wyposażenie 1 rok.. Razem budowa
    promu 2.5 lat.. a teraz Prom dla PŻB.. brak projektu Technicznego..brak zatwierdzenia prze zTowarzystwo..Brak dokumentacji warsztatowej.. Czyli na stan dzisiiejszy.. Okres 4 lat..
    Od blislo trzech lat temat Promu dla PŻB ujęty jest w działaniach Rżadu PISu.. Psumowując..aby cokolwiek zrobić zajmie im to minimum 10 lat.
    Całe szczęście że po wojnie rżadzili komuniści nie pisowcy..w przeciwnym razie gruzy do dzisiajj by zalegały..

    • 104 18

    • Koment bedzie krotki:bzdury.

      • 6 13

    • O co Ci chodzi? Przecież stępka jest już położona podobno w Szczecinie???

      • 4 0

    • Ślązaka też PIS-owcy budowali/budują?

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.