• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remontowa Shipbuilding buduje dla Urzędów Morskich

VIK
5 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Każdy ze statków ma mieć długość całkowitą około 60 m i szerokość 12,8 m. Każdy ze statków ma mieć długość całkowitą około 60 m i szerokość 12,8 m.

Remontowa Shipbuilding podpisała kontrakt na budowę dwóch statków wielozadaniowych dla Urzędów Morskich. Nowoczesne, uniwersalne jednostki budowane z finansowym wsparciem Unii Europejskiej mają zastąpić wysłużone, 35-letnie statki obecnie eksploatowane. Jednostki mają być przekazane do czerwca 2020 roku.



W Szczecinie podpisano kontrakt na budowę dwóch wielozadaniowych jednostek pływających dla Urzędów Morskich w Gdyni i Szczecinie. Zbuduje je stocznia Remontowa Shipbuilding z grupy kapitałowej Remontowa Holding, według projektu opracowanego przez Remontowa Marine Design & Consulting. Kontrakt podpisali Piotr Dowżenko, prezes zarządu oraz Dariusz Jaguszewski, członek zarządu ze strony stoczni Remontowa Shipbuilding SA, a w imieniu Urzędu Morskiego w Szczecinie Wojciech Zdanowicz, jego dyrektor.

Od nawigacji po lodołamanie



Jednostki będą eksploatowane na torach podejściowych i na obszarze portów morskich w Gdańsku, Gdyni, Świnoujściu i Szczecinie. Inwestycja stanowi jeden z elementów budowy systemu poprawiającego dostępność portów od strony morza, wzrost bezpieczeństwa nawigacyjnego, a przez to wzrost konkurencyjności i prestiżu portów.

Każdy ze statków ma mieć długość całkowitą około 60 m i szerokość 12,8 m. Mają osiągać prędkość 15 węzłów i uciąg na palu na poziomie 40 ton. Statki posłużą do utrzymania i aktualizacji oznakowania nawigacyjnego szlaków morskich i śródlądowych dróg wodnych, a więc głównie do transportu, obsługi, wymiany oraz kontroli pław (boi), również w warunkach zalodzenia akwenów. Ich konstrukcja umożliwi, należące do ich głównych zadań w okresie zimowym, lodołamanie. Będą również wyposażone w urządzenia niezbędne do realizacji zadań hydrograficznych. Jednostki wielozadaniowe, w przypadku wystąpienia katastrofy morskiej, będą mogły wspomagać i prowadzić ważne dla bezpieczeństwa na morzu działania ratownictwa morskiego (SAR), przeciwpożarowe i ratownictwa technicznego, takie, jak holowanie jednostek pływających, zwalczanie rozlewów olejowych, gaszenie pożarów, podejmowanie rozbitków i inne funkcje ratownicze.

Doświadczenie pomogło w zdobyciu kontraktu



Biuro projektowo-konsultingowe Remontowa Marine Design & Consulting ma duże doświadczenie w projektowaniu jednostek typu OSV dla globalnych liderów w tej dziedzinie - projektując m.in. serię 23 bardzo udanych jednostek AHTS, a także jednostek z klasą lodową i arktyczną (Polar Class) które były projektowane dla duńskiego armatora. Z kolei Remontowa Shipbuilding SA (jeszcze pod poprzednią nazwą - Stocznia Północna) budowała już zaawansowane statki wielozadaniowe z główną funkcją obsługi oznakowania nawigacyjnego dróg wodnych i hydrograficzną, i to dla wymagających armatorów z Wielkiej Brytanii. Były to większe jednostki Pharos i Galatea (o długości ok. 84 m), przekazane do eksploatacji w 2007 roku oraz znacznie mniejszy, ale szybszy statek interwencyjny (także do obsługi oznakowania nawigacyjnego) - Alert z 2006 roku (39 m długości). Dwie większe z tych trzech jednostek, co do zakresu funkcjonalności, były podobne do oczekiwanych przez Urzędy Morskie. Poza tym liczne statki innego rodzaju zbudowane na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat w gdańskiej stoczni miały pojedyncze funkcje pokrywające się z niektórych zadań, jakie mają realizować statki dla Urzędów Morskich lub były podobnie wyposażone.

Statki dla Urzędów Morskich w Gdyni i Szczecinie zostaną zbudowane w ramach realizowanego przez Urząd Morski w Szczecinie projektu nr POIS.03.02.00-00-0008/17, pn. "Budowa dwóch wielozadaniowych jednostek pływających". Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności, w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Instytucją pośredniczącą jest Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT).
VIK

Miejsca

Opinie (88) 2 zablokowane

  • skoro robi to Remontowa to jest nadzieja że zrobią i będzie działać. (5)

    • 48 8

    • Taaa (4)

      Tak jak te cztery dla Duńczyka,które stoją i czekają bóg wie na co.

