- 1 Miesięcznie 2678,30 zł na życie (65 opinii)
- 2 Niższe taryfy zamiast mrożenia cen (145 opinii)
- 3 Nie ma zgody na dzierżawę zbożowego (45 opinii)
- 4 Inflacja w marcu tylko 1,9 proc. (13 opinii)
- 5 Centra handlowe w Wielką Sobotę (89 opinii)
- 6 Dorota Pyć została prezesem Portu Gdańsk (202 opinie)
Port Gdynia wchodzi w projekt LNG
Zarząd Morskiego Portu Gdynia podpisał porozumienie z PGNiG Obrót Detaliczny i Gas-Trading o wykorzystaniu paliwa LNG. Zakłada ono m.in. budowę barki przystosowanej do bunkrowania gazem LNG innych statków.
List intencyjny zakłada współpracę w kilku kluczowych obszarach. Firmy będą prowadzić prace nad technologiczną instrukcją bunkrowania statków i mobilnym punktem bunkrowania paliwem LNG w Porcie Gdynia oraz nad umożliwieniem armatorom bunkrowania z morza przy wykorzystaniu technologii ship-to-ship. Projekt będzie realizowany w ramach programu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju - INNOSHIP.
- Dostrzegamy rosnące zapotrzebowanie ze strony armatorów, dlatego zdecydowaliśmy się na szersze wykorzystanie paliwa LNG w Porcie Gdynia. Chcemy budować konkurencyjność na arenie międzynarodowej poprzez rozwój technologii bunkrowania tego ekologicznego paliwa - powiedział Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
Zgodnie z dyrektywą w sprawie rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych najpóźniej do końca 2025 roku w portach morskich powinna powstać odpowiednia liczba punktów bunkrowania LNG, umożliwiając poruszanie się jednostek żeglugi śródlądowej lub statków morskich napędzanych LNG po całej sieci bazowej TEN-T. W przypadku Polski mają to być: Gdynia, Gdańsk i Szczecin oraz Świnoujście. List intencyjny zakłada również zobowiązanie ze strony spółki Gas-Trading do złożenia wniosku w ramach programu INNOship, prowadzonego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. Program zakłada finansowe wsparcie nowatorskich rozwiązań technologicznych dla infrastruktury stoczniowej oraz portowej.
- Gaz LNG ze względu na swoje właściwości fizyczno-chemiczne jest jednym z najczystszych paliw, napędzających zarówno jednostki lądowe, jak i morskie, co czyni go alternatywą dla obecnie stosowanych paliw - mówi Tymoteusz Pruchnik, prezes Gas-Trading S.A. - Emisja substancji szkodliwych do atmosfery jest zdecydowanie niższa, a w przypadku wycieku nie istnieje niebezpieczeństwo zanieczyszczenia wód.
- W nadchodzących latach LNG jako alternatywne paliwo żeglugowe będzie zyskiwać na popularności. Jest to jedyne dojrzałe rozwiązanie mogące spełnić zarówno obecne, jak i przyszłe normy emisyjne, przy jednoczesnej opłacalności ekonomicznej. Kluczowym elementem dalszego wzrostu popularności LNG jest rozwój infrastruktury bunkrowania, dlatego zdecydowaliśmy się na podpisanie listu intencyjnego z Zarządem Morskiego Portu Gdynia - dodał Marcin Szczudło, wiceprezes PGNiG Obrót Detaliczny, odpowiedzialny za obszar CNG/LNG.
Komisja Europejska chce do 2050 r. całkowicie wyeliminować emisje pochodzące z transportu morskiego. Dla Europy Środkowo-Wschodniej oznacza to normy emisyjne jeszcze bardziej restrykcyjne niż w innych częściach świata. Obecnie "Dyrektywa siarkowa" zakłada redukcję zawartości siarki w paliwach żeglugowych na obszarach SECA (Sulphur Emission Control Areas), m.in. na Morzu Bałtyckim i Północnym. Dodatkowo, od stycznia 2021 r. obowiązywać będzie ograniczenie emisji tlenków azotu (NOx) o 75 procent na obszarach NECA (Nitric Emission Control Area) - m.in. na Morzu Bałtyckim.
Miejsca
Opinie (28) 6 zablokowanych
-
2018-06-20 09:18
kolejny list intencyjny w gdyni...
kiedy realne działania???
- 19 13
-
2018-06-20 09:44
(2)
Niestety ale rozwarstwienie pomiędzy portem w Gdyni i Gdańsku będzie się powiększać. Gdynia zostanie daleko z tyłu i będzie pobocznym prowincjonalnym portem na tle portu gdańskiego. Pytanie jaka w tym zasługa gdyńskich władz?
- 25 15
-
2018-12-16 12:49
zasadnicza
- 0 0
-
2022-03-29 10:58
Gdynia niestety schodzi na psy na każdej płaszczyźnie.
Turystycznie - likwidacja parkingów na rzecz betonowych słupków i drogie strefy parkingowe aż po Wejherowo
Funkcjonalnie - korki w każdym kierunku i "genialny" pomysł jednokierunkowej Świętojańskiej
Przemysłowo - zarżnięte stocznie i port tracący sukcesywnie na znaczeniu
Coraz więcej statków, turystów i inwestorów omija nas szerokim łukiem. Żyjemy legendą świetności Gdyni sprzed 20 - 30lat
Aż żal na to patrzeć- 0 0
-
2018-06-20 09:51
w przyszlosci (1)
tylko polaczenie Gdanska i Gdyni w jeden Port da szanse bycia konkurencyjnym..
