• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Port Gdańsk modernizuje kolejne nabrzeża

VIK
13 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejne zmiany personalne w Porcie Gdańsk
Główną grupą towarową przeładowywaną na Nabrzeżu Oliwskim jest zboże. Obsługiwane są tam także jednostki z drobnicą oraz ro-ro. Główną grupą towarową przeładowywaną na Nabrzeżu Oliwskim jest zboże. Obsługiwane są tam także jednostki z drobnicą oraz ro-ro.

Projekt rozbudowy i modernizacji Nabrzeża Oliwskiego w gdańskim porcie okazał się atrakcyjny dla wykonawców. Ochotę na wykonanie tego zadania ma aż siedem podmiotów, w tym cztery konsorcja. W ramach projektu do roku 2020 zostaną wyremontowane nabrzeża o łącznej długości niemal 1200 m.



Ogłoszony przetarg obejmuje rozbudowę oraz przebudowę Nabrzeża Oliwskiego zobacz na mapie Gdańska, Nabrzeża Zakrętu Pięciu Gwizdków i Nabrzeża Ziółkowskiego zobacz na mapie Gdańska wraz ze stanowiskiem dawnej bazy promowej PŻB w Porcie Gdańsk. Nabrzeża stanowią obudowę zachodniego brzegu Kanału Portowego w Gdańsku na wysokości Westerplatte. To jeden z elementów programu inwestycyjnego z dofinansowaniem unijnym.

- Projekty dofinansowane z CEF są naszym priorytetem. Po pierwsze dlatego, że dzięki tym środkom możemy zrealizować inwestycje na ogromną skalę, po drugie dlatego, że mają nienaruszalny termin wykonania. Rozpoczynamy wielki program modernizacji i przebudowy, dzięki któremu Port ma stać się kluczowym węzłem komunikacyjnym południowego Bałtyku - tłumaczy Łukasz Greinke, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.
Czytaj też: Port Centralny. Pięć ofert na wykonanie koncepcji

Potencjalni wykonawcy deklarują, że prace zajmą od 102 do 110 tygodni od momentu podpisania umowy. Inwestycja będzie realizowana w etapach, by możliwa była działalność eksploatacyjna nabrzeży.

Oferty w przetargu złożyło siedem podmiotów. Cztery konsorcja: Roverpool razem z Cyes Maritime Works, Strabag z Ed. Zueblin A.G., NDI Spółka AkcyjnaNDI Spółka Akcyjna, Soletanche PolskaSoletanche Bachy International S.A.S. oraz trzy przedsiębiorstwa, czyli Cooperativa Muratori & Cementisiti, Budimex i Korporacja Budowlana Doraco.

Główną grupą towarową przeładowywaną na Nabrzeżu Oliwskim jest zboże. Obsługiwane są tam także jednostki z drobnicą oraz ro-ro. Jego atutem są dogodne połączenia z siecią dróg kołowych, kolejowych i wodnych. Prace na nabrzeżu obejmą m.in. roboty budowlane w zakresie nabrzeży, budowy wodociągów i rurociągów ściekowych, prace rozbiórkowe czy wodne roboty budowlane. Środki na rozbudowę Nabrzeża Oliwskiego w 85 procentach pochodzą z unijnego dofinansowania z programu CEF ("Connecting Europe Facility" - "Łącząc Europę").
VIK

Miejsca

Opinie (20) 1 zablokowana

  • W Gdańsku nie sprzedają nabrzeży i nie wpuszczają deweloperów żeby budowali bloki (5)

    • 32 4

    • Nie da się sprzedać nabrzeża. Prawo nie pozwala. (3)

      • 5 3

      • Jakoś w Gdyni się dało. Szczurek wyłączył teren z portu i uchwalił dla dewelopera atrakcyjny plan zagospodarowania (2)

        W zamian za ogólnodostępny taras widokowy na sea towers...

        • 8 0

        • (1)

          nie kłam trollu. Sea towers są w centrum Gdyni gdzie kiedyś 30 lat temu był Dalmor. Od wielu lat nic tam się nie działo.

