- 1 Nie ma zgody na dzierżawę zbożowego (42 opinie)
- 2 Niższe taryfy zamiast mrożenia cen (58 opinii)
- 3 Centra handlowe w Wielką Sobotę (88 opinii)
- 4 142 mln zł na modernizację w Porcie Wewnętrznym (33 opinie)
- 5 Dorota Pyć została prezesem Portu Gdańsk (200 opinii)
- 6 Etat zabiera nam życie (443 opinie)
Nowe promy Stena Line w Gdyni
Stena Line poinformowała, że od nowego roku wprowadzi na linię Gdynia-Karlskrona dwa nowoczesne promy Stena Scandica i Stena Baltica. Wszystko z powodu uruchomienia nowego terminalu promowego w Porcie Gdynia.
Czytaj też:
Nowy terminal promowy w Gdyni już czeka na statki i pasażerów
Stena Scandica i Stena Baltica zostały zbudowane we włoskiej stoczni Visentini w 2005 roku i wcześniej kursowały na linii promowej Stena Line między Belfastem a Liverpoolem na Morzu Irlandzkim, pod nazwami Stena Lagan i Stena Mersey. Następnie obsługiwały linię Stena Line między Nynäshamn w Szwecji a Ventspils na Łotwie.
- Obecna pojemność frachtowa naszej linii jest niewystarczająca w stosunku do popytu, więc cieszymy się, że dzięki zbliżającej się wymianie tonażu będziemy oferować nawet o 30 proc. więcej powierzchni ładunkowej. Nowy terminal umożliwia też wdrożenie nowoczesnych pomysłów Stena Line usprawniających operacje portowe, jak na przykład bramy inteligentne Smart Gate czy idee "zielonego portu", a wśród nich zasilanie z lądu podczas postoju statków. Nie zapominajmy także, że nowy terminal jest bliżej centrum miasta. Mamy nadzieję, że to też zwiększy zainteresowanie przyszłych pasażerów, po obu stronach morza - mówi Marek Kiersnowski, dyrektor zarządzający Stena Line Polska.
Publiczny Terminal Promowy w Porcie Gdynia.
Bliskość infrastruktury intermodalnej i dostępność torów w sąsiedztwie nowego terminalu w Gdyni pozwoli też w przyszłości na rozwinięcie oferty intermodalnej w relacji pociąg-prom. Taką infrastrukturę już w tej chwili ma port w Karlskronie, gdzie w najbliższych miesiącach przewidziano inwestycje pod przyszły rozwój, m.in. modernizację rampy załadunkowej.
Stena Line obsługuje linię promową między Gdynią a Karlskroną w Szwecji od ponad 26 lat. W tym czasie statki z charakterystycznym czerwonym kominem przewiozły ponad 10 milionów pasażerów i blisko 2 miliony ciężarówek. Połączenie ma status Autostrady Morskiej i jest dziś ważną częścią europejskiej sieci logistycznej, a także ma znaczenie dla turystyki w Polsce i Szwecji. W ciągu ostatnich dziesięciu lat wzrosty przewozów na tej linii sięgnęły 60 proc. Trasa jest dziś jednym z najważniejszych połączeń promowych w sieci Stena Line z prawie 2000 rejsów między Gdynią a Karlskroną rocznie.
- Rozwijamy się razem z naszymi klientami i partnerami zarówno w Karlskronie, jak i Gdyni. Wzrasta popyt na przewozy towarów i pasażerów, w perspektywie końca pandemii. Nowe promy, które teraz wprowadzamy, są ważną częścią ciągłej modernizacji naszej floty i rozwoju w kierunku bardziej zrównoważonego transportu morskiego - mówi Niclas Mårtensson, dyrektor zarządzający koncernu Stena Line.
Opinie wybrane
-
2021-09-27 11:26
(5)
Płynęła nie raz i zawsze było bardzo miło. Super obsługa zawsze uśmiechnięta.
- 55 7
-
2021-09-28 18:43
A jak do Polski marszrutką jechała, też zawsze było miło?
Tak tylko pytam. Do Przemyśla ze wschodu takowe jeżdżą.
- 1 0
-
2021-09-27 20:58
Promy się zmieniają a żarcie od 15 lat te same
- 5 2
-
2021-09-27 13:04
"I to nie prawda że dach był dziurawy, tym bardziej że wcale nie padało" (1)
- 6 2
-
2021-09-27 13:17
Nula, ale wazeliną zajechało
Masz tam znajomych, czy sama tam pracujesz?
- 6 6
-
2021-09-27 12:48
TAK , bo obsługa to jest to dla czego sie wydaje tam kupę siana xD
- 3 9
-
2021-09-27 18:07
Ciekawe (12)
prom z2005 roku jest nowy,a jam Audi z tego samego roku i wszyscy mówią,że jeżdżę trupem czyli złomem! Zaznaczam,że je,zd,z,e orywatnie swoim samochodem i szanuję oraz serwisuję. Prom tyle lat pływa zarobkowo i nadal jest NOWY?
