- 1 Jak zarobiłem 2 mln USD na giełdzie (68 opinii)
- 2 Terminal chemiczny obok Naftoportu (25 opinii)
- 3 Poczta Polska. Mniej okienek, mniej etatów (212 opinii)
- 4 Ropa popłynie szybciej rurociągiem (41 opinii)
- 5 Śmiertelny wypadek w stoczni (130 opinii)
- 6 Zwolnienia grupowe. Stały trend czy tylko zmiana jakościowa (215 opinii)
Rekord w przeładunkach i Cap San Juan. Duży ruch w Porcie Gdynia
W Porcie Gdynia padł kolejny rekord pod względem przeładunków. Ubiegły rok zamknięto wynikiem 23 mln 492 tys. t przeładowanych towarów. To daje wzrost o prawie 10 proc. w stosunku do 2017 roku. Przyszły rok zapowiada się równie obiecująco, między innymi dzięki wizytom takich kolosów jak Cap San Juan.
W przeładunkach Portu Gdynia dominuje drobnica z 59-proc. udziałem w strukturze obrotów ogółem. W 2018 roku przeładowano o 1,36 mln ton więcej tej grupy ładunkowej, co jest związane głównie z liczbą obsłużonych kontenerów oraz drobnicy konwencjonalnej. Jeszcze nie udało się dobić do rekordowego wyniku z 2014 roku, kiedy to przeładowano 849 123 TEU, ale niewiele zostało, ponieważ wynik za 2018 rok to już 803 871 TEU.
Zobacz najdłuższy kontenerowiec w historii Portu Gdynia
Przyszłoroczne wyniki w tym obszarze mogą być jeszcze lepsze, bo rok pod względem przeładunków kontenerów zaczął się też rekordowo. W połowie lutego do Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego wpłynął kontenerowiec, Charlotte Maersk - najdłuższy, jaki do tej pory gościł w gdyńskim porcie. Ma on 347 m i jest dłuższy aż o 10 metrów od poprzedniego rekordzisty. Dziś z kolei do Portu Gdynia wpłynął kontenerowiec Cap San Juan, który ustanowił rekord pod względem pojemności i ładowności wśród statków zawijających do Gdyni.
- Cap San Juan jest nieco krótszy niż ostatni rekordowy kontenerowiec Charlotte Maersk, ale ma o ponad 10 proc. większą ładowność kontenerów TEU, o ponad 12 proc. większą nośność i o ponad 29 proc. większy tonaż pojemnościowy brutto - poinformował portalmorski.pl.
Wizyty tak dużych statków są możliwe dzięki inwestycjom, czyli nowej obrotnicy w Porcie Gdynia, a także z powodu kumulacji przeładunków w gdańskim DCT.
W ub. roku w Gdyni wzrosły również przeładunki drobnicy obsługiwanej w technologii ro-ro. Wskaźnik dynamiki drewna wyniósł ponad 400 proc. i jest to po drobnicy kolejna grupa z największym wzrostem obrotów tonażowych. Łącznie w 2018 roku obsłużono 979 tys. ton tego ładunku.
Wzrost przeładunkowy nastąpił również w grupie węgiel i koks i związany jest ze znaczącym importem węgla. Udział tej grupy ładunkowej w strukturze obrotów portu w 2018 roku stanowi 11 proc. O ponad 20 proc. wzrosły też przeładunki innych ładunków masowych. W pozostałych grupach ładunkowych nastąpiły nieznaczne spadki przeładunków w porównaniu do 2017 roku.
Spółka utrzymuje bardzo dobre wyniki finansowe. Zysk z podstawowej działalności operacyjnej wzrósł w 2018 r. w stosunku do roku poprzedniego o 2,6 mln zł (7,8 proc.). Wynika to głównie ze wzrostu przychodów z opłat portowych (12,5 proc.) oraz, w mniejszym stopniu, ze wzrostu przychodów z najmów (1,7 proc.). W związku z sytuacją na rynku finansowym oraz wydatkami inwestycyjnymi odnotowano niższy wynik na działalności finansowej (spadek o 28 proc.). Spadek odnotowano również na pozostałej działalności operacyjnej (o 19 proc.). W rezultacie zysk netto Spółki za 2018 r. był niższy o 10,8 proc. od uzyskanego w roku poprzednim i przekroczył 67 mln zł.
