• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nauta i Stocznia Wojenna straciły kontrakt na budowę okrętu "Ratownik"

VIK
26 kwietnia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Okręt "Ratownik" miał być gotowy w listopadzie 2022 roku. Okręt "Ratownik" miał być gotowy w listopadzie 2022 roku.

Zerwano umowę na budowę okrętu "Ratownik". Inspektorat Uzbrojenia umotywował swoją decyzję "niedotrzymaniem przez wykonawcę terminu oraz wzrostem kosztów realizacji projektu". Okręt miało zbudować konsorcjum złożone z Polskiej Grupy Zbrojeniowej SA, Stoczni Remontowej Nauta, Stoczni Wojennej PGZ i Ośrodka Badawczo-Rozwojowego Centrum Techniki Morskiej.



- W związku z przedłużającym się procesem realizacji i zadeklarowanym przez Wykonawcę wzrostem kosztów umowy na zaprojektowanie i budowę okrętu ratowniczego Ratownik Inspektorat Uzbrojenia odstąpił od realizacji kontraktu - poinformowano w komunikacie.

Gospodarka morska w Trójmieście



Przypomnijmy. Umowę na budowę okrętu prototypowego konsorcjum zawarło z MON pod koniec grudnia 2017 r. Jednostka miała być gotowa w listopadzie 2022 roku. Budowy jeszcze nie rozpoczęto. Początkowa wartość kontraktu opiewała na 755 mln złotych, z opcją budowy drugiego okrętu tego samego projektu.

Jak wynika z komunikatu Inspektoratu Uzbrojenia, konsorcjum zaproponowało aneks w zakresie zmiany terminu oraz wartości umowy. Jego treść ze względów formalno-prawnych nie mogła zostać zaakceptowana.

Modernizacja Marynarki Wojennej: plany, z których niewiele wyszło



- Mając na uwadze obecną sytuację w kraju i na świecie oraz jej możliwy wpływ na budżet resortu obrony narodowej aktualnie prowadzone są analizy w zakresie możliwości finansowych zabezpieczenia bieżących i przyszłych potrzeb Sił Zbrojnych RP. Wyniki pozwolą na wskazanie ponownego terminu uruchomienia postępowania, którego celem będzie pozyskanie okrętu ratowniczego. Dokładamy starań, aby uruchomienie postępowania było jak najszybciej możliwe poinformował w komunikacie rzecznik Inspektoratu Uzbrojenia.
Oficjalnie stwierdzono, że Ministerstwo Obrony Narodowej niezmiennie stoi na stanowisku, że w proces budowy nowego okrętu ratowniczego powinny zostać zaangażowane polskie podmioty przemysłowe i badawczo-naukowe posiadające wiedzę i doświadczenia w zakresie budowy platformy i integracji systemów okrętowych.

1 lipca 2020 roku praktycznie wychodzimy z NATO - mówi komandor Maksymilian Dura



Prototypowy okręt ratowniczy miał służyć do zabezpieczenia ratowniczego działalności szkoleniowej i operacyjnej sił własnych oraz sprzymierzonych (nawodnych, podwodnych i lotniczych), w tym udzielanie pomocy załodze uszkodzonego okrętu podwodnego (SUBSAR) oraz prowadzenie podwodnych prac awaryjno-ratowniczych.
VIK

Miejsca

Opinie (235) ponad 20 zablokowanych

  • (3)

    czy Polska wyświetla już obraz kontrolny ?
    dziękuję za odpowiedzi, miłego dnia.

    • 12 2

    • Skutki uboczne kwarantanny ??? (1)

      • 2 1

      • skutki uboczne polskojęzycznej grupy teatralno fimowej

        nazywającej się w telewizji polskim rządem.

        • 10 2

    • wyświetla

      ale póki co telegrafem.
      Jeszcze poczekamy, ale są już koncepcje rozwoju poprzez nadawanie sygnału kotrolnego przez radio. Powstały spółki i prezesi biorą kasę, więc będzie dobrze!