- 54 8
-
2021-09-29 06:28
sprzedaj audi i kup prom z tego samego roku to będziesz miał "nowy"
- 1 1
-
2021-09-28 14:28
Już tłumaczę chłopowi na chłopski rozum (1)
Jeśli Twoje audi co 5 lat będzie przechodziło remont, silnik będzie na bieżąco doposażany w nowoczesne scrubbery i systemy oczyszczania spalin, nowoczesne systemy oświetlenia, panele ledowe, systemy bezpieczeństwa oraz towarzystwo klasyfikacyjne za grube pieniądze klepnie autoryzacje że twój samochód spełnia całą księgę przepisów klasyfikatora to faktycznie, względnie będzie "aktualny" i świeży.
- 4 0
-
2021-09-28 16:32
No i cała tapicerka wymieniona... deska odświeżona... i nowe dywaniki.
- 2 0
-
2021-09-27 23:01
Życie statków (1)
Obecne promy, które pływają pomiędzy Gdynią i Karskroną zostały oddane do użytku w latach 1987-1988, a budowane były 4-5 lat.
Audi jest budowane w ciągu kilku godzin.
Statki pływają po kilkadziesiąt lat.- 4 0
-
2021-09-29 08:07
Ale Audi niemieckie a promy budowane w Polsce :P
- 0 0
-
2021-09-27 20:40
Nowy na tej linji! (6)
Jak sprzedasz swoje Audi szwagrowi... to dla niego będzie to jego nowy samochód... aczkolwiek MY 05'
- 7 1
-
2021-09-27 21:09
To inaczej. Jak w artykule, ...Nowoczesny! (5)
- 1 0
-
2021-09-27 21:34
A co ma być nowoczesne? Wnętrze, mostek, maszynownia? (4)
W porównaniu z Polferries może są nowoczesne... ( nie powinno być trudno )
- 2 1
-
2021-09-28 11:11
Polferries kołku ma najnowszy prom (Nova Star) na Bałtyku. (3)
Podszkol się trochę
- 0 3
-
2021-10-08 12:50
Nova Star?
Megastar, Viking Grace, kto tu sie musi podszkolic?
- 0 0
-
2021-09-28 13:50
mmm.... "Year and place of construction: 2011, in ST Marine shipyard, Singapore" (1)
1 - 10 letni... a reszta promow tego operatora? I najnowszy wiekowo nie znaczy ze najnowoczesniejszy.... nawet gdyby byl "kołku"
Pierwszys z brzegu...
"Viking Grace instantly became the Viking Line flagship when it was commissioned in 2013"
Pozatym nie porównuj statkow wybudowanych w Finlandii, nie mniej pasazerskich z jakims z Singapuru.
Takze zapedziles sie.... patryjoto.- 2 2
-
2021-09-28 14:01
Dla "kołka" dumnego z Nova Star
Jest jeszcze Gotland z 2019
Visborg 2018
na... Baltyku- 2 0
-
2021-09-27 13:32
Fajnie (3)
Szkoda tylko że to nie są nowe promy ,nowy to z 2019 r.mozna zaliczyć a nie 2005r .ale i tak lubię pływać ta linia
- 48 7
-
2021-09-27 20:41
Bo na te trasy z których będą zdjęte wejdą być może Nowe a te przypłyną do nas
- 3 0
-
2021-09-27 16:12
Za portal morski pl
"Stena Line planuje wprowadzić dwa nowe promy do obsługi połączenia Gdynia - Karlskrona latem i późną jesienią 2022 roku. Podczas przebudowy w zeszłym roku oba promy zostały przedłużone o 36-metrową sekcję środkową, dzięki czemu zyskały 30 procent dodatkowej ładowności i łącznie 88 nowych kabin na pokładzie. Statki zostały również zmodyfikowane pod
"Stena Line planuje wprowadzić dwa nowe promy do obsługi połączenia Gdynia - Karlskrona latem i późną jesienią 2022 roku. Podczas przebudowy w zeszłym roku oba promy zostały przedłużone o 36-metrową sekcję środkową, dzięki czemu zyskały 30 procent dodatkowej ładowności i łącznie 88 nowych kabin na pokładzie. Statki zostały również zmodyfikowane pod kątem wydajnego załadunku i rozładunku, dzięki czemu można skrócić czas ich postojów w porcie. Wnętrze zostało wykończone zgodnie z nowoczesnym, jasnym, skandynawskim wzornictwem typowym dla Stena Line, który ma zapewnić pasażerom nową jakość podróży."
- 1 0
-
2021-09-27 13:51
Przyzwyczaj sìe
mordo, jesteśmy Europą B. Gdybyśmy byli poza UE to spadlibyśmy do 3 ligii wraz z Ukrainą
- 23 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.