• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pracownicy terminalu DCT znów protestują

VIK
24 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Osią związkowego sporu z DCT jest zatrudnianie do rozładunków osób z firm zewnętrznych na podstawie umów cywilnoprawnych.
  • To już kolejny protest w DCT na przestrzeni ostatnich lat.
  • Osią związkowego sporu z DCT jest zatrudnianie do rozładunków osób z firm zewnętrznych na podstawie umów cywilnoprawnych.
  • To już kolejny protest w DCT na przestrzeni ostatnich lat.
  • Pikietę zorganizowała Komisja Międzyzakładowa NSZZ "Solidarność" w DCT Gdańsk, ale akcję wsparli też pracownicy portowi z Gdyni.
  • To już kolejny protest w DCT na przestrzeni ostatnich lat.
  • Pikietę zorganizowała Komisja Międzyzakładowa NSZZ "Solidarność" w DCT Gdańsk, ale akcję wsparli też pracownicy portowi z Gdyni.
  • Osią związkowego sporu z DCT jest zatrudnianie do rozładunków osób z firm zewnętrznych na podstawie umów cywilnoprawnych.
  • Osią związkowego sporu z DCT jest zatrudnianie do rozładunków osób z firm zewnętrznych na podstawie umów cywilnoprawnych.
  • Pikietę zorganizowała Komisja Międzyzakładowa NSZZ "Solidarność" w DCT Gdańsk, ale akcję wsparli też pracownicy portowi z Gdyni.

"Ciężko pracujemy, czy do końca zmiany przeżyjemy?", "Swoich ganicie, a cudzych chwalicie?" - pod takimi hasłami pikietowali pod siedzibą terminala pracownicy DCT wsparci przez "Solidarność".



Osią związkowego sporu z zarządem Deepwater Container Terminal Gdańsk jest zatrudnianie do rozładunków osób z firm zewnętrznych na podstawie umów cywilnoprawnych, czyli tzw. kupowanie usług od agencji pracy tymczasowej i firm zewnętrznych. Kolejną sprawą podnoszoną przez związkowców są kwestie koniecznego rygorystycznego przestrzegania zasad BHP i specjalistycznego przeszkolenia pracowników, dopuszczanych do wykonania zadań na terenie terminalu. Pikietę zorganizowała Komisja Międzyzakładowa NSZZ "Solidarność" w DCT Gdańsk, ale akcję wsparli też pracownicy portowi z Gdyni.

To już kolejny protest w DCT na przestrzeni ostatnich lat. Choć zmienił się właściciel, bo od maja tego roku jest nim operator portowy PSA i australijski IFM Global Infrastructure Fund przy udziale państwowego Polskiego Funduszu Rozwoju, to - jak widać - problemy pozostały.

W 2017 roku załoga weszła w spór zbiorowy z zarządem, a postulaty protestujących dotyczyły respektowania pakietu gwarancji pracowniczych zapisanych w Zakładowym Układzie Zbiorowym Pracy oraz czytelnych i realnych zasad premiowania za efekty pracy. Wówczas udało się porozumieć. Jak będzie tym razem, zwłaszcza że jedną ze stron tej dyskusji jest podmiot państwowy z 30 proc. udziałem.

Czekamy na komentarz Deepwater Container Terminal Gdańsk.

Pikieta Solidarności i załogi DCT

VIK

Miejsca

Opinie (108) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Pikieta Solidarności i załogi DCT

    (16)

    Ale dno... to pokazuje jak w PL ciezko robic biznes.. znam DCT od srodka i jesli Ci pseudopracownicy narzekaja na BHP w DCT to z portami maja tyle wspolnego co z kreatywnoscia do tworzenia tych zalosnych hasel na bannerach.

    • 46 114

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Pikieta Solidarności i załogi DCT

      Juz sie biuro odpaliło.... (4)

      Zapraszam na plac do pracy....to zrozumiesz o co chodzi...

      • 55 8

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Pikieta Solidarności i załogi DCT

        Dokładnie, wypowiadają się ludzie którzy za biurka nosa nie wystawiają..

        • 50 4

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Pikieta Solidarności i załogi DCT

        ale po co? u mnie w biurze cieplutko, więc kawa lepiej smakuje ... (2)

        • 9 10

        • Opinia do filmu

          Zobacz film Pikieta Solidarności i załogi DCT

          (1)

          To się zamknij...

          • 8 8

          • Opinia do filmu

            Zobacz film Pikieta Solidarności i załogi DCT

            wzajemnie. Bierz kask, kamizelkę i zmykaj na plac

            robota czeka...

            • 14 15

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Pikieta Solidarności i załogi DCT

      Ja za to znam DCT z perspektywy firmy spedycyjnej, która musi korzystać z usług tego terminala.

