Prom "Elektra" statkiem roku

23 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 3 lat)
VIK
Najnowszy artukuł na ten temat Crist buduje okręty dla Belgów i Holendrów

P 310 "Elektra", czyli prom pasażersko-samochodowy o innowacyjnym napędzie hybrydowym, wybudowany w stoczni Crist, zdobył tytuł w kategorii "Statek roku" w konkursie Marine Propulsion Awards. O nominacji zdecydowało fachowe jury, ale o tym, kto wygrał, decydowali internauci, biorąc udział głosowaniu na stronie konferencji Sulphur Cap 2020.



Konkurs Marine Propulsion Awards prowadzony jest przez wydawcę czasopisma i serwisu "Marine Propulsion & Auxiliary Machinery". W rywalizacji o nagrodę "Elektra" walczyła z naprawdę ciekawymi jednostkami, czyli z "Cardissa" największym na świecie morskim statkiem bunkrowym LNG należącym do Shella i z pierwszym na świecie lodołamaczem LNG "Christophe de Margerie" armatora Sovcomflot.

Jednak to właśnie statek zbudowany w Gdyni zdobył najwięcej głosów. Zwycięzców ogłoszono na specjalnej konferencji w Amsterdamie, czyli Sulfur Cap 2020 Conference, poświęconej dalszym zmianom zachodzącym w transporcie morskim, które wiążą się z koniecznością stosowania technologii ograniczających szkodliwe emisje. 

P310 "Elektra" to hybrydowy prom typu "double-ended ferry" (diesel-elektryczny), który powstał na zlecenie fińskiego armatora Finferries. Został zaprojektowany przez przez polskie biuro projektowe StoGda. Stocznia Crist przekazała jednostkę zleceniodawcy w ub. roku. Prom pływa pomiędzy Nauvo a Parainen i służy do transportu 90 pojazdów i maksymalnie 372 osób. Jednostka o rozmiarach 96 m długości i ponad 15 m szerokości jest obsługiwana przez zaledwie trzyosobową załogę. Podczas trudnych warunków pogodowych jednostka może być opcjonalnie napędzana trzema wysokoprężnymi i ekologicznymi silnikami dieslowo-elektrycznymi. Statek został wyposażony w zespół baterii o żywotności min. 10 lat. Ładowanie akumulatorów odbywa się każdorazowo podczas załadunku i rozładunku, a czas do tego potrzebny wynosi zaledwie siedem minut.

VIK

Opinie (25)

  • GRATULACJE! (1)

    Tak trzymać !

    • 28 5

    • Klakierzy

      Rozumiem, że dla tych co głosowali.

      • 0 0

  • Tusk sobie włosy wyrywa jak to czyta (6)

    Po pierwsze że nie udało mu się zniszczyć całkowicie przemysłu okrętowego, po drugie że nagrody nie zdobył statek zbudowany w Niemczech.

    • 33 80

    • Po pierwsze włosy wyrywa sobie Kaczyński i spółka że żadna państwowa spółka nie byłaby (4)

      w stanie zbudować takiego statku. A tak w ogóle policz sobie (za pomocą kalkulatora najlepiej) ile statków wybudowały prywatne stocznie a ile państwowe (wspomagane państwowymi dotacjami) Zauważ też ile ten "upadły"

      w stanie zbudować takiego statku. A tak w ogóle policz sobie (za pomocą kalkulatora najlepiej) ile statków wybudowały prywatne stocznie a ile państwowe (wspomagane państwowymi dotacjami) Zauważ też ile ten "upadły" polski przemysł stoczniowy rocznie buduje i remontuje statków w porównaniu z apogeum w latach 80-tych, weź pod uwagę także specjalisto zaawansowanie technicznie obecnie budowanych statków w porównaniu z większości topornych masowców i drobnicowców w poprzednich latach..

      • 6 4

      • Powtarzam (3)

        " że żadna państwowa spółka nie byłaby
        w stanie zbudować takiego statku" To jaka prywatna stoczni zbudowała ten prom skoro Crist należy w czterdziestu procentach do państwa??!! No może powiesz mi to "specjalisto" ??!! Dlaczego z super prywatnej stoczni Crist ludzie uciekają do biednej państwowej Nauty?? No specu czekam na odpowiedź.....

        • 2 3

        • Już odpowiadam. Zgadnij gdzie jest najlepsza praca w Gdynii. Podpowiem (2)

          w stoczni Mar Woj .Od kilku lat nic poważnego nie zbudowali ale zatrudnienie jest ho ho i płacą pensje (he he). I żadnego "specjalisty" z obecnego Mar Woj stocznie prywatne nie wezmą -domyśl się dlaczego. A do NAuty

          w stoczni Mar Woj .Od kilku lat nic poważnego nie zbudowali ale zatrudnienie jest ho ho i płacą pensje (he he). I żadnego "specjalisty" z obecnego Mar Woj stocznie prywatne nie wezmą -domyśl się dlaczego. A do NAuty uciekli z tej niedobrej stoczni Christ tacy specjaliści którzy zatopili nie tylko dok ze statkiem ale prawie całą stocznię ud..pią. Bez dotacji państwowych MAR WOJ ani inne MARSY nie wytrzymały by dłużej niż 3 miesiące.............

          • 4 0

          • (1)

            Debilu mar woja już nie ma a robią tam prywatne firmy to raz. Po drugie to czekaj ile Crist dostał dotacji od państwa bo by zbankrutował? Słyszałem pare lat temu że trzydzieści baniek. I co tak cicho w criście o wypadkach? Nikt ostatnio nie zginą bo na nikogo brama nie spadła czy co?

            • 2 3

            • Przeca udawadniał ktos przed chwila że Christ to Państwowa

              spółka ---uzgodnijcie jedna wersję

              • 1 2

    • trzeba pamietc, ze Tusk jest winny

      kolega juz wytlumaczyl jak wyglada przemysl stoczniowy, wiec tylko dodam, wlacz TVP Info, tam powiedza co masz myslec

      • 2 1

  • Rozbujnik (3)

    W RSB teraz będą dawać w czerwcu 2ZŁ podwyżki dla pracowników, bo nie mają wyjścia ludzie uciekają

    • 8 3

    • Żałosne.

      • 2 2

    • 1.4 dają

      • 0 0

    • A mają w ogóle robotę?

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.