- 1 Czy w najbliższą niedzielę sklepy będą czynne? (15 opinii)
- 2 Artur Dziambor typowany na rządową posadę (181 opinii)
- 3 Wstydliwy ranking. Pomorze drugie od końca (69 opinii)
- 4 Bon energetyczny nawet 1,2 tys. zł dopłaty (270 opinii)
- 5 Lotos Kolej szuka oszczędności i zwalnia (248 opinii)
- 6 Po 30 latach idzie na "żyletki". Zbożowy czeka na zmiany (50 opinii)
Przejęcie PGNiG do połowy 2022 r., Lotosu wcześniej
Jak poinformował wicepremier i minister aktywów państwowych Jacek Sasin, przejęcie przez PKN Orlen Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa raczej nie nastąpi w tym roku. Ten proces zakończy się do połowy 2022 roku. Natomiast wcześniej powinno się udać zamknąć przejęcie Grupy Lotos.
- Ambicją rządu i PKN Orlen jest postarać się sfinalizować ten proces do końca 2021 r., ale nie mogę tego zagwarantować - powiedział Jacek Sasin podczas spotkania z dziennikarzami.
Mija termin ogłoszenia inwestora dla gdańskiej rafinerii
W lipcu 2021 r. Komisja Europejska wydłużyła termin na realizację środków zaradczych, w ramach przejęcia przez PKN Orlen Grupy Lotos, do 14 listopada 2021 r. Początkowo termin wykonania zobowiązań nałożonych w 2020 r. przez KE na Orlen i Lotos mijał 14 lipca 2021 r.
Komisja Europejska daje Orlenowi więcej czasu na przejęcie Lotosu
Środki zaradcze zatwierdzone przez Komisję Europejską
- zbycie 30 proc. udziałów w rafinerii Lotos wraz z towarzyszącym dużym pakietem praw zarządczych, co da nabywcy prawo do blisko połowy produkcji rafinerii w zakresie ropy naftowej i benzyny, a jednocześnie zapewni dostęp do istotnej infrastruktury magazynowania i infrastruktury logistycznej;
- zbycie dziewięciu składów paliw na rzecz niezależnego operatora logistyki oraz budowa nowego terminalu importowego paliwa do silników odrzutowych w Szczecinie, który - po ukończeniu budowy - zostałby przekazany temu operatorowi;
- uwolnienie większości mocy zarezerwowanych przez Lotos w niezależnych magazynach, w tym pojemności zarezerwowanej na największym w Polsce terminalu przywozu paliwa drogą morską;
- zbycie 389 stacji detalicznych w Polsce, stanowiących około 80 proc. sieci Lotos, oraz zaopatrywanie tych stacji w paliwa silnikowe;
- sprzedaż wynoszącego 50 proc. udziału Lotosu w spółce joint venture zajmującej się obrotem paliwem do silników odrzutowych, którą posiada on razem z BP, dalsze prowadzenie dostaw dla tej spółki oraz udzielenie tej spółce dostępu do magazynów w dwóch portach lotniczych w Polsce;
- udostępnienie konkurentom w Czechach rocznie do 80 tys. ton paliwa do silników odrzutowych w drodze otwartej procedury przetargowej;
- zbycie dwóch zakładów produkcyjnych bitumu w Polsce oraz dostarczenie nabywcy rocznie do 500 tys. ton bitumu/pozostałości ciężkich.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-08-26 11:06
Tak naprawdę o co chodzi z tym łączeniem (2)
to dowiemy się jak już ujawnią nabywcę części Lotosu. Ale już dziś można podejrzewać ze na końcu właścicielskim tak jak za TVN stoją Amerykanie tak za nabywcą Lotosu będą stać Rosjanie. Pytanie co z tą firmą chcą zrobić dalej? Może paradoksalnie cała ta sytuacja wyjdzie na dobre bo zacznie się jakaś konkurencja na rynku i ceny będą niższe.
- 2 20
-
2021-08-26 11:33
co za brednie, jacy rosjanie, konsolidacja jest właśnie po to by przeciwstawić się rosji to wy lewacy (1)
działacie na korzyść rosji opluwając ten projekt
- 1 6
-
2021-08-26 18:43
A kto kupi 30% Lotosu, masz jakies wieści?
może bracia z Węgier czyli MOL? Poczytaj kto stoi za tą firmą. Chyba ze już macie jakiegoś partyjnego biznesmena w kraju, który za bezcen przejmie firmą i się uwłaszczy na majątku.
- 1 0
-
2021-08-26 21:50
Chodzi o to by osłabić Gdańsk. Przejęcie Lotosu spowoduje że w najlepszym przypadku zostanie tutaj tylko zakład produkcyjny a wszystkie decyzje będą zapadać gdzie indziej. W Gdańsku będzie wszystko to co kierownictwo nie będzie chciało mieć na mazowszu.
- 10 2
-
2021-08-26 11:54
już wkrótce w Polsce będzie tylko jedna firma super Orlen (1)
- 7 1
-
2021-08-26 21:59
nie bedzie zadnego super Orlenu
tylko będzie superrafineria korporacji Klausa Schwabba i/albo superrafineria któregos rzadu
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.