- 1 150 mld zł na elektrownię jądrową (165 opinii)
- 2 Białe złoto z gdańskiej Przeróbki (73 opinie)
- 3 Nowi wiceprezesi w Enerdze, prezesa brak (26 opinii)
- 4 Kontrola NIK w Rafinerii Gdańskiej (85 opinii)
- 5 Badanie dna Zatoki Gdańskiej (12 opinii)
- 6 Terminal chemiczny obok Naftoportu (33 opinie)
Przygotowania do sprzedaży Lotosu. Spółki z Grupy pod młotek
Zarząd Lotosu przyjął kierunkową akceptację działań wewnątrzorganizacyjnych. Oznacza to przygotowania do spełnienia środków zaradczych zatwierdzonych przez Komisję Europejską w lipcu 2020 r. To warunek niezbędny do przeprowadzenia fuzji z PKN Orlen. W najbliższym czasie sprzedane mogą zostać aktywa spółek Grupy Lotos.
Zbycie aktywów i spółek Lotosu
Zbycie aktywów i spółek nastąpi pod warunkiem, że umowy oraz nabywcy zostaną zaakceptowani przez Komisję Europejską oraz dojdzie do przejęcia przez PKN Orlen - bezpośrednio lub pośrednio - kontroli kapitałowej nad Grupą Lotos.
Realizacja środków zaradczych w obszarze produkcji i sprzedaży hurtowej paliw wymaga m.in.:
- wydzielenia aktywów rafineryjnych ze struktury Grupy Lotos i wniesienia ich do spółki celowej - podmiotu prawnego dla aktywów rafineryjnych - zależnego w 100 proc. od spółki;
- zawarcia umowy sprzedaży 30 proc. udziałów w spółce celowej wraz z umową joint venture oraz kluczowymi umowami towarzyszącymi. Realizacja obydwu wyżej wymienionych działań wymaga szeregu zgód korporacyjnych, w tym zgód Walnego Zgromadzenia Spółki.
Reorganizacja w Grupie Lotos
Wdrożenie ustalonego modelu realizacji środków zaradczych wymaga podjęcia przez Lotos szeregu działań reorganizacyjnych przed ostateczną decyzją dotyczącą przejęcia kontroli nad spółką przez PKN Orlen obejmujących m. in.:
- wydzielenie zorganizowanej części przedsiębiorstwa Grupy Lotos składającej się z aktywów rafineryjnych i wniesienie jej aportem do Lotos Asfalt Sp. z.o.o. (której jedynym wspólnikiem jest Lotos)
- transfer udziałów w spółce Lotos Biopaliwa ze spółki Lotos Terminale do Lotos SA
- transfer udziałów w spółce Lotos Infrastruktura do spółki Lotos Terminale;
- transfer aktywów logistycznych spółki Lotos Infrastruktura do spółki Lotos Terminale.
Środki zaradcze zatwierdzone przez Komisję Europejską
- zbycie 30 proc. udziałów w rafinerii Lotos wraz z towarzyszącym dużym pakietem praw zarządczych, co da nabywcy prawo do blisko połowy produkcji rafinerii w zakresie ropy naftowej i benzyny, a jednocześnie zapewni dostęp do istotnej infrastruktury magazynowania i infrastruktury logistycznej;
- zbycie dziewięciu składów paliw na rzecz niezależnego operatora logistyki oraz budowa nowego terminalu importowego paliwa do silników odrzutowych w Szczecinie, który - po ukończeniu budowy - zostałby przekazany temu operatorowi;
- uwolnienie większości mocy zarezerwowanych przez Lotos w niezależnych magazynach, w tym pojemności zarezerwowanej na największym w Polsce terminalu przywozu paliwa drogą morską;
- zbycie 389 stacji detalicznych w Polsce, stanowiących około 80 proc. sieci Lotos, oraz zaopatrywanie tych stacji w paliwa silnikowe;
- sprzedaż wynoszącego 50 proc. udziału Lotosu w spółce joint venture zajmującej się obrotem paliwem do silników odrzutowych, którą posiada on razem z BP, dalsze prowadzenie dostaw dla tej spółki oraz udzielenie tej spółce dostępu do magazynów w dwóch portach lotniczych w Polsce;
- udostępnienie konkurentom w Czechach rocznie do 80 tys. ton paliwa do silników odrzutowych w drodze otwartej procedury przetargowej;
- zbycie dwóch zakładów produkcyjnych bitumu w Polsce oraz dostarczenie nabywcy rocznie do 500 tys. ton bitumu/pozostałości ciężkich.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-03-12 22:23
Jestem z Lotosu (10)
Ludzie My mamy już dość tej nagonki podważania kompetencji ośmieszania i hejterskich opinii Nie jesteśmy przeciw przedstawianiu faktów., ale mamy prawo nie godzić się na kłamstwa. Te kłamstwa obrażają tez nas tutaj pracujących. Nie wszyscy są za i nie wszyscy przeciw. Nikt nam nie broni wyrażać swojego zdania, ale bez względu na poglądy nie podoba nam się ten hejt jaki się leje na lotos i jego ludzi.
