• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy magazyn w Porcie Gdynia

VIK
14 lutego 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
Obiekt wybudowano z zachowaniem skrzydła zachodniego i z odbudowaniem skrzydła północnego przedwojennego magazynu K wpisanego do Gminnej Ewidencji Zabytków miasta Gdyni. Obiekt wybudowano z zachowaniem skrzydła zachodniego i z odbudowaniem skrzydła północnego przedwojennego magazynu K wpisanego do Gminnej Ewidencji Zabytków miasta Gdyni.

W Porcie Gdynia oddano do użytku magazyn wysokiego składowania o powierzchni 5 tys. m kw. przeznaczony dla towarów drobnicowych. To już kolejny nowy obiekt tego typu na terenie portu, ale nie ostatni. Na ukończeniu jest zasobnia na ładunki masowe przy Nabrzeżu Francuskim, a w planach magazyn wysokiego składowania w rejonie ul. Kontenerowej i Logistycznej oraz bateria silosów na terenie odkupionym od Stoczni Nauta.



Nowo wybudowany magazyn jednokondygnacyjny przy ul. Polskiej 19-23 zobacz na mapie Gdyni o powierzchni użytkowej ok. 5 tys. m kw. z wydzieloną funkcjonalnie częścią biurową składa się z trzech komór magazynowych. W  obiekcie  przewiduje się składowanie i dystrybucję towarów drobnicowych w opakowaniach z wyłączeniem ładunków niebezpiecznych oraz prowadzenie usług związanych z magazynowaniem, przyjęciem, składowaniem, kompletacją i wydawaniem towarów. Wysokość składowania towarów to 10,5 m. Obiekt wybudowano z uwzględnieniem potrzeb czterech najemców: firmy Elpol, Damen Shipyards Gdynia, Rol-Ryż użytkujących komory magazynowe oraz firmy Uni-logistics użytkującej wydzieloną funkcjonalnie od magazynu część biurową.

Czytaj też: Koks w Gdyni, ropa w Gdańsku

Każda z komór magazynowych posiada zaplecze biurowo-socjalne oraz podjazd dla samochodów ciężarowych z dokiem wyładowczym i systemowy dok z fartuchami uszczelniającymi, umożliwiające wyładunek i załadunek różnego rodzaju samochodów od małych dostawczych do pojazdów typu TIR. Ponadto wybudowano place manewrowe wzdłuż ściany północnej magazynu z dokami przeładunkowymi oraz parkingi dla około 50 samochodów osobowych.

Bryła budynku posiada spójny wyraz architektoniczny i centralną ekspozycję  przestrzenną w układzie urbanistycznym palisady ulicy Polskiej. Obiekt wybudowano z zachowaniem skrzydła zachodniego i z odbudowaniem skrzydła północnego przedwojennego magazynu K wpisanego do Gminnej Ewidencji Zabytków miasta Gdyni. Elewację północną części biurowej odbudowano z zachowaniem przedwojennych detali architektonicznych z cegły ceramicznej o układzie jodełkowym oraz z pilastrami wykonanymi z płytek glazurowanych. Z uwagi na wysokie walory estetyczne i architektoniczne zachowano wewnętrzną klatkę schodową oraz podcień do wejścia głównego w skrzydle zachodnim części biurowej.

Czytaj też: Nowy gdyński terminal promowy w zawieszeniu

Gdyński Port od kilku lat rozbudowuje zaplecze magazynowo-logistyczne w różnych częściach portu. W obszarze tworzonego Centrum Logistycznego  w porcie zachodnim ZMPG zrealizował w 2010 r (przy ulicy Kontenerowej) magazyn wysokiego składowania o powierzchni 8 tys. m kw. Kolejny magazyn tego typu ( o powierzchni użytkowej  18 840 m kw.) został oddany do użytkowania w 2014 r.  przy ulicy Kontenerowej 27 zobacz na mapie Gdyni. Obecnie na ukończeniu jest zasobnia na ładunki masowe przy Nabrzeżu Francuskim zobacz na mapie Gdyni. Do końca 2019 roku potencjał magazynowy gdyńskiego portu wzrośnie o kolejny magazyn wysokiego składowania (ok. 11 600 m kw.) w rejonie ul. Kontenerowej i Logistycznej, który wraz z przyległą infrastrukturą drogową i sieciową ma kosztować około  36,5 mln zł netto, oraz o planowaną do budowy na terenie odkupionym od Stoczni Nauta zobacz na mapie Gdynibaterię silosów zbóż i pasz za 10,0 mln zł.
VIK

