- 1 Białe złoto z gdańskiej Przeróbki (49 opinii)
- 2 150 mld zł na elektrownię jądrową (77 opinii)
- 3 Kontrola NIK w Rafinerii Gdańskiej (38 opinii)
- 4 Terminal chemiczny obok Naftoportu (31 opinii)
- 5 Poczta Polska. Mniej okienek, mniej etatów (224 opinie)
- 6 Śmiertelny wypadek w stoczni (128 opinii)
Port Gdańsk modernizuje kolejne nabrzeża
Projekt rozbudowy i modernizacji Nabrzeża Oliwskiego w gdańskim porcie okazał się atrakcyjny dla wykonawców. Ochotę na wykonanie tego zadania ma aż siedem podmiotów, w tym cztery konsorcja. W ramach projektu do roku 2020 zostaną wyremontowane nabrzeża o łącznej długości niemal 1200 m.
Ogłoszony przetarg obejmuje rozbudowę oraz przebudowę Nabrzeża Oliwskiego , Nabrzeża Zakrętu Pięciu Gwizdków i Nabrzeża Ziółkowskiego wraz ze stanowiskiem dawnej bazy promowej PŻB w Porcie Gdańsk. Nabrzeża stanowią obudowę zachodniego brzegu Kanału Portowego w Gdańsku na wysokości Westerplatte. To jeden z elementów programu inwestycyjnego z dofinansowaniem unijnym.
- Projekty dofinansowane z CEF są naszym priorytetem. Po pierwsze dlatego, że dzięki tym środkom możemy zrealizować inwestycje na ogromną skalę, po drugie dlatego, że mają nienaruszalny termin wykonania. Rozpoczynamy wielki program modernizacji i przebudowy, dzięki któremu Port ma stać się kluczowym węzłem komunikacyjnym południowego Bałtyku - tłumaczy Łukasz Greinke, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.
Czytaj też: Port Centralny. Pięć ofert na wykonanie koncepcji
Potencjalni wykonawcy deklarują, że prace zajmą od 102 do 110 tygodni od momentu podpisania umowy. Inwestycja będzie realizowana w etapach, by możliwa była działalność eksploatacyjna nabrzeży.
Oferty w przetargu złożyło siedem podmiotów. Cztery konsorcja: Roverpool razem z Cyes Maritime Works, Strabag z Ed. Zueblin A.G., NDI Spółka Akcyjna i NDI Spółka Akcyjna, Soletanche Polska z Soletanche Bachy International S.A.S. oraz trzy przedsiębiorstwa, czyli Cooperativa Muratori & Cementisiti, Budimex i Korporacja Budowlana Doraco.
Główną grupą towarową przeładowywaną na Nabrzeżu Oliwskim jest zboże. Obsługiwane są tam także jednostki z drobnicą oraz ro-ro. Jego atutem są dogodne połączenia z siecią dróg kołowych, kolejowych i wodnych. Prace na nabrzeżu obejmą m.in. roboty budowlane w zakresie nabrzeży, budowy wodociągów i rurociągów ściekowych, prace rozbiórkowe czy wodne roboty budowlane. Środki na rozbudowę Nabrzeża Oliwskiego w 85 procentach pochodzą z unijnego dofinansowania z programu CEF ("Connecting Europe Facility" - "Łącząc Europę").
Miejsca
Opinie (20) 1 zablokowana
-
2018-03-13 11:42
W Gdańsku nie sprzedają nabrzeży i nie wpuszczają deweloperów żeby budowali bloki (5)
- 32 4
-
2018-03-13 12:38
Nie da się sprzedać nabrzeża. Prawo nie pozwala. (3)
- 5 3
-
2018-03-13 14:16
Jakoś w Gdyni się dało. Szczurek wyłączył teren z portu i uchwalił dla dewelopera atrakcyjny plan zagospodarowania (2)
W zamian za ogólnodostępny taras widokowy na sea towers...
- 8 0
-
2018-03-13 19:06
(1)
nie kłam trollu. Sea towers są w centrum Gdyni gdzie kiedyś 30 lat temu był Dalmor. Od wielu lat nic tam się nie działo.