      • 2 0

  • Przemysł Stoczniowy 4.0 (1)

    Obiecałam Wam drony i androny i Polskę w ruinie ,to ostatnie już udało się zrealizować , Wicie ,rozumiecie ,Oni Was okradli ,my Wam daliśmy 500+ ,a teraz wynocha ,ostatni gasi światło ,90 letnia stocznia remontowa idzie na dno

    • 36 5

    • A co ma 500+ do niewywiązywania się stoczni z umowy?

      • 3 3

  • przestańcie pisać bzdury

    i dalej głosujdcie na ukochany pis

    • 32 12

  • SW i podobne pseudo Stocznie. (1)

    Może na początku zadam pytanie.
    Czy SW oddała chociaż jeden okręt po remoncie w swojej historii. Jest tam np jednostka PIAST, bodajże od 2012 roku. Zaraz ktoś napisze, to nie my tylko SMW przyjęła okręt od remontu. Jest to faktem ale po 8 latach nie można wyremontować jednostki to delikatnie mówiąc kpina, niezaradność, niegospodarność, może ktoś jest w stanie podać kwotę jaka została wydana z naszych podatków na ten pseudo remont. Taką jednostkę remontuje się maksymalnie 18-20 miesięcy. Skąd wiem od 30 lat pracuje w przemyśle stoczniowym i dobrze się stało, że ratownik w chwili obecnej został skreślony. Może decydenci dojdą do wniosku, że trzeba zrobić uczciwy przetarg, gdzie będą mogły rywalizować wszystkie polskie stocznie także prywatne. Na pewno koszt budowy będzie niższy, termin dotrzymany a zastosowane rozwiązania techniczne będą na światowym poziomie.

    • 32 2

    • Ten zlom stoi tyle czasu bo przy jakiejkolwiek robocie

      To by sie od razu rozlecial. Trzyma sie to na farbie

      • 2 1

  • Niech Becia do Nauty przyjedzie

    Niech powie jak wyglądało w stoczni 5 lat temu i jak teraz po tylu latach rządów Sławomira,Krzysia i innych z Wawy
    Niech powie tym stocznowcom co uczciwie pracują za marne pensje ,niech powie ich rodzinom ,że za chwilę na bruk ,niech powie ty setkom firm i podwykonawcom -gasimy światło wy nie macie nic a nam te pieniądze się należały.czy to jeszcze ta Polska co zkolan wstawała ,co była w tak kiepskim stanie .2015 rok zamówień pełno ,teraz wiatr hula , Odbudowa przemysłu Stoczniowego 9.0+ ,a może to Polska w ruinie.....

    • 45 3

  • Niestety co raz wiecej ludzi zarzadzajacych w stoczniach

    wie że statki buduje się z blachy okrętowej czyli takiej która pływa po wodzie,
    widać to na przykładzie Nauty, Stoczni Wojennej, Gryfii w Szczecinie, ex Stoczni Gdynia; najgorzej jak zarządzają w firmach politycy a nie fachowcy.

    • 29 2

  • przestańcie rozdawać menelom i nierobom 500+ z pieniędzy pracujących ludzi !!!!!!!!!!!!!! (2)

    • 39 12

    • Emeryci. Jarosław Kaczyński daje wam trzynastą emeryturę.

      • 5 1

    • Wincej dać na emeryturki UB2000+.

      • 0 0

  • plaszcxak sie kompletnie rozwalcowal

    • 17 2

  • Hehe nauta to może kajak co na wyżej zrobić (1)

    Gdyby nauta była prywatna toni zarząd byłby profesjonalny ! Rączka rączkę myje ...kto ich sprawdza ?

    • 11 4

    • Vistal prywatny

      I co?
      Taki model biznesowy, ze oplaca sie robic ale nie oplaca sie zrobic...

      • 3 1

  • Stocznia Wojenna( buuuahahaha) dawna SMW.

    Zbieranina leserów i kombinatorów. Zaorać.

    • 33 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Kądziela

Od 2008 roku związany z rozwojem usług inżynierskich, serwisowych i informatycznych SESCOM SA...

Najczęściej czytane