• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Professor Why wybiera się do Kopenhagi

Wioletta Kakowska-Mehring
16 lipca 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Do finału przeszła firma CTAdventure. Na zdjęciu: Mateusz Marmołowski, Marek Trojanowicz i Bartosz Baziński. Do finału przeszła firma CTAdventure. Na zdjęciu: Mateusz Marmołowski, Marek Trojanowicz i Bartosz Baziński.

Gdańska firma CTAdventure wygrała Creative Business Cup na szczeblu krajowym. Najlepszym produktem okazała się gra komputerowa łącząca elementy edukacji i zabawy - Professor Why. Teraz najlepsza firma z Polski będzie walczyć w międzynarodowym finale.


Czy udział w konkursach może pomóc startującym w biznesie?


Organizatorem CBC jest duńskie Centrum Kultury i Ekonomii Doświadczeń (Center for Cultural and Experience Economy). Aby trafić do finału, który odbędzie się w Kopenhadze już w listopadzie, trzeba pomyślnie przejść eliminacje na szczeblu krajowym. Polskim organizatorem konkursu jest Inkubator Starter.

Dla kogo jest ten konkurs? Branże kreatywne, którym dedykowany jest konkurs to: design, architektura, produkcja treści (np. gry komputerowe), reklama, książki i prasa, muzyka, filmy, sztuka i rzemiosło, radio i TV, parki rozrywki czy gastronomia. Podczas podsumowującego wydarzenia, reprezentanci krajów przedstawiają jurorom swoje biznesplany. Stawką jest tytuł najlepszego światowego przedsiębiorcy branży kreatywnej oraz nagrody dodatkowe.

W tym roku w Polsce najlepszą okazała się gdańska firma CTAdventure, producent gry Professor Why. Gra umożliwia wykonywanie dziesiątek eksperymentów chemicznych w wirtualnym, bezpiecznym laboratorium i jest ciekawą propozycją dla wszystkich, których interesuje fascynujący świat chemii.

Czytaj też: Rozszerzona rzeczywistość to nie tylko Google Glass. Trójmiejska spółka liderem w branży AR

A konkurencja w tym roku była duża. Gra rywalizowała z futurystycznymi rowerami miejskimi Mad Bicycles, oryginalnymi kamizelkami odblaskowymi My Fancy Ride, designerskimi kanapami i akcesoriami dla zwierząt domowych projektu Cosmo Pets, trójwymiarową reklamą Pixel City - alternatywą dla bilboardów, banerów i plakatów oraz propozycja VR One, czyli połączeniem świata wirtualnego z rzeczywistym poprzez przygotowanie instalacji wykorzystujących wirtualną rzeczywistość.

Gdańska firma CTAdventure

Miejsca

Opinie (6)

  • Jeszcze raz ktos napisze, ze cos jest czemus dedykowane, powinien byc zwolniony!!! (3)

    Dedykuje sie piosenke z okazji urodzin. Konkurs jest PRZEZNACZONY, nie jakis dedykowany, co to za gimbusowa konstrukcja?????

    Pismak, stazysta, czy dziennikarz?

    • 12 3

    • Idź na spacer bo ci żyłka pęknie.

      • 0 3

    • a uzus społeczny? (1)

      jw.

      • 0 0

      • sruzus

        • 0 0

  • Made in PPNT ;) (1)

    Kolejny efekt sukcesu PPNT w Gdyni

    • 5 4

    • tam tylko się przenieśli, zaczynali w Starterze w Gdansku

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ewa Bereśniewicz - Kozłowska

Prezes zarządu firmy Aplitt. Absolwentka Wydziału Elektroniki Politechniki Gdańskiej, studiów...

Najczęściej czytane