• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Platforma "Safe Bristolia" płynie do Gdańska

VIK
28 grudnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
"Safe Bristolia" to platforma serwisowa i hotelowa, należąca do międzynarodowej spółki Prosafe. "Safe Bristolia" to platforma serwisowa i hotelowa, należąca do międzynarodowej spółki Prosafe.

Do Gdańskiej Stoczni Remontowa trafi wkrótce kolejna platforma. Tym razem będzie to hotelowo-serwisowa "Safe Bristolia". Kolos spodziewany jest na początku stycznia.



Czy wiedziałe(a)ś, że GSR remontuje platformy?

"Safe Bristolia" była już w "Remontowej" od października 2010 r. do połowy maja 2011 roku. Przechodziła wówczas modernizację. Jaki zakres prac przewidziano tym razem, nie podano. Wiadomo, że remont potrwa ok. trzech miesięcy.

"Safe Bristolia" to platforma hotelowo-serwisowa o długości 75 m i szerokości 52 m. Na jej pokładzie znajdują się miejsca do spania dla 587 osób.

Platforma została zbudowana w Singapurze w 1983 r. i poddana gruntownej przebudowie w roku 2006. Wyposażona jest w miejsca do rekreacji, stołówki, biura, a nawet ogrody.

Właścicielem platformy jest międzynarodowy koncern Prosafe, który zajmuje się eksploatacją tego typu jednostek na całym świecie. Platforma pracowała dla firmy Samsun Sachalin LLC w Rosji oraz dla ConocoPhillips w brytyjskie strefie Morza Północnego i dla Pemex w Meksyku. Według wstępnych zapowiedzi platforma ma dotrzeć do Gdańska w piątek 1 stycznia, jednak termin ten może ulec zmianie.

"Remontowa" od kilku lat specjalizuje się w remontach i przebudowach platform, zarówno tych hotelowo-serwisowych jak i wiertniczych czy wydobywczych. Tu remontowano m.in. Safe Scandinavię, Safe Caledonię, czy Safe Esbjerg. Aktualnie w stoczni trwa przebudowa platformy wydobywczej FPF1, która po modernizacji stanie się małą rafinerią.

Platforma Safe Scandinavia w gdańskim porcie.

VIK

Miejsca

Opinie (39) 6 zablokowanych

  • przecież w Polsce nie ma stoczni! (9)

    ktoś tak kiedyś twierdził..

    • 58 30

    • Twoj zryty mózg jest w ruinie (2)

      Zrób odświerz - wklej na marszu KOD-u

      • 22 33

      • "odświerz" (1)

        sam się "odświerz" i wróć do szkoły...

        • 20 5

        • Po co mu szkoła...?

          ..to przecież wyborca Kukiza albo PiS'u....

          • 29 25

    • W której polskiej stoczni buduje się (5)

      statki?

      • 9 14

      • W Stoczni Wsła

        Bum!

        • 12 3

      • Remontowa Shipbuilding

        • 13 6

      • w Marine Projects, w Remontowa Shipbuilding (2)

        • 9 6

        • w Marine Projects: sekcje statków i holowniki (1)

          w Remontowa Shipbuilding: holowniki i promy śródlądowe. Statek to jest takie coś co umie pływać po oceanie (to takie wielkie morze) i nie zatonie w czasie sztormu. Do wiadomości: lemingom i działaczom KOD

          • 9 18

          • Swoja ,,dalekomorska" definicje statku zostaw pan dla siebie, panie marynarz. Od kolysania na oceanach chyba sie juz panu klepki w lepetynie poprzestawialy...

            • 14 8

  • nie kilka a kilkanascie lat

    Pierwszy remont platformy zakończył się w GSR w 2000 roku więc to już kilkanaście lat a nie kilka - tak czy inaczej ta specjalizacja wymusiła skok standardów prowadzenia prac w stoczni i dzięki temu dziś kolejne zlecenia.

    • 35 6

  • pracowałem na FPF1 (6)

    niesamowicie wielki projekt - jak na polskie standardy - inżynierowie z całego świata - niestety nasi specjaliści marni a typowi robole (Polacy i Ukraińcy) to dramat no ale pracy i chleba nie zabrakło ciekawe kiedy ją skończą ?

    chodził tam taki wysoki ochroniarz i wszystkich podkablowywał i robił zdjęcia -straszny gamoń z niego, no ale cóż przyjechał z prowincji i chce się wybić pokazać a zasady między ludzkie ma głęboko w nosie

    • 34 33

    • Komuna się skończyła... (1)

      ..teraz za obijanie się, nie płacimy....

      • 16 14

      • placa

        A niejaki buc czyli nieuk stach.f.

        • 6 0

    • ja robię tam do dziś bo wszystko pęka takie naprężenia :(

      • 17 2

    • Zdecydowanie masz racje (2)

      Dzieki za reklamę kolego ;). Gdybys nie łamał podstawowych zasad bezpieczeństwa jakie obowiązują na projekcie pewnie dalej byś na nim pracował. To, ze w taki sposob sie o mnie wypowiadasz pokazuje tylko twoj poziom. Pamiętaj, ze zawsze dbam o dobro pracownika i najpierw kilkukrotnie upominam, a dopiero pozniej robie zdjęcia. Powodzenia na innych projektach i zalecam bezpieczna prace.

      • 11 4

      • Adam B. (1)

        Tylko ze ty Adamie B. Jakie możesz mniec pojęcie o tych podstawowych zasadach bezpieczeństwa? Żadnego przygotowania ani doświadczenia. Pracowałeś jako cięć ładnie się pucowales i petrofac przygarnal i już teraz żałują. Śmieją się z ciebie nawet twoi koledzy z hsse. Generalnie na stoczni mają wszyscy o tonie jedna opinie...(...)

        • 4 0

        • adi

          siemaneczko
          prawda taka ze wszystkich ale to wszystkich kumpli nie kumpli podpier... zwierzchnikom i to jest słabe w tobie

          zastanów się nad tym i zmien to w sobie w przyszłym roku !

          PS a ja nie pracuje na PFP1 bo wyjechałem do norków :-)

          • 3 0

  • Błąd (3)

    Takie tylko sprostowanie dla Redakcji trojmiasto.pl : Platforma jeszcze nigdzie nie płynie i jest mocno zakotwiczona w szkockim dnie, wiec proszę nie wprowadzać w błąd czytelników którzy sie tymi tematami nie interesują dogłębnie. Platforma musi przebyć ok 900 Nm i jeśli wiatr dopisze to podróż zajmie jej ok 7,5 dnia. Wiec nie bedzie napewno to 1 stycznia jak to nie którzy twierdza.

    • 24 6

    • Sprostowanie dla sprostowacza (2)

      Nm - niutonometrów się nie przebywa. :-)

      • 13 2

      • (1)

        NM nautical mile czyli mila morska-jakieś madrosci jeszcze chcesz wypocic laiku?

        • 3 1

        • Napisałeś Nm a nie NM, tobie pewnie tak zmienił słownik ale kolega zrozumiał to co jest napisane, myślę że to nie powód do wyzywania od laików.
          Pozdro

          • 3 0

  • Film

    Safe Scandinavia juz tak nie wyglada jak na filmie powyżej została gruntownie przebudowana w tym roku.

    • 8 2

  • Ciekawe

    Przecież przy obecnej cenie ropy wydobycie z dna morza jest nieopłacalne...... Tylko LOTOS twierdzi, że mu się opłaci ale tu Państwo pomoże.... wypuszczą akcje a Państwo je kupi..... ot wolny rynek ... menażeria

    • 18 15

  • Stocznia? (5)

    Juz kilka razy pisalem na tym forum ze ta stocznia potrafi tylko piaskowac i malowac.Ta platforma to plywajacy hotel robotniczy i kazda firma budowlana potrafi wykonac taki remont.A na czym polega ten remont?na wymianie sanitariatow,insalacji wodno kanalzacyjnej i elektrycznej i malowaniu,dokladnie tak samo jak w wiekim hotelu czy szpitalu na ladzie. Ludzi zatrudniani do tych prac przes zlodziejskie spolki nie maja zielonego pojecia o pracy w prawdziwej stoczni.Stocniowcy nie obrazajcie sie na mnie jestem starym bylym stoczniowcem.

    • 25 52

    • A Stocznia Północna?

      Przecież to też Remontowa.. Chyba nie powiesz mi, że tam nic nie potrafią prócz malowania kadłubów..

      • 19 5

    • Profesjonalizm

      W naszej rzeczywistości prym wiedzie sensacja i powszechnie panujący negat .
      Podobnie powyższy wpis niby " stoczniowca" to taki klasyczny przykład tumanizmu
      , który błędna informacja chce dewaluowac fakty. Każdy stoczniowec wie , ze tego
      Typu remonty a szczególnie jednostek offshoru odbywają sie pod niezwykle dokładnym nadzorem klasyfikacyjnym miedzynarodowych organizacji nadzorczych . Wymagane są b.wysokie kwalifikacje stoczniowe , ktore spełnia w Europie tylko
      kilka stoczni w tym REMONTOWA . Platformę warta miliardy zł - nieudacznicy od
      Remontow "lądowych hoteli robotniczych " - mogą oglądać jedynie zza płotu stoczni .
      Stoczniowec

      • 23 4

    • Dzięki że już były - nic nie spier....sz

      Myślisz o sobie a mówisz o innych,to że jesteś tłumokiem to nie znaczy że inni nie umieją liczyć. Zarabia się na tym co jest,fajnie że kontrachenci zlecają nam pracę co do zakresu to już nie nasza brocha. Klient zadowolony wróci. Dziś to jutro tamto.

      • 16 2

    • Dobrze, że były...

      Stary były stoczniowcu! Wnoszę z wybitnie ignoranckiej wypowiedzi, że twoja wiedza zatrzymała się na czasach bardzo "byłych", ale najwyraźniej tacy jak ty doradzają teraz PiSowi bełkoczącemu coś o odbudowie polskiego przemysłu stoczniowego. Jakie ruiny, taka i odbudowa, jaka głowa, takie myśli.

      • 5 0

    • zalosna paplanina

      Widac przyjacielu ze nie masz zielonego pojecia, gorzej jak ci o ktorych z pogarda piszesz. Standardy jakosciowe i problemy techniczne sa znacznie wyzsze niz dla typowej floty o ladowych obiektach nie wspominajac. Niezawodnosc i bezpieczenstwo w ekstremalnych warunkach Morz Polnocnego tez musza byc ekstremalne, wiec nie wymadrzaj sie jak sie nie znasz. Pracowalem na Scandinavii reprezentujac Prosafe wiec moge powiedziec ze stocznia dala sobie rade mimo ze projekt byl trudny i wiele prac bardzo wymagajacych (nowe dzwigi, mnostwo hydrauliki i elktroniki). Najlepszy dowod to to ze Prosafe wraca juz kolejny raz do Gdanska.

      • 1 0

  • jaka gdańska (2)

    Stocznia powinna się nazywać ukraińska stocznia remontowa a nie gdańska stocznia remontowa pracowalem tam na tej platformie i mnie zwolnili bo zarabialem za duzo 2500 netto/ 168h na moje miejsce wzięli ukrainca bez języka polskiego i bez doswiatczenia, stoczniowcy nie dajcie sie i nie robcie za tak nędzne pieniądze jak ja

    • 21 17

    • To czemu ty sie dales?

      na wsi nie bylo pracy?

      • 5 2

    • Nikt ci nie uwierzy kłamliwy "stoczniowcu"

      Jeśli nie rozróżniasz Stoczni Gdańskiej SA od "REMONTOWEJ" to znaczy, że koło stoczni w Gdańsku nawet nie przechodziłeś. Nie pisz jakiś wymysłów o zarobkach, bo i tak nikt w te kłamstwa ci nie uwierzy.

      • 4 0

  • Jest w UK (Invergordon) i jeszcze nie płynie.

    http://www.marinetraffic.com/ais/details/ships/shipid:730048/mmsi:565294000/imo:8755077/vessel:SAFE_BRISTOLIA

    Status: At Anchor,

    • 4 0

  • Jak ktos jest

    ciekaw gdzie obecnie jest:

    http://www.marinetraffic.com/ais/details/ships/shipid:730048/mmsi:565294000/imo:8755077/vessel:SAFE_BRISTOLIA

    • 3 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Bierecki

Grzegorz Bierecki urodzony 28 października 1963 roku. Od 1990 prezes Fundacji na Rzecz Polskich...

Najczęściej czytane