- 12 19
-
2018-06-20 10:28
powstanie pewnie jakaś proteza w stylu MZKG
co i tak nie uchroniło ZTM przed staczaniem się po równi pochyłej
- 2 1
-
2018-06-20 10:11
ile wzrosną ceny ? (1)
- 6 5
-
2018-06-20 10:28
ceny czego?
bo okolicznych działek to raczej zmaleją kilkukrotnie. Wątpię aby ktoś chciał mieszkać czy prowadzić biznes na bombie zegarowej.
- 2 4
-
2018-06-20 10:17
W moim bloku nie ma gazu od 3 dni (2)
Do spoldzielni nie idzie sie dodzwonic niechaj ktos cos zrobi z tym! Tyle gazu a herbate trzeba robic ciepla woda z kranu a i to trudno bo cieknie
- 6 7
-
2018-06-20 10:30
w XXI wieku (1)
do gotowania wody służy czajnik elektryczny. A jeśli takiego nie posiadasz, to zawsze zostaje ognisko i kociołek przed blokiem...
- 4 6
-
2018-06-20 14:14
wy bogaci to sobie mozecie kupowac co wam sie podoba
mi prund wyłączyli w 1998 roku!!! tylko gaz mi zpostal ateraz juz nawet to mi zabrali wiec chyba zostalo mi tylko jedno wyjscie
- 0 3
-
2018-06-20 11:01
pis i szczurek wspaniale rozwijają port! (2)
- 5 12
-
2018-06-20 11:21
i po
- 3 2
-
2018-06-20 13:05
dyżurny trol
- 2 1
-
2018-06-20 11:02
pytanie (1)
A skąd jest w ogóle ten cały prezes?
Czy on wcześniej pracował w jakimkolwiek porcie?- 14 5
-
2018-06-20 11:05
Coś ze SKOKami miał wspólnego - z portem nic.
- 10 1
-
2018-06-20 11:07
O wszystko "dbają" w tym naszym porcie, tylko nie o ludzi. (2)
Np. afera z mobbingiem nabiera nowych kolorków i odbija się już echem po świecie.
- 10 4
-
2018-06-20 12:33
Dlaczego moderator ingeruje we wpis i go zniekształca, czyniąc nieprawdziwym ? (1)
W powyższym wpisie chodzi o aferę z mobbingiem w BCT a nie w całym porcie ! Wpis brzmiał "Np. afera z mobbingiem w BCT nabiera kolorków ...." (mam zrzut ekranu).
Info dla moderatora - artykuł jest ogólnie o porcie, BCT jest częścią portu a do tego zdjęcie do artykułu przedstawia właśnie BCT.
Mam nadzieję, że moderator pracuje dla Trójmiasta.pl a nie dla BCT.- 4 3
-
2018-06-20 19:54
zgłoś do urzędu do walki z propagandą i fake news
powinni zareagować,
trójmiasto pl pod nowym rządem zaczyna się zachowywać coraz bardziej podejrzanie i jedzie po bandzie- 2 0
-
2018-06-20 12:57
Mogli by tez zaczac importowac LPG do fur
bo zalozylem ostatnio sekwensa 5ej generacji z wtryskiem w fazie lotniej. Bardzo dobry sprzet. Ale LPG teraz 2ziko.
- 0 1
-
2018-06-20 13:25
Panie Prezesie Zarządu Morskiego Portu Gdynia, (4)
Pytanie pierwsze - jak tam prace dotyczące obrotnicy? Pytanie drugie - jak tam prace z budową portu zewnętrznego? Pytanie trzecie - co tam z planem połączenia BCT i GCT (tym planie, o którym opowiadał pan w mediach)?
Wszystkie te "plany" nadal aktualne, czy może jednak któryś się wykruszył?- 13 2
-
2018-06-20 13:55
Plany aktualne ale gorzej z realizacją.
- 5 2
-
2018-06-20 15:37
(2)
Wątpie żeby to było realne GCT funkcjonuje juz pod inną nazwą a jego właścicielem jest właściciel największego terminalu kontenerowego na świecie więc jak już to "GCT" może przejąć BCT bo na połączenie nie ma szans
- 1 1
-
2018-06-20 15:59
Koncepcja prezesa Mellera z 11 października 2016r. (1)
"Wspomnienie pierwszego polskiego terminalu kontenerowego odeszło do historii i teraz należy szybko sprostać coraz silniejszemu konkurentowi zza miedzy. Jedynym remedium będzie połączenie dwóch gdyńskich terminali BCT i GCT, o czym mówi się coraz głośniej. Jak poinformował Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia plany połączenia już są, obecnie trwa opracowywanie analiz. - Z naszego punktu widzenia jest to bardzo dobre rozwiązanie – powiedział Meller."
A oto co na to wcześniej (25 sierpnia 2016r.) dyrektor handlowy BCT :
"Rzeczywiście trwają rozmowy w sprawie współpracy obu terminali. W tej chwili są w stadium końcowego uzgadniania warunków współpracy i oczekiwania na udzielenie zgody dotyczącej tego rodzaju współpracy przez odpowiednie instytucje polskie i europejskie. Przewidujemy, że finalne połączenie działań nastąpi na przełomie roku, wtedy też będziemy mogli udzielić więcej informacji - poinformował nas Michał Kużajczyk, kierownik ds. marketingu BCT."- 1 1
-
2018-06-20 16:36
Sprostowanko.
Pan Michał nie był jeszcze w tym czasie dyrektorem handlowym BCT a kierownikiem ds. marketingu.
Sorki za ten przyspieszony "awans".- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.