• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe promy Stena Line w Gdyni

VIK
27 września 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Prom Stena Scandica w przyszłym roku trafi na linię Gdynia-Karlskrona. Prom Stena Scandica w przyszłym roku trafi na linię Gdynia-Karlskrona.

Stena Line poinformowała, że od nowego roku wprowadzi na linię Gdynia-Karlskrona dwa nowoczesne promy Stena Scandica i Stena Baltica. Wszystko z powodu uruchomienia nowego terminalu promowego w Porcie Gdynia.



Czy płynąłeś/płynęłaś kiedyś promem przez Bałtyk?

W ubiegłym tygodniu oddano nowy terminal promowy w Gdyni. Na uroczystości padła deklaracja ze strony armatora Stena Line, że pierwszy prom odpłynie z nowego terminalu 1 stycznia 2022 roku. Teraz z kolei poinformowano, że w przyszłym roku na tę linię zostaną skierowane dwa nowoczesne promy Stena Scandica i Stena Baltica o długości 222 metrów każdy. Każdy z promów może pomieścić 970 pasażerów i dysponuje 2875 metrami ładunkowymi przeznaczonymi na ciężarówki i samochody osobowe. Dla klientów frachtowych oznacza to wzrost zdolności przewozowej połączenia o 30 proc., a dla pasażerów - nową jakość podróżowania.

Czytaj też:
Nowy terminal promowy w Gdyni już czeka na statki i pasażerów

Stena Scandica i Stena Baltica zostały zbudowane we włoskiej stoczni Visentini w 2005 roku i wcześniej kursowały na linii promowej Stena Line między Belfastem a Liverpoolem na Morzu Irlandzkim, pod nazwami Stena Lagan i Stena Mersey. Następnie obsługiwały linię Stena Line między Nynäshamn w Szwecji a Ventspils na Łotwie.

- Obecna pojemność frachtowa naszej linii jest niewystarczająca w stosunku do popytu, więc cieszymy się, że dzięki zbliżającej się wymianie tonażu będziemy oferować nawet o 30 proc. więcej powierzchni ładunkowej. Nowy terminal umożliwia też wdrożenie nowoczesnych pomysłów Stena Line usprawniających operacje portowe, jak na przykład bramy inteligentne Smart Gate czy idee "zielonego portu", a wśród nich zasilanie z lądu podczas postoju statków. Nie zapominajmy także, że nowy terminal jest bliżej centrum miasta. Mamy nadzieję, że to też zwiększy zainteresowanie przyszłych pasażerów, po obu stronach morza - mówi Marek Kiersnowski, dyrektor zarządzający Stena Line Polska.

Publiczny Terminal Promowy w Porcie Gdynia.


Bliskość infrastruktury intermodalnej i dostępność torów w sąsiedztwie nowego terminalu w Gdyni pozwoli też w przyszłości na rozwinięcie oferty intermodalnej w relacji pociąg-prom. Taką infrastrukturę już w tej chwili ma port w Karlskronie, gdzie w najbliższych miesiącach przewidziano inwestycje pod przyszły rozwój, m.in. modernizację rampy załadunkowej.

Stena Line obsługuje linię promową między Gdynią a Karlskroną w Szwecji od ponad 26 lat. W tym czasie statki z charakterystycznym czerwonym kominem przewiozły ponad 10 milionów pasażerów i blisko 2 miliony ciężarówek. Połączenie ma status Autostrady Morskiej i jest dziś ważną częścią europejskiej sieci logistycznej, a także ma znaczenie dla turystyki w Polsce i Szwecji. W ciągu ostatnich dziesięciu lat wzrosty przewozów na tej linii sięgnęły 60 proc. Trasa jest dziś jednym z najważniejszych połączeń promowych w sieci Stena Line z prawie 2000 rejsów między Gdynią a Karlskroną rocznie.

- Rozwijamy się razem z naszymi klientami i partnerami zarówno w Karlskronie, jak i Gdyni. Wzrasta popyt na przewozy towarów i pasażerów, w perspektywie końca pandemii. Nowe promy, które teraz wprowadzamy, są ważną częścią ciągłej modernizacji naszej floty i rozwoju w kierunku bardziej zrównoważonego transportu morskiego - mówi Niclas Mårtensson, dyrektor zarządzający koncernu Stena Line.
VIK

Opinie (105) ponad 10 zablokowanych

  • Stena Baltica pływała z Gdyni (10)

    Mały prom, nie wiem co w nim nowoczesnego. Napewno nie są to promy dla turystów bo nic na nich nie ma.