Miejsca

Opinie (16)

  • Jak na Gdynię jest to (4)

    Potężna inwestycja.

    • 14 10

    • Jak na gdańskiego trolla przystało, musisz pierwszy skomentować i oczywiście krytyka Gdyni musi być.

      • 5 7

    • Jak ty to robisz, zawsze obecny i przeważnie pierwszy - i to w każdym temacie, byle tylko Gdyni dokopać. Smutny cel życia.

      • 3 4

    • Nawet jak na Pruszcz czy Kowale to spora inwestycja to co dopiero jak na Gdynię (1)

      Niestety ale pod względem nowoczesnej powierzchni magazynowej na wynajem takie Kowale to przy Gdyni logistyczny gigant

      • 1 1

      • I co z tego?

        Magazyny to jakiś powód do dumy?

        • 0 2

  • Super

    Fajnie ,że port sie rozwija :)

    • 8 3

  • Tymczasem w Gdańsku (3)

    pocięto na złom dwa żurawie.

    • 6 7

    • No i. (2)

      Gdański port jest największy w Polsce i do tego rozwija się najszybciej. Gdynia może jedynie pozazdrościć takiego tempa.

      • 5 8

      • Gdańsk to syf i marazm

        nie czarujmy się

        • 2 6

      • Gdańsk przyspieszył dzięki bezwstydnym dotacjom (regionalnym i centralnym) i kosztem reszty regionu (przede wszystkim Gdyni). Ale oby się dalej rozwijał - i oby i Gdynia w końcu coś zyskała, chociaż słabo to obecnie wygląda.

        Na marginesie - w interesie mieszkańców Trójmiasta jest rozwój obydwu miast a głupia satysfakcja z niepowodzeń sąsiada może się okazać bardzo krótkowzroczna.

        • 8 5

  • dlaczego najlepszy prezydent nie pofatygował się i nie uśiwtnił swoja osobą uroczystości? (1)

    dlaczego nie wspiera przedsiębiorców???
    on chodzi tylko na otwarcie muzeów i na wystawy...

    • 5 5

    • był dr inż. M.Stępa - vice

      odpowiedzialny za rozwój. Wszystkiego p. Szczurek nie musi otwierać.

      • 1 2

  • a wiacie , którą zbudowałem też napiszecie

    • 1 1

  • Pytanie

    Czy bateria silosów pasz nie będzie przyczyną fetoru, jaki już wielokrotnie męczył nas od pasz składowanych na terenie portu?

    • 4 4

  • W takim tempie Gdynia nigdy nie dogoni Gdańska

    Nie ma nawet szans by wygrać z Kowalami czy Pruszczem

    • 4 2

  • Gdyński magazyn portowy odbiega od naszych czasów, nie nadąża za najnowszymi trendami

    do tego szafuje cennym terenem, a nawet go marnuje. na zdjęciu widzimy magazyn z czasu powstawania Gdyni a dziś mamy już XXI wiek, a ten stary jest wyższy niż ten nowy. Nic nie jest już takie samo jak 2030- a nie mówiąc 80 lat temu, dlaczego więc magazyn miałby być wyjątkiem?
    Poprzedni prezes narzekał na brak miejsca w porcie i budował baraki obecny widać robi to samo.

    • 3 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Bogdan Szpilman

Prezes zarządu i właściciel firmy Rubo. Firma działa od roku 1991. Początkowo jako spółka...

Najczęściej czytane