          • 3 2

          • i Dalmor nie był portem?????

            i nie posiadał nabrzeży? co do trolla to pewnie mowa o twoim ojcu. ale co nam po twoich rodzinnych koligacjach skoro do dyskusji wciskasz rodzinę!

            • 0 0

    • Jeszcze trochę i też tak się stanie a te prace to tylko podbiją cenę do sprzedaży

      • 1 1

  • BRAWO Gdańsk !!! A w Gdyni wizje, wizje i wizje, poganiane kolejnymi nowymi wizjami. (1)

    Obrotnice, połączenia terminali, port zewnętrzny i inne tego typu bujdy na resorach.

    • 23 5

    • Obrotnicę już budują.

      • 0 0

  • W Gdyni zamiast rozbudować PORT to sprzedaje się tereny Dalmoru pod mieszakniówke (2)

    Co zrobiły władze Gdyni ?
    Lotnisko - umoczone miliony
    Brak obiecanej kolei do pólnocnych dzielnic
    Brak tunelu od Hutniczej do Chyloni
    Wydaje się miliony na prywatny klub pilkarski Arka
    Transport okretu złomu do centrum miasta - kolejne zmarnowane miliony.
    Czas blokady dojazdu na henekena. Będziemy chodzić po przejściach dla pieszych
    kto
    jest ze mną

    • 25 6

    • (1)

      Dalmor trollu już nie nie prowadził tam nic od 30 lat. Tereny stały zniszczone i teraz buduje się tam nowoczesną marinę i apartamenty i to nie miasto sprzedało ten teren. Kto ci obiecał nierentowną kolej na północ w Gdyni? Przecież nikt nie będzie jeździł na oksywie przez chylonie no chyba że taki oszołom jak ty. Tunel na Puckiej a nie Hutniczej powstanie do 2021r. Ten prywatny klub Arka przynosi miastu chlubę bo w tamtym roku zdobył PP i SP co jest świetną promocją miasta. Będę chciał zobaczyć twoją minę po wyborach. Te ostatnie 3 lata twojego trollingu i tak nic nie dadzą, tylko marnujecie swój czas

      • 3 7

      • a ty znowu o swojej rodzinie!!! Zostaw ojca trolla w spokoju. Wszak ojciec troll to twoja rodzina.

        • 0 0

  • W porcie w Gdyni

    jaki zarząd takie wizje

    • 11 2

  • Brak informacji z otwarcia ofert (1)

    Dlaczego autor artykułu nie pokusił się o umieszczenie informacji z otwarcia ofert na temat cen oferowanych przez poszczególnych wykonawców?

    • 4 5

    • Bo port w Gdańsku z reguły zataja ceny i swój budżet. To bardzo dziwna instytucja z bardzo niejasnymi zasadami działania

      • 3 4

  • nabrzeża portu

    a co planowane jest na nabrzeżu południowym ? jak będzie wykorzystane bo teraz nic zwiazanego z żeglugą i transportem się tam nie dzieje...

    • 7 1

  • Port w Gdyni nigdy nie był dobrze zarządzany (2)

    a inwestycje jeżeli były robione to zawsze z opóźnieniem. Chlubnym wyjątkiem była baza kontenerowa wybudowana jeszcze w latach 70 ubiegłego wieku i potem oczywiście sprzedana jak cała reszta zakładów operacyjnych w porcie

    • 2 5

    • (1)

      To dlaczego port Gdynia miał w tamtym roku kilkadziesiąt milionów zysku netto skoro jest tak słabo zarządzany. W tym roku zaczęły się inwestycje za miliard... ktoś tu chyba kłamie

      • 2 0

      • chyba oszczednosći

        to, ze port ma zysk netto i oszczędności świadczy o jego niegospodarności akurat :) Port powinien inwestować "zarobione pieniadze"

        • 0 0

  • (1)

    A co zmpg ma zamiar zrobić emeryt na bramie plus Stara brudna linka

    • 5 0

    • Na Wiślanym już się robi

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ryszard Gretkowski

Jest absolwentem Wydziału Mechanicznego Uniwersytetu Technologiczno- Przyrodniczego im.J.J....

Najczęściej czytane