    • 15 32

    • Stena Baltica (1)

      To nie jest ten sam prom. Dotychczasowa Stena Baltica została oddana właścicielowi, którym jest Brittany Ferries i pływa obecnie między Francją i UK.. Ta, która będzie pływała z Gdyni w 2022, pływała wcześniej na innej trasie pod nazwą Stena Mersey. Po przebudowie Stena Mersey została przemianowana na Stena Baltica i wróci do Gdyni w nowym wydaniu.

      • 30 0

      • Prawda, po jej wycofaniu weszła na trasę Stena Spirit.

        • 8 1

    • Ten co pływał zmienił już nazwę na poprzednią, prom który będzie pływał do Gdyni wcześniej nosił nazwę Mersey Viking.

      • 6 0

    • (3)

      Swoją drogą ciekawa jak tam nasz nowy prom od niemal 7 lat budowany w Szczecinie? Tzn. Nie prom, a stępka. No i nie budowana, a wypożyczona. Najważniejsze, że rada nadzorcza ma się dobrze.

      • 13 1

      • Byłem ostatnio i widziałem ma się dobrze tylko bardzo zardzewiała

        • 7 2

      • Dzielnie ogłoszono budowę kolejnych narodowych promów.

        Polacy będą potentatami w budowie promów. Nigdy żadnego nie wybudują, ale Zarządy obsadzone przez znajomych ze szkolnej ławy działacza Miłościwie Panującej nam Partii będą je dzielnie i w znoju budować latami ku chwale Narodu.

        • 8 1

      • Jest jeszcze budowany CPK - Centralny Port Kosmiczny

        Bo z miejsca, gdzie go planują, to chyba tylko ufoludki latać będą. Mam nadzieję, że z tym "portem" budowa nie wyjdzie dalej, niż z tym promem, bo nas, naród, do cna tymi pomysłami zrujnują.

        • 1 0

    • (1)

      Czytaj ze zrozumieniem. To są promy, które będą obsługiwały linię pod zapotrzebowanie klientów frachtowych.

      • 5 0

      • Majac

        ok 200 kajut?

        • 0 4

    • To nie ta Baltica

      • 0 0

  • (5)

    Płynęła nie raz i zawsze było bardzo miło. Super obsługa zawsze uśmiechnięta.

    • 55 7

    • TAK , bo obsługa to jest to dla czego sie wydaje tam kupę siana xD

      • 3 9

    • "I to nie prawda że dach był dziurawy, tym bardziej że wcale nie padało" (1)

      • 6 2

      • Nula, ale wazeliną zajechało

        Masz tam znajomych, czy sama tam pracujesz?

        • 6 6

    • Promy się zmieniają a żarcie od 15 lat te same

      • 5 2

    • A jak do Polski marszrutką jechała, też zawsze było miło?

      Tak tylko pytam. Do Przemyśla ze wschodu takowe jeżdżą.

      • 1 0

  • elektryczne czy na wiosła ?

    Klimatyczne centrum ma swoje standardy

    • 3 4

  • Ale po co? (3)

    Przecież nasze ultranowoczesne promy od Matousza lada dzień będą pruły przez fale Bałtyku...a nie, wróć :)

    • 42 11

    • (2)

      Póki co to mamy flotę która się pruje ale ta od donalda przy naszej wschodniej granicy.

      • 3 14

      • A co na to Antek Aviator? (1)

        • 6 1

        • kombinuje ile bateryjek 3R12 zamontować do promów Matousza by były electric

          • 4 1

  • (2)

    I am sailing
    I am sailing..
    lalala

    • 35 1

    • Mina damen und herren (1)

      • 4 1

      • haha chciałem to samo napisać!

        tylko bez błędów:
        mina damer och herrar ;-)

        • 6 0

  • To jest świetna opcja gdy Polska zacznie się sypać (7)

    wypożyczasz busa, ładujesz po dach dobytkiem, drugie auto żona + dzieci i jeszcze tego samego dnia wyładowujesz się w Szwecji.
    Kosztowo w zasięgu Kowalskiego i Nowaka. Potem w Szwecji od razu prosić o ichni PESEL i azyl z powodów politycznych, ekonomicznych, etnicznych itp.

    • 63 12

    • zanim tam dojedziesz będziesz musiał też bardziej obszernie ubrać żonę i zakryć włosy (4)

      tam już trwają zmiany

      • 16 32

      • Zmiany to zaszły w twojej głowie i to nieodwracalne.

        za dużo tvp oglądasz.