      • 6 12

      • (3)

        Dwa nie cztery.

        • 4 1

        • (2)

          a ja widzę codziennie cztery kadłuby nieodebrane przez armatora ze względu na niezwykły kunszt wykonania i terminowość. No powaliło chłopa na kolana i wstać nie może do bankomatu, żeby wypłacić siano za statki. :D Ile tam trzeba było za nie oddać? 80mln?

          • 5 8

          • (1)

            To byla zagrywka armatora sam robilem na jednym z tych statkow wiecznie zle nie dobrze od armatora chodzili i patrzyli o co sie przykleic... chlopaki gitarami jechali spoiny pachwinowe na gladko... 20 razy wypalalismy i zaslepialismy flore... no prosze bez przesady

            • 13 0

            • Od mniej problem pozostaje.

              • 0 0

  • Ciekawski (7)

    Panowie jak tam płacą? Bo słyszałem od Igora że chłopaki z Ukrainy mają 25 NETTO na rurach. Wydział wyposażeniowy zawsze poszkodowany bo wszystko trąba trzymał. A teraz zawada i zagubinek nic nie dają do góry.

    • 8 11

    • Od kwietnia przylatuje pierwszy rzut pracowników z Chin, maja mieć 15 na rękę, w każdym dziale będzie robił jakiś chińczyk...

      • 11 2

    • To jest prawda. A dyrektor Zagubiniak Karol to powinien cos z tym zrobić bo rozumiem ze nie ma pieniędzy na wydziale ale ludzie uciekaja

      • 6 1

    • Wiosna

      Na dzień dzisiejszy ludzie z rurowni składają wypowiedzenia

      • 6 0

    • (2)

      Nie pchaj sie w to.. nie za ten pieniadz...

      • 1 0

      • daj sobie spokoj (1)

        25 zl? jak jest robota. 2 dni w tygodniu po 6 h. potem siedzisz i czekasz na telefon. lepiej isc na sztaplarki do poru za 18 netto i sie nie narobisz a zarobisz.
        na wydziale na lape daja 14 zl heh

        • 1 0

        • co to za myślenie nie narobić się a zrobić?

          skąd to?
          z domu wyniesione?

          • 4 2

    • lipa sam złożyłem wypowiedzenie mała stawka brak nadgodzin a sobota tylko w nagrodę , kolego odpuść sobie

      • 2 1

  • (3)

    Najlepsza stocznia na Świecie

    • 19 10

    • (2)

      a druga w Europie...

      • 4 0

      • (1)

        a trzecia w kosmosie

        • 8 1

        • I piąta w galaktyce

          • 2 0

  • Nareszcie

    • 11 4

  • Nie mogę zrozumieć dlaczego ten kontrakt nie trafił do Niemiec?? (6)

    Niech Tusk wróci i zrobi porządek z pisiorami !!

    • 27 53

    • A co ma Tusk do tego? (3)

      Od kiedy wyjechał, w Polskiej polityce tylko pisowski syf pozostał

      • 12 14

      • (2)

        Syf to w Twojej głowie został PO niedokończonym programowaniu.

        • 11 13

        • (1)

          stocznia funkcjonuje jeszcze w miarę dobrze głównie dzięki temu ze nie weszli tu z butami pisuary.

          • 5 3

          • A było by jeszcze lepiej

            Po wyrzuceniu za bramę darmozjadów spod szyldu związków zawodowych

            • 0 0

    • Wszystkie polskie stocznie powinny być zamknięte niezależnie czy dochodowe czy nie

      Kontrakty powinni przyjąć Niemcy, wprowadzone powinno być Euro, przyjęci imigranci, kupione Caracale, przeproszony powinien być Izrael za holokaust, zwiększone podatki, podwyższony wiek emerytalny, Platforma powinna wrócić, pis zostać zlikwidowany a Kaczyński zabity !!

      • 2 1

    • Boś jest buc.

      • 0 0

  • Czytelnik (4)

    Jestem tylko ciekawy kim ta błyskotliwa stocznia zbuduje te statki? Już tam brakuje podwykonawców a stocznia zalega z płatnościami. Wiem bo pracuje w branży.