Środki finansowe generowane z działalności operacyjnej (EBITDA) wzrosły w 2018 r. o 1,5 proc. w stosunku do roku ubiegłego i wyniosły 106,1 mln zł. Wraz z funduszami unijnymi środki te zapewniają finansowanie ambitnego programu modernizacji i rozwoju portu.
Miejsca
Opinie (91)
-
2019-03-01 14:05
Tylko BCT jakoś nie potrafi się dostosować. (9)
BCT najgorsze miejsce w trójmieście, w stosunku do obsługi samochodów ciężarowych. Oczekiwanie na złożenie lub podjęcie kontenera ok.2 godziny. Totalna olewka. Syf i 2 metry mułu.
- 20 20
-
2019-03-01 17:06
(1)
Horala tam pracowal.
- 6 0
-
2019-03-01 18:47
I pani Arciszewska tam kiedyś pracowała
Ale ani jedno, ani drugie nie zajmowało tam żadnego eksponowanego stanowiska.
Widać w polityce prościej zrobić karierę.- 5 0
-
2019-03-01 19:43
Oj tam, oj tam-zaraz, że bct nie potrafi się dostosować.
Potrafi, potrafi, tylko nie chce, bo nie musi. Widocznie najlepszy prezes na świecie i w okolicach uznał, że kierowcy mogą sobie poczekać na manewry z kontenerami. A jak on już coś uzna, to wara się wychylać!
- 2 0
-
2019-03-01 19:48
(1)
"Wskaźnik dynamiki drewna wyniósł ponad 400 proc. i jest to po drobnicy kolejna grupa z największym wzrostem obrotów tonażowych. Łącznie w 2018 roku obsłużono 979 tys. ton tego ładunku."
tu wyraznie widac rabunkowa wycinke polskich lasow prowadzona przez pisuar
trujaca szyszka- 3 2
-
2019-03-01 21:14
To wywóz drewna po wichurach z 2017r.
- 2 0
-
2019-03-02 00:05
(1)
No to chyba Panie nie byłeś u Chińczyka.Tam to jest dopiero padaka.
Tam się czas zatrzymał 10lat temu.Nic się tam nie zmieniło.Firma cień.- 1 2
-
2019-03-02 09:55
Może i tak ale jeśli u Chińczyka czas się zatrzymał 10 lat temu, to w bct czas się zatrzymał 15 lat temu.
I tyle w temacie.
- 0 0
-
2019-03-02 10:35
(1)
Normalna sprawa ze trzeba czekać. Nikt nie będzie Cię całował po rękach żeś przyjechał.
- 1 1
-
2019-03-02 11:41
Dziękuję Panie Prezesie za szczerość.
- 1 0
-
2019-03-01 14:06
I jednak da sie dogadac z PISem. (8)
A jak sie juz dogadali to widac efekty, PO i Tusek rzadzili tyle lat i co?
Wystarczy sie tylko jak ludzie cywilizowani i kulturlani zachowywac a beda same plusy.
Gdanszczanei mieli teraz szanse po budyniu na normalnego wladce i na ogromne rzadowe pieniadze ale jak widac kolejna szanse zaprzepaszczaja...
Brawo dla Ministerstwa Obrony i Pana Ministra Antoniego i Pana Mariusza:)- 23 86
-
2019-03-01 14:32
ale powiedziałes,ci z pisu są wyjątkowo kulturalni i cywilizowani
To dlaczego im słoma z butów wychodzi?
- 19 2
-
2019-03-01 14:58
tusk to by sprzedał porty Niemcom (1)
- 7 22
-
2019-03-01 15:18
wy wszyscy zwalacie winę na jedną osobę
a w rzeczywistości wszystko zależy od tych najniżej
- 6 2
-
2019-03-01 16:19
Masz grafikę od 1990 roku pisowski bezzębny buraku
- 9 2
-
2019-03-01 17:17
Zmień psyxhiatrę
Nie wiem co bierzesz, ale bierz pół dawki
- 6 1
-
2019-03-01 18:03
co ty bierzesz ?