        • 20 7

      • Im więcej schabojadów w Polsce wierzy w tę ruską propagandę, tym lepiej - mniejsza imigracja z naszej strony Bałtyku.

        • 12 3

      • Bulszit. (1)

        Regularnie jeżdże do Szwecji i jakoś więkoszość młodych śniadych kobiet chodzi po mieście bez nakrycia głowy...

        • 12 5

        • W TVP inaczej podajo

          • 6 0

    • równie dobrą opcją jest podróż do Niemiec (1)

      dojedziesz tam szybciej, niż dopłyniesz do Szwecji, a wbrew mądrościom telewidzów tvp (a może nawet im na złość!) Niemcy to jest świetne miejsce do życia.

      • 8 1

      • Patrzac na rozwijajacy sie katofaszyzm i zapedy ministranta edukacji... kazdy kraj Europy bedzie lepszy od Polski

        Niewykluczone ze bedzie mozna nawet dostac azyl polityczny.

        • 0 0

  • Marze (3)

    A koedy jakies polaczenie morskie do Anglii np...hmmm,marzenia...

    • 3 7

    • Ania odstaw drinki

      • 4 3

    • Do UK można promem z Calais i z Rotterdamu. Z Bałtyku połączenie promowe nikomu by się nie opłacało

      • 5 1

    • To moze polaczenie promowe do Nowego Jorku? Jak juz masz tak dalekosiezne planomarzenia.

      • 1 0

  • Szwedow interesuja zakupy w weekendy czyli tez w niedziele. (3)

    Oni maja otwarte sklepy w niedziele, wiec jezdzili tez na zakupy w niedziele do Gdyni. z powodu zamkniecia skelpow w neidziele zmniejszyla sie liczba Szwedow jadacych na weekendy do Polski, za to nei zmniejszyla sie liczba Szwedow wybierajacych rejs 24 godzinny aby kupic taniej alkohole na promie.poprzez brak handlowych niedziel traca na tym hotelarze, fryzjerzy w cenbtrach handlowych, sklepikarze, taksowkarze itd.

    • 25 13

    • A czy my musimy za wszelką cenę robić innym dobrze? (2)

      Mamy tyrać 24/7 tylko po to, żeby sobie Szwedzi czy inni bogaci mogli u nas zrobić zakupy?
      Nie możemy zrobić czegoś dla siebie i po swojemu?
      W Austrii na przykład też sklepy zamknięte w niedzielę i co? Jakaś tragedia, że sąsiedzi na zakupy nie mogą wjechać?

      • 6 12

      • innym? nie wieziałem ze Polacy to inni

        no ale moze dla ruskiego trolla jesteśmy inni - to przede wszystkim Polacy nie mogą robić zakupów w niedziele

        • 3 0

      • Dokladnie! Niedziela to kolana wycierac!, potem zona rosolek... a ty TV i jakis sport

        • 2 0

  • Fajnie (3)

    Szkoda tylko że to nie są nowe promy ,nowy to z 2019 r.mozna zaliczyć a nie 2005r .ale i tak lubię pływać ta linia

    • 48 7

    • Przyzwyczaj sìe

      mordo, jesteśmy Europą B. Gdybyśmy byli poza UE to spadlibyśmy do 3 ligii wraz z Ukrainą

      • 23 3

    • Za portal morski pl

      "Stena Line planuje wprowadzić dwa nowe promy do obsługi połączenia Gdynia - Karlskrona latem i późną jesienią 2022 roku. Podczas przebudowy w zeszłym roku oba promy zostały przedłużone o 36-metrową sekcję środkową, dzięki czemu zyskały 30 procent dodatkowej ładowności i łącznie 88 nowych kabin na pokładzie. Statki zostały również zmodyfikowane pod kątem wydajnego załadunku i rozładunku, dzięki czemu można skrócić czas ich postojów w porcie. Wnętrze zostało wykończone zgodnie z nowoczesnym, jasnym, skandynawskim wzornictwem typowym dla Stena Line, który ma zapewnić pasażerom nową jakość podróży."

      • 1 0

    • Bo na te trasy z których będą zdjęte wejdą być może Nowe a te przypłyną do nas

      • 3 0

  • Morawiecki obiecał i są . (1)

    Człowiek kryształ .

    • 15 5

    • Obiecanki cacanki

      Okłamują naiwnych ludzi swoimi wygórowanymi opiniami wziętymi z księżyca.hahahavavtempota wierzy

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Magdalena Budnik

Odpowiedzialna za kształtowanie i realizację strategii finansowej i budżetu firmy, a także...

Najczęściej czytane