- 1 Miesięcznie 2678,30 zł na życie (38 opinii)
- 2 Niższe taryfy zamiast mrożenia cen (115 opinii)
- 3 Nie ma zgody na dzierżawę zbożowego (45 opinii)
- 4 Centra handlowe w Wielką Sobotę (89 opinii)
- 5 Etat zabiera nam życie (444 opinie)
- 6 Dorota Pyć została prezesem Portu Gdańsk (202 opinie)
Petrobaltic kupi nowe statki. Usługi na rzecz morskiej energetyki wiatrowej
W ciągu najbliższych czterech lat flota Petrobalticu ma powiększyć się o pięć specjalistycznych jednostek. Statki mają być wykorzystywane przy budowie i serwisowaniu farm wiatrowych na Bałtyku. Firma prowadzi już zaawansowane rozmowy z trójmiejskimi stoczniami.
Jednak chce też zaangażować się w układanie kabli podmorskich, instalację fundamentów czy turbin wiatrowych oraz stacji transformatorowych. Petrobaltic ma też zajmować się konserwacją, wymianą i naprawą elementów morskich farm wiatrowych, ich modernizacją czy reinstalacją.
Nowe jednostki Petrobalticu
Lotos Petrobaltic planuje realizację czterech projektów, w ramach których zbudowane zostaną następujące jednostki:
- jednostka do instalacji fundamentów,
- jednostka do instalacji turbin,
- jednostka do układania kabli,
- dwie jednostki do serwisowania i utrzymywania infrastruktury.
Petrobaltic się zmienia. Przyszłością energetyka wiatrowa
Przypomnijmy, że w czerwcu 2021 r. spółka podpisała list intencyjny z Baltic Trade and Invest - spółką zależną niemieckiej firmy RWE Renewables - drugiego co do wielkości dewelopera i operatora morskich farm wiatrowych na świecie. Współpraca Petrobaltic i BTI ma obejmować: badania geotechniczne gruntu, potencjalne zapewnienie statków instalacyjnych i statku inspekcyjnego podczas fazy prac budowlanych i obsługi farmy wiatrowej oraz inspekcję i serwis instalacji podwodnych.
Zobacz, jak wygląda Sylur po modernizacji.
Morskie przedsiębiorstwo górnicze
Obecnie Petrobaltic to jedyne polskie przedsiębiorstwo górnicze zajmujące się poszukiwaniem i eksploatacją złóż ropy i gazu na polskim szelfie Morza Bałtyckiego oraz kompleksową obsługą logistyczną offshore, obsługą badań morza oraz zarządzaniem flotą.
Majątek produkcyjny grupy kapitałowej Lotos Petrobaltic tworzy pięć platform: dwie platformy wiertnicze i trzy platformy eksploatacyjne (w tym bezzałogowa platforma PG-1), wielozadaniowe holowniki, statki dozorowe i ratownicze, zbiornikowiec oraz baza lądowa z nabrzeżem przeładunkowym. Do świadczenia usług dla sektora offshore w zakresie badań dna morskiego Petrobaltic wykorzystuje obecnie jednostki: Sylur (PSV - statek do zaopatrzenia platform wiertniczych) i Kambr (holownik zaopatrzeniowy). Do floty spółki należą też: Bazalt (AHTS - statek do pracy przy instalacjach offshore), Ikarus III (tankowiec) i Aphrodite I (statek dowozowy). Statkami zarządza spółka Technical Ship Management.
Morskie farmy wiatrowe na Bałtyku
PKN Orlen prowadzi przygotowania do budowy morskiej farmy wiatrowej. Koncern prowadzi prace nad rozwojem morskiej energetyki wiatrowej poprzez spółkę Baltic Power, która posiada koncesję na budowę farm wiatrowych o maksymalnej łącznej mocy do 1,2 GW. Jej obszar, o łącznej powierzchni ok. 131 km kw., zlokalizowany jest ok. 22 km na północ od linii brzegowej Morza Bałtyckiego, na wysokości Łeby i Choczewa.
Platforma wiertnicza Lotos Petrobaltic od środka.
Polenergia wraz z Equinor (dawny Statoil) realizuje trzy tego typu obiekty na Morzu Bałtyckim o łącznej mocy ponad 3 tys. MW. Grupa jako pierwszy podmiot w Polsce dysponuje dwiema prawomocnymi decyzjami środowiskowymi na budowę MFW Bałtyk II i MFW Bałtyk III wraz z umową przyłączeniową oraz ważną decyzję środowiskową na budowę infrastruktury przesyłowej. Trzeci projekt MFW Bałtyk I ma ważne pozwolenie na lokalizację oraz uzyskane warunki przyłączenia od operatora systemów przesyłowych. Okres eksploatacji morskich farm wiatrowych przewidziany jest na 25-30 lat.
Platforma Baltic Beta od środka.
PGE Polska Grupa Energetyczna i Ørsted podpisały umowę o utworzeniu spółki joint venture 50/50, której celem będzie rozwój, budowa i eksploatacja dwóch morskich projektów wiatrowych na Morzu Bałtyckim o łącznej mocy do 2,5 GW. Szacowany koszt Elektrowni Wiatrowych Baltica 2 i Baltica 3 mieści się w granicach 30-40 mld zł. Baltica 1 powstanie dopiero po 2030 r. Najbardziej zaawansowanym z projektów jest projekt Baltica 3, który może zacząć produkować energię elektryczną w 2026 r.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-07-21 19:20
Bicie piany (2)
O budowie słyszy się od roku tylko żadnego kroku nie zrobiono dalej . Projekty to chyba starki do sklejania dla modelarzy. Słabo bo projekt już powinny być już dawno gotowe przez biuro projektowe jeśli się chce budować jednostki specjalistyczne. Tu potrzebny jest wachlarz zamówień urządzeń jak dźwig który produkuje kilka firm na świecie . Czas
O budowie słyszy się od roku tylko żadnego kroku nie zrobiono dalej . Projekty to chyba starki do sklejania dla modelarzy. Słabo bo projekt już powinny być już dawno gotowe przez biuro projektowe jeśli się chce budować jednostki specjalistyczne. Tu potrzebny jest wachlarz zamówień urządzeń jak dźwig który produkuje kilka firm na świecie . Czas oczekiwania to dwa lata. Ciekawe czy Lotos Servis i Pirometal będzie głównym wykonawcą a Baltictestem będzie prowadził nadzór to koszty budowy będą większe .
- 16 4
-
2021-07-21 19:33
(1)
Rosetti Marino pomoże
- 3 0
-
2021-07-21 20:46
Oni mają doświadczenie w przebudowie misia
- 4 0
-
2021-07-21 21:28
Każda z pierwszych 5 pozycji z tej wyliczanki to 60-300mln USD (1)
Czy jeszcze ktoś uważa, że uda się poprowadzić taki projekt z sukcesem? Budowa wydaje się już spóźniona, ale może będą kończyć a nie zaczynać.
- 23 3
-
2021-07-21 22:28
Chińczyków zamówią w stoczni COSCO
- 3 0
-
2021-07-21 21:23
2 pierwsze pozycje z tej listy to minimum 300mln USD
Teraz mają PSV starego projektu i jeszcze starszy holownik. Jak patrzeć na to, czym operują teraz to jakoś tego nie widzę. Platformy też nie młodsze, no ale akurat ten biznes będzie się powoli zwijać.
- 13 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.