że aż tak cię sponiewierało
- 5 2
-
2019-03-01 20:16
(1)
Tylko Misiu zobacz kto jest prezesem Zarządu Portu Gdynia i kto jest w zarządzie? Przecież to nominaci z Pisu . I jak tu się nie dogadać.
- 0 2
-
2019-03-02 09:58
W dużym stopniu winni są też członkowie Rady Interesantów Portu Gdynia!
Sprawdź sobie kto tam zasiada i kto był/jest Przewodniczącym.
- 0 0
-
2019-03-01 14:07
(7)
Niedługo budowa dct 3 i Gdańsk was zje do końca śledziki
- 26 56
-
2019-03-01 14:35
idz siac ferment na jakies niemieckojezyczne fora (1)
- 15 13
-
2019-03-01 14:55
Proszę Państwa
po co ta agresja...
- 15 2
-
2019-03-01 15:38
(3)
Niedługo pogłębione kanały i szersze wejście do portu. Niedługo budowa Portu Zewnętrznego w Gdyni. Zobaczymy kto tu kogo będzie zjadał, bo jak na razie to w Gdyni inwestycje idą pełną parą, a w Gdańsku jakaś posucha...
- 12 12
-
2019-03-01 16:25
Pan z równoległej rzeczywistości do nas zawitał? (1)
Co do skali inwestycji w obu portach to jest nieporównywalnie większa w Gdańsku tym bardziej w zakresie planowanych. Życzę obu portom jak najlepszego rozwoju, nie ma jednak co się oszukiwać, że port w Gdynii zamiast konkurować powinien współpracować z Gdańskiem co dało by dużo lepsze rezultaty w ogólnym rozrachunku.
- 14 8
-
2019-03-01 17:24
To, Gdansku, wspolpracuj...
...
- 7 5
-
2019-03-01 19:47
To widać jak kolega w temacie
- 3 0
-
2019-03-01 22:49
I, oczywiście, dyżurny gdańszczanin - wolnościowiec
Radujący się, że sąsiadowi krowa zdechła...
Toż to gorzej niż Kargule i Pawlaki, ci przynajmniej poszli po rozum do głowy...
Zamiast cieszyć się, że jest synergia, jest zarobek, jest opinia a nie ma przestoju i kar...
Takie ludzie to tylko w Gdańsku a taki sąsiad, to prawdziwe nieszczęście...- 6 4
-
2019-03-01 14:55
te kolosy wpływają tylko dlatego, że DCT się zatkał. (5)
- 42 14
-
2019-03-01 15:04
(3)
Dokładnie, a śledzie podniecają się.
- 12 18
-
2019-03-01 15:18
Przecież żaden śledź tu się nie odzywa (2)
- 15 2
-
2019-03-01 15:35
(1)
No to DCT ma się czym chwalić rzeczywiście. Że się zatkał ...
- 24 3
-
2019-03-01 18:32
Bo się rozwija w porównaniu z gct, bct, a rozwój wymaga poświęceń, pojedź sprawdź, potem pisz.
Tam budują aktualnie plac, a mało tego, że budują plac to zajeli aktualny plac, zeby mieć miejsce na budowe nowych (nie używanych jak GCT) STSów i RTGów- 9 5
-
2019-03-02 06:42
To przez to zatkanie Motława szambem popłynęła? Tak wiem to moja wina i prezydenta Szczurka .Ja się przyznaję bo mieszkam w Gdyni. A dodam jeszcze że Gdańsk jest moim rodzinnym miastem z którego jestem dumny ale nie z części ludzi którzy teraz tam słoikują i durne teksty o innych wypisują.
- 5 4
-
2019-03-01 14:56
w tym roku ma paść rekord przeładunku węgla, siarki i paszy. (1)
- 16 1
-
2019-03-03 09:00
I kiełbasy wyborczej...
- 1 1
-
2019-03-01 14:58
szacunek dla portu, mimo że nie ma wsparcia szczurka, mimo tego że szczurek w tereny około portowe wciska deweloperów (4)
port rozwija się. Brawo Port!!!
- 36 14
-
2019-03-01 20:21
(3)
Czy Ty jesteś ten pan z "wysokiego zamku" ? Ty Szczurka umieścisz nawet w zakrystii gdzie razem z plebanem odpusty sprzedają.
- 2 3
-
2019-03-01 22:46
taka szczurkowa robota (2)
Dawać twarz do działań miasta.
