Od sierpnia szybszy transport towarów do portu w Gdańsku

5 kwietnia 2016 (artykuł sprzed 4 lat)
erka
Najnowszy artukuł na ten temat

"Nasz zakład umiera". Pracownicy Portu Gdańskiego Eksploatacji znów protestują

W sierpniu 2016 roku zakończą się prace modernizacyjne linii towarowej z Pruszcza Gdańskiego do portu w Gdańsku warte 370 mln zł. Dzięki inwestycji sześciokrotnie zwiększy się przepustowość trasy. Umożliwi to szybszy transport towarów i przejazd większej liczby cięższych pociągów. Inwestycja jest elementem większego programu inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe SA poprawiającym dostęp kolejowy do portów.



Gotowy jest most na Martwej Wiśle. Nowa, dwutorowa przeprawa o długości 122 metrów i wadze 2 tys. ton docelowo umożliwi jazdę pociągom z prędkością 100 km/h. Znacznie zwiększy się też przepustowość, poprzednią przeprawą mogło przejechać 30 pociągów dziennie, po modernizacji 180. Konstrukcja została osadzona wyżej od poprzedniej oraz bez filarów w nurcie rzeki. W drugiej połowie kwietnia most zostanie oświetlony. W czerwcu rozpoczną się ostatnie prace związane z usuwaniem filarów starego mostu. Obecnie pociągi kursują zmodernizowanym torem i trwa przebudowa przejazdów, siedemnastu obiektów inżynieryjnych, sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym pod drugim. Na dwutorowej linii prace prowadzone są etapami, by umożliwić utrzymanie dobrego ruchu pociągów towarowych do portu.  

Wybudowano też dwie nowe nastawnie i kończy się montaż nowoczesnych urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Ostatecznie Lokalne Centrum Sterowania Ruchem w Porcie Północnym będzie zarządzało ruchem na linii od Pruszcza Gdańskiego do portu.

Modernizacja linii kolejowej z Pruszcza Gdańskiego do stacji Gdańsk Port Północny jest jednym z elementów programu inwestycji PLK poprawiających warunki dla transportu towarów koleją. PLK zrealizują do 2020 roku program portowy, który obejmuje porty morskie w Gdańsku, Gdyni, Szczecinie i Świnoujściu oraz modernizację trasy Bydgoszcz - Trójmiasto. Nowe inwestycje pozwolą na podniesienie prędkości i przepustowości linii, skrócenie czasu przewozu ładunków oraz spowodują znaczący wzrost konkurencyjności przewozów towarowych.

Montaż mostu kolejowego nad Martwą Wisłą w czerwcu 2015 roku.


Tak powstaje most kolejowy na Martwej Wiśle. Maj 2015.

erka