• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pomiar temperatury i karty lokalizacji w bazach promowych

Wioletta Kakowska-Mehring, Julia Rzepecka
10 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Do urzędu nie wejdziesz? "I dobrze!"

Kontrola w bazie promowej w Gdańsku.


Pomiar temperatury i pobór tzw. kart lokalizacyjnych wprowadzono także w bazach promowych. Do tej pory badani byli głównie pasażerowie samolotów, od dziś procedurą zostali objęci także pasażerowie promów. Wdrożenie kontroli sanitarnych na granicach w pociągach i właśnie w portach morskich zapowiedział w poniedziałek premier Mateusz Morawiecki.



Zaczęło się od badania na lotniskach pasażerów przylatujący z Chin, potem wszystkich pasażerów. W ostatnich dniach, po tym jak się okazało, że "pacjent zero" podróżował autobusem, procedurą sanitarną objęto też osoby wjeżdżające do kraju autokarami. Teraz procedura ma dotyczyć także pasażerów pociągów międzynarodowych i promów.

Pomiar i karta lokalizacyjna



Na czym polega kontrola? Chodzi o pomiar temperatury wykonywany przez służby medyczne bądź straż pożarną i wypełnianie tzw. kart lokalizacyjnych pasażera, które będą zbierać funkcjonariusze straży granicznej.

Koronawirus w Trójmieście - wszystkie informacje



Czym jest karta lokalizacyjna? Jest to kwestionariusz, który pasażer musi wypełnić i oddać służbom zanim opuści lotnisko czy bazę promową. W karcie trzeba podać dane osobowe, telefon kontaktowy i adres, pod którym pasażer będzie przebywał w ciągu najbliższych dni. Chodzi o to, żeby w razie wykrycia zagrożenia móc skontaktować się ze współpasażerami i objąć ich kwarantanną.

- Do nas należy pilnowanie, aby pasażerowie promów wypełnili karty, które potem od nich odbieramy. Procedury już wdrożyliśmy - mówi kmdr ppor. Andrzej Juźwiak, rzecznik prasowy Komendanta Morskiego Oddziału Straży Granicznej w Gdańsku.
- ZMPG przesłał do Oficerów Bezpieczeństwa Terminali, przewoźników promowych i służb armatorskich w celu przekazania do kapitanów promów operujących do/z Gdyni informacji i poleceń dotyczących zachowań w sytuacji dotyczącej COVID-19. Przekazano wytyczne dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni, WHO i UE  w celu przeciwdziałania rozprzestrzeniania się COVID- 19. Jesteśmy w stałym kontakcie ze służbami odpowiedzialnymi za przestrzeganie zaleceń w tym zakresie. Na polecenie wojewody pomorskiego, Woj. Straż Pożarna prowadzi na Terminalu Promowym pomiar temperatury ciała pasażerów schodzących z promu na ląd - poinformowała Anna Pogorzelska, kierownik projektu z Dział Marketingu Zarządu Portu Morskiego Gdynia.

Z Trójmiasta do Szwecji



Do portów w Gdańsku i Gdyni wpływają promy ze Szwecji. Na trasie z Gdyni do Karlskrony pływa szwedzka Stena Line, a na trasie z Gdańska do Nynäshamn rodzimy przewoźnik Polferries, czyli marka należąca do Polskiej Żeglugi Bałtyckiej.

- Współpracujemy ze służbami państwowymi i instytucjami odpowiedzialnymi za zabezpieczenie sanitarne oraz stale monitoruje przekazywane do publicznej wiadomości informacje i zalecenia dotyczące COVID-19. Obecnie rejsy, zarówno pasażerskie, jak i towarowe, na trasie z Gdyni do Karlskrony, odbywają się bez zakłóceń. Już wcześniej wprowadziliśmy własne, wewnętrzne procedury bezpieczeństwa, między innymi dodatkowe zalecenia higieniczne - powiedziała Agnieszka Zembrzycka, rzecznik prasowy Stena Line Polska.
Jak przyznała, nie odczuwa się nerwowości wśród pasażerów, nie ma też jakieś fali zwrotów biletów. Są zmiany terminów rejsów, ale takie zwykle się zdarzają w tym okresie.

- Teraz głównie jesteśmy nastawieni na ruch towarowy, a na szczęście transport, biznes nie kieruje się emocjami - dodaje Agnieszka Zembrzycka.
Dziś uczestniczyliśmy w jednej z pierwszych tego typu kontroli. Na razie procedury jeszcze nie są dopracowane. Część pasażerów promu Wawel, który wszedł do Gdańska, mogła opuścić bazę promową bez badania. Na początku panowało zamieszanie. Pasażerowie wypisywali karty lokalizacyjne deklaratywnie, nikt nie weryfikował ich danych.