- 3 2
-
2018-03-15 11:10
i Dalmor nie był portem?????
i nie posiadał nabrzeży? co do trolla to pewnie mowa o twoim ojcu. ale co nam po twoich rodzinnych koligacjach skoro do dyskusji wciskasz rodzinę!
- 0 0
-
2018-03-13 21:00
Jeszcze trochę i też tak się stanie a te prace to tylko podbiją cenę do sprzedaży
- 1 1
-
2018-03-13 12:07
BRAWO Gdańsk !!! A w Gdyni wizje, wizje i wizje, poganiane kolejnymi nowymi wizjami. (1)
Obrotnice, połączenia terminali, port zewnętrzny i inne tego typu bujdy na resorach.
- 23 5
-
2018-03-14 15:04
Obrotnicę już budują.
- 0 0
-
2018-03-13 15:00
W Gdyni zamiast rozbudować PORT to sprzedaje się tereny Dalmoru pod mieszakniówke (2)
Co zrobiły władze Gdyni ?
Lotnisko - umoczone miliony
Brak obiecanej kolei do pólnocnych dzielnic
Brak tunelu od Hutniczej do Chyloni
Wydaje się miliony na prywatny klub pilkarski Arka
Transport okretu złomu do centrum miasta - kolejne zmarnowane miliony.
Czas blokady dojazdu na henekena. Będziemy chodzić po przejściach dla pieszych
kto
jest ze mną- 25 6
-
2018-03-13 19:14
(1)
Dalmor trollu już nie nie prowadził tam nic od 30 lat. Tereny stały zniszczone i teraz buduje się tam nowoczesną marinę i apartamenty i to nie miasto sprzedało ten teren. Kto ci obiecał nierentowną kolej na północ w Gdyni? Przecież nikt nie będzie jeździł na oksywie przez chylonie no chyba że taki oszołom jak ty. Tunel na Puckiej a nie Hutniczej powstanie do 2021r. Ten prywatny klub Arka przynosi miastu chlubę bo w tamtym roku zdobył PP i SP co jest świetną promocją miasta. Będę chciał zobaczyć twoją minę po wyborach. Te ostatnie 3 lata twojego trollingu i tak nic nie dadzą, tylko marnujecie swój czas
- 3 7
-
2018-03-15 11:11
a ty znowu o swojej rodzinie!!! Zostaw ojca trolla w spokoju. Wszak ojciec troll to twoja rodzina.
- 0 0
-
2018-03-13 15:14
W porcie w Gdyni
jaki zarząd takie wizje
- 11 2
-
2018-03-13 15:41
Brak informacji z otwarcia ofert (1)
Dlaczego autor artykułu nie pokusił się o umieszczenie informacji z otwarcia ofert na temat cen oferowanych przez poszczególnych wykonawców?
- 4 5
-
2018-03-13 18:00
Bo port w Gdańsku z reguły zataja ceny i swój budżet. To bardzo dziwna instytucja z bardzo niejasnymi zasadami działania
- 3 4
-
2018-03-13 19:55
nabrzeża portu
a co planowane jest na nabrzeżu południowym ? jak będzie wykorzystane bo teraz nic zwiazanego z żeglugą i transportem się tam nie dzieje...
- 7 1
-
2018-03-14 07:51
Port w Gdyni nigdy nie był dobrze zarządzany (2)
a inwestycje jeżeli były robione to zawsze z opóźnieniem. Chlubnym wyjątkiem była baza kontenerowa wybudowana jeszcze w latach 70 ubiegłego wieku i potem oczywiście sprzedana jak cała reszta zakładów operacyjnych w porcie
- 2 5
-
2018-03-14 10:36
(1)
To dlaczego port Gdynia miał w tamtym roku kilkadziesiąt milionów zysku netto skoro jest tak słabo zarządzany. W tym roku zaczęły się inwestycje za miliard... ktoś tu chyba kłamie
- 2 0
-
2018-03-20 13:08
chyba oszczednosći
to, ze port ma zysk netto i oszczędności świadczy o jego niegospodarności akurat :) Port powinien inwestować "zarobione pieniadze"
- 0 0
-
2018-03-14 14:06
(1)
A co zmpg ma zamiar zrobić emeryt na bramie plus Stara brudna linka
- 5 0
-
2018-03-15 21:01
Na Wiślanym już się robi
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.