stat

Promy PŻB zatankują paliwo z Lotosu

13 stycznia 2020, 8:00
erka

Roczny kontrakt z Polską Żeglugą Bałtycką na dostawy niskosiarkowych paliw, które napędzać będą wszystkie promy pływające pod logo Polferries, zawarła spółka Lotos Asfalt.



- Podpisany kontrakt dotyczy dostaw morskich paliw żeglugowych o wartości ponad 100 mln zł. To kolejny krok w ekspansji Lotos Asfalt na rynku morskich paliw żeglugowych. Oferujemy wysokiej jakości paliwa, zawierające jedynie 0,1 proc. siarki, spełniające bardzo rygorystyczne wymagania ekologiczne na Bałtyku. Jesteśmy gotowi na wyzwania wynikające z zaleceń ograniczenia emisji siarki do atmosfery w ramach regulacji IMO 2020 - komentuje Cezary Godziuk, prezes zarządu spółki Lotos Asfalt.
Lotos Asfalt jest obecnie jedynym polskim producentem i dostawcą paliwa RMD80, które jest alternatywnym paliwem wobec morskiego oleju napędowego MGO. Paliwo to przeznaczone jest dla statków morskich wyposażonych w system grzania paliwa.

- Polska Żegluga Bałtycka od lat kontynuuje współpracę z Grupą Lotos w zakresie dostaw paliw żeglugowych dla naszej floty. Mając na uwadze spełnianie najwyższych norm ekologicznych, dostępność wymaganych produktów oraz warunki finansowe, kołobrzeski armator zdecydował się na korzystanie z paliw dostarczanych przez spółkę Lotos Asfalt - dodaje Piotr Redmerski, prezes zarządu Polskiej Żeglugi Bałtyckiej.
Wszystkie pięć promów Polferries, które pływać będą na paliwie wyprodukowanym przez gdańską rafinerię, realizują regularne połączenia między Polską a Szwecją oraz Danią. Promy Nova Star i Wawel operują na linii Gdańsk - Nynäshamn (Szwecja), Mazovia, Baltivia i Cracovia płyną ze Świnoujścia do Ystad (Szwecja), a poprzez przeprawę przez most Oresund - łączą Świnoujście z Kopenhagą.

erka