  • Na czym polega kontrola? Chodzi o pomiar temperatury wykonywany przez służby medyczne bądź straż pożarną i wypełnianie tzw. kart lokalizacyjnych pasażera.
  • Pomiar temperatury w gdańskim porcie prowadziła straż pożarna.
  • Prom Wawel kursuje na trasie z Gdańska do Nynäshamn.
  • Pasażerowie wypisywali karty lokalizacyjne deklaratywnie, nikt nie weryfikował ich danych.
  • Na czym polega kontrola? Chodzi o pomiar temperatury wykonywany przez  straż pożarną i wypełnianie tzw. kart lokalizacyjnych pasażera.
  • Straż graniczna zbierała kary lokalizacji od pasażerów.
  • Straż graniczna zbierała kary lokalizacji od pasażerów.


W pociągach międzynarodowych też



Kontrolą mają być też objęte pociągi Intercity w ruchu międzynarodowym, później również połączenia w ruchu przygranicznym. Kontrola w pociągach ma być wdrożona w ciągu dwóch, trzech dni.

- PKP Intercity wprowadziło dezynfekcję w pociągach międzynarodowych głównie w relacjach do/z Berlina z/do Warszawy na odcinku polskim, a także w pociągach międzynarodowych Sobieski i Polonia, również na odcinku polskim w ramach tzw. czyszczenia w biegu elementów, z którymi ma styczność podróżny, m.in. poręcze, klamki, panele sterowania drzwiami (przyciski wewnątrz i na zewnątrz wagonu). Dodatkowo podobne czynności wykonywane są stacjonarnie na stacji Łódź Fabryczna we wszystkich pociągach uruchamianych przez PKP Intercity w relacji Łódź Fabryczna - Warszawa Lotnisko Chopina - czytamy w komunikacie przesłanym przez PKP Intercity.
Od pasażerów są też zbierane karty lokalizacji w formie ankiety, sporządzonej w języku polskim i angielskim, o czym podróżni są informowani w formie komunikatów wygłaszanych przez nagłośnien ie znajdujące się na wyposażeniu pociągu.

- Ankieta ta jest również dostępna w kasach biletowych prowadzących sprzedaż biletów w komunikacji międzynarodowej. Ponadto przy kasach biletowych, znajdujących się na stacjach przygranicznych, zamieszczone zostały informacje Głównego Inspektora Sanitarnego. Z kartą można się zapoznać oraz pobrać ze strony www.intercity.pl - czytamy w komunikacie spółki.

Miejsca

Opinie (91) 4 zablokowane

  • (3)

    A co ze stocznią w Gdańsku w której jest włoski wycieczkowiec na remoncie. Przez taki statek przewija się dziennie kilkadziesiąt osób jak nie więcej.

    • 20 15

    • Ciekawe jak odbywa sie wymiana załogi na tym statku ? (1)

      I kto to sprawdza?

      • 2 0

      • Ge

        Nikt

        • 1 0

    • na forum widzę sami fachowcy od wirusa, którzy są "dobrze" zorientowani...

      • 4 1

  • (4)

    Czym jest karta lokalizacyjna? Jest to kwestionariusz, który pasażer musi wypełnić i oddać służbom zanim opuści lotnisko czy bazę promową. W karcie trzeba podać dane osobowe, telefon kontaktowy i adres, pod którym pasażer będzie przebywał w ciągu najbliższych dni

    ktos weryfikuje prawdziwość danych?

    • 21 7

    • Św mikołaj

      Tak weryfikuje św mikołaj

      • 7 3

    • a jak można weryfikować takie dane?

      za każdym wysłać policjanta?

      • 3 0

    • Oczywiście, że nie

      A to wszystko od ludzi zależy, a ludzie są różni. Dlatego nie ma szans na powstrzymanie wirusów i innych patogenów. Co najwyżej na spowolnienie rozprzestrzeniania się ich. Dlatego co kilkadziesiąt lat mamy różne pandemie i epidemie. I niestety trzeba się z tym pogodzić, takie jest życie.

      • 0 1

    • A mnie ciekawi kto później

      te dane wykorzysta i co na to RODO?

      • 0 0

  • Czy ktoś wie jakie są procedury płynąc DO Szwecji? (2)

    • 8 1

    • Trzeba posiadac strój OP1 (1)

      • 11 0

      • i pociągnąć skórę szuwaksem (ewentualnie trzykrotnie samoopalaczem), żeby nie wyróżniać się wśród " miejscowych"

        • 9 3

  • Biedny strażak (6)

    Biedny strażak zbiera karty gołymi rękoma. Teraz on roznosi wirusa!

    • 66 4

    • Żenada! (3)

      Co to ma być! Strażak bierze gołym rękoma te oplute kartki, powinien od razu iść na kwarantanne! Jak to ma się nie roznosic, to jest jakiś żart ta kontrola. On więcej osób zarazi niż zapobiegnie. Zalujecie ękawiczek za 20 gr?

      • 21 0

      • (2)

        Wystarczy, że umyje ręce. A wirus poza organizmem nie utrzymuje się zbyt długo.

