Ponad 2 miliony ton paliw w nadmorskiej bazie PERN

24 listopada 2021, 8:35
VIK
Port Gdynia specjalizuje się w przeładunku gotowego oleju napędowego, który rurociągiem trafia do bazy paliw PERN w Dębogórzu. Więcej zdjęć (1)

Port Gdynia specjalizuje się w przeładunku gotowego oleju napędowego, który rurociągiem trafia do bazy paliw PERN w Dębogórzu.

fot. materiały prasowe

Port Gdynia specjalizuje się w przeładunku gotowego oleju napędowego, który rurociągiem trafia do bazy paliw PERN w Dębogórzu.

fot. materiały prasowe

Baza paliw PERN w Dębogórzu bije historyczny rekord. Po rozładowaniu tankowca Hafnia Sunda, który dotarł do Portu Gdynia z dostawą blisko 40 tys. m sześc. oleju napędowego, baza przeładowała w tym roku ponad 2 miliony ton paliw dostarczonych transportem morskim.



Terminal produktów naftowych w Dębogórzu koło GdyniMapka to kluczowe ogniwo zdywersyfikowanego systemu zaopatrywania Polski w paliwa płynne. Terminal umożliwia na znaczną skalę import paliwa drogą morską z dowolnego regionu świata.

Obecnie terminal obsługuje przede wszystkim przeładunek paliw z tankowców, przybijających do nabrzeży portu w Gdyni. Następnie produkt jest transportowany do głównej części magazynowej bazy poprzez infrastrukturę technologiczną. Stamtąd rurociągami trafia do terminalu kolejowego, gdzie funkcjonują obecnie cztery fronty  załadunku składów kolejowych.

Czytaj też:

Zbiorniki PERN powstają w Dębogórzu



- Baza paliw w Dębogórzu niedawno powiększyła się o dwa nowe zbiorniki po 32 tys. m sześc. każdy. Dzięki rozbudowie jej pojemność magazynowa wzrosła do prawie 260 tys. m sześc. Obecnie realizowana jest tam budowa kolejnego, podobnego zbiornika, który zostanie oddany do użytku w przyszłym roku - czytamy w komunikacie PERN.
Baza niebawem będzie mogła także skorzystać z rozbudowywanego aktualnie kolejowego frontu załadunkowego wraz z bocznicą kolejową. Zadanie obejmuje budowę nowych rurociągów i urządzeń pompowych, nowych stanowisk nalewu cystern kolejowych i nowych torów do obsługi większej liczby wagonów oraz dalszą automatyzację procesów kontrolnych i sterowniczych. Dzięki temu znacznie zwiększą się możliwości ekspedycyjne paliw na transport kolejowy, co wzmocni stabilność krajowego i międzynarodowego rynku logistyki produktów naftowych oraz pozwoli podnieść jakość świadczonych usług w Bazie paliw w Dębogórzu.

VIK

Opinie wybrane


wszystkie opinie (56)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.