      I daleko tu do ideału, bo panuje bałagan i wieczne problemy z opóźnieniami, zawalonymi placami składowymi, itd. Radzę więc kadrze zza biurek zabrać się za robotę, bo jest sporo rzeczy do poprawy.

      • 48 3

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Pikieta Solidarności i załogi DCT

      (5)

      I twierdzisz ze w Dct jest bhp..... jesli mozna za to uznac setki betonowych bloczkow ograniczajacych manewrowanie, sprzet ktory pozostawia WIELE do zyczenia pod wzgledem sprawnosci , czystosci itp. Czy zgodnie z przepisami bhp jest to aby przy usterce mozna pracwac? Pod haslem BHP kryje sie rowniez higiena pracy wiec czystosc jak rowniez ergonomia pracy a wiec mozliwosc jak najbardziej zniwelowania szkodliwych czynnikow dzialajacych na organizm podczas pracy np. Mozliwosc dostosowanai wysokosci i pochylenia fotela, podlokietnikow itp co na wiekszosci niby sprawnego sprzetu jest niemozliwe. Czy przy niezidentyfikowanej usterce dopuszenie sprzetu i instruowanie o wolniejszej pracy itp. jest bezpieczne? Dopuszczanie pracownikow firm zewnetrzych nieograniczajac im czasu pracy czesto 5,6 zmian pod rzad na sprzecie..... mozna.jeszcze wiele wyliczas.no ale co chcecie najwazniejszy pasek od kasku i przepalona zarowka a znajomosc jezyka po co to komu . Kontener bedzie spadal powiesz uciekaj a uslyszysz dziekuju . Takie to jest bhp w dct

      • 51 2

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Pikieta Solidarności i załogi DCT

        (3)

        A czyja jest wina, że nie jest czysto? No chyba tych którzy tam pracują. Przecież nikt inny raczej brudu nie podrzuca.

        • 6 6

        • Opinia do filmu

          Zobacz film Pikieta Solidarności i załogi DCT

          cześć sprzętu ma 12 lat i prania tapicerki nigdy nie było, (1)

          a po za tym kiedy jak nigdy nie ma czasu, już pomijając fakt że nie można się doprosić aby szyby umyto z podnośnika w kabinie na suwnicy, zaznaczę tylko że jeśli chodzi o szyby w biurowcu, myte są kilka razy do roku tak samo jak prezesi mają myte auta przez firmy zewnętrzne

          • 18 0

          • Opinia do filmu

            Zobacz film Pikieta Solidarności i załogi DCT

            tak z ciekawości -

            jakie auta mają obecnie prezesi/dyrektorzy?
            Kiedyś jak tam pracowałam były Lexusy. Czy coś się zmieniło?

            Ciekawska

            • 1 0

        • Opinia do filmu

          Zobacz film Pikieta Solidarności i załogi DCT

          Ja nie mowie o papierkach czy okruszkach bo tego sa znikome ilosci ale o brudnych szybach na.zewnatrz suwnicy do ktorych nie masz.dostepu o wysiedzianych i przepoconych fotelach itp ale najwazniejsze aby szyby w biurach byly czyste i autka odkurzone.....

          • 15 0

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Pikieta Solidarności i załogi DCT

        Dct

        Chcialem podjąć prace w dct ale skutecznie ten komentarz mnie wyleczylnz tej mysli dziękuję

        • 1 1

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Pikieta Solidarności i załogi DCT

      Ach biurowi....

      Prawda jest taka że gdyby nie związki to byśmy zapier...li za miskę ryżu!!! Taki mamy kochany zarząd w kolorowym DCT

      • 28 1

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Pikieta Solidarności i załogi DCT

      zapraszam na plac

      Zejdź Łukasz ze stolka przyjdź popracować na plac i spróbuj się porozumieć z niektórymi Iwanami, Saszami, Anatolijami lub zapytaj koleżanek z wieży jakie to czasem trudne a potem się wypowiadaj! !!!Przypomnij sobie jaka była znajomość języka polskiego kierowcy busa który miał wypadek na terminalu !!!!

      • 19 1

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Pikieta Solidarności i załogi DCT

      Bhp

      No bhp jest przestrzegane najbardziej przez Amerykanów w mokasynach dżinsach i adidasach

      • 0 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Pikieta Solidarności i załogi DCT

      Dno

      Dno to reprezentuje zarząd. Myślicie ze kto bije te wasze śmieszne rekordziki ?? Wy w biurach ?? W koszulach i spodenkach w kancik ?? Czy my na placu ?? Ale po takich komentarzach osób ograniczonych widać kto pracuje w zarządzie i biurach.i kto tu jest pseudo pracownikiem ?? Dno

      • 0 0

  • ehhh...

    i oczywiście wszystko odbije się na braku okienek w ebramie a co za tym idzie na biednych kierowcach ....