        • 4 8

        • "Zbyt długo" ? - to jakaś nowa jednostka czasu? (1)

          Oficjalnie ogłoszono, bo to zbadano, że wirus utrzymuje sie w skażonym powietrzu przez 30 minut, a jego zasięg wynosi nawet 45 metrów.

          • 4 2

          • Pomyłka !!! Nie 45 metrów a 4-5 metrów - sorry

            • 2 0

    • popatrz na kamerzyste. wszyscy w maskach a ten sie inhaluje :D

      • 1 0

    • Zapewne po akcji umyje dłonie w wodzie święconej - nie rozumiem problemu

      • 0 0

  • PSP (1)

    No i co na to nasi wspaniali komendanci. Teraz nie ma zabezpieczenia dla strażaków a za chwilę nie będzie komu zabezpieczać miasta przed zdarzeniami i zagrożeniami jakie występują każdego dania. Brawo, brawo i jeszcze raz brawo!!!
    Ty AK właśnie jesteśmy przygotowani ️. Żenada

    • 36 2

    • Całe PSP tych strażaków z filmu na kwarantannę

      • 1 0

  • Zenada! (5)

    Praktycznie zerowe zabezpieczenie strazakow! Gdzie sa okulary i kombinezony? Po powrocie do koszar mundur bedzie jakos dekontaminowany? Gdzie beda zutylizowane odpady (maski, rekawice) Bierzcie przyklad z Gdyni. Te maski co maja to nie jest FFFP3 tylko zwykla szmata! Panie komendancie, nie boi sie pan pozwow w przypadku zakazenia ktoregos ze strazakow? Pracodawca ma obowiazek zapewnic srodki ochrony osobistej a to co jest na zdjeciach to totalna zenada!

    • 65 0

    • Przecież to jest na pokaz tylko by zapobiec panice (3)

      Ludzie umierają nie na koronawirusa tylko umierają ludzie u których stwierdzono koronawirusa - a to taka subtelna różnica, jak ktoś ma 70 lat i 10 chorób przewlekłych to ciężko tak naprawdę uznać jakąś główną przyczynę zgonu.
      W Polsce masz rocznie ponad 400 tys. zgonów, czyli mocno ponad tysiąc na dobę! Brakuje prawdziwych wojen i epidemii więc rozdmuchuje się każdy przypadek do niebotycznych rozmiarów.

      • 6 2

      • (1)

        A co ma na celu to rozdmuchiwanie? Bo nie rozumiem. Nudzą się?

        • 0 5

        • Taką mają pracę, trzeba zarabiać na chlebuś

          a strach się najlepiej sprzedaje.

          • 0 3

      • Popiski eksperci światowi od wszystkiego już przeniknęli sprawę telepatycznie

        • 0 2

    • To norma w budżetówce...

      Tak jest i to normalne.

      • 3 0

  • widziałem w TV i mam znowu problem (3)

    dokładnie taki sam, jaki miałem gdy po raz pierwszy pokazywano kontrole temperatury na lotniskach

    przynajmniej w paru przypadkach wyglądało to jakby strażak dotykał czoła, jedna z osób też mówiła o 'przyłożeniu' a nie zbliżeniu termometru

    czyli znowu jest taka możliwość, ze roznosi się wirusa....

    • 17 2

    • (2)

      Wirusem z czoła się nie zarazisz. Wirusy zarażają w kontakcie z błonami śluzowymi.

      • 1 2

      • tak, to prawda

        ale przed tymi błonami on często znajduje się na skórze ;)

        • 2 0

      • Niby nie, ale możesz go przenieść ręką albo spłynie ci z potem do oczu.

        • 1 1

  • Jeden poda prawdziwy adres, drugi nie

    Telefonu też wbrew pozorom nie trzeba mieć. Szczęśliwie chyba większość czuje, że w ten sposób ktoś może im pomóc, ale jeśli się okaże, że tysiące ludzi siedzi uwięzionych w mieszkaniach, bo ktoś przeszedł obok z wirusem, to zdobycie tych danych może już nie być takie proste.

    • 8 1

  • (4)

    W Gdańsku setki turystów z całej Europy...czy teraz wszyscy będą podkegalj kontroli ..

    • 18 1

    • trzeba ich izolować

      • 1 0

    • Tysiące, nie setki

      • 2 0

    • wczoraj była wycieczka Włochów

      • 1 0

    • Oni tylko wylądowali w Gdańsku. Jadą pewnie zwiedzać Gdynię.

      • 1 0

  • (3)

    Bzdura, wczoraj wróciłam z Tajlandii, żadnej karty lokalizacji, żadnego Pomiaru temperatury .

    • 30 4

    • leciałaś bezpośrednio czy z przesiadką?

      • 3 1

    • Ja też wróciłem z Izraela żadnej kontroli i pomiaru temperatury

      • 4 3

    • kontrola jest na przejsciach morskich...lotnucze maja inne procedury mongole

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Bogdan Szpilman

Prezes zarządu i właściciel firmy Rubo. Firma działa od roku 1991. Początkowo jako spółka...

Najczęściej czytane