On jest jego przedstawicielem i firmuje działania rady i urzędu.
A te przyjazne wobec portu nie były i nie są.
Wiele mozna zarzucić kolejnym zarządzającym portem ale miasto swoje dołożyło.- 4 3
-
2019-03-02 06:27
(1)
Tylko zauważ że port jako Zarząd Portu nie jest już bezpośrednim podmiotem który wykonuje krótko mówiąc przeładunki . Wszystkie rejony i zakłady zostały sprzedane i są prywatne. Jak sobie wyobrażasz że miasto wspomagałoby nieraz duży i obcy kapitał który działa na terenie portu . Dopiero byłby krzyk że Szczurek pewnie bierze .Weź przykład Estakady Kwiatkowskiego : droga miejska ,miasto remontuje z naszych pieniędzy a oprócz mieszkańców kto intensywnie korzysta nie dokładając się ? Czy Ty będąc np zarządcą wspólnoty będziesz bardziej dbał o dobro firmy która wynajmuje lokal czy będziesz pilnował interesów mieszkańców?
- 4 3
-
2019-03-02 13:09
to są efekty
a nie przyczyny...
Proces trwa jakieś 20 lat. Zarząd Portu jest zarządcą, przedstawicielem własciciela. Jak tę role sprawuje, wszyscy wiemy. Eufemistycznie mówiąc "dużo do zrobienia". Odpowiadając na twoje pytnie, dbałbym o dobro podnajmujących, bo oni wypracowują pieniądze. Ale równiez przestrzegałbym umów i egzekwowałbym należności.
Miast miało "swoje" 5 minut w zarządzaniu portem i jednym z "ciekawszych efektów" są stępowe "gondole" i "municypalizacja" portowych terenów.
Po prostu, zamiast dbać o rozwój działalności, każdy zajął się jak najszybszym osiągnięciem partykularnych korzyści.
"Bo jutro na zbity pysk wyp***lą!"- 1 1
-
2019-03-01 14:59
W Porcie Gdynia wzrost o 10% (5)
a tym czasem w Porcie Gdańsk wzrost 20%.
- 21 26
-
2019-03-01 15:34
(2)
Nie w Porcie Gdańsk, tylko w jednym terminalu który właśnie się przytyka.
- 12 4
-
2019-03-01 17:36
I jest na sprzedaż.
- 6 3
-
2019-03-02 02:18
Wcale nie w jednym terminalu. Gdański Port osiągnął znacznie lepsze wyniki
- 2 3
-
2019-03-01 18:24
No i co w związku z tym?
Mnie cieszy że oba porty się rozwijają.
- 10 0
-
2019-03-01 19:47
W samym bct już niedługo przodownicy pracy będą wyrabiać 150% normy (ku chwale Zarządu).
- 1 1
-
2019-03-01 14:59
To się skończy (3)
Kiedy tylko otwarty zostanie przekop i wielki port w Elblągu....
- 26 22
-
2019-03-01 15:04
Niedługo będziemy (1)
wozić pieniądze na taczkach . Tyle chajsu będziecie mieli . Obiecuje to wam . Jest jeden warunek. Musicie na mnie zagłosować . Obiecuje Wam że będziecie mieli tyle hajsu że go nie dacie rady udzwignąć .
- 13 0
-
2019-03-01 21:01
taka będzie inflacja? :D
- 4 0
-
2019-03-01 18:55
No niestety, ale przekopu nie będzie
- 1 4
-
2019-03-01 15:17
(3)
Kiedy wypływa?
- 4 3
-
2019-03-01 16:51
W niedziele wplywa do DCT
- 2 1
-
2019-03-01 19:49
Do Gdyni wpłynął, zostawić tylko 2 puste kontenery i pobrać prowiant
- 2 3
-
2019-03-28 00:28
Będzie
Przedwczoraj po południu.
- 0 0
-
2019-03-01 15:33
xx (1)
jutro wyplywa pykniemy go i nastepny z redy z gdanska bo tam cieniasy
- 10 7
-
2019-03-01 19:53
Przed wplynieciem do Gdańska zarządzam dezynfekcję statku, bo po takim długim postoju w wiosce rybackiej napewno będzie waliło śledziem
- 3 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.