• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Professor Why wygrał światowy finał Creative Business Cup

VIK
20 listopada 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
CTAdventure w finale rywalizował z 52 firmami. W sumie w projekcie Creative Business Cup wzięło udział ponad tysiąc firm. Na zdjęciu: Marek Trojanowicz, prezes zarządu CTAdventure, Mateusz Cybula z Inkubatora Starter i Mateusz Marmołowski, wiceprezes zarządu CTAdventure d/s technologii. CTAdventure w finale rywalizował z 52 firmami. W sumie w projekcie Creative Business Cup wzięło udział ponad tysiąc firm. Na zdjęciu: Marek Trojanowicz, prezes zarządu CTAdventure, Mateusz Cybula z Inkubatora Starter i Mateusz Marmołowski, wiceprezes zarządu CTAdventure d/s technologii.

Gdańska firma CTAdventure wygrała Creative Business Cup 2014, czyli konkurs na najlepszą firmę kreatywną na świecie. Najlepszym produktem okazała się gra komputerowa łącząca elementy edukacji i zabawy - Professor Why. Finał odbył się w środę 19 listopada w Kopenhadze. Nagrodę wręczył sam następca tronu królestwa Danii, książę Fryderyk.


Czy udział w konkursach może pomóc startującym w biznesie?


Organizatorem CBC jest duńskie Centrum Kultury i Ekonomii Doświadczeń (Center for Cultural and Experience Economy). Aby trafić do finału trzeba było pomyślnie przejść eliminacje na szczeblu krajowym. Polskim organizatorem konkursu jest Inkubator Starter. W finale projekty z 52 krajów oceniało międzynarodowe jury, w którego skład wchodzili ludzie biznesu tacy jak Christian Stadil - Thornico A/S, Stiven Kerestegian Ganarillas - LEGO, Flavia Simon z Google, Håkan Nordkvist - IKEA i Amy Cosper - redaktor naczelny Entrepreneur Magazine.

- Jury doceniło zaproponowane przez nas nowe podejście do edukacji, a przede wszystkim do nauki przedmiotów ścisłych - mówi Mateusz Marmołowski z CTAdventure. - Opracowany przez nas program do nauki takich przedmiotów jak chemia, fizyka, matematyka wykorzystuje nowoczesną technologię rozszerzonej rzeczywistości, co pozwala zaangażować użytkowników w kreatywny proces nauczania. Rozszerzona rzeczywistość, na której bazuje gra, to technologia, która po raz pierwszy pozwala łączyć świat rzeczywisty z cyfrowym, co zwłaszcza w edukacji umożliwia pokonanie wielu barier, kosztowych, czy bezpieczeństwa.

Dla kogo jest ten konkurs? Branże kreatywne, którym dedykowany jest konkurs to: design, architektura, produkcja treści (np. gry komputerowe), reklama, książki i prasa, muzyka, filmy, sztuka i rzemiosło, radio i TV, parki rozrywki czy gastronomia. Podczas podsumowującego wydarzenia, reprezentanci krajów przedstawiają jurorom swoje biznesplany.

Wraz z tytułem do rąk zwycięzców trafi nagroda w wysokości 20 000 dolarów oraz możliwość uczestniczenia w Global Entrepreneurship Congress w Mediolanie w marcu przyszłego roku.

Drugie miejsce w konkursie Creative Business Cup zdobyła firma GIGI BLOKS Ltd. z Łotwy, zdobywcą trzeciego miejsca jest PockerSky z Austrii. Nagrody specjalne za pomysły kreatywne otrzymały także Zikto z Korei Południowej, Bitbrain Technologies with Ussens z Hiszpanii, Original Unverpackt z Niemiec oraz Voiceitt z Izraela.

Założyciele CTAdventure, Marek Trojanowicz i Mateusz Marmołowski, gdy w 2013 roku zakładali firmę, postawili sobie za cel zrewolucjonizowanie podejścia do edukacji. Tak stworzyli swój pierwszy produkt - grę edukacyjną Professor Why, której sprzedaż ruszyła. Ich inicjatywa została doceniona na tegorocznej konferencji infoShare w Gdańsku w maju 2014, a gra zdobyła pierwszą nagrodę w konkursie Startup Contest, w którym rywalizowało ponad 90 startupów, oraz nagrodę publiczności.
VIK

Miejsca

Opinie (21)

  • Gratulacje od ekipy RK! (1)

    • 30 3

    • gratulacje od hakerów

      bedziemy hakować:)

      • 1 1

  • Dedykuje się życzenia, a konkurs jest przeznaczony dla branż.
    Precz z nowomowa. Jak u Orwella.

    • 12 2

  • Tak się bawią biurokraci...

    Tam konkursik, tu szkolenie albo ekspertyza.

    • 6 20

  • Nic nie rozumiem z tego tytułu artykułu. (1)

    • 10 6

    • Ciekawe

      ile kciuków w górę dostałeś od czytelników faktu, a ile od tych drugich ;)

      • 1 0

  • Super wiadomość. Gratulacje.

    • 14 1

  • Wygrywają konkursy ale z czego się utrzymują skoro nic nie sprzedają!! (2)

    Jak zawsze z kasy podatnika!!

    • 10 18

    • O czy Ty pier....sz lbie zakuty

      Z jakich stolkow wywalic, z ich firmy prywatnej?

      • 5 0

    • Gdyby to był konkurs...

      na najlepiej sprzedającą się grę to może było by to podejrzane, ale z tego co można przeczytać to wygrali konkurs na najlepszy produkt w swojej kategorii. Produkt nie jest zły, bawiłem się przez moment nim na targach infoShare, jest prosty w obsłudze i co najważniejsze działa, jak zapewniał Mateusz Marmołowski, na większości sprzętu komputerowego z kamerką.

      A czy jest najlepszy? Można dyskutować, na pewno dużo jest nad nim pracy, ale prawdopodobnie konkurencja nie była tak silna.

      • 0 0

  • Brawo chłopaki!!!! Idealny wzór dla młodzieży. Polak potrafi.

    • 16 0

  • Kolejny

    Inkubator

    • 6 7

  • Brawo ! (1)

    Brawo, teraz tylko rozwinąć mocno sprzedaż i ciągle doskonalić produkt! Oby więcej takich firm i ludzi a będzie nam się wszystkim żyło lepiej. Pamiętajmy, że świat zachodni jest bogaty właśnie z powodu nagromadzenia firm, które coś tworzą i sprzedają "na świat".

    • 16 1

    • TYLKO rozwinac sprzedaz... Dobry specjalista od marketingu powie, ze potrzebuje 'tylko' niezly produkt, zeby zrobic sprzedaz. A zza rogu wyjdzie bankier, ktory 'da' na to pieniadze...

      • 1 1

  • Gratulacje

    Świetna wiadomość i świetna promocja.

    • 9 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Maria Śliwicki

Od 1991 był prezesem Grupy Ergo Hestia, odszedł ze stanowiska pod koniec 2022 roku. Kierował...

Najczęściej czytane