• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Polski Rejestr Statków członkiem IACS

erka
6 czerwca 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy prezes Polskiego Rejestru Statków

Polski Rejestr Statków został przyjęty do Międzynarodowego Stowarzyszenia Towarzystw Klasyfikacyjnych IACS. Proces weryfikacji PRS obejmował dogłębne badanie działalności spółki, posiadanych umiejętności, struktury organizacyjnej oraz systemu zarządzania jakością.



Towarzystwa klasyfikacyjne zrzeszone w IACS zatrudniają ekspertów technicznych w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa na morzu i od dziesiątków lat nadzorują olbrzymią flotę. Wspólne przedsięwzięcia i osiągnięcia towarzystw zrzeszonych w IACS mają wpływ na poziom tego bezpieczeństwa. Dlatego członkostwo w IACS ma tak istotne znaczenie dla towarzystw klasyfikacyjnych.

Polski Rejestr Statków to spółka założona w 1936 roku. Początkowo działała jako Polski Rejestr Żeglugi Śródlądowej, z siedzibą w Warszawie. W 1946 roku nazwa została zmieniona na obecną, a siedziba przeniesiona do Gdańska. W roku 2001 Polski Rejestr Statków - przedsiębiorstwo państwowe - zostało przekształcone w spółkę akcyjną o charakterze wyższej użyteczności.

W ostatnich latach spółka poddana została reorganizacji. Położono nacisk na wysoką jakość usług. Rozwój przepisów w oparciu o prowadzone badania naukowe, jak również wsparcie udzielone przez armatorów, także przyczyniły się do rozwoju PRS.

Ponowne przystąpienie PRS do IACS zbiegło się z opracowaniem w IMO nowego systemu standardów bezpieczeństwa, co wyznacza nową rolę towarzystwom klasyfikacyjnym. Przepisy towarzystw klasyfikacyjnych mają stanowić przeniesienie na statki IMO-wskich standardów, określających wymagany poziom bezpieczeństwa na morzu.

Przy opracowywaniu przepisów przyjęte zostanie nowe podejście, oparte na ocenie ryzyka. Przed towarzystwami klasyfikacyjnymi staje zatem wyzwanie. IACS jako forum współpracy towarzystw klasyfikacyjnych może liczyć na PRS jako partnera gotowego do pracy i współdziałania w tym ważnym dla zapewnienia bezpieczeństwa na morzu okresie.

Gospodarka morska Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.

erka

Miejsca

Opinie (41) 2 zablokowane

  • a ja się zapytywam (10)

    Ile statków zarejestrowanych jest w polskim rejestrze ? no ile?

    • 6 14

    • (1)

      Statki PŻM są jednym z przykładów. Nie mówiąc o pontonach, barkach, statkach jachtach i wiele innych typów jednostke.

      • 2 3

      • to chyba nie najlepszy przykład...

        • 3 1

    • Ile? (2)

      Kilkaset, tyle że pod różnymi banderami...

      • 6 0

      • mało.... (1)

        moim zdaniem kilka tysiecy...

        • 3 1

        • ile statków?

          polski rejestr statków wbrew nazwie nie rejestruje statków (to robią administracje flagi) tylko klasyfikuje, czyli wydaje świadectwo klasy i ewentualnie inne świadectwa w imieniu flagi

          a ile statków można zobaczyć tutaj: http://www.prs.pl/dir78.html
          nie licząc jachtów i łodzi

          • 3 1

    • Miało być oryginalnie, tak?

      Niektórzy powinni poczytać Mickiewicza, nie zajmować się statystyką. Nie każdy ma do tego głowę, oj nie każdy.

      • 3 0

    • 586 jednostek pływających

      na 31.12.2009:

      • 2 0

    • Jest pytanie jest odpowiedż (2)

      Tadeuszu mylisz 2 instytucje. Polski Rejestr Statków S.A. to towarzystwo klasyfikacyjne a nie Rejestr Okrętowy prowadzony przez Izby Morskie. PRS obecnie klasyfikuje ponad 520 statków morskich, ponad 1300 statków śródlądowych, doki pływające oraz około 3000 jednostek rekreacyjnych takich jak jachty morskie żaglowe i motorowodne. Skup się :-)

      • 6 0

      • Dziękuję (1)

        Na pracowników PRS zawsze można liczyć:)

        A swoją drogą cieszę się, że udało się Wam wejść do IACS (choć czekam na oficjalny dokument to potwierdzający). Nigdy nie miałem przekonania do Pana Prezesa Jankowskiego, ale tutaj słowa uznania za jego upór w dążeniu do tego celu. Mam nadzieję, że koszty związane z przynależnością do IACS nie przekroczą waszych dochodów. Teraz wiele zależy od marketingu i przekonania do siebie ubezpieczycieli i Armatorów. Kadrowo na pewno nie odstajecie od innych Towarzystw (no może poza pensjami...). Powodzenia!