    • 21 6

  • Opinia wyróżniona

    (13)

    Chodzi o Agencję Pracy Tymczasowej, kierują do Portu pracowników bez znajomości języka polskiego. Nie inwestują w ubiór tych pracowników. Pracują często ponad 300 godzin. Dochodzi do wypadków z przemęczenia. Nikt tego nie chce widzieć. Ani PIP ani ministerstwo ani Zarząd DCT.

    • 111 4

    • Prawdopodobnie

      Przykre jest to że pieniądz, jest ważniejszy od człowieka.

      • 25 2

    • no ale przecież teraz to prawie państwowa firma,

      więc co na to miłościwie nam panujący?

      • 13 5

    • A gdzie ich szkolenia ?? Brak słów

      • 10 1

    • !

      Nie można patrzeć w takich kategoriach że są porty gdzie jest jeszcze gorzej, po to jest wolność słowa aby walczyć o dobro człowieka.
      Wydaje mi się że nie chodzi tylko o pracowników DCT którzy się obawiają o siebie a również o pracowników firm zewnętrznych.
      Jeśli przywiązywano by większą uwagę do szkolenia osób z firm zewnętrznych również wpłynęło by to pozytywnie na ich samopoczucie i jakość pracy.
      Jesteśmy ludźmi którzy powinni czuć się bezpiecznie. Nikt nie powinien mieć przyzwolenia na przepracowanie takich ilości godzin, obojętnie jakiej jest narodowości.

      • 19 1

    • Renata C (3)

      A jak Renata położyła kontener na ciężarówkę to też z przemęczenia? Każdemu może się przytrafić wypadek w pracy nie tylko Ukrainie. Najpierw płakała, a później gdy nie poniosła żadnej kary to mówiła że jej nic nie mogą zrobić bo się boją... żal

      • 13 17

      • Żal to tylko taki ,że tutaj możesz sobie jedynie pogadać. Poprawka, obgadać hahaha

        • 12 2

      • !

        Nie powinno się na forum pisać o innych osobach w dodatku posługując się imieniem i inicjałem, jest to bardzo nietaktowne.
        Nie można również porównywać osoby która pracuję w normalnym systemie godzinowym do osoby która ma przepracowane w miesiącu 300h, jak to już inni czytelnicy przytoczyli.
        Błąd Renaty mógł być spowodowany różnymi czynnikami i jeżeli nie mamy szczegółowych informacji nie powinniśmy się wypowiadać.
        Ale jedno jest wiadome, że błędy pracowników firm zewnętrznych są spowodowane przemęczeniem, jest to bardzo widoczne.

        • 12 6

      • na ciężarówkę?

        w sensie że na kabinę? kierowca był w środku? przeżył?

        • 0 0

    • To ci odpowiem. Tak jest we wszystkich agencjach

      Ludzie nie maja badan. Szkolen bhp. Badan sanepid. Ubioru bhp... Tak dziala prawo w pl! Znam taka firme co ma z 400ludzi i nikt nie ma wymaganych na uop badan a pracuja z jedzenie.

      • 10 0

    • Taxi, wykonczeniowka, itp. (2)

      Co drugi operator ma drugi etat, dorabia w jakiś sposób, więc proponuję odpuścić temat przepracowania u pracowników z zewnętrznych firm, bo tak samo przepracowni są pracownicy dct.

      • 9 12

      • Totalne bzdury opowiadasz.

        • 5 4

      • Nieistotne

        Inne warunki pracy dodatkowej, nie ma porównania.

        • 1 2

    • śmieciówki

      z pipem to jest tak,że jak jest śmieciówką to mają temat zamknięty tzn nic nie zrobią wiem, bo byłam świadkiem takiej sytuacji i ciężko jest wygrać walka z wiatrakami póki to jest akceptowane tak będzie w Polsce

      • 0 0

  • Norma Europejska ?

    Zapraszamy do byłych Stoczni tu jest takie zatrudnienie normą od dziesięciu lat takie zakłady są fabrykami inwalidów . Kadra na umowach o pracę a reszta ,,murzynów ,, na działalnościach a jak dojdzie do wypadku to rączki czyste mają !

    • 63 3

  • (4)

    Ja się pytam, dlaczego Karol jeszcze nie jest prezesem?

    • 25 4

    • (1)

      Karol wizjoner? Mikro przestuj

      • 7 1

      • Jedyny w swoim rodzaju

        • 0 0

    • bo czekją na mój powrót na białym koniu...

      Boris

      • 3 1

    • Ja ?