- 70 14
-
2021-05-01 17:54
Ty wytrzeźwiej.
Gdzie widzisz heit na Lotos?
- 0 0
-
2021-04-06 10:14
Własne zdanie?
Możesz wypowiedzieć własne zdanie w lotosie o tej pseudo fuzji?
Jakoś nie widzę na lotostradzie zaniepokojenia poza wpisami związkowców. Cenzura postów i wypowiedzi nie pozwala na negatywne opinie lub nikt nie chce się wypowiadać by nie narazić kierownictwu.
Taka prawda o lotosie.- 0 0
-
2021-03-15 18:42
ja
pomylilo Ci sie , to nie jest hejt na Lotos i jego ludzi , to opinie na to co z Lotosem robia decydenci
- 3 0
-
2021-03-14 18:06
A ja jestem z całej polski
Jak to bulu mowil
- 1 0
-
2021-03-13 13:07
Hejt na Lotos? Raczej na zgodzenie się na warunki sprzedawnictwa przez Orlen, czyli Obajtki, Sasiny i inne izolowane od społeczeństwa przez ZOMO Kaczory.
- 25 2
-
2021-03-13 09:53
Brawo !
- 0 3
-
2021-03-13 09:26
No właśnie
Nikt nic nie wie ale zabrać głos trzeba.
- 4 2
-
2021-03-13 00:09
Brawo
Podpisuje się pod ty komentarzem !
- 4 6
-
2021-03-12 23:56
Mania
Tu nie chodzi o dobro Lotosu. Tu chodzi zebu napluć podeptać i przysłużyć się tym, którzy oblepili Lotos za czasów Pana Pawła O dalej zwanego Carem.
- 7 21
-
2021-03-12 23:52
TAK
W punkt !
- 8 5
-
2021-03-13 07:32
Stop status quo (4)
Zmiany są dzisiaj koniecznością. Niestety większość ludzi ma tendencję do zachowywania status quo. Przedsiębiorstwa muszą antycypować i adaptować się do zmieniającego się otoczenia. Inaczej nie przetrwamy.
- 20 71
-
2021-03-16 00:12
Mow do słupa a słup jak....
- 0 0
-
2021-03-14 09:35
Co to za belkot i nowomowa?
- 6 0
-
2021-03-13 13:40
(1)
Obajtek ci placi?
- 17 3
-
2021-03-13 14:25
z łapówek?
- 8 1
-
2021-03-13 11:43
Prywatyzacja Lotosu i oddanie 80% stacji zagranicznemu kapitałowi/krajowi (1)
Po nabyciu przez Orlen jako firma z mniejszym udziałem Skarbu Państwa pozostałości Lotosu stają się w większości prywatne, choć będą kierowane przez oligarchę związanym z PiSem.
Jeżeli stacje Lotosu zostaną oddane węgierskiemu MOLowi, to też większościowo prywatna firma.- 65 6
-
2021-04-06 10:19
Stacje to pikuś
Prawdziwym zagrożeniem jest struktura własnościowa Orlenu gdzie państwo ma TYLKO 27% udziałów i TYLKO dlatego że reszta jest rozdrobnioną ma cokolwiek do powiedzenia.
Dla państwa wygląda to tak że oddajemy w pełni kontrolowana spółkę firmie gdzie w każdej chwili głos państwa może być g..no wart.
Stacje..... No cóż wybudujesz nowe w rokPrawdziwym zagrożeniem jest struktura własnościowa Orlenu gdzie państwo ma TYLKO 27% udziałów i TYLKO dlatego że reszta jest rozdrobnioną ma cokolwiek do powiedzenia.
Dla państwa wygląda to tak że oddajemy w pełni kontrolowana spółkę firmie gdzie w każdej chwili głos państwa może być g..no wart.
Stacje..... No cóż wybudujesz nowe w rok ale bazy paliwowej już nie. To bazy są odpowiedzialne za sprzedaż. Możesz omijać 1 stację ale i tak wszystkie wokół są zaopatrywane z bazy. Komu zatem dasz zarobić? Tak czy siak nie polskiemu przedsiębiorcy.
Czyz takiego zachowania PIS nie nazywał drenowaniem polskiej gospodarki? A mówimy tu o dziedzinie strategicznej, z której każdy korzysta- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.