Statek polarny powstaje w stoczni Crist

8 stycznia 2018 (artykuł sprzed 3 lat)
VIK
Najnowszy artukuł na ten temat Crist buduje okręty dla Belgów i Holendrów

Stocznia Crist rozpoczęła budowę w części wyposażonego, wielofunkcyjnego, polarnego statku pasażerskiego z innowacyjnym kadłubem X-BOW dla norweskiego armatora. W miniony piątek odbyło się pierwsze cięcie stali.



Jednostka NB 312 będzie długa na blisko 125, a szeroka na ponad 20 metrów i będzie mogła pływać w trudnych warunkach polarnych, jednocześnie zabierając na pokład w luksusowych warunkach ponad 100 pasażerów. Będzie to jeden z najbardziej innowacyjnych statków pasażerskich na świecie. W części wyposażona jednostka jest budowana w gdyńskiej stoczni, a ostatnie prace wykończeniowe będą realizowanie w norweskiej stoczni Ulstein.

Co istotne, jednostka zostanie wyposażona w kadłub z linii X-BOW znany dotychczas z jednostek przeznaczonych dla branży offshore. Zastosowanie tego rozwiązania w statku pasażerskim zmniejszy uderzanie fal o kadłub, przez co zwiększy komfort podróżowania i będzie prowadzić do znacznego zmniejszenia hałasu i wibracji. Kształt i zamknięty charakter X-BOW ma również zminimalizować ryzyko rozprysku fal, co pozwoli uniknąć zagrożenia lub uciążliwości śliskich lub oblodzonych pokładów.

- Cieszymy się, że weźmiemy udział w budowie tak innowacyjnego statku. To kolejny projekt z ciągle rozwijającego się rynku jednostek pasażerskich, który zostanie zrealizowany w naszej stoczni - mówi Tomasz Wrzask, PR & marketing manager Crist.
Samo poruszanie się jednostki w warunkach polarnych również zostanie ułatwione. Statek będzie w stanie działać szybciej i sprawniej w niesprzyjających warunkach na morzu, z krótszym czasem spędzonym na podróży przez najbardziej niebezpieczne obszary morskie. Co istotne, dzięki zastosowaniu opatentowanego kadłuba X-BOW jednostka będzie miała dużo mniejszy wpływ na środowisko, przy jednoczesnym zmniejszeniu codziennych kosztów operacyjnych.

VIK

Opinie (42) 2 zablokowane

  • (3)

    No i git. Nasze stocznie posiadają dobrych fachowców tylko czasami zarządzający mają utopijne wizje i firma klęka.

    • 35 1

    • Podejrzewam, że projekt kadłuba jest norweski (1)

      skoro X-bow to "patent" Ulsteina. ktoś musi zrobić brudna robotę i to jesteśmy my.

      • 7 1

      • Heh

        Zdziwiłbyś się ile tych "skandynawkisch" projektów powstaje od zera w Azji (Chiny i Korea....SVP Norweg, reszta tubylcy)

        • 0 0

    • Ha ha ha

      Chyba wielu Ukrainców

      • 6 0

  • ale firma buduje za swoje zarobione pieniadze czy z jałmuzny tzn wszelkich dotacyj? (3)

    jak mozna brać dotacje i nazywać się przedsiębiorcą.... osoba która bierze dotacje to tak jak żebrak który chce jałmużny ......

    • 15 22

    • Jakie dotacje?

      • 2 0

    • Taka branża.

      Okrętownictwo generuje wiele miejsc pracy dla różnych pod względem wykształcenia i potencjału intelektualnego pracowników. Ale ma jeden minus. Azjatycką konkurencję bazującą na gigantycznych dotacjach. Jak chcemy się z

      Okrętownictwo generuje wiele miejsc pracy dla różnych pod względem wykształcenia i potencjału intelektualnego pracowników. Ale ma jeden minus. Azjatycką konkurencję bazującą na gigantycznych dotacjach. Jak chcemy się z nimi ścigać musimy się liczyć z koniecznością dotacji w taki czy inny bardziej zakamuflowany sposób.
      Bez dotacji albo protekcjonizmu ta branża nigdzie nie przetrwa. Trzeba to tylko robić z głową i mieć przychylność władz centralnych bo inaczej nic z tego nie wychodzi.

      • 5 1

    • Firma buduje ze środków 'kapitału ludzkiego'...

      ...zapewnianego przez Koreę Północną, przytulającą z tego ładny zysk.

      • 0 1

  • najlepszy był Jaworski i Krzaklewski. (3)

    Najpierw rozwalili stocznie a później je niby ratowali zagarnaijąc wpłacone cegiełki i przekazując do złodzieji z Torunia. Oddawać kasę cwaniaki.

    • 43 13

    • a w Torun iu nie ma jeszcze stoczni na którą mozna by doić dopłaty z budżetu ? lepiej sprawdzić - pewnie istnieje już od dawna ... na papierze

      • 5 3

    • A w późniejszych latach pieniądze z państwowych spółek były tak deponowane że znikały

      • 3 1

    • Ile nakradles

      • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.