      • 2 1

  • kto Wam te banery przygotował!? (9)

    wszystkie z błędami...
    Wstyd!

    • 13 23

    • Myślisz? (1)

      Wstyd to kraść.
      Banery miały być przekazem dla ludzi a nie testem.

      • 7 3

      • Naprawdę?

        "Wstyd to kraść" - to zwróć się z tym przekazem do obecnie panujących poprzez Waszą centralę tzw. 'Solidarności'

        • 9 10

    • Zdanie zaczyna się od wielkiej litery. (6)

      Ty natomiast, zacząłeś od drugiego wyrazu. Jeżeli chcesz kogoś pouczać, zacznij najpierw od siebie.

      • 4 4

      • Profesorze! (5)

        Obraziłeś mnie, jestem kobietą! Poprawnie powinno być napisane 'zaczęłaś'.

        Pracownica drugiego piętra

        • 5 9

        • Co mówi.?

          • 2 0

        • To proszę następnym razem pisać w formie osobowej. (2)

          Założyłem, że rozmawiam z mężczyzną, bo nigdy bym nie przypuszczał, że z ust kobiety może wylewać się tyle jadu.

          • 7 2

          • Ja poproszę abyś nie zabierał głosu w nie swojej sprawie (1)

            Upośledzeni nie wiedzą co to znaczy priorytet

            • 1 3

            • Ależ to jest moja sprawa.

              Będę zabierał głos, bo takie jest moje konstytucyjne prawo i nikt nie będzie mi mówił co mam robić, a w szczególności "pracownicy z drugiego piętra".

              • 7 1

        • Dct

          Renia to ty?

          • 6 0

  • Ale fajny film (1)

    Same lewary:) aż miło popatrzeć.

    • 22 24

    • eee tam...

      brakuje jeszcze efektów specjalnych i tego specjalisty od palenia opon.
      Ale przecież on teraz zajęty jest kampanią wyborczą...

      • 8 3

  • Złote kaczki

    Złote kaczki odbierają bo na szkoleniach oszczędzają?

    • 14 2

  • . (5)

    Szanowni Państwo którzy pracują w biurze. Państwo dalej nie rozumiecie istoty sprawy. Nie wiem czy wiecie ale pracujemy w zespołach roboczych i tak bezpieczeństwo operatora sts zależy od ckr, lukowego, kierowcy i na odwrót. Bezpieczeństwo operatora RTG czy wózka zależy od kierowcy i na odwrót. Nie wiem może państwo nie zdaja sobie sprawy ale pracując w zespołach roboczych posługujemy się radiem i powinno być tak aby wszyscy wzajemnie się rozumieli co znacznie zwiększa bezpieczeństwo pracy natomiast zbudowano tu współczesna wieże Babel i tego się obawiamy. Nikt tu nie broni obcokrajowcom pracować ale dobrze by było gdyby nauczyli się naszego języka tak aby nie stwarzać zagrożenia.

    • 80 2

    • (4)

      To może warto by bylo, by przedstawiciel związku był podczas egzaminu na kierowcę i sprawdzenia umiejętności posługiwania się językiem polskim ??

      • 10 0

      • (2)

        A może warto by było aby kierowca po prostu zdał egzamin na poziomie B1 i uzyskal certyfikat? Po co w to związek mieszać.

        • 13 1

        • (1)

          B1 to by niektórzy Polacy nie zdali

          • 6 1

          • Prosiłbym aby nie obrażać swoich pracowników. Serdecznie Ciebie pozdrawiam.

            • 2 0

      • Taka prawda

        Polacy nie chcą pracować to biorą tych co chcą, tak jest wszędzie.

        • 1 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Pikieta Solidarności i załogi DCT

    Adanow (3)

    Niech sobie jeszcze jedną konsole PlayStation podłącza.

    • 9 19

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Pikieta Solidarności i załogi DCT

      Dyskutuj z d.... to Ciebie os.... a. Co ma jakaś konsola do bezpieczeństwa?

      • 4 3

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Pikieta Solidarności i załogi DCT

      Śmiech

      Zapewne Pracownicy byli by skłonni do oddania konsoli o której wspominasz, aby tylko zmieniła się sytuacja z firmą zewnętrzną.
      Chwytanie się drobnostek co właśnie robisz nie wnosi nic sensownego do forum, ośmieszasz tylko i wyłącznie siebie a w dodatku przed samym sobą. :)

      • 9 2

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Pikieta Solidarności i załogi DCT

      nie zapominaj o dodatkowych fotelach do masażu

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Halbryt

Odpowiedzialny za wytyczanie kierunków rozwoju SESCOM, określanie zadań strategicznych oraz...

Najczęściej czytane