• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Polski Rejestr Statków wchodzi do Iranu

VIK
28 lutego 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy prezes Polskiego Rejestru Statków
PRS ostatnio nadzorował realizowany w Naucie montaż systemów uzdatniania wód balastowych w statkach PŻM. PRS ostatnio nadzorował realizowany w Naucie montaż systemów uzdatniania wód balastowych w statkach PŻM.

Polski Rejestr Statków zaistnieje na rynku irańskim. Towarzystwo otrzymało oficjalne upoważnienie administracji morskiej tego kraju do dokonywania m.in. przeglądów i inspekcji statków pływających pod banderą Iranu.



Podjęcie współpracy z Iranem było możliwe, ponieważ w 2016 roku zniesiono sankcje nałożone na to państwo. Wówczas już PRS podjął starania o podjęcie takiej współpracy i udało się. Ostatnim etapem procesu związanego z uznaniem był audyt centrali PRS przeprowadzony w zeszłym tygodniu przez przedstawicieli Islamskiej Republiki Iranu. Teraz spółka dołączyła do grupy ośmiu innych towarzystw klasyfikacyjnych, będących organizacjami uznanymi przez to państwo. Na razie PRS zatrudnił jednego pracownika w Iranie. W ostatnim czasie Towarzystwo otworzyło swoje biuro także w Turcji.

Autoryzacja umożliwia PRS dokonywanie inspekcji i audytów statków pływających pod banderą Iranu oraz audytów biur armatorów irańskich na zgodność z wymaganiami międzynarodowych konwencji i umów, których Iran jest stroną. W efekcie pozytywnych wyników inspekcji/audytów, PRS może wystawiać w imieniu rządu Islamskiej Republiki Iranu certyfikaty potwierdzające spełnienie przez ich statki stosownych wymagań i uprawniające te statki do żeglugi międzynarodowej.

Polski Rejestr Statków to towarzystwo klasyfikacyjne, które powstało w 1936, kiedy to utworzono Polski Rejestr Żeglugi Śródlądowej. Po zakończeniu II wojny światowej działalność instytucji została wznowiona w 1946 r., kiedy to powołano Polski Rejestr Statków SA z siedzibą w Gdańsku. PRS uzyskał upoważnienia do przeprowadzania nadzorów i wydawania odpowiednich certyfikatów w imieniu administracji morskich wielu państw. W roku 2001 PRS zostało przekształcone zgodnie z ustawą sejmową z 26.10.2000 r. w spółkę akcyjną o charakterze wyższej użyteczności. Choć narodziny instytucji związane były z klasyfikacją statków żeglugi śródlądowej, a okrętownictwo i żegluga nadal stanowią dominujący obszar aktywności, to obecnie PRS zajmuje się świadczeniem usług w wielu dziedzinach, w tym niezwiązanych ze statkami.
VIK

Miejsca

Opinie (15) 1 zablokowana

  • Dobry krok

    w kontekście ewentualnych dostaw surowca z tego kraju do Polski. Co prawda nie tylko PRS ma upoważnienie tej Administracji ale i tak należy to pozytywnie ocenić.

    Szkoda, że jest to nadal niszowe Towarzystwo Klasyfikacyjne, ale akurat to nie do końca ich wina. Choć chyba apatyty na większy tonaż były znacznie większe po powrocie do IACS. Może marketing słaby?

    Ciekawe jak zarobki w PRS, czy nadal tak kiepskie jak kilka lat temu?

    • 21 0

  • Zarobki PRS to dno.

    Żaden dobry inspektor nie będzie tam pracował. Robota dla leśnych dziadków.

    • 22 5

  • Następna Kambodża? (1)

    • 8 5

    • Jeśli to miał być sarkazm to nie wyszło.

      • 1 1

  • Trzymam kciuki za PRS! (1)

    Prężny młody Prezes próbuje robić dobre rzeczy w firmie, ale napotyka na rozmaity opór. Potrzebna jest kompleksowa wymiana kadr, zabetonowane leśne dziadki, pamiętający dobrze pracę w komunie blokują zmiany i trzymają się swoich przez dekady wypracowanych kontaktów i układów.

    • 22 10

    • Jest już tam kilka lat

      Jakie ma osiągnięcia? Czego dokonał? Podasz kilka przykładów?

      • 9 0

  • Prezes

    Oczywiscie z nadania partii

    • 15 6

  • Tam wielbiciele pisu pracuja (1)

    • 10 10

    • A Ty sprzatasz ulice i zazdroscisz?

      • 2 3

  • Wszystko przejdzie ... (2)

    Jak będą robić takie inspekcje jak Rina czy GM ( przejdzie każdy przekręt z armatorem) i stawki jak ubezpieczenie OC samochodu to wkrótce podbija rynek

    • 0 7

    • co to jest GM? (1)

      • 3 0

      • Ta co to jest GM i od kiedy General Motors robi inspekcje statków

        • 1 0

  • Brawo

    Persja jest coool

    • 3 0

  • Potencjał i specjaliści, tylko zarządzania i jakości nie zawsze starcza...

    Prezes "misio" z nadania panującej nam władzy nie wróży dobrze na przyszłość. Niech świadczy o tym fakt, że szef nie wie nawet do końca kto jest kim i czym się zajmuje w jego firmie, nie potrafi się sensownie wypowiedzieć o swoim biznesie. Kolesiostwo już obsadzane jest na kolejnych stołkach i to raczej nie przypadek, że w spisie pracowników widnieją pewne nazwiska powiązane z polityką. Zachęcam do odwiedzin siedziby na stągiewnej-wokół kwitnie, a PRS popada w ruinę. A może to celowe, bo ktoś z rządzących już ma chrapkę na budynek w TAKIEJ lokalizacji?

    • 8 2

  • Gitara

    Dobrze, polska ekspansja!

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Roman

Członek zarządów Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń Ergo Hestia SA i Sopockiego Towarzystwa...

Najczęściej czytane