    • 23 23

    • Stocznia dotrzymuje terminu wyplat... ale jak juz trafia na konto szefa spoldzielcow nagle gadka "stocznia zla i nie dobra bo nie placa" wiec niema co sie dziwic ze ludzie uciekaja cwaniaczek okrada swoich pracowników i zwala wine na stocznie

      • 9 0

    • Stocznia z kolei popełnia częściej błąd w drugą stronę

      Podwykonawcy często partolą robotę i dostają zapłatę przedwcześnie, przez co wydziały często muszą potem poprawiać przebiegi po kimś innym. Oczywiście podwykonawca z pieniędzmi ma już gdzieś co dzieje sie dalej, ale dział finansowy sobie, a reszta sobie :)

      • 7 1

    • W d...e byłeś i g...o widziałeś! (1)

      • 0 1

      • Widac glos prawdziwego stoczniowca z korzeniami w remontowej

        • 2 0

  • (2)

    Opóźnienie w dostawie pewne, jak dwa razy dwa.

    • 14 17

    • Robisz w Naucie czy Marwoju? (1)

      Bo tam to robota i punktualna, i nie do pobicia jakościowo....

      • 2 1

      • ani w MARWOJU, ani w NAUCIE. RSB ma zapisane w KRS dostawa staków z opóźnieniem

        • 2 2

  • (6)

    Panowie z zarządu moze powinniście podniesc troche stawki niech prezes Pomierski weźmie Torbę i zasuwa na statek bo 20zl nadgodzinę to rozboj w biały dzien.

    • 28 1

    • Pieniądze szczęścia nie dają. Ważne, że jest robota. :)

      • 6 2

    • Oj tam...

      Jak umiesz poszukiwać i kontraktować budowę i remonty statków, to poproś pana Sojkę o włączenie Ciebie do składu zarządu. Jak znam realia, jeżeli będziesz w tym dobry, to się załapiesz. A jak nie, to pozostaje jednak torba.....

      • 7 2

    • (2)

      Slyszalem o kierowniku jednego z wydzialow ze gadal swoim pracownikom ze potrzeba ludzi ale takich z powolania i tu pada z jego ust przyklad takiego charytatywnego pracownika "kierowniku nie wazne ile dostane na godzine ale bede dumny jak bede pracowal na remontowej" takie sciemy wciskaja pracownikom

      • 6 0

      • A ja z kierownikiem jestem na ty (1)

        • 4 0

        • Jest z twojej rodziny tak ? xD

          • 0 0

    • Tak sie wlasnie dolny szczebel utozsamia z pracodawca w klopocie

      • 3 0

  • Do roboty!!!! (4)

    Ja wam mówię do roboty się weście a nie piszecie farmazony i nazwiskami rzucacie, żenada.
    Napisz papier wypowiedz umowę i nie patrz na innych oni Ci nie pomogą mają co do gara włożyć na kącie odłożone krzywda im nie grozi i nie nie pomogą Tobie mają ciebie gdzieś ważne że im się kasa zgadza. Jak sam się nie ruszysz to będziesz wiecznie biadolił na tego tamtego a oni tylko kase będą liczyć i się śmiać z CIEBIE.

    • 9 14

    • (2)

      ale jak się ruszę i będę pracował za dwóch to też będą się śmiać.
      Jak żyć?

      • 2 0

      • ???

        Jeżeli masz wrażenie, że pracujesz za dwóch, to oznacza, że twój kolega się obija.

        • 3 0

      • Jednego dnia bedziesz robil za dwóch nastepnego opadniesz z sil nie zrobisz tyle co wczoraj to yeby dostaniesz ze w uja walisz takie realia... palą po krzyżu i miskę ryżu

        • 4 0

    • Do Ksawera: Ortografija jak u zwionkowsca.

      • 3 0

  • A co ten statek ma tyle niepotrzebnej stali na dziobie? W celach ozdobnych ? (6)

    Pytam z życzliwej ciekawosci.

    • 8 11

    • Tez mnie to zaciekawilo

      Sa jeszcze dwa wyjscia: albo to taran albo sie vessel nie trymuje :)

      • 0 1

    • Na czyms trzeba wieszac lapki na wodowanie

      • 0 3

    • Hahaha (1)

      To żeby ochronić dziób i wszystko co na nim jest czyli windy wciągarki no i pracowników którzy też muszą tam czasem zajęć :) przed falami w trudnych warunkach. No i pokład nie jest lodem pokryty

      • 1 0

      • Ale te ozdobniki nic nie oslaniaja

        • 1 0

    • Dla ozdoby mogli powiesić chorągiewki, są lżejsze.

      Wozić niepotrzebnie tyle ton stali w celu.... no właśnie jakim ?

      • 1 2

    • To jest tzw orgazm RMDC

      • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ryszard Gretkowski

Jest absolwentem Wydziału Mechanicznego Uniwersytetu Technologiczno- Przyrodniczego im.J.J....

Najczęściej czytane