        • 1 0

        • Korekta!

          Na oficjalnej stronie IACS jest informacja o przyjęciu PRS i Chorwackiego Rejestru Statków jako nowych członków IACS.

          • 0 0

  • gratulacje, zycze wielu przyjec do klasy "nowych" statkow

    • 11 1

  • najlepsza wiadomosc dnia, powinni tylko poprawic swoja stone internetowa...

    • 4 0

  • Bleeeeeeeeeeh (5)

    Ładnie to tak panie Robercie kopiować komunikaty prasowe pisane pijarowskim bełkotem?:) To, że PRS nie potrafi sklecić czegoś, co da się przeczytać, nie oznacza, że taki wyjadacz jak Pan nie mógłby tego jakoś "ucywilizować", tylko walić żywcem tą nowomowę.

    A powrót do IACS - ciekawe kiedy znowu reszta towarzystw znajdzie pretekst to wykopania PRS'u stamtąd, bo przecież historia lubi się powtarzać

    • 15 2

    • Dokładnie

      O tym, że PRS został wcześniej z IACS wykopany, ani słowa

      • 4 1

    • w zasadzie to ciekawe (1)

      kiedy inspektorzy PRS dadza kolejny pretekst do wykopania swojej firmy z IACS :-)

      • 4 2

      • dobra, dobra,

        minusujcie, ja i tak

        • 3 0

    • :(

      A Pan się widac świetnie zna na bełkotach towarzystw. Czyżby transfer do konkurencji?... A tak na marginesie, klasyfikator to chyba nic nie "kleci". Do zrozumienia pewnych treści potrzeba czegoś więcej niż matury.

      • 0 2

    • Panie Marlon. Dziennikarz rzeczywiście skopiował komunikat prasowy PRS co przestaje dziwić, ale czemu Pan czepiasz się stylu komunikatu. Może powinien zawierać pikantne szczegóły dotyczące kolejnych auditów w PRS przed ponownym przyjęciem do IACS, a było ich sporo. Nieważne że konkretnie byle było sensacyjnie.
      A jeśli chodzi o możliwość wykopania, zmieniły się kryteria obecności w IACS to i możliwość wykopania jest jakby mniejsza.

      • 0 3

  • i jak to tak ?- ani jednego nazwiska !- to s-ka anonimowa ?, czy Prezesowi wstyd i nie wypada się przyznać czym zarządza ?...

    • 4 1

  • To ci sami fachowcy od portowych pontonów, garstki holowników i pięciu masowców? (5)

    Widziiano ich ostatnio siedzących po czworo przy jednym biurku:-) Wow!

    • 6 8

    • ESz (1)

      No tak, Polak potrafi... krytykowac. A Panowie to po ilu przy biurku siedzicie? Coś mi się wydaje, że chyba nawet nie pracujecie przy biurku bo retoryka średnich lotów.

      • 7 1

      • Pewnie piszesz z domu, bo od was

        wysłałbyś mi wiadomość TELEKSEM:-) Dzięki!

        • 4 2

    • (2)

      Każdy ma swoje biurko

      • 0 0

      • Chyba krzesło, synu? (1)

        • 0 2

        • Jesteście żałośni!!

          • 0 1

  • smutne (2)

    skostniałe struktury, brak polotu, a tym samym podejścia na miarę choćby dnia dzisiejszego...

    • 8 1

    • ...

      Smutne to są te opinie. Chyba się komuś nudzi:(

      • 1 4

    • Ciekawe czy po średnim technicznym tradycyjnie dalej bedą się tytułować per ;Panie Inżynierze"

      • 2 1

  • Niestety (1)

    Polskiej spółce się coś udało, więc trzeba opluć i ubliżyć. To umiemy najlepiej. Niestety.

    • 12 7

    • a stety....

      Nie wiem, z czego sie cieszyć...ponowne przyjęcie do IACS....

      • 3 2

  • DNV, LR, BV

    • 5 2

  • Znając życie za flaszkę wszystko podpiszą

    • 2 18

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Halbryt

Odpowiedzialny za wytyczanie kierunków rozwoju SESCOM, określanie zadań strategicznych oraz...